Geplaatst: 25.11.2013 - 06:19
mauclau, puntje 7: daar zit toch een mat bovenop? Hoe heb je hier last van? 

Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Dat luikje zit vlak voor de stoel, waar de mat nog niet ligt..Tankiej schreef:mauclau, puntje 7: daar zit toch een mat bovenop? Hoe heb je hier last van?
Is me nog niet opgevallen, zal er eens op letten als ik weer in stap vanmiddagmauclau schreef:Dat luikje zit vlak voor de stoel, waar de mat nog niet ligt..Tankiej schreef:mauclau, puntje 7: daar zit toch een mat bovenop? Hoe heb je hier last van?
Ik weet zo niet 1-2-3 waar je dat kunt instellen maar ik heb het wel zo gedaan. Duurde bij mij ook 6 maanden voor ik hier achterkwam. Volgens mij zit het bij de hoofdinstelling van de NAVIRLB schreef:Hangt ervan af wat je als FAV gekozen hebtv70bio schreef:Druk even op [FAV} en je NAV scherm wordt kleiner en je krijgt wel de radiozender in beeld.....mauclau schreef:Nu een weekje in de V40 en over het algemeen erg tevreden, maar toch ook al ene aantal punten van aandacht.
1 Voor de voorstoelen zitten 2 steunen tegen de grond, zwart plastic met een bout erdoor. Vind ik wel erg goedkoop, waarom niet en afdekkapje er over. Ik heb espresso bruin leer en dus beige vloerbedekking, nu met zwarte steun en alu kleur bout niet mooi.
2 Ik krijg RDS op geen enkele manier aan de praat, zie alleen naam zender, verder niets, op FM niet en op DAB+ ook niet, erg irritant.
3 Als Navi aanstaat (dus opgegeven bestemming) dan zie je niets van je radiostation of je media die speelt, want bovenbalk van beeldscherm in in gebruik door navi, erg irritant!! Waarom niet in je tellerscherm voor je wat informatie van radio/media ???? Is toch software kwestie.
4 Onderin beeldscherm van navi staat " auto klimaat" ja, dat weet ik, groen lmapje bij "auto" airco brandt toch, waarom niet daar dan info radio/media of wat ook.
5 Auto start achteruitverwarming, superhandig, maar wil ik ook voor mijn voorruit verwarming, lijkt me logisch!! Maar kan niet.
6 Follow home verlichting, moet via richtaanwijzer hendel, die moet je aantrekken bij uitstappen, vind ik vaag, zou mijn inziens ook via software instelbaar moeten zijn.
7 inspectieluikje in vloerbedekking bij passagiersstoel, is rechthoekig uitgesneden, maar zie je dus, vind ik vrij goedkoop aandoen.
8 Navi, jemig wat ouderwets beeld, dat moet toch ook ge-upgrade zijn/worden, ook de gesproken tekst, ze eindigt alles met " op" ook al klopt de zin niet. HEt inspreken werkt overigens wel erg prettig en foutloos, prima!
9 Media spelen, ik speel spotify lijsten maar die zie je niet, je moet die op je telefoon of iPod zelf selecteren, zou ik graag via menu doen op beeldscherm.
Zo, dat was week 1, hoop niet dat er meer komt.KLOPT INDERDAAD
Welke FAV-keuze doet wat jij beschrijft?
Je voorgevoel zou kunnen kloppen. Ik heb zo'n 47k gereden en ben intussen met de derde mattenset bezig. Bij beide beurten zijn ze vervangen omdat de mat bij de bestuurder doorgesleten was ter hoogte van de plek waar mijn linkerhak rust. Nee, ik ben niet zwaar en lomp, mijn vriendin ook niet, en in mijn vorige auto was de mat op die plek na 152k nog keurig in orde.mauclau schreef:(...) betreft de details die een merk premium maken, wat ik nog vergat, de matjes, 13 in een dozijn, dun, matig, die gaan geen 20 duizend km mee en blijven dan netjes, geloof ik niks van...
Misschien staat 'ie wat te gevoelig afgesteld? Dit kun je aanpassen mbv het wieltje voor de interval in de rechterstengel.Lampo schreef:Waar ik in toenemende mate last van heb is de regensensor, als ik hem 's ochtends aanzet om de dauw weg te wissen, beginnen de ruitenwissers later tijdens de rit, wanneer het helemaal droog is, te wissen... Ik kan het alleen stoppen door de regensensor weer uit te zetten. Geen idee waarom die begint met wissen. Gebeurt nu bijna elke rit en wordt toch wel irritant.
Eens met bovenstaande punten. Het wegvallen van media informatie als de routebegeleiding aanstaat is inderdaad jammer, dat geldt ook voor de "auto klimaat", overbodig om in het scherm te tonen, neemt veel ruimte in gebruik.mauclau schreef:Nu een weekje in de V40 en over het algemeen erg tevreden, maar toch ook al ene aantal punten van aandacht.
3 Als Navi aanstaat (dus opgegeven bestemming) dan zie je niets van je radiostation of je media die speelt, want bovenbalk van beeldscherm in in gebruik door navi, erg irritant!! Waarom niet in je tellerscherm voor je wat informatie van radio/media ???? Is toch software kwestie.
4 Onderin beeldscherm van navi staat " auto klimaat" ja, dat weet ik, groen lmapje bij "auto" airco brandt toch, waarom niet daar dan info radio/media of wat ook.
6 Follow home verlichting, moet via richtaanwijzer hendel, die moet je aantrekken bij uitstappen, vind ik vaag, zou mijn inziens ook via software instelbaar moeten zijn.
De snelheid van de ruitenwisser icm de regensensor kan je zelf regelen d.m.v. het scrollwieltje van de interval. Als je die goed zet, hoef je er nooit naar om te kijken. Tenminste, ik vind van niet. Werkt allemaal prima, precies zoals het in mijn ogen zou moeten.zakraket schreef:....
Dat systeem was zelfs zo mooi dat bij een beetje regen de wissers langzaam heen- en weer gingen, dus niet heenweer.....heenweer....heenweer..., maar heen....weer....heen....weer...
Werkte perfect, en ook heerlijk rustgevend
Bij de Volvo is de sensor loopt de sensor vaak achter de feiten aan: ruit vol druppels en dan komt ie niet (moet ik alsnog de hendel hanteren), ruit droog en dan gaat ie nog een halve minuut door op een droge ruit.
Of hij stopt ermee omdat de ruit schoongeveegd is, behalve dan die vlek regenspray voor mijn neus. :-x
....
Ik heb inmiddels ruim 45.000 km met m'n V40 gereden en matten zien er nog uit als nieuw. Mijns inziens beetje te kort door de bocht om de matten maar de schuld te geven... Ook bij m'n vorige C30 nooit problemen mee gehad, zijn minstens 190.000 km mee gegaan, waarschijnlijk nog wel meer, maar toen heb ik 'm ingeruild...D2 schreef:Je voorgevoel zou kunnen kloppen. Ik heb zo'n 47k gereden en ben intussen met de derde mattenset bezig. Bij beide beurten zijn ze vervangen omdat de mat bij de bestuurder doorgesleten was ter hoogte van de plek waar mijn linkerhak rust. Nee, ik ben niet zwaar en lomp, mijn vriendin ook niet, en in mijn vorige auto was de mat op die plek na 152k nog keurig in orde.mauclau schreef:(...) betreft de details die een merk premium maken, wat ik nog vergat, de matjes, 13 in een dozijn, dun, matig, die gaan geen 20 duizend km mee en blijven dan netjes, geloof ik niks van...
Mijns inziens is zoiets bij uitstek een detail wat een auto 'premium' maakt. Het oogt allemaal zeer verzorgd en hoogstaand, terwijl de echte duurzaamheid ontbreekt. En 'premium' staat ook gelijk aan winstmaximalisatie: Wat duurdere vloermatten (hier kun je wat mij betreft diverse onderdelen invullen) is minder marge.
In een meer positieve benadering zou 'premium' ook kunnen verwijzen naar diverse instelmogelijkheden en state of the art multimedia. Wat mij betreft doet de V40 op beide terreinen al heel aardig mee. VAG en BMW zijn misschien wat verder, maar tov een Mégane of een Focus is de V40 op eenzame hoogte. Wat je er ook van mag vinden, de hoeveelheid instelmogelijkheden en functionaliteiten is aanzienlijk, er blijft altijd wel wat te wensen over. Dat zo'n fabriekssysteem ingehaald wordt door de ontwikkelingen op gebied van mobiele apparaten, is m.i. onvermijdelijk.
Overigens heb ik bij de meeste punten van Mauclau het idee dat er qua instellingen nog e.e.a. aangepast kan worden.
Die begrijp ik niet. Wat is er niet ergonomisch aan? Die knoppen zitten op de allerbeste plek denkbaar! Ja, jij komt -meen ik- uit een VAG-auto, daar zit de CC bediening op een stengeltje. Ik vind dat dus weer verschrikkelijk onhandig. Zeker bij de modellen waarbij het geïntegreerd is met de stengel voor de richtingaanwijzer (o.a. Seat Ibiza). Het is net wat je gewend bent wellicht, maar feit is dat bij de 'stengel-constructie' de knoppen wel áchter het stuur verborgen zijn, wat per saldo nooit méér ergonomisch verantwoord kan zijn dan wanneer je de knoppen wél kunt zien...SaturN schreef:Aangezien dit het ervaringen topic is heb ik ook nog wel wat te zeiken
- - Cruiscontrol bediening is niet ergonomisch plus dat het keer op keer opnieuw geactiveerd moet worden.
Haha, ja het is mijn schuld. Moet ik maar niet tijdens het rijden mijn voet erop laten rusten... ](*,)Poolrev schreef:Ik heb inmiddels ruim 45.000 km met m'n V40 gereden en matten zien er nog uit als nieuw. Mijns inziens beetje te kort door de bocht om de matten maar de schuld te geven...
Wat dacht je van een vastgevroren ruitenwisser in de winter? Rubbers kapot trekken? Of kapotte ruitenwissermotor?Timmy schreef:Omdat er momenten zijn dat je wellicht niet de ruitenwisser wil activeren. Zo had de sensor in de Seat er een handje van om bij pekel aan de slag te gaan. Erg vervelend omdat de ruit daarna alleen maar minder uitzicht bood. Kon je weer gaan sproeien waarna de wisser nog net een paar maal extra bezig was waardoor de ruit wederom smerig was.zakraket schreef:Het zou nóg handiger zijn als de regensensor gewoon zelf begint...waarom heb je anders een regensensor?
Ik vind de positie van de CC ook niet handig - ik gebruik hem daardoor ook steeds minder. Misschien ontbreekt het mij aan hand-oog coordinatie, maar ik zal echt moeten kijken om het juiste knopje in te drukken. Dit doe ik dan ook met mijn wijsvinger, want anders kan ik er niet goed bij.D2 schreef:Die begrijp ik niet. Wat is er niet ergonomisch aan? Die knoppen zitten op de allerbeste plek denkbaar! Ja, jij komt -meen ik- uit een VAG-auto, daar zit de CC bediening op een stengeltje. Ik vind dat dus weer verschrikkelijk onhandig. Zeker bij de modellen waarbij het geïntegreerd is met de stengel voor de richtingaanwijzer (o.a. Seat Ibiza). Het is net wat je gewend bent wellicht, maar feit is dat bij de 'stengel-constructie' de knoppen wel áchter het stuur verborgen zijn, wat per saldo nooit méér ergonomisch verantwoord kan zijn dan wanneer je de knoppen wél kunt zien...SaturN schreef:Aangezien dit het ervaringen topic is heb ik ook nog wel wat te zeiken
- - Cruiscontrol bediening is niet ergonomisch plus dat het keer op keer opnieuw geactiveerd moet worden.
Mijn matten zijn na 18.000km ook nog netjes...in ieder geval geen punt van aandacht voor mij.Haha, ja het is mijn schuld. Moet ik maar niet tijdens het rijden mijn voet erop laten rusten... ](*,)Poolrev schreef:Ik heb inmiddels ruim 45.000 km met m'n V40 gereden en matten zien er nog uit als nieuw. Mijns inziens beetje te kort door de bocht om de matten maar de schuld te geven...
(nee, ik doe echt niets ongebruikelijks met die vloermat)