Pagina 64 van 64
Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8
Geplaatst: 15.11.2025 - 19:59
door DB200
Steekproefpercentage is iets van 3% dus de komende 30 jaar ben je weer klaar

.
Mooi trouwens zo’n beurt zonder verrassingen dan ga je weer fluitend naar huis, zo blij als een kind

Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8
Geplaatst: 16.11.2025 - 10:08
door Gouwe
DB200 schreef: ↑15.11.2025 - 19:59
Steekproefpercentage is iets van 3% dus de komende 30 jaar ben je weer klaar

.
Mooi trouwens zo’n beurt zonder verrassingen dan ga je weer fluitend naar huis, zo blij als een kind
Nog nooit eerder steekproef gehad........ Blij met de XC90 ben ik nog steeds en voor de portemonnee natuurlijk fijn dat er extra werkzaamheden waren (hoewel ze me wel een nieuw setje ruitenwissers adviseerden. "Nee dank u, die Valeo rommel van Volvo hoef ik echt niet").
Overigens ben ik best wel verbaasd over de degelijkheid van de XC. Met de 740/940's vroeger thuis was het elke 200-250K een nieuw gaskop (en elke tig-K de klepspeling controleren en afstellen) en waren de radiateur, draagarmen, spoorstangen en remmerij en misschien een enkele wiellager zo rond die tijd ook allemaal al wel een keer vervangen. Hier op de remmerij na, na ruim 325K, zijn die onderdelen allemaal nog origineel.
Ook de vorige XC90 had voor die tijd al een wiellager, spoorstangen en radiateur vervangen en was het achter differentieel al gereviseerd.
Kortom, zo slecht doet deze Volvo het niet vind ik en het blijft inderdaad een top auto om te rijden Frits!
Hoop dat het voor jou a.s. maandag ook een positieve dag wordt.