V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Nou we zitten in Turkije en we hebben wat probleempjes..

De auto geeft aan dat de motor te warm wordt en moet afkoelen, hierdoor valt het vermogen ook weg. Dit is naar mijn weten alleen in de bergen hier met 40 graden. Echter dit is de derde keer met de V60 en nog niet eerder dit probleem gehad. Dealer geeft aan dat het de koppakking kan zijn. Iemand tips?

Ps de airco stopt er dan ook mee.. zal het toch weer de aircopomp zijn na 2 weken?
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28550
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Dat is niet zo leuk. Kan de dealer geen nadere diagnose van het probleem stellen?
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33102
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Dat is balen zeg! En hebben ze daar een Volvo dealer die hem kan uitlezen of kom je helemaal niet weg?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
IV39
4th Gear member
Berichten: 809
Lid geworden op: 30.11.2012 - 13:46

rsnhakan schreef: Nou we zitten in Turkije en we hebben wat probleempjes..

De auto geeft aan dat de motor te warm wordt en moet afkoelen, hierdoor valt het vermogen ook weg. Dit is naar mijn weten alleen in de bergen hier met 40 graden. Echter dit is de derde keer met de V60 en nog niet eerder dit probleem gehad. Dealer geeft aan dat het de koppakking kan zijn. Iemand tips?

Ps de airco stopt er dan ook mee.. zal het toch weer de aircopomp zijn na 2 weken?
Succes daar. Het klinkt mij niet als de airco pomp maar na twee weken kan die zeker wel kapot gaan... :(
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Ik denk dat we maandag even naar de dealer hier in de buurt gaan. Hopelijk kunnen ze hem uitlezen. De auto rijdt wel alleen zodra je veel vermogen vraagt in de bergen treedt het probleem op. Ze hebben hier ook weinig tot geen hybrides dus een eventuele reparatie zit er niet in (auto moet volledig stroomvrij zijn en er moet rekening worden gehouden met alle extra onderdelen).
IV39
4th Gear member
Berichten: 809
Lid geworden op: 30.11.2012 - 13:46

Nogmaals succes ermee. Hopelijk kunnen ze het wel voor jullie maken.
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Dank je.. ben benieuwd.
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

Oh dat is minder.
Kun je de auto wel opladen? Dat gaat vaak niet als de airco niet werkt.
Het kan ook een sensor zijn die de koelventilatoren niet meer laat werken. En dat daardoor de boel te warm wordt.
Ik zou eerst die punten laten checken, die ze ook zouden doen als het een normale D5 zou zijn.
Veel succes morgen en we horen het wel.
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 26990
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Dat de airco ermee stopt is om te zorgen dat de motor het niet nog zwaarder heeft. Dat is puur uit veiligheid zodat de temperatuur niet nog veel hoger wordt.

Wellicht is er wat met de koeling aan de hand en valt het euvel nog mee. Koppakking is gelijk een van de ergere opties.
Misschien overbodig, maar het niveau van de koelvloeistof staat nog goed? Dat er dus geen lekkage op is getreden tijdens de vakantie.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Cem
2nd Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: 20.01.2017 - 12:59

Balen zeg.
PIH kennen ze daar niet echt kan ik uit ervaring vertellen. Misschien handig om zoveel mogelijk zaken uit te sluiten voordat je naar de garage gaat. In de S rijden en save aanzetten, dan maak je minimaal gebruik van de hybride aandrijflijn. als je dan alsnog de melding krijgt is de kans groot dat het aan de motor ligt.

Hoe was btw de heenweg?
Volvo v60 PIH Summum my2015
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Ik heb een vermoeden dat de motor gewoon te warm is geworden. Combi van langzaam in de bergen rijden en redelijk wat vermogen vragen in de stand D (= weinig toeren). We laden de auto hier niet op. Gewoon altijd in AWD. Vloeistoffen zijn allemaal op niveau. Tot op heden geen meldingen meer gehad en auto rijdt ook normaal.

@Cem, de heenweg was super. Een paar uur aan de grens bij Servië gewacht maar voor de rest lekker doorgereden. Hoe was jullie reis?
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10507
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

rsnhakan schreef: Ik heb een vermoeden dat de motor gewoon te warm is geworden. Combi van langzaam in de bergen rijden en redelijk wat vermogen vragen in de stand D (= weinig toeren). We laden de auto hier niet op. Gewoon altijd in AWD. Vloeistoffen zijn allemaal op niveau. Tot op heden geen meldingen meer gehad en auto rijdt ook normaal.

@Cem, de heenweg was super. Een paar uur aan de grens bij Servië gewacht maar voor de rest lekker doorgereden. Hoe was jullie reis?
Handmatig schakelen en toeren houden!
8 traps automaat? Dan max in 6. Rijden zoals in een schakel auto.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
Cem
2nd Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: 20.01.2017 - 12:59

Hans oet Twent schreef:
rsnhakan schreef: Ik heb een vermoeden dat de motor gewoon te warm is geworden. Combi van langzaam in de bergen rijden en redelijk wat vermogen vragen in de stand D (= weinig toeren). We laden de auto hier niet op. Gewoon altijd in AWD. Vloeistoffen zijn allemaal op niveau. Tot op heden geen meldingen meer gehad en auto rijdt ook normaal.

@Cem, de heenweg was super. Een paar uur aan de grens bij Servië gewacht maar voor de rest lekker doorgereden. Hoe was jullie reis?
Handmatig schakelen en toeren houden!
8 traps automaat? Dan max in 6. Rijden zoals in een schakel auto.
De D6 is een 6 traps automaat(GT). Ik vraag me af of hoog in de toeren beter is tijdens warm weer, aan de ene kant wordt er meer koelvloestof door de motor heen gehaald en aan de andere kant maakt de motor meer toeren en wordt warmer is mijn aanname.

Voordat wij vertrokken heb ik nog contact gehad met volvo assistance v.w.b. de dekking. Ze wisten mij te vertelen dat je alleen dekking hebt aan het europese deel van turkije, het aziatische deel valt buiten dekking. Vond het wel grappig, ze nemen op met volvo assitance maar feitelijk is het gewoon de ANWB die je aan de lijn krijgt.

@ Hakan, Reis is super gegaan, Max 2 uur gewacht bij de grens van Bulgarije op de heen weg, terug op de maandag vertrokken en geen last gehad van files.
Als er wat uitgezocht moet worden hier in NL laat even weten.
Volvo v60 PIH Summum my2015
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Doordat je meer toeren maakt stroomt de koelvloeistof sneller door de motor heen = dus betere wrijving/koeling (leg ik het goed uit?).

Wij hebben Volvo Assistance Premium, eens kijken of het aziatische gedeelte hier dan wel onder valt. Had al zo’n vermoeden :-) Goed om te horen dat jullie zonder problemen deze prachtige reis hebben afgelegd. Heerlijk hé al dat vermogen in de bergen! Bedankt voor het aanbod, mocht er iets zijn laat ik wat van mij horen.
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
IV39
4th Gear member
Berichten: 809
Lid geworden op: 30.11.2012 - 13:46

Ik ben weer terug uit Italie. 4500 km zonder problemen gereden in 35 graden. Eigenlijk altijd de AWD aan gehad. Niet extra toeren hoeven te maken (geen caravan ofzo).
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Volgende week zijn we weer terug en zitten we op ongeveer 11-12K in 4 weken :) Hier heb je heuvels waar je U tegen zegt en waar stapvoets gereden moet worden.

Fijn dat je weer veilig terug bent!
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Nou het zit niet mee, een hele grote schroef in de band! Band lek.. Volvo On Call gebeld: in een woord topservice!! (We hebben wel het premium pakket). Zelfs 100 km boven Syrië dekking. Binnen 2 uur opgehaald, gerepareerd en reis kunnen doorzetten.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28550
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Dat is dan toch weer geluk bij een ongeluk, goede service van Volvo.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Inderdaad, super opgelost.

Het is hier dit jaar erg warm. De V60 heeft heel veel moeite om de motor en het interieur koel te houden. De melding dat de motor te warm wordt verschijnt regelmatig als je langzaam in de bergen rijdt. Wat is een ideale rijstijl, 2500 tot 3000 toeren is dat voldoende?
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33102
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Je gaat naar Syrie rijden met de PlugIn?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”