Ik mocht vandaag een XC60 D4 awd 190 pk mee om te kijken of het iets voor ons kan zijn voor de komende 5 jaar.
Auto komt uit Zweden, heeft 13k gelopen en is van 2017.
Komend vanuit een V70 D4 4 cilinder met 8traps automaat die bij 130 2200rpm is de 5 cilinder toch een ander kopje thee, dusdanig dat we hier niet aan gaan wennen.
De V blijft, deze mag morgen terug naar de dealer.
Wel gaaf is adaptief grootlicht, we wachten even op de nieuwe V60.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Het lawaai wat het blok maakt bij 130 op de snelweg is dat wat de doorslag gaf.
De 4 cilinder is een stuk rustiger.
Ook het windruis is bij de XC60 behoorlijk nadrukkelijk aanwezig, de uitrusting s meer dan goed voor elkaar.
Daar heb je wel een punt, ik merk bij mijn XC60 ook meer windgeruis dan bij de V70. De motor/bak combinatie is identiek dus daar is geen verschil te merken.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
De XC60 D4 met AWD heeft een 6-traps GT, en Paul z'n V70 een 8-traps GT.
Dat lijkt me wel een verschil geven.
Bij 120 km/u heeft de V70 1650 rpm, en de XC60 2200 rpm.
Maar windgeruis zal zeker een rol spelen, en ook het type/merk banden.
(de Michelins PA4 zijn mooi stil )
Laatst gewijzigd door PGV90 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
En wellicht geen gelaagd glas? Of een deur die minder goed is afgehangen? Kunnen soms kleine dingen zijn. Vind mijn huidige ook stuk stiller dan de voorganger. Ligt niet alleen aan gelaagd glas. Motor en bak zijn ook wel wat stiller geworden, maar een hogere auto zoals de XC en dKrelingen etc zorgen nu eenmaal voor wat werveling.
In elk geval een extra bevestiging dat je keuze om door te rijden niet alleen economisch maar ook op andere gronden een juiste is. Leg die knager van binnen nu maar gewoon eerst eens een kleine 2 jaar het zwijgen op. Tegen die tijd ziet de wereld van Volvo er al weer heel anders uit. Geniet van wat je hebt Tom, Tis meer dan velen ooit zullen bezitten en / of ervaren
Geluiden is per auto verschilend. Vond mijn V70 van 2008 veel stiller dan de 2015 V70. Zeer irritant windgeruis wat maar niet verholpen kon worden. Is dus per auto verschillend. Herken het geluid op de snelweg van de 5 cilinder zeker niet, denk dat het iets anders is wat je gehoord hebt.
Daarnaast ben je denk ik bovenmatig kritisch
Ik ben nu ook wel rustig.
Merk dat ik de juiste keus heb gedaan door een V70 te kopen, met 2 maanden gaan we weer richting het voorjaar en is de braggel en sneeuw weer van de weg.
Ik breng hem straks terug en haal even de spuit er over heen want gisteravond was men bieten aan het laden met een sh.tload modder op de weg.
Viel mij trouwens op dat er een dikke knetter in het panorama dak zat, geen idee hoe dat mogelijk is.
Auto heeft gelaagd glas rondom, wellicht een deur die niet goed is afgehangen.
Met name gisteravond toen mijn vrouw reed hoorde ik het, waarbij het ook stevig waaide.
Geruis rond de spiegels en rondom de auto.
Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
diesel01 schreef:
Auto heeft gelaagd glas rondom, wellicht een deur die niet goed is afgehangen.
Met name gisteravond toen mijn vrouw reed hoorde ik het, waarbij het ook stevig waaide.
Geruis rond de spiegels en rondom de auto.
V70 D4 met GT8 blijft absoluut een heerlijke stille auto voor de lange halen. Bij de switch van de 5- naar de 4-cylinder viel mij ook op dat de nieuwe een stuk stiller is. Op beide auto's gelaagd glas rondom.
Laatst gewijzigd door Fulaks op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Hier de zelfde ervaring mijn witte V70 D4 VEA was van binnen vele malen stiller als de D5 die ik er voor had. Van buiten heb ik een andere mening (knikkerbak)
Beide auto's hadden dubbelglas...
Merk dat ik de juiste keus heb gedaan door een V70 te kopen
De auto die jij nu hebt, kun je nu niet (meer) in NL 2e hands kopen. Heb even gekeken, een V70 die het dichtst bij de specs van de jouwe in de buurt komt, kost 41k bij Harrie Arendsen. En dan moet je het nog altijd zonder Intellisafe doen.
Idd, het zegt hem helemaal niets en daar is overigens ook helemaal niets mee.
Ik rijd zelf in de zomer met Bilux lampen. Gaat prima. Andere seizoenen met H4 pitten. Gaat ook prima.
XC60 is inmiddels terug en de V70 staat weer in de parkeergarage, met een grote dankjewel aan Broekhuis Groningen.
In maart word de V60 geïntroduceerd en dan duurt het nog even voordat hij bij de dealers staat, dan zien we wel verder.
Waarom wil je de v70 terug inruilen,je hebt de wagen toch maar net aangeschaft?..Over het geluid van de 4pitter en de rust dat brengt is nogal persoonlijk denk ik.Bij de A6 die we voor de volvo reden was het werkelijk muis stil in de wagen,niks motor geluid merkbaar alleen als je de pedaal vloerde maar dat was wel echt emotieloos als ik het vergelijk met de D5 van de xc60.Ik vind het juist zo veel karakter hebben het geluid van zo een 5 pitter,het karakter wat een Volvo uitstraalt...De D5 vind ik juist het fijnste van heel de wagen,zeker met 245 pk!