Pagina 8 van 31

Geplaatst: 18.06.2007 - 21:52
door eXite
Die 2.4D heeft standaard 163pk, dus het gaat hier om een ouderwetse typfout denk ik zo :P

Geplaatst: 18.06.2007 - 21:58
door Maarten
da's nog steeds een forse PK winst dan,terwijl Rica toch meestal niet de hoogste winst boekt maar meer aan de veilige kant zit...

Geplaatst: 18.06.2007 - 22:00
door crackedtooth
Mijn 2002 T5 rijdt heerlijk op de upgrade

Eindelijk zoals ie zou moeten rijden

Geplaatst: 18.06.2007 - 22:20
door c3c
yo,

nenee geen typfout ;)
Het gaan om een Belgische V70 eh: wij hebben hier de 2.4D in 126pk en 163pk versie. de 2.4D kan net zoals de D5 door rica naar 226pk gebracht worden.

Kostprijs van het grapje: 750€ BTW incl. Beetje korting gekregen van de dealer :)
Bovendien scheelt het 3200€ op de aankoopprijs tussen de 126pk en 163pk versie + nog eens de BIV (taks op inverkeerstelling) die ook 1250€ minder is bij de 126pk versie. En dan nog de verzekering en jaarlijkse taks die veel minder is.

Het koppel gaat van 300Nm naar 460Nm:D

grtz c3c

Geplaatst: 18.06.2007 - 22:27
door Lambert
zo hey, dat is de moeite waard! Ik heb 2 maanden geleden mijn D5 (185pk) naar 226 laten chippen, zeer de moeite waard!

Geplaatst: 18.06.2007 - 22:30
door c3c
nja het is te mooi om waar te zijn :p

Momenteel rijdt mijn vader met een V70 2.4D 130pk (MY2003). Het verschil zal immens zijn.

Ikzelf rijd met een V40 1.9D 102pk ook MY 2003

Geplaatst: 19.06.2007 - 08:13
door MichelV70
Gisteren met de V70 2.5d/tdi in Neede bij Fasttech geweest, je kan zelf bepalen hoeveel pk/Nm je erbij wilt hebben. Ik heb gekozen voor 30 pk en 60Nm. (kan ook nog meer!) Dus nu 170 pk en koppel van 350Nm. De pomp is ook meteen afgesteld. Tjonge wat een verschil.

Zie ook tuning V70 TDI

Geplaatst: 21.06.2007 - 23:23
door Bakboord1
Voor wat betreft het roet van een diesel wil een stukje op de cruisecontrol rijden en dan het gas intrappen ook wel een mooi pluim opleveren. Heeft niets met tuning te maken.

Een olieverbruik van 1 liter op 6000 km is denk ik voor ieder merk ruim binnen de norm. Heb ooit het verhaal gelezen van een opel klant dat voor zijn zafira de norm op 1 liter op 1000 lag.
Mijn eigen vw tdi van 90 pk naar ca. 115 pk ging na verloop van tijd ook meer olie verbruiken maar daarvoor was het olieverbruik ook absoluut niet merkbaar. (gechipt bij ca 190.000 en gehad tot ca. 219.000)

Hoe zit het nu met dealers en chippen. Mijn dealer wilde er niets van horen mijn 2.4 140pk naar 170pk te brengen terwijl andere dit schijnbaar standaard kunnen leveren. En is de garantie ook gegarandeerd door deze dealers?

Geplaatst: 22.06.2007 - 06:17
door MaXX99
Yep 1 liter op 1000 is de norm bij Opel .. werd me ook door mijn dealer verteld destijds toen ik met mijn Vectra reed. Dat was een bekend euvel met de 2.0 DTI motor destijds ... maar blij was ik daar niet mee ...
Ik heb sinds een week mijn V70 mogen ontvangen, en hoop dat deze niet dezelfde kant opgaat, ... de kilometers zullen het wel uitwijzen ..

Weer ontopic ... maar ik overweeg wel om hem ook te laten chippen na het inrijden ... maar zou anderzijds mijn favrieksgarantie niet willen kwijtspelen .. mss zijn die PPC doosjes dan wel een oplossing ... elke keer als hij binnen moet weer terugflashen ...

Geplaatst: 22.06.2007 - 09:29
door Winnox
---

Geplaatst: 22.06.2007 - 14:29
door MaXX99
Welke heb jij dan gechipt Winnox ? Zelf rijd ik met een 2.4D 163pk V70 ...
Naar verluidt zou RICA de beste keuze zijn ... na de obligate inrijperiode spring ik wel es bij RICA of de dealer binnen. Afhankelijk of ik al dan niet de garantie behoudt wordt het de ene dan de ander; hetzij OBD of PPC tuning.

Geplaatst: 22.06.2007 - 15:11
door Edgar
Winnox schreef:Als ik had geweten hoe groot het verschil zou zijn had ik hem direct gechipped.
Mijn idee :D

Alleen dan ga ik géén risico's nemen en laat het door een echte goede tuner doen :wink:

Geplaatst: 22.06.2007 - 18:17
door Winnox
---

Geplaatst: 22.06.2007 - 19:42
door crackedtooth
Winnox schreef:Volvo S70 2.5 TDI automaat.

Ik heb mijn chip besteld bij www.fasttuning.eu

Inclusief verzendkosten 164 euro, moest hem wel zelf insolderen. Het grootste risico is het solderen, dat is allemaal smd spul dus een gewone soldeerbout kan je vergeten, je hebt daarvoor duur materiaal nodig.

Een eeprom op zich stelt niets voor, in onderdelen kost zo'n chiptuning maximum 7-8 euro. En het was een half uurtje werk, ecu eruit, metalen kap losmaken , lossolderen en nieuwe erinsolderen.

Voordeel van het zelf te doen is dat je de eeprom netjes kan backupen voor je hem erinstopt.

Ik heb tevens met winols de kenvelden vergeleken met de originele eeproms, het ziet er mij een degelijk getunede chip uit, en niet eentje waar ze gewoon een bereik aan waarden omhoog gehaald hebben.

Bij mij op het werk zijn er nu 2 anderen die er ook eentje gaan insolderen van fasttuning. Zit namelijk vol nerds bij ons, eigen ontwerp smd printen, firmware en software schrijven etc.
als je mijn PPC ooit wilt unlocken....

:pppppp

Geplaatst: 22.06.2007 - 22:36
door Winnox
---

Tuning

Geplaatst: 23.06.2007 - 09:05
door bartv70
Hoi,

Zijn de prijzen waarmee Fasttuning adverteert incl, de inbouw?
Prijzen lopen hier van €385 tot €550 euro, is toch iets anders als €164

BartV70

Geplaatst: 23.06.2007 - 11:46
door Winnox
---

Geplaatst: 23.06.2007 - 16:33
door Edgar
Koop je een auto van enkele duizenden euri's... nieuw of gebruikt, en dan zoveel risico nemen om een goedkope tuning te vinden en daarmee een héél groot risico te nemen... :crazy:

Geplaatst: 23.06.2007 - 16:40
door DeNNiS_
een beetje tuning kost nu eenmaal geld...

alleen ik zou voor OBD costum tuning gaan

en zeker niet voor een standaart chip

Geplaatst: 23.06.2007 - 18:30
door Edgar
DeNNiS_ schreef:een beetje tuning kost nu eenmaal geld...

alleen ik zou voor OBD costum tuning gaan

en zeker niet voor een standaart chip
Ik ben het helemaal met je eens, een goede tuner tuned alleen maar op maat, elke auto ook zelfde type/motor is nou eenmaal anders...

Ik heb net foto's gezien van iemand die zijn auto zelf had getuned...
Roetfilter was compleet doormidden...
Maar ook motorschade zie je vaak na ondeskundige tuning...