Pagina 64 van 65
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 03.11.2017 - 15:36
door Hans oet Twent
Het einde nadert. Afspraak gemaakt om de V70 in te leveren. Nog even de laatste 3500km er bij op zetten. Nog een keer naar Luxemburg en naar Denemarken en het is over en uit. Jammer maar helaas. Ik besef me donders goed dat ik er iets moois voor terug krijg maar het is geen geheim dat ik enorm maar dan ook echt enorm genoten heb van deze V70. Wat een fantastische auto heb ik hier aan gehad. Zonder problemen heeft hij me overal naar toe gebracht, Deutschland, Belgiƫ, Luxemburg, Oostenrijk. Italiƫ, Polen, Denemarken, Zweden, Noorwegen. Solo, met Caravan, met de Autotrailer erachter alles ging fantastisch. En binnen een maand nadat ik had gekregen heb stond hij alweer in Torslanda! Vakantie in Zweden/Noorwegen.
Nog 2 weken van genieten van dit "Instappertje". De nieuwe eigenaar, waarschijnlijk een buitenlander want deze zal op export gaan, zal er een hele goede auto aan hebben.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 03.11.2017 - 17:58
door lint
Partir, c'est mourir un peu.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 07.11.2017 - 16:19
door Hans oet Twent
Vandaag even contact gehad met Bayern. Verteld dat de V90 wellicht eind volgende week afgeleverd wordt. Vraag van hun op Winterreifen? Natuurlijk! Enne de 2e vraag of ik op de V70 de Winterreifen gemonteerd had. Nou nee want volgende week..... Ik moet volgende week nog naar Denemarken. Er werd mij dringend verzocht om direct een afspraak te maken om alsnog de winterbanden te laten monteren. Ook al is het voor een paar dagen. Men wil geen risico lopen dat mij iets zou overkomen in Deutschland. Waardoor de werkgever aansprakelijk wordt gesteld. Dusssss..... Maandag de Michelin Alpin 5 winterbanden er op. Eerder ging niet. Prima toch?
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 07.11.2017 - 16:32
door PGV90
Goed voormekaar toch - better safe than sorry!
(en met de temperature van vandaag zeker....)
In Duitsland houdt men Oktober tot April aan,
ikzelf midden November tot Maart, banden gaan er over 2 weken onder.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 07.11.2017 - 16:45
door Hans oet Twent
PGV70 schreef:
Goed voormekaar toch - better safe than sorry!
(en met de temperature van vandaag zeker....)
In Duitsland houdt men Oktober tot April aan,
ikzelf midden November tot Maart, banden gaan er over 2 weken onder.
Jazeker is prima hoor. In principe zeggen ze van Oktober tot Pasen. Uiteraard afhankelijk wanneer Pasen valt. Zelf plan ik in begin November t/m eind februari medio maart. Afhankelijk of en wanneer ik noch termine in Bayern heb.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 07.11.2017 - 16:46
door diesel01
Hans oet Twent schreef:
Vandaag even contact gehad met Bayern. Verteld dat de V90 wellicht eind volgende week afgeleverd wordt. Vraag van hun op Winterreifen? Natuurlijk! Enne de 2e vraag of ik op de V70 de Winterreifen gemonteerd had. Nou nee want volgende week..... Ik moet volgende week nog naar Denemarken. Er werd mij dringend verzocht om direct een afspraak te maken om alsnog de winterbanden te laten monteren. Ook al is het voor een paar dagen. Men wil geen risico lopen dat mij iets zou overkomen in Deutschland. Waardoor de werkgever aansprakelijk wordt gesteld. Dusssss..... Maandag de Michelin Alpin 5 winterbanden er op. Eerder ging niet. Prima toch?
Mooi zulke werkgevers, ik weet nog dat mijn vader vroeger hemel en aarde moest bewegen om bij de leasemij setjes banden vervangen te krijgen.
Dat is het mooie van eigen auto's, bij de XC liet ik er eens een setje Michelin af halen waar 3mm rest op zat wat volgens 1 van de jongens zonde was, maar ik betaal en dus bepaal.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 07.11.2017 - 16:51
door Hans oet Twent
diesel01 schreef:
Hans oet Twent schreef:
Vandaag even contact gehad met Bayern. Verteld dat de V90 wellicht eind volgende week afgeleverd wordt. Vraag van hun op Winterreifen? Natuurlijk! Enne de 2e vraag of ik op de V70 de Winterreifen gemonteerd had. Nou nee want volgende week..... Ik moet volgende week nog naar Denemarken. Er werd mij dringend verzocht om direct een afspraak te maken om alsnog de winterbanden te laten monteren. Ook al is het voor een paar dagen. Men wil geen risico lopen dat mij iets zou overkomen in Deutschland. Waardoor de werkgever aansprakelijk wordt gesteld. Dusssss..... Maandag de Michelin Alpin 5 winterbanden er op. Eerder ging niet. Prima toch?
Mooi zulke werkgevers, ik weet nog dat mijn vader vroeger hemel en aarde moest bewegen om bij de leasemij setjes banden vervangen te krijgen.
Dat is het mooie van eigen auto's, bij de XC liet ik er eens een setje Michelin af halen waar 3mm rest op zat wat volgens 1 van de jongens zonde was, maar ik betaal en dus bepaal.
Ik kan helaas niet zelf bepalen... Dat is wel eens frustrerend. Ik moet met de auto rijden en de LM bepaald welke band er op komt.... Althans ik heb de indruk dat dat bij de V90 gaat gebeuren. Dat is wel weer jammer... Bij de V70 heb ik op advies van de Profile jongens samen met hun de keus gemaakt om een goede band te kiezen. Dat is de Michelin Alpin 5 geworden. Overigens de Nokian WR A4 schijnt ook een prima band te zijn.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 07.11.2017 - 17:12
door PGV90
Mijn ervaring is dat je als berijder van een auto dit vooral zelf goed in de gaten moet houden en je voorkeur aan moet geven.
Is me de laatste jaren steeds gelukt om goede A-merk banden te krijgen - soms op verzoek van de bandenboer een belletje aan de lease maatschappij om toestemming te krijgen.
Andere observatie is dat met over het algemeen niet op banden bezuinigd, omdat dit op andere punten (schade) anders weer kosten verhoogd.
Wettelijke norm is 1.6 mm profile, waar lease maatschappijen 2.5 mm aanhouden (zomer) en 4 mm (winter).
Maar ook dit is iets wat ik als berijder zelf goed in de gaten houdt.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 07.11.2017 - 17:23
door Hans oet Twent
PGV70 schreef:Is me de laatste jaren steeds gelukt om goede A-merk banden te krijgen - soms op verzoek van de bandenboer een belletje aan de lease maatschappij om toestemming te krijgen.
Ik vertrouw er ook op dat het goed geregeld wordt hoor. Ik ben alleen van het Meten is Weten principe.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 07.11.2017 - 17:59
door lint
Ach zoals Cruijff altijd al riep: "ieder nadeel heb zijn voordeel".
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 07.11.2017 - 19:31
door DB200
Men wil geen risico lopen dat mij iets zou overkomen in Deutschland.
Dat noem ik nog eens goed werkgeverschap!
waar lease maatschappijen 2.5 mm aanhouden (zomer) en 4 mm (winter).
Dat hangt toch echt van de leasemaatschappij en het contract af. Athlon werd door mijn voormalig werkgever zo ver uitgeknepen dat ze pas
onder de 2 mm gingen vervangen.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 07.11.2017 - 22:41
door MN-NL
Mijn ervaring is dat als je voldoende km's uit je banden haalt (=netjes rijdt) er bij vervangen ook niet moeilijk gedaan wordt. Als je elke 20k een setje kaalgegumd hebt, doen ze lastig. En terecht, vanuit mijn perspectief

Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 08.11.2017 - 09:17
door Rudyvg
Heb goede ervaring tot nu toe met mijn LM. Ze calculeren 8 zomerbanden en 6 winterbanden in het contract. Die acht zomerbanden heb ik inmiddels opgebruikt en had zelf bedacht dat ik dan de winterbanden (dankzij een zachte winter ook al aan band 5 t/m 8 bezig) er na de winter op liet liggen totdat de auto ingeleverd zou worden. Echter is bij de beurt vorige maand gewoon zomerband 9 en 10 er op gelegd. 'Veiligheid voor alles meneer'. Denk dat je als LM ook geen risico moet willen lopen met veiligheid.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 08.11.2017 - 09:34
door Walter
kan ook nog wel eens per contract verschillen. Stel dat de wagenparkbeheerder een lager tarief eist van de LM, kan het zijn dat de LM dat compenseert met bv langer doorrijden etc. Het is een spelletje tussen berijder (die wil het maximale binnen leasebudget/bijtelling), bedrijf (wil medewerker tevreden houden)/wagenparkbeheerder (moet kosten bewaken), leasemaatschappij (wil contract binnen halen maar er ook aan verdienen) en de dealer (die wil auto leveren, onderhouden en er ook iets aan verdienen). In het spelletje zit een wisselwerking qua kostenverdeling, iedereen wil het doorschuiven. Behalve de dealer, die kan het nergens op verhalen. Dus moet die tegen berijder zeggen 'sorry, het mag niet' waarop berijder weer gaat bellen naar beheerder of LM. Leuk, kun je de hele dag zoet mee zijn
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 08.11.2017 - 14:12
door DB200
Mijn ervaring is dat als je voldoende km's uit je banden haalt (=netjes rijdt) er bij vervangen ook niet moeilijk gedaan wordt.
En mijn ervaring is totaal anders. Dus het is zoals Walter zegt: "het verschilt per contract".
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 08.11.2017 - 15:17
door PGV90
Klopt idd,
Er zijn ook contracten met na-calculatie, dan is er soms wat meer ruimte.
Terug naar Hans, success met wissel maandag en de laatste km met deze fijne Volvo en op naar de V90!
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 08.11.2017 - 18:49
door Hans oet Twent
On Topic maar weer; VWB de banden dat is geregeld!
Laatste weekje voor de boeg. Vanaf maandag strak gepland. Concreet houdt dat dus in de V70 dit weekend leeg gehaald moet worden. Sunblinds eruit, de noodzakelijke dingen in een kratje achterin zetten. Auto van binnen schoonmaken. Vrijdagmorgen door de wasstraat en daar nog ff de stofzuiger door de auto heen. En dan richting het westen om de auto in te leveren. Voor mij is dat best een 'momentje' zeg maar. Ik heb echt maar dan ook echt donders veel plezier, lol noem het allemaal maar op aan deze V70 gehad.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 08.11.2017 - 20:00
door Paul
Spannend!!! Leuk allemaal mee te beleven!
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 08.11.2017 - 21:55
door DB200
Voor mij is dat best een 'momentje' zeg maar.
Dat kan ik me voorstellen, je hebt veel plezier aan deze auto gehad en er altijd goed voor gezorgd (zo weet ik uit 1e hand). Ik heb gisteravond het blog van D5R-Design gelezen. Hier haal ik uit dat hij niet terug zou willen naar zijn oude V70 nu hij eenmaal een V90 rijdt. Waarschijnlijk gaat het jou precies zo. Ik zal je V90 blog, waar ik nog aan moet beginnen, met interesse lezen.
Re: V70 D4 MY'16 blog - Twente
Geplaatst: 09.11.2017 - 09:02
door PGV90
Hans oet Twent schreef:
Auto van binnen schoonmaken. Vrijdagmorgen door de wasstraat en daar nog ff de stofzuiger door de auto heen. En dan richting het westen om de auto in te leveren. Voor mij is dat best een 'momentje' zeg maar. Ik heb echt maar dan ook echt donders veel plezier, lol noem het allemaal maar op aan deze V70 gehad.
En zo hoort het ook, netjes inleveren, voor de volgende die er plezier aan gaat beleven - wie of waar dat dan ook is.
Je maakt toch vaak veel mee met een auto, groot deel van de tijd van het jaar, en bijzondere vakanties, dus inderdaad best een emotioneel moment om de trouwe vriend weer in te leveren.
Sterkte!