Pagina 64 van 83
Geplaatst: 06.11.2013 - 21:51
door Soepkop
wombido schreef:Gisteren voor het eerst getankt met de Volvo... Door de wat negatieve berichten op het forum ging ik toch met enige tegenzin naar de pomp.
Eindelijk aangekomen bij de pomp (Shell), auto neergezet, contact uit en gaan. Sta ik aan de verkeerde kant, bij mijn vorige auto zat de vulopening aan de linkerkant. Normaliter doe ik niet moeilijk en trek ik de slang langs de auto en tank ik alsnog. In dit geval wilde ik alle risico’s uitsluiten en koos voor een pomp aan de andere kant. Na wat geknikt te hebben naar de mensen die ook stonden te tanken was het moment dan echt daar. Klepje open, en net als bij alle V40’s geen dop. Ik zette me wat schrap voor wat komen zou gaan, ik pakte het vulpistool en duwde deze in de daarvoor bestemde opening. Ik had gelezen dat de vulpistool twee kleppen dient te passeren. Met enig geweld duwde ik het vulpistool in de opening met de verwachting dat deze zo goed als volledig in de opening zou verdwijnen. Niets daarvan is waar, het ging eigenlijk vrij makkelijk en het voelde natuurlijk aan. Op naar de volgende fase, het indrukken van de hendel. Weer zette ik me schrap en keek achter me om te zien of ik ver genoeg kon wegstappen (vluchten), ik had overigens gelezen dat de diesel eruit kan gutsen. Geen brandende sigaretten in de buurt, en met enige terughoudendheid trok ik aan de hendel, eerst zacht en langzaam volledig. Ondanks alle berichten was er weer niets aan de hand en ook dit verliep heel natuurlijk. Pffff weer een stap verder, ik ontspande lichtelijk en deed zelfs een beetje nonchalant, mijn zelfvertrouwen nam toe. Toen “klik” de tank was vol, oké rustig blijven ik keek op de teller circa 35 liter, dat kwam wel overeen met mijn verwachting. Ik had gelezen dat je even moet wachten 1….. 2…… 3……. 4……. 5……. Ik trok terug en …… niets!
Een zucht van verlichting, mijn eerste tankbeurt was een feit en wat was het mij meegevallen!!!
Briljant verhaal! ::lol: ::lol: ::lol: ::lol:
Geplaatst: 07.11.2013 - 15:04
door danceplaza
lama, geen geouwehoer over rooten van sct dingtjes

Geplaatst: 07.11.2013 - 16:53
door patvdberg
Owh nice zeg, dat is flitsmeister toch?
Geplaatst: 07.11.2013 - 16:57
door kisman
danceplaza schreef:hmm sct is gerooted

Wat is deze? En hoe te realiseren?
Geplaatst: 07.11.2013 - 17:02
door Get!em
net even via pm ook aan danceplaza: er is door moderators besloten om hier geen discussie over te voeren op volvo-forum. Er zijn daarvoor andere (betere) plekken aangewezen. (xda)
Geplaatst: 07.11.2013 - 19:57
door djidee
patvdberg schreef:Owh nice zeg, dat is flitsmeister toch?
Nee, dat was Flitsnav (van de jongens van Flitsservice)
Geplaatst: 16.11.2013 - 21:05
door Bloemstukje
Kun je eigenlijk de spiegels inklappen in de auto? Ze gaan automatisch in wanneer de auto op slot gaat, maar als ik even een krap hekje door moet, zou ik het wel prettig vinden om de spiegels even in te klappen (al is het alleen maar voor het gevoel..). Iemand een idee?

Geplaatst: 16.11.2013 - 21:20
door djidee
Jaaaa, euh, beide knopjes tegelijk (links/rechts) indrukken dacht ik (seconde ofzo)...
Staat ergens in het boekje, maar volgens mij is dat hem
Geplaatst: 16.11.2013 - 22:41
door spacewagon
Yep
Geplaatst: 17.11.2013 - 15:56
door Mike Philippens
Ook leuk om te doen als iemand achter je zit te duwen...

Geplaatst: 20.11.2013 - 20:06
door MartijnEV
Vanmorgen de V40 D2 gestart na het krabben van de voorruit, dus de Snel-Ontwaseming knop ingedrukt: wat mij opviel is dat de voorruit zeer snel was ontdooid en ontwasemd. En dat terwijl mijn auto NIET van de optie elektrische voorruitverwarming is voorzien. Ik denk dat het komt doordat alle diesels standaard zijn uitgerust met een elektrische interieurvoorverwarming. Die hete lucht gaat natuurlijk naar de voorruit via de ontwasemingsopeningen. En daardoor: supersnel ontdooide voorruit!
Mag ik concluderen dat je op de D2 dus geen nut hebt aan de optie elektrische voorruitverwarming, en niemand met een D2 deze zou hoeven bestellen? Ik ben in ieder geval dik tevreden zonder.
En het voordeel is dan ook dat de ontvangst van de mobiele telefoon beter wordt: geen raster in de voorruit betekent betere antenne-ontvangst.
Geplaatst: 20.11.2013 - 21:18
door nossy
Ik heb er al spijt van dat ik het er niet bijgenomen heb.
vandaag een aantal keer een aangedampte ruit gehad, dan had de elektrische verwarming wel handig geweest.
Geplaatst: 20.11.2013 - 21:21
door Jumpman
djidee schreef:Jaaaa, euh, beide knopjes tegelijk (links/rechts) indrukken dacht ik (seconde ofzo)...
Staat ergens in het boekje, maar volgens mij is dat hem
Zo werkt het wel op mijn V50, dus lijkt me logisch dat dit ook op de V40 het geval is.
Geplaatst: 20.11.2013 - 21:21
door Voskuh
MartijnEV schreef:Vanmorgen de V40 D2 gestart na het krabben van de voorruit, dus de Snel-Ontwaseming knop ingedrukt: wat mij opviel is dat de voorruit zeer snel was ontdooid en ontwasemd. En dat terwijl mijn auto NIET van de optie elektrische voorruitverwarming is voorzien. Ik denk dat het komt doordat alle diesels standaard zijn uitgerust met een elektrische interieurvoorverwarming. Die hete lucht gaat natuurlijk naar de voorruit via de ontwasemingsopeningen. En daardoor: supersnel ontdooide voorruit!
Mag ik concluderen dat je op de D2 dus geen nut hebt aan de optie elektrische voorruitverwarming, en niemand met een D2 deze zou hoeven bestellen? Ik ben in ieder geval dik tevreden zonder.
En het voordeel is dan ook dat de ontvangst van de mobiele telefoon beter wordt: geen raster in de voorruit betekent betere antenne-ontvangst.
Oh, daar merk ik toch weinig van moet ik zeggen.
Heb de voorruitverwarming nog niet kunnen testen, maar zal toch wel NOG sneller ijsvrij zijn dan?
Lijkt me iig heerlijk niet meer hoeven te krabben.
Vandaag wel even gespeeld met de spraakinstellingen. Vooral die vlaamse gaai is erg lachwekkend. Het is net of ze een liter vodka achter de kiezen heeft als ze mij de richting wijst.
Heb het nu even op de mannelijke stem gezet, is iets rustiger. En hij praat sneller, dus niet dat eindeloze gezever.
Geplaatst: 20.11.2013 - 21:24
door MartijnEV
Bij een aangedampte ruit kun je op het knopje 'Defrost max' (op bijgaande foto boven de knop met het groene lampje) drukken.
De voorruit wordt dan snel ontwasemd. Werkt als een speer en volgens mij geen elektrische voorruitverwarming voor nodig.
Geplaatst: 20.11.2013 - 21:25
door twcoolen
MartijnEV schreef:
Mag ik concluderen dat je op de D2 dus geen nut hebt aan de optie elektrische voorruitverwarming, en niemand met een D2 deze zou hoeven bestellen? Ik ben in ieder geval dik tevreden zonder.
En het voordeel is dan ook dat de ontvangst van de mobiele telefoon beter wordt: geen raster in de voorruit betekent betere antenne-ontvangst.
Ná het krabben? Ik heb niet hoeven krabben. Na 30 seconden voorruitverwarming aan was de ruit ontdooid
Ik vind het nu al een geweldige optie.
Mijn GSM heeft geen verminderde ontvangst. SCT wel, maar dat hebben ze opgelost door de antenne te herplaatsen.
Geplaatst: 20.11.2013 - 21:29
door Jumpman
twcoolen schreef:MartijnEV schreef:
Mag ik concluderen dat je op de D2 dus geen nut hebt aan de optie elektrische voorruitverwarming, en niemand met een D2 deze zou hoeven bestellen? Ik ben in ieder geval dik tevreden zonder.
En het voordeel is dan ook dat de ontvangst van de mobiele telefoon beter wordt: geen raster in de voorruit betekent betere antenne-ontvangst.
Ná het krabben? Ik heb niet hoeven krabben. Na 30 seconden voorruitverwarming aan was de ruit ontdooid
Ik vind het nu al een geweldige optie.
Mijn GSM heeft geen verminderde ontvangst. SCT wel, maar dat hebben ze opgelost door de antenne te herplaatsen.
Mooi ik heb het ook genomen om NIET te hoeven krabben. Begreep dat het automatisch aanstaat als het 9graden of kouder is.
Samen met achterruit.
Geplaatst: 20.11.2013 - 21:30
door MartijnEV
Ah dat klinkt inderdaad goed! Ik begin het nut van die elektrische voorruitverwarming te begrijpen!
Ik zal het in mijn V40 (zonder die optie) ook een keer proberen zonder vooraf te krabben. Zal bij mij geen 30 seconden zijn, maar ben benieuwd hoe lang het in mijn geval duurt totdat het ijs gesmolten is. Update zal ik hier posten.
Feit is in ieder geval dat de 'normale' snelontwasemingsfunctie in mijn nieuwe V40 het stukken beter doet dan in de V60 het geval was. En ik vermoed dat dat komt door die elektrische hulpkachel voor de normale interieurverwarming waar alle diesels standaard van zijn voorzien.
Geplaatst: 20.11.2013 - 21:54
door Mike Philippens
MartijnEV schreef:Mag ik concluderen dat je op de D2 dus geen nut hebt aan de optie elektrische voorruitverwarming, en niemand met een D2 deze zou hoeven bestellen?
Ehhh...je concludeert dat wel érg snel na één nachtje zeer matige vorst. Ik had de ruit ook kunnen schoonvegen met een oude krant bij wijze van spreken. Misschien kom je op andere gedachten als het een keer -10 heeft gevroren zodat je ook met een krabber nog flink je best moet doen. Dat van vanochtend stelde iig niets voor.
Geplaatst: 20.11.2013 - 22:04
door LightStar
Mike Philippens schreef:MartijnEV schreef:Mag ik concluderen dat je op de D2 dus geen nut hebt aan de optie elektrische voorruitverwarming, en niemand met een D2 deze zou hoeven bestellen?
Ehhh...je concludeert dat wel érg snel na één nachtje zeer matige vorst. Ik had de ruit ook kunnen schoonvegen met een oude krant bij wijze van spreken. Misschien kom je op andere gedachten als het een keer -10 heeft gevroren zodat je ook met een krabber nog flink je best moet doen. Dat van vanochtend stelde iig niets voor.
Idd vanochtend was het zo weg, ben benieuwd over een x aantal weken.. gelukkig werkt de stoelverwarming ook snel
