Pagina 65 van 83

Geplaatst: 20.11.2013 - 23:13
door Phacoid
Heb de optie niet, ben dan ook blij dat mijn auto binnen slaapt. Met dat krabben verlies je al snel vijf a tien minuten.

Geplaatst: 21.11.2013 - 07:21
door Jumpman
Phacoid schreef:Heb de optie niet, ben dan ook blij dat mijn auto binnen slaapt. Met dat krabben verlies je al snel vijf a tien minuten.
Binnenslapen is dan ook de beste optie, maar ja daar staat de auto vd vrouw haha

Geplaatst: 21.11.2013 - 07:46
door Tankiej
Zolang je het er niet vergeet op te leggen (en er uiteraard weer af te halen voordat je gaat rijden :P ): geen voorruit meer krabben en een stuk goedkoper dan voorruit verwarming :)
Afbeelding

Geplaatst: 21.11.2013 - 08:13
door wombido
Wat je niet hebt kan je ook niet missen... ik heb de optie wel en ik ben van mening dat het er niet voor niets opzit. En wat het bereik betreft van de GSM ook dat slaat nergens op.
Je keurt iets af waarover je niet kan oordelen, om de dood simpele reden, je hebt het niet eens.
MartijnEV schreef:Ah dat klinkt inderdaad goed! Ik begin het nut van die elektrische voorruitverwarming te begrijpen!

Ik zal het in mijn V40 (zonder die optie) ook een keer proberen zonder vooraf te krabben. Zal bij mij geen 30 seconden zijn, maar ben benieuwd hoe lang het in mijn geval duurt totdat het ijs gesmolten is. Update zal ik hier posten. :)


Feit is in ieder geval dat de 'normale' snelontwasemingsfunctie in mijn nieuwe V40 het stukken beter doet dan in de V60 het geval was. En ik vermoed dat dat komt door die elektrische hulpkachel voor de normale interieurverwarming waar alle diesels standaard van zijn voorzien.

Geplaatst: 21.11.2013 - 08:14
door kisman
Al zijn zowel voorruitverwarming als Scandinavian Line wel heel erg prettige opties voor je V40. ;-)
Je auto rondom niet hoeven te krabben en heerlijk warm bij het instappen is wel heeeeeeeeeeeel erg lekker.

Geplaatst: 21.11.2013 - 08:27
door MartijnEV
Nee hoor ik keur het helemaal niet af; het lijkt mij juist een hele mooie optie, zeker nu ik jullie ervaringen lees. Alleen onze V40 heeft het niet dus ik ben benieuwd hoe ver onze V40 komt met ontdooien, zónder de optie. Het was dus meer een onderzoeksvraag: "in hoeverre zou je zonder de optie kunnen?"
Maar jullie hebben gelijk, mijn tekst was iets te stellig.
Wat ik eigenlijk wilde zeggen: ik ben, ondanks het gemis aan enkele populaire opties, zeer tevreden met onze V40 ! :D

Geplaatst: 21.11.2013 - 09:14
door wombido
No hard feelings ::?
De standaard Volvo is sowieso zeer uitgebreid en al die gadgets zijn er allen voor om aan het maximale leasebedrag te komen. Als ik het zelf had moeten betalen dan had er een hele andere versie gestaan. Kortom de uitvoering is afhankelijk van de leaseruimte. Tenminste bij de meeste V40 bestuurders.

Geplaatst: 21.11.2013 - 12:14
door spacewagon
Voskuh schreef:Heb het nu even op de mannelijke stem gezet, is iets rustiger. En hij praat sneller, dus niet dat eindeloze gezever.
Heb ik ook, prettige stem.

Geplaatst: 21.11.2013 - 12:15
door spacewagon
MartijnEV schreef:Vanmorgen de V40 D2 gestart na het krabben van de voorruit

(....)

Mag ik concluderen dat je op de D2 dus geen nut hebt aan de optie elektrische voorruitverwarming, en niemand met een D2 deze zou hoeven bestellen? Ik ben in ieder geval dik tevreden zonder.
Met elektrische voorruit verwarming hoef je niet meer te krabben. Nuttig!

Geplaatst: 21.11.2013 - 16:07
door SaturN
Aangezien dit het ervaringen topic is heb ik ook nog wel wat te zeiken ;)
  • - Bediening ruitenwisser, 1 tik omhoog is 1 keer wissen. Bijna alle andere auto merken gebruiken het 1 tik naar beneden principe, waarom moet Volvo het anders doen?
  • - Wissers gaan 1 keer wissen als je de regensensor inschakelt. Wat een onzin.
  • - Regensensor inschakelen via een knopje op de hendel is niet prettig bedienbaar, je moet met je hand achter het stuur "kloten". Plus het feit dat heel de bediening niet zichtbaar is als je stuur gewoon recht staat.
  • - Cruiscontrol bediening is niet ergonomisch plus dat het keer op keer opnieuw geactiveerd moet worden.
  • - Dash en binnenverlichting dimt en verlicht lomp. Te fel, geen rustige stapjes.
  • - Koppeling is te gevoelig (benzine V40).
  • - Handbak is niet heel erg soepel, ik heb lichtere pookjes meegemaakt.
  • - Als bluetooth uitgeschakeld is geweest op de smartphone moet je in de V40 opnieuw koppelen.
  • - Geen olietemperatuur af te lezen.
  • - Parkeersensoren vóór hebben een te grote hoek richting straat. Soms als ik een van een drempel afrijd met lage snelheid gaan de sensoren piepen terwijl er niets aan de hand is.
  • - Geknepen vermogen in 1e en 2e versnelling
  • - Ik rijd steeds te hard met de T4 ;)
Verder heb ik ook positieve punten hoor :)

Geplaatst: 21.11.2013 - 16:18
door zakraket
- Dat met bluetooth heb ik niet. Koppelt altijd goed opnieuw met mijn foon. ik heb één keer opnieuw moeten pairen
- Ik zou het ook handig vinden als de cruisecontrol gewoon geactiveerd stond (zoals bijv. bij VAG)
- Het inschakelen van de regensensor schijnt te zijn omdat daarmee voorkomen wordt dat de wissers bij een volbesneeuwde/bevroren ruit in de knel komen. op zich plausibel, maar bij mijn vorige auto is dit in 7jr nooit voorgekomen (dat de wissers aansprongen bij een bevroren of besneeuwde ruit)

Een ding waar ik wel last van heb m.b.t. de ruitenwisser: bij de teruggaande slag sprayed er altijd water precies midden voor mijn gezicht, de ene keer wat minder dan de andere keer. Dan zie ik dus slecht totdat de wisser weer wist en juist in de intervalstand duurt dat het langst... Het lijkt alsof dit water zich bij de hééngaande slag verzameld in het bevestigingspunt van de arm/wisser, daar zit zo'n rechthoekige vorm waarin de wisser geklemd zit en er vervolgens uitgeslingerd wordt (of uitwaait) als de wisser terug gaat naar ruststand.

Wie heeft dat ook?

Geplaatst: 21.11.2013 - 16:29
door Kurt1975
zakraket schreef:Een ding waar ik wel last van heb m.b.t. de ruitenwisser: bij de teruggaande slag sprayed er altijd water precies midden voor mijn gezicht, de ene keer wat minder dan de andere keer. Dan zie ik dus slecht totdat de wisser weer wist en juist in de intervalstand duurt dat het langst... Het lijkt alsof dit water zich bij de hééngaande slag verzameld in het bevestigingspunt van de arm/wisser, daar zit zo'n rechthoekige vorm waarin de wisser geklemd zit en er vervolgens uitgeslingerd wordt (of uitwaait) als de wisser terug gaat naar ruststand.

Wie heeft dat ook?
Ik, in mijn V60. Soms behoorlijk irritant.

Geplaatst: 21.11.2013 - 16:51
door Tankiej
zakraket schreef:- Dat met bluetooth heb ik niet. Koppelt altijd goed opnieuw met mijn foon. ik heb één keer opnieuw moeten pairen
- Ik zou het ook handig vinden als de cruisecontrol gewoon geactiveerd stond (zoals bijv. bij VAG)
- Het inschakelen van de regensensor schijnt te zijn omdat daarmee voorkomen wordt dat de wissers bij een volbesneeuwde/bevroren ruit in de knel komen. op zich plausibel, maar bij mijn vorige auto is dit in 7jr nooit voorgekomen (dat de wissers aansprongen bij een bevroren of besneeuwde ruit)

Een ding waar ik wel last van heb m.b.t. de ruitenwisser: bij de teruggaande slag sprayed er altijd water precies midden voor mijn gezicht, de ene keer wat minder dan de andere keer. Dan zie ik dus slecht totdat de wisser weer wist en juist in de intervalstand duurt dat het langst... Het lijkt alsof dit water zich bij de hééngaande slag verzameld in het bevestigingspunt van de arm/wisser, daar zit zo'n rechthoekige vorm waarin de wisser geklemd zit en er vervolgens uitgeslingerd wordt (of uitwaait) als de wisser terug gaat naar ruststand.

Wie heeft dat ook?
Valt mij ook wel eens op, dat als de wissers weer in de ruststand staan er druppels op het raam liggen precies voor je gezicht inderdaad. Maar dit is niet de enige auto waar ik dat bij heb gezien, hoewel het natuurlijk wel een ontwerpfoutje is lijkt me.

Geplaatst: 21.11.2013 - 16:55
door dbt
Haha dat heb ik ook bij de teruggaande slag in mijn v40. En ik maar denken dat het aan mijn ruitenwisser lag :p

Wat ik wel irritant vind is dat de ruitenwissers niet gewoon naar de beginstand terug gaan als je het contact uit zet. Bij mijn vorige auto's maakte het niet uit wanneer je het contact uitzette, en maakte de slag af tot in de beginpositie. Nu bij mijn v40 moet ik zorgen dat ik eerst mijn ruitenwissers uitzet en vervolgens pas het contact ander is er de kans dat ze 's ochtends bij het starten terug naar de beginpositie willen ondanks dat ze vastgevroren zitten (ja die tijd komt er weer aan :( ) wat niet bevorderlijk is voor je ruitenwissers....

Geplaatst: 21.11.2013 - 16:59
door zakraket
Idd...Volvo-aanhangers zullen wel anders vinden, maar het lijkt wel of Volvo met al dit soort handigheidjes die ik bij andere merken gewoon ben net even de minderekeuze neemt, al moet ik zeggen dat me nog niet opgevallen is dat de ruitenwisser hoog blijven staan (weinig regenritjes gemaakt)
Tankiej schreef: Valt mij ook wel eens op, dat als de wissers weer in de ruststand staan er druppels op het raam liggen precies voor je gezicht inderdaad. Maar dit is niet de enige auto waar ik dat bij heb gezien, hoewel het natuurlijk wel een ontwerpfoutje is lijkt me.
Het is meer dan druppels, daar kijk je nog wel omheen, soms is het een vlek waterspray van 20-30cm doorsnee waardoor je gewoon wazig ziet.

Geplaatst: 21.11.2013 - 17:03
door Bloemstukje
Ik heb hetzelfde met die wazige vlek, echter heb ik nieuwe wissers gekregen toen hij in de garage was voor winterwielen monteren. Ik heb het aangegeven voor die tijd, dat de wissers water laten liggen. Heb nieuwe wissers gekregen (wie weet ander merk oid..) en nu is het opgelost :).

Geplaatst: 21.11.2013 - 17:18
door zakraket
Dan ligt het misschien toch aan de wissers. Dan maar eens even la Garage bellen

Geplaatst: 21.11.2013 - 20:41
door MichelR
Met wissers geen last van druppels voor me of wazige plek?..
Meer wat druppels rechts van het midden en daar maakt het me niet uit.

Geplaatst: 21.11.2013 - 20:47
door spacewagon
SaturN schreef:Aangezien dit het ervaringen topic is heb ik ook nog wel wat te zeiken ;)
  • - Bediening ruitenwisser, 1 tik omhoog is 1 keer wissen. Bijna alle andere auto merken gebruiken het 1 tik naar beneden principe, waarom moet Volvo het anders doen?
  • - Wissers gaan 1 keer wissen als je de regensensor inschakelt. Wat een onzin.
  • - Regensensor inschakelen via een knopje op de hendel is niet prettig bedienbaar, je moet met je hand achter het stuur "kloten". Plus het feit dat heel de bediening niet zichtbaar is als je stuur gewoon recht staat.
  • - Cruiscontrol bediening is niet ergonomisch plus dat het keer op keer opnieuw geactiveerd moet worden.
  • - Dash en binnenverlichting dimt en verlicht lomp. Te fel, geen rustige stapjes.
  • - Koppeling is te gevoelig (benzine V40).
  • - Handbak is niet heel erg soepel, ik heb lichtere pookjes meegemaakt.
  • - Als bluetooth uitgeschakeld is geweest op de smartphone moet je in de V40 opnieuw koppelen.
  • - Geen olietemperatuur af te lezen.
  • - Parkeersensoren vóór hebben een te grote hoek richting straat. Soms als ik een van een drempel afrijd met lage snelheid gaan de sensoren piepen terwijl er niets aan de hand is.
  • - Geknepen vermogen in 1e en 2e versnelling
  • - Ik rijd steeds te hard met de T4 ;)
Verder heb ik ook positieve punten hoor :)
Wat ik vind:

- Ruitenwisser die regen achter laat: heb ik ook. Idem bij mijn vorige auto.
- Eén tikje naar boven is één keer wissen: vind ik prima. Was idem bij mijn vorige auto.
- Eén keer wissen bij inschakelen regensensor: ideaal. Op het moment dát er druppels op de ruit komen en je hebt er last van, dan druk je op het knopje. Gaat bij mij altijd goed op de tast. En daarna gaat het automatisch.
- Bluetooth: geen last van.

Geplaatst: 21.11.2013 - 21:30
door SaturN
Jullie hebben het over een begin/ruststand van de wissers? Volgens mij mis ik iets. Mijn wissers staan, als ze uitgeschakeld zijn, altijd in een zelfde stand.

Aan of uit, ik zie geen verschil. Moeten ze in de uitstand verder wegzakken zodat je ze niet meer ziet vanuit de auto?