Pagina 68 van 83

Geplaatst: 25.11.2013 - 16:39
door jerrycan
Cavallino schreef:
jerrycan schreef:Hallo ik had me bij een ander topic al voorgesteld.
Maar ik mag binnenkort een nieuwe lease auto nemen. En nu overweeg ik de volvo v40 te kiezen. Ik ga dit weekend naar de dealer voor een testrit. Alleen kwam ik op internet ook de v40 crosscountry tegen. Om een beter beeld te krijgen heb ik op autoscout24.nl gekeken. Maar wat is eigenlijk het verschil, dat ie wat hoger op z'n wielen staat? Ik kom er namelijk niet echt aan uit..
Technisch is er geen verschil, behalve dat hij wat hoger op de poten staat. Het verschil betreft met name uiterlijkheden. En volgens mij is er geen 14% crosscountry versie...
Oke bedankt voor de info!

Geplaatst: 25.11.2013 - 16:43
door Vidra
Black kiwi schreef:Twee weken terug eens in de nieuwe Focus van een collega gezeten. Hij heeft hetzelfde budget, dus ook de 1.6 Focus aangekleed tot +/- €35.000.

Wát een verschil qua schermen voor navigatie/boordcomputer. Alsof je van de nieuwste iPhone (V40) naar een oer-nokia (Focus) gaat. De Focus heeft namelijk een inbouw-navigatie ten grootte van een postzegel, met een VGA resolutie.

Oftewel: V40 boordcomputer is niet perfect, maar er is in ieder geval op formaat/kwaliteit scherm niet bezuinigd.
Je bedoeld zoiets http://www.mibz.com/wp-content/uploads/ ... tic-03.jpg

Geplaatst: 25.11.2013 - 17:16
door Elanski
Goed laten we Mégane en Focus nou niet vergelijken met een BMW-1, Audi A3 of eventueel een Merc. Volvo wil garaag bij het laatste rijtje horen en doet ook aardig mee omdat het het rijtje van de Megane en Focus is ontgroeit. De navi met RTTI van BMW is bijna perfect, juist omdat een navi nog jaren meemoet en een wezelijk onderdeel is geworden van een auto. De RTTI info stuurt je altijd via de snelste route. Scheelt tijd en tijd=geld.

Geplaatst: 25.11.2013 - 17:28
door RLB
Mijn matten zijn bij de 20.000km beurt vervangen omdat ik er compleet doorheen was gegaan. Het maakt natuurlijk wel uit wat voor schoenen je draagt. De vervangende matten lijken een stuk beter aangezien ik nu op de 46.000km zit en deze matten nog geen slijtage vertonen.

Geplaatst: 25.11.2013 - 18:45
door Mork
Ik zal wel iets fout doen maar kan de oplossing niet vinden...

Ik heb automatische vergrendeling aan staan, dus bij geringe snelheid gaan de deuren automatisch op slot.

Als ik wil uitstappen trek ik de deur open en ga er dan vanuit dat de rest mee ontgrendeld....
Niet dus!, de achter portier(en) blijft gewoon dicht ????

Ik moet dus voor het uistappen op de ontgrendel toets drukken
of als ik buiten sta mijn ab gebruiken om de deur open te krijgen.

En dit terwijl in My CAR settings ontgrendelen op alle deuren staat

Iemand tips?

Geplaatst: 25.11.2013 - 19:31
door LightStar
Mork schreef:Ik zal wel iets fout doen maar kan de oplossing niet vinden...

Ik heb automatische vergrendeling aan staan, dus bij geringe snelheid gaan de deuren automatisch op slot.

Als ik wil uitstappen trek ik de deur open en ga er dan vanuit dat de rest mee ontgrendeld....
Niet dus!, de achter portier(en) blijft gewoon dicht ????

Ik moet dus voor het uistappen op de ontgrendel toets drukken
of als ik buiten sta mijn ab gebruiken om de deur open te krijgen.

En dit terwijl in My CAR settings ontgrendelen op alle deuren staat

Iemand tips?
Klopt dat in het menu geldt enkel voor het ontgrendelen met de AB (of 1 deur of alle), ik druk zelf meestal op het knopje in de deur als ik iets uit de kofferbak moet hebben.

Geplaatst: 25.11.2013 - 20:10
door mauclau
Hoezo toeval, kreeg zojuist een tevredenheidsonderzoek mail van Volvo, heb alles maar even opgenoemd, zal mij benieuwen of Volvo NL of dealer contact opnemen...

Geplaatst: 25.11.2013 - 20:55
door Cascam
Ik vind de positie van de CC ook niet handig - ik gebruik hem daardoor ook steeds minder. Misschien ontbreekt het mij aan hand-oog coordinatie, maar ik zal echt moeten kijken om het juiste knopje in te drukken. Dit doe ik dan ook met mijn wijsvinger, want anders kan ik er niet goed bij.
Ik heb het net ff geprobeerd, met mijn wijsvinger de cc + & - te bedienen, en dat is inderdaad lastig, ik snap wat je bedoeld,
Toen probeerde ik het met mij neus, maar dan moest ik mijn gordel los doen, ook niet erg ergonomisch en veilig,... Idd heeft Volvo hier steekjes laten vallen,...

Maarre, zonder gein " met je wijsvinger , anders kan ik er niet bij?" Heb je zulke korte duimen? Mijn vrouw heeft kleine handjes en die bediend de cc ook met gemak,... De + & - zitten direct naast je duim, als je je stuur normaal vasthoud,
Als je je stuur met 1 hand onder of boven vasthoud, kun je er idd niet makkelijk bij, maar bij zo'n VAG pookje ook niet,..

Geplaatst: 25.11.2013 - 21:29
door Cascam
O, ja,

Moet ik natuurlijk ook ff wat te zeiken hebben,...

Nou, eigenlijk weinig,...

Na 5000km in 3 weken, vind ik het nog steeds een feestje om s'ochtends in mijn V40 te stappen,
Wen puntjes:
- de veelbesproken CC, ff wennen dat je hem telkens moet aanzetten en ff wennen dat ie niet afgaat bij intrappen van koppeling, maar nu gebruik ik de CC heel anders als dat ik in mijn Megane deed,
Ik heb bijv. 80km/h in het geheugen en sta voor een stoplicht, als ik optrek en vervolgens in z'n 3e versnelling rij, druk ik op reset, en gaat ie rustig naar de 80km/h en ik schakel gewoon mee zonder gas te geven, best fun.

- regensensor aanzetten vond ik ook ff wennen, maar is nu ook al routine geworden, vorige winter met mijn Megane stonden er 2 mooie rubbertjes vastgevroren aan mijn voorraam , en mijn wisser gingen blij heen en weer,... Nou dan heb je een "huh!!??" Momentje!
Zeker als je wissers niet meer wissen en je hebt overal pekel op je raam.

- stoelinstelling vinden, heb er vele geprobeerd, en heb nu de juiste, en fijn dat hij opgeslagen word in de sleutel, niet meer knoeien als mijn vrouw heeft gereden.

- bij achteruitrijden naar beneden kantelende spiegels, ff wennen omdat ik altijd op mijn spiegels achteruit reed, maar hou de instelling toch zo staan omdat het perfect werkt met fileparkeren en hij staat gewoon telkens exact recht, en geen beschadigde velgen, en anders ff het knopje drukken om terug te kantelen.

- bij hoofdsteun in het midden omhoog, zie je werkelijk niets meer,.. Ach, eigenlijk is de achterbank voor 2 personen.

Plus punten:
- veel meer premium dan een full option Megane voor dezelfde prijs, en veel meer opties voor de prijs van een VW ,AUDI,...

- fantastische stoelen, mijn collega's zijn jaloers, en het is het eerste wat ze zeggen, "wat een fantastische stoel!" , mijn collega's rijden Toyota Avensis, Peugeot 508/5008, Audi a4 , geen lullige auto's.

- de looks, spreekt voor zich

- de kleur Misty Blue, mensen vinden hem mooi of lelijk, het is iig anders, ik vind hem zo gaaf in die kleur.

- theatre lightning, in het interieur, ik weet niet, maar het geeft een luxe gevoel in het donker.

- alles binnen handbereik, en alle knoppen zijn zichtbaar, bij mijn megane wist ik na 3 jaar
nog steeds niet welke van de 8 knoppen achter het stuur ik moest hebben om de telefoon op te nemen.

- gewoon 2 bekerhouders voor en 2 achter, geniaal! Bij de Megane 1 in de hele auto! En dan kon je de USB niet meer gebruiken!

- opzet achterbank, mijn zoontje kan nu net langs mijn stoel naar voren kijken, slim gedaan, wel een smalle zitting icm zitverhoger, een heel geklooi met de gordel erin klikken.


Nog geen problemen met de vloermatten ondervonden, is er geen verschil tussen bijv. Momentum ,Kinetic en Summum matten?

Geplaatst: 25.11.2013 - 22:08
door Mike Philippens
mauclau schreef:3 Als Navi aanstaat (dus opgegeven bestemming) dan zie je niets van je radiostation of je media die speelt, want bovenbalk van beeldscherm in in gebruik door navi, erg irritant!! Waarom niet in je tellerscherm voor je wat informatie van radio/media ???? Is toch software kwestie.
4 Onderin beeldscherm van navi staat " auto klimaat" ja, dat weet ik, groen lmapje bij "auto" airco brandt toch, waarom niet daar dan info radio/media of wat ook.
Had inderdaad gekund. Maar - en dat zeg ik niet om Volvo te verdedigen - als je aan het rijden bent, wéét je dan niet naar welke zender je luistert? Moet je steeds herinnert worden aan het feit dat je Radio 1 luistert? Volgens mij roepen die lui dat ook om de 5 minuten. En als er muziek aan staat, luister is en hoef ik niet steeds herinnerd te worden aan de titel. Het zou inderdaad leuk zijn als het steeds in beeld stond, maar is het echt zo spannend? Ik zou het niet missen.
9 Media spelen, ik speel spotify lijsten maar die zie je niet, je moet die op je telefoon of iPod zelf selecteren, zou ik graag via menu doen op beeldscherm.
Als je streamt, krijgt ie dan wel die informatie door vraag ik me af? Krijgt ie niet alleen de audio informatie door en weet ie gewoon niet wat ie afspeelt?

@Black Kiwi/SaturN: ik heb in mijn C30 precies dezelfde bediening en ik zie niet wat er niet ergonomisch aan is eigenlijk. Ik bedien 'm blindelings. Ik vind het juist handiger dat je die knoppen recht voor je koker hebt, want ik reed laatst in de Passat van mijn broer en heb de hele tijd zitten kloten om die cc aan de praat te krijgen. Bij de Volvo heb je de knoppen goed in beeld, niet op een stokje dat half verstopt zit achter je stuur. Vreselijk onhandig.

Zo zie je maar: ergonomie is blijkbaar geen exacte wetenschap ;)

Geplaatst: 25.11.2013 - 22:34
door Fietsventje
Ook hier een tevreden gebruiker van de CC/Speedlimiter op het stuur. Elleboog op de armleuning in de deur en linkerhand aan het stuur, duim centraal op de knopjes. Al tienduizenden kilometers op die manier gecruised en genoten!

En zonder slijtage van de mat onder de pedalen, trouwens. Zoude de Summum-matjes van betere kwaliteit zijn?

Zoals al her en der verkondigd is het enige dat me stoort aan mijn wagen het rammelen en kraken en piepen. Hoewel ik daarstraks met collega's op pad was en hen wees op 'mijn enige klacht'. Na veel moeite doen om het ook te horen was hun antwoord: "Waar jij je druk om maakt ..." Zo erg zal het dan wel niet zijn, zeker?

Geplaatst: 25.11.2013 - 23:03
door Black kiwi
Cascam schreef:
Ik vind de positie van de CC ook niet handig - ik gebruik hem daardoor ook steeds minder. Misschien ontbreekt het mij aan hand-oog coordinatie, maar ik zal echt moeten kijken om het juiste knopje in te drukken. Dit doe ik dan ook met mijn wijsvinger, want anders kan ik er niet goed bij.
Ik heb het net ff geprobeerd, met mijn wijsvinger de cc + & - te bedienen, en dat is inderdaad lastig, ik snap wat je bedoeld,
Toen probeerde ik het met mij neus, maar dan moest ik mijn gordel los doen, ook niet erg ergonomisch en veilig,... Idd heeft Volvo hier steekjes laten vallen,...

Maarre, zonder gein " met je wijsvinger , anders kan ik er niet bij?" Heb je zulke korte duimen? Mijn vrouw heeft kleine handjes en die bediend de cc ook met gemak,... De + & - zitten direct naast je duim, als je je stuur normaal vasthoud,
Als je je stuur met 1 hand onder of boven vasthoud, kun je er idd niet makkelijk bij, maar bij zo'n VAG pookje ook niet,..
Ik heb het stuur bijna altijd met 1 hand vast ja. Meestal rechts denk ik zo.
Daar zat de cruise control bij mijn vorige auto's: Prius, rechts achter stuurwiel. Fiesta, rechts op het stuurwiel. Ligt ook niet aan de Volvo, maar gewoon aan dat ik er niet snel aan wen.

Wat trouwens ook niet mee helpt in dit geval, is dat de Prius adaptive CC had. En dat werkt zoooo lekker dat ik hem altijd op 80-100 en 120 wegen gebruikte.

Geplaatst: 25.11.2013 - 23:38
door Cascam
Black kiwi schreef:
Cascam schreef:
Ik vind de positie van de CC ook niet handig - ik gebruik hem daardoor ook steeds minder. Misschien ontbreekt het mij aan hand-oog coordinatie, maar ik zal echt moeten kijken om het juiste knopje in te drukken. Dit doe ik dan ook met mijn wijsvinger, want anders kan ik er niet goed bij.
Ik heb het net ff geprobeerd, met mijn wijsvinger de cc + & - te bedienen, en dat is inderdaad lastig, ik snap wat je bedoeld,
Toen probeerde ik het met mij neus, maar dan moest ik mijn gordel los doen, ook niet erg ergonomisch en veilig,... Idd heeft Volvo hier steekjes laten vallen,...

Maarre, zonder gein " met je wijsvinger , anders kan ik er niet bij?" Heb je zulke korte duimen? Mijn vrouw heeft kleine handjes en die bediend de cc ook met gemak,... De + & - zitten direct naast je duim, als je je stuur normaal vasthoud,
Als je je stuur met 1 hand onder of boven vasthoud, kun je er idd niet makkelijk bij, maar bij zo'n VAG pookje ook niet,..
Ik heb het stuur bijna altijd met 1 hand vast ja. Meestal rechts denk ik zo.
Daar zat de cruise control bij mijn vorige auto's: Prius, rechts achter stuurwiel. Fiesta, rechts op het stuurwiel. Ligt ook niet aan de Volvo, maar gewoon aan dat ik er niet snel aan wen.

Wat trouwens ook niet mee helpt in dit geval, is dat de Prius adaptive CC had. En dat werkt zoooo lekker dat ik hem altijd op 80-100 en 120 wegen gebruikte.
Tja, adaptive CC had ik ook wel gewild, enkel alleen op de automaat ,en die is geen 14%,..

Ik heb mijn stuur altijd met links vast, en en regel de snelheid continu met de knoppen, dat deed ik ook al met mijn Megane, dus da's makkelijk,... Maar inderdaad hebben Japanners vaak de knoppen aan de andere kant,..

Geplaatst: 26.11.2013 - 00:37
door Mike Philippens
Cascam schreef:Tja, adaptive CC had ik ook wel gewild, enkel alleen op de automaat ,en die is geen 14%,...
En ook zonder die 14% een heel pak duurder. Nu kan het weer wél. Het ging naar mijn idee alleen maar om een herkeuring vanwege het blokje met sensoren die voor die grille zitten. Volvo duidt die grille aan als één van de zaken waardoor ie zo weinig uitstoot heeft, dus zeggen de regeltjes dat ie opnieuw getest moet worden.
Mijn C30 DrivE mocht eerst ook niet met trekhaak vanwege die (nep) diffuser. Later weer wel. Maf gedoe.

Erg jammer, ik had erg graag ACC gehad willen hebben.

Geplaatst: 26.11.2013 - 10:21
door D2
Black kiwi schreef:Ik heb het stuur bijna altijd met 1 hand vast ja. Meestal rechts denk ik zo.

Daar zat de cruise control bij mijn vorige auto's: Prius, rechts achter stuurwiel. Fiesta, rechts op het stuurwiel. Ligt ook niet aan de Volvo, maar gewoon aan dat ik er niet snel aan wen.

Wat trouwens ook niet mee helpt in dit geval, is dat de Prius adaptive CC had. En dat werkt zoooo lekker dat ik hem altijd op 80-100 en 120 wegen gebruikte.
Op de Civic hybrid die ik hiervoor reed zat de CC-knop ook rechts. Niet onlogisch voor auto's uit een land waar men links rijdt. Valt op zich prima mee te leven, maar ik ben toch erg blij dat die knoppen bij de Volvo links zitten. Met de elleboog op het armsteuntje kan ik ze met mijn -hele grote ;) - duim allemaal indrukken. Ideaal, zo houd je je rechterhand vrij voor belangrijkere dingen... (inderdaad...mp3'tjes opzetten)

ACC lijkt me best handig maar eigenlijk alleen icm CVT of een vloeiend schakelende automaat. Icm de handbak lijkt het mij toch een beetje irritant.

Geplaatst: 26.11.2013 - 11:59
door Mike Philippens
D2 schreef:ACC lijkt me best handig maar eigenlijk alleen icm CVT of een vloeiend schakelende automaat. Icm de handbak lijkt het mij toch een beetje irritant.
Ik rij erg veel op CC, voornamelijk uit gemak. En ik rij dan exact de toegestane snelheid. Ik probeer zo goed mogelijk te antiperen en dan tijdig van baan te wisselen als er iemand voor me ietsje langzamer rijdt. Toch lukt dat niet altijd, en dan is ACC wel erg handig. Ik heb een tijdje terug een dagje een V60 met alles erop en eraan mee gehad en ik heb zelden zo relaxed gereden. Soms heb je niet eens in de gaten als ie een beetje gas terugneemt. En als je iemand inhaalt die langzamer rijdt, geeft ie weer gas bij. En de bak is soepel genoeg om dit op te vangen. Je hoeft niet meteen terug te schakelen als je in z'n 6 100 rijdt en hij zakt een beetje terug.

Echt, het is een genot!

Geplaatst: 26.11.2013 - 14:35
door Timmy
D2 schreef:Je voorgevoel zou kunnen kloppen. Ik heb zo'n 47k gereden en ben intussen met de derde mattenset bezig.
De derde set inmiddels? Ik zit nu op 82k en ben nog steeds met de eerste set bezig, nauwelijks een vorm van slijtage te zien. Wellicht zijn er meerdere typen in omloop...
mauclau schreef:2 Ik krijg RDS op geen enkele manier aan de praat, zie alleen naam zender, verder niets, op FM niet en op DAB+ ook niet, erg irritant.
Heb je bij de instellingen gekeken? Je kan daar een vinkje zetten bij het tonen van zender informatie.
9 Media spelen, ik speel spotify lijsten maar die zie je niet, je moet die op je telefoon of iPod zelf selecteren, zou ik graag via menu doen op beeldscherm.
Volgens mij is dit niet specifiek Volvo. Het lukt mij namelijk ook niet in een recente BMW. Daarnaast kan de iOS versie weer veel meer dan de Android versie, die laat standaard uberhaubt geen titels zien.

Een week verder...

Geplaatst: 27.11.2013 - 22:49
door Our first Volvo
Het is nu een week dat we de V40 hebben opgehaald, en we zijn nog steeds in de wolken. De auto rijdt echt fantastisch. Je zit lekker en de wegligging is voortreffelijk. Zowel de bouw als de afwerking is premium. Veel merken die beweren ook premium te zijn, kunnen niet tippen aan de V40. We hebben nog niet alle toeters en bellen van de auto ontdekt, maar het blijft leuk. Nog een voordeel van deze auto is dat door de krappe kofferbak, de boodschappen tassen overeind blijven staan :)

Geplaatst: 27.11.2013 - 23:30
door MartijnEV
Mee eens. Mijn vorige auto was een Volvo V60 uit 2011.
Mijn huidige V40: rijdt beter, zit beter, stuurt beter, en voelt meer premium aan.

Geplaatst: 28.11.2013 - 09:28
door MichelR
Zag op de accessoire site het volgende staan.

Lichtlogica, upgrade (Excl. JP)
Handelingsnr.: 35624

De geüpdate lichtlogica laat uw auto er overdag aantrekkelijker uitzien, doordat de voor- en achterlichten samen met de dagverlichting branden.

Door de upgrade branden de volgende lampen in combinatie met de dagverlichting:

Parkeerlicht voor
Parkeerlicht achter
Kentekenplaatverlichting
Zijmarkeringslicht