Pagina 8 van 10

Geplaatst: 05.06.2007 - 10:12
door Volvoman
maar komen ze wel? De 'oude' versies staan al in mijn kast!

Geplaatst: 05.06.2007 - 10:13
door V480-S60
Waarschijnlijk wel, maar mijn bronnen hebben nog niets prijsgegeven.

Geplaatst: 05.06.2007 - 10:16
door Volvoman
Bedankt!

Geplaatst: 05.06.2007 - 14:52
door MartijnP
Hmmzz... Is bekend wat de levertijd bedraagt? Half augustus loopt mn leasecontract af.

Geplaatst: 05.06.2007 - 16:42
door turbo
Ligt dit aan mij of hebben die V50 joekels van remschijven achter?

Geplaatst: 05.06.2007 - 17:05
door Edgar
MartijnP schreef:Hmmzz... Is bekend wat de levertijd bedraagt? Half augustus loopt mn leasecontract af.
Ga maar uit van 8 tot 10 wkn...

Geplaatst: 10.06.2007 - 10:51
door Chaka
Erg mooi.
Jammer dat al dat moois steeds duurder wordt.

Geplaatst: 10.06.2007 - 10:56
door Paul
Volgens mij is hij niet echt duurder geworden, wel wat completer.

Geplaatst: 10.06.2007 - 11:06
door Chaka
Idd completer, maar ik kijk met weemoed nog wel eens terug op de tijd van de guldens. Dan schrik je gewoon wat een nieuwe (of wat dat betreft ook een gebruikte) auto is gaan kosten.
Maar goed vooruitkijken en de nieuwe 40'ers zijn errug mooi.

Geplaatst: 10.06.2007 - 11:32
door bart simpson
Paul schreef:Volgens mij is hij niet echt duurder geworden, wel wat completer.
€ 250,-- duurder en koplampreiniging std.

Geplaatst: 10.06.2007 - 11:59
door Paul
Ja dat is toch 250 euro wel waard? xenon is zo weer veel goedkoper.

Op een V50 D5 Summum maakt het allemaal vrij weinig uit heb ik het idee.

Geplaatst: 11.06.2007 - 18:45
door Ben
Ook Autokopen.nl reed met de nieuwe modellen:

door Tony Vos
Volvo is duidelijk bezig een tweesporenbeleid te ontwikkelen. En dat betekent dat zowel de sedans als de stationwagons eigen kenmerken krijgen die voor het nodige onderscheid moeten zorgen. Bij nieuwe modellen valt dat wellicht niet direct op, ze zijn immers helemaal nieuw. Maar nu Volvo de S40 en V50 heeft aangepakt, worden de verschillen meteen duidelijk.

Het lijkt een normale modeljaarwijziging, maar Volvo is met het duo veel verder gegaan. Als voorbeeld voor de sedanmodellen dient de huidige S80 en dat is meteen al bij het front duidelijk te zien. De V-vorm in de motorkap stopt ter hoogte van de nummerplaat op de voorbumper. De grille is wat lager doorgetrokken en ook de koplampen zijn aangepast om het geheel wat krachtiger te maken. De voorbumper heeft een optisch doorlopend zwart rooster met aan weerszijde ronde mistlampen. Aan de achterkant zijn de lichtunits minder diep doorgetrokken en komt de nieuwe bumper juist hoger uit.

Opbergruimte
De V50 is op vergelijkbare wijze aangepakt, maar hier en daar heeft Volvo andere accenten gelegd, waardoor de auto beter aansluit bij de kenmerken van de nieuwe V70. Ook de V50 heeft de nieuwe koplampen en de grotere grille, maar bovendien een voorbumper waarin de V-vorm extra wordt benadrukt. De ronde mistlampen hebben hun eigen omlijsting en worden nadrukkelijk gescheiden van de luchtinlaat onder de nummerplaat.
Het interieur heeft een aantal veranderingen ondergaan die wellicht wat minder in het oog springen, maar stuk voor stuk werden geïnitieerd door wensen van klanten. Er was vraag naar meer opbergruimte en daaraan is voldaan. De middenconsole is namelijk helemaal nieuw met een opklapbare middenarmsteun met opbergruimte en een groot vak in het midden dat met een rolluik af te sluiten is. Hiervoor moest de handremhendel verplaatst worden, die zit nu dichter tegen de bestuurdersstoel en is korter geworden. Natuurlijk past Volvo bij de vernieuwde S40 en V50 ook andere materialen en kleuren toe, zoals de zwevende middenconsole in licht hout en een geel/groene bekledingsstof. Heel apart, maar de Nederlandse koper zal er beslist niet massaal voor gaan.

Stoelen
Gelukkig zijn veel goede dingen gebleven en dat valt al meteen op na het instappen. De stoelen, die zijn absoluut fenomenaal. Wat een geweldige ondersteuning, precies goed op alle plaatsen en een uitstekende verstelbaarheid in alle richtingen. Het draagt bij aan een uitermate ontspannen gevoel en onvermoeid uitstappen na een lange rit.
We stappen in de vernieuwde S40 T5, de grootste verwennerij. De grootste benzinemotor met turbo levert met 10 pk extra een fors vermogen van 230 pk en komt tot een soepel koppel van 320 Nm over een enorm breed toerengebied van 1.500 tot 5.000 tr/min (0-100 in 6,8 sec, top 240 km/u). De Geartronic automaat heeft maar nauwelijks invloed op deze cijfers. De motor maakt op de achtergrond het van Volvo bekende indrukwekkende geluid en er is onder alle omstandigheden trekkracht te over. De D5 is de krachtigste diesel uit het programma. Tot voor kort was deze uitsluitend verkrijgbaar met een Geartronic automaat. Daar is nu een handgeschakelde zesbak bij gekomen en tegelijk wordt het koppel verhoogd van 350 naar 400 Nm. Liefhebbers van deze smakelijke aanvulling zullen nog even moeten wachten, omdat deze combinatie pas na de zomer leverbaar wordt. Bijzonder is dat de D5 motor voortaan voldoet aan de Euro5 emissienorm.

Groter?
Ter verhoging van de veiligheid lanceert Volvo op de S40 en V50 automatisch inschakelende alarmlichten als de airbags worden geactiveerd, actieve bochtenverlichting (optie) en knipperende remlichten bij een noodstop. Wat rijden betreft hoefde Volvo eigenlijk niets te verbeteren. De auto komt zeer dynamisch over, maar is zeker voldoende comfortabel. En als je vooral alleen in de auto rijdt, vraag je je af waarom nog een grotere Volvo aan te schaffen. De S40 en V50 bieden gewoon alles wat een verwende automobilist zich kan wensen.

De V50 start met de 1.6 in basisuitvoering bij 27.585 euro. De T5 is beschikbaar vanaf het Kinetic uitrustingsniveau en kost dan 39.430 euro. De prijs van de D5 met zesbak is nog niet bekend.

Geplaatst: 15.06.2007 - 21:26
door MartijnP
Staan ze inmiddels bij de dealers?? 21 juni is er een party bij elke volvo dealer (introductiefeestje)..

Ik denk dat ik uiteindelijk toch voor de v50 ga ipv een bmw 320d touring van een jaar oud...

Geplaatst: 15.06.2007 - 21:29
door Volvoman
ik heb al wel een paar trailers vol zien rijden.......

Geplaatst: 16.06.2007 - 00:05
door MartijnP
Weet iemand overigens hoe het zit met de Atreus 18" Diamond Cut velgen?
In de prijslijst van MY2008 staan deze voor EUR 2000,00 aangegeven en de Zaurak 17" Diamond Cut voor EUR 1750,00.

Ik leg graag 250,00 EUR bij voor de Atreus maar vraag me af waarom ik deze niet in de Car Configurator kan kiezen. Ook maakt ie geen onderdeel uit van de Edition II line.

Echt schitterend!!!
Afbeelding

Geplaatst: 16.06.2007 - 00:23
door Paul
Omdat het kan zijn dat deze 18inch niet vanaf fabriek eronder gezet kunnen worden.
Ik weet wel dat ze met de C30 bezig zijn geweest dat toch voor elkaar te krijgen, maar weet niet of dat nu gelukt is.
Heeft te maken met veel schade bij transport e.d.

Geplaatst: 16.06.2007 - 15:39
door Trucker
ik heb bericht van mijn dealer dat ik welkom ben op....
Donderdag 21 juni tussen 19.00 uur en 24.00 uur voor de introductie van de NIEUWE S40 en V50

Geplaatst: 16.06.2007 - 16:01
door Ben
Klopt, vrijwel alle dealers hebben dan Midzomerfeest. Zie ook www.volvo-plaza.nl

Geplaatst: 16.06.2007 - 18:39
door Lambert
ik hoorde vanmorgen van Jacob Schaap dat ze maandag bij hem staan...

Geplaatst: 16.06.2007 - 20:03
door Wimpy
Dit weekend gezien bij m'n dealer (www.automobilia.be)
Prachtig, die vernieuwde S40/V50!