Pagina 8 van 30
Geplaatst: 25.11.2008 - 23:08
door Rene68
mYst schreef:als volvo ZOU moeten overgenomen worden door BMW, dan weet ik niet of ik er nog in gevonden wil worden, om eerlijk te zijn...
het (zéér negatieve!) imago van BMW chauffeurs wil ik echt niet hebben!
En dat is nou juist de reden waarom BMW denk ik geïnteresseerd is voor het merk Volvo en zijn adepten! Volvo vist duidelijk in een andere vijver dan BMW.
Overigens heb ik steeds minder het gevoel dat BMW rijders de aso's zijn. Ik zie met name Audi A3 rijders capriolen uithalen!
Geplaatst: 26.11.2008 - 00:03
door Fredhead
Zullen we over Volkswagen rijders maar niet beginnen...
Vanmiddag ook weer een Passat, wilde hem inhalen en meneer ging proberen gelijk met mij op te kunnen rijden en dat terwijl mijn rijbaan overging in een verdrijvingsvlak.
Ben maar zo verstandig geweest om te remmen en achter hem te gaan rijden, nog wel even met groot licht geseind
Geplaatst: 26.11.2008 - 08:26
door Ben
Heren, heren, kijk eens naar de titel van dit topic !
Geplaatst: 26.11.2008 - 08:58
door Rene68
Das om de gaten in de discussie te vullen......

sorry, je hebt gelijk.
On topic: wat is nou waar? Tot zover alleen maar geruchten. Hoe gaat het financieel met Volvo? Zijn zij een partij die het waard is om te worden overgenomen?
Ik blijf er bij: BMW is de ideale overname partner. Zij hebben wat wij (wij van Volvo....

) niet hebben en andersom. Maarja, er werd ook al tien jaar geroepen dat ING en AbnAmro samen zouden gaan en dat is helaas ook heel anders uitgepakt. Alhoewel, als Volvo hetzelfde lot ondergaat als AbnAmro dan is Volvo straks een staatsbedrijf. Zou ook niet slecht zijn om Volvo weer in Zweedse haden terug te krijgen! Want wie is nu de eigenaar van Volvo trucks? Nog steeds origineel Volvo?
Geplaatst: 26.11.2008 - 12:03
door vcadspro
AB Volvo is de eigenaar.
Zie ->
http://www.volvo.com/group/global/en-gb ... ucture.htm
Onder aan de pagina staat dan; "Organization chart (pdf) "
Dylan
Geplaatst: 26.11.2008 - 12:30
door mightyspawn
misschien heeft in Nederland de BMW rijder een negatief imago. Maar in Duitsland totaal niet. Maarja daar rijd bijna iedereen BMW/Audi of Mercedes. Daar mag je tenminste laten zien als je geld hebt dat je een mooie dure auto kunt betalen. Hier krijg je alleen maar vreemde blikken.
Beter in handen van BMW dan Ford. Ford is een B merk, volvo A. Alleen al dat blauwe Ford logo is een lachertje.
Geplaatst: 26.11.2008 - 13:42
door Polarbaer
misschien heeft in Nederland de BMW rijder een negatief imago. Maar in Duitsland totaal niet. Maarja daar rijd bijna iedereen BMW/Audi of Mercedes. Daar mag je tenminste laten zien als je geld hebt dat je een mooie dure auto kunt betalen. Hier krijg je alleen maar vreemde blikken.
Het punt is niet zozeer het geld of de uitstraling van een dure auto zou ik zeggen. 't Is meer de uitstraling en rijgedrag van (een aantal) BMW-rijders. Dat heb je met Volvo niet. Dat is volgens mij het punt in deze discussie.
Geplaatst: 26.11.2008 - 13:59
door BlackSapphire
Polarbaer schreef:misschien heeft in Nederland de BMW rijder een negatief imago. Maar in Duitsland totaal niet. Maarja daar rijd bijna iedereen BMW/Audi of Mercedes. Daar mag je tenminste laten zien als je geld hebt dat je een mooie dure auto kunt betalen. Hier krijg je alleen maar vreemde blikken.
Het punt is niet zozeer het geld of de uitstraling van een dure auto zou ik zeggen. 't Is meer de uitstraling en rijgedrag van (een aantal) BMW-rijders. Dat heb je met Volvo niet. Dat is volgens mij het punt in deze discussie.
Deze discussie... die ging over o ja, Ford wil af van Volvo. Het is een gegeven dat vele automerken de gevolgen merken van de financiële crisis. Ben benieuwd naar de toekomst van een aantal van die merken. Voor Volvo is het denk ik vervelend dat ze juist nu, bij die economische dip, met een fraai model als de XC60 zijn gekomen. Het zal niet echt direct de ontwikkelingskosten weer terug kunnen verdienen. En dan heb ik het nog niet over de V70 en de XC70 die er ook nog niet lang zijn.
Tja, waar moet Volvo gaan schuilen?
Geplaatst: 26.11.2008 - 14:25
door Mr. Ed
mightyspawn schreef:Maar in Duitsland totaal niet. Maarja daar rijd bijna iedereen BMW/Audi of Mercedes. Daar mag je tenminste laten zien als je geld hebt dat je een mooie dure auto kunt betalen. Hier krijg je alleen maar vreemde blikken.
OFF TOPIC:
Voor Duitsers is de auto net zoiets als kleding en eten voor de Italianen. Enig idee hoeveel Duitsers hun (auto)imago op peil moeten houden door hiervoor veel geld te lenen? ca. 7 miljoen personen (op 7 miljoen huishoudens!) zitten zo diep in de schulden dat ze er bijna niet meer uitkomen en dan heb ik het niet over schulden aan wederopbouw

Dit onderwerp is dan ook taboe in Duitsland. Met geleend geld kan iedereen deze top auto's rijden, ook in NL.
Geplaatst: 27.11.2008 - 19:47
door vcadspro
laatste nieuws ...
Volvo Group willing to help troubled Volvo Cars
Published: 27 Nov 08 15:25 CET
The Volvo Group has said it would help support Volvo Cars in order to protect the Volvo brand in the event that the carmaker’s parent Ford goes bankrupt.
Concern about what might happen to Volvo Cars has caused a great deal of hand wringing in the boardroom of Volvo Group, which sold the eponymous carmaker to Ford in 1999, reports the Dagens Industri newspaper.
So far discussions have focused on what Volvo Group might do should Volvo Cars be unable to fulfill its responsibilities for projects important to both companies.
At this point however, Volvo Group not needed to come to the rescue of Volvo Cars.
“We would be happy to pay for joint projects, sponsorship and research projects for example, and we can imagine to enter into different consortia without becoming the primary owner,” Volvo Group chair Finn Johnsson told the newspaper.
“However, we absolutely don’t want to buy Volvo Cars.”
Johnsson added that he doesn’t agree with the recent suggestion put forward by Gothenburg-based business professor Rolf Wolff that the Swedish state should purchase the carmaker.
“The state doesn’t know anything about the auto industry and Volvo needs an owner who can increase sales and cooperate on components and development,” said Johnsson.
He added that French carmaker Renault could be the kind of owner which could benefit Volvo Cars.
David Landes (
david.landes@thelocal.se/+46 8 656 6518)
BRON
http://www.thelocal.se/15986/20081127/
Dylan
Geplaatst: 30.11.2008 - 10:59
door Live
Renault..? wathefuck!
Geplaatst: 30.11.2008 - 12:31
door vcadspro
Poll: Swedes in favour of Volvo nationalization
Published: 29 Nov 08 10:41 CET
The Swedish people want the state to bail out troubled car-maker and national icon Volvo Cars, a new poll shows.
A new survey has shown that 68 percent of Swedes would like to see the state take temporary control over the firm, which is owned by US giant Ford.
60 percent of Swedes are concerned that the company may disappear from Sweden in the coming years, according to Dagens Nyheter.
Support for government action comes from across the political spectrum with 73 percent of left bloc party voters in favour of a bail out and 65 percent of those expressing support for one of the governing Alliance parties.
The survey was commissioned by the Swedish Association of Graduate Engineers (Sveriges Ingenjörer) who have 1,600 members employed at Volvo Cars.
Peter Larsson at the Association supports the survey's findings and pointed out that the current bust "is no normal crisis," and the problems faced by Volvo Cars and Saab are far greater than those faced by Ericsson and the IT/telecom sector at the beginning of the decade.
In an interview with Dagens Nyheter he concluded that "one thing is certain, there are no dollars on their way over the Atlantic," in a reference to the massive problems faced by the "Big Three" US car-makers - Ford, Saab-owner General Motors, and Chrysler.
The Local reported last week that Rolf Wolff, dean of the school of business at Gothenburg University, had called on the government to nationalize Volvo and Saab to safeguard the pool of knowledge within the Swedish auto industry.
"If Volvo Cars disappears as a base for industrial knowledge and skills, then Sweden will never again be a part of the auto industry. All the knowledge and skills would be lost, and with it all future associated development potential would be gone. Forever," Wolf warned.
The minister of trade and industry Maud Olofsson has so far resisted calls for the government to step in and has expressed doubts over whether the government would be better at designing and selling cars than the car companies themselves.
Truck maker AB Volvo has this week recognized that a collapse of the Swedish car industry would also have damaging effects on its own business and research and development operations. The firm stated that it was prepared to find ways to help Volvo financially although ruled out a full or partial takeover of the firm.
TT/The Local (
news@thelocal.se/08 656 6518)
bron;
http://www.thelocal.se/16014/20081129/
Geplaatst: 30.11.2008 - 19:29
door Fredhead
Dat zou goed nieuws zijn als de overheid Volvo (al is het maar tijdelijk) overneemt
Geplaatst: 30.11.2008 - 19:31
door Ben
Overnemen willen ze zeker niet. Wellicht ondersteunen.
De staat zal geen autofarbriek kopen.
Geplaatst: 30.11.2008 - 19:53
door Rene68
Wij dachten dat hier de overheid ook geen bank zou kopen. Toch werk ik nu voor de Wouter Bos Bank!
Iig is nationaliseren wel het allerbeste wat ons als Volvo-lovers kan overkomen. Volvo is natuurlijk voor Zweden een belangrijk bedrijf. er zijn natuurlijk veel meer bedrijven die zaken op z'n Scandinavisch designen. Maar als je mensen over de hele wereld vraagt wat een Zweeds product is, noemt iedereen Volvo en Ikea.
Geplaatst: 30.11.2008 - 19:54
door bart simpson
Volvo zou om dat imago te versterken ook weer volledig geproduceerd moeten gaan worden in Zweden
Geplaatst: 30.11.2008 - 21:28
door arnoud
bart simpson schreef:Volvo zou om dat imago te versterken ook weer volledig geproduceerd moeten gaan worden in Zweden
Ikea maakt het gros van z'n spullen ook niet in Zweden toch?
Geplaatst: 30.11.2008 - 21:40
door Rene68
Ben het wel met Bart eens. Goed voor de Zweedse economie ook. Volvo moet weer een echt Zweeds product worden.
Geplaatst: 30.11.2008 - 21:42
door arnoud
Of de productie nu in België of in Zweden wordt gedaan moet afhankelijk zijn van economische motieven en niet vanwege emotionele lijkt me. Zeker nu.
Geplaatst: 01.12.2008 - 00:28
door eXite
fredhead schreef:Dat zou goed nieuws zijn als de overheid Volvo (al is het maar tijdelijk) overneemt
Is dat zo? Overheidswerk betekent vaak nodeloos ingewikkelde procedures voor gestandaardiseerd werk, laat staan investeringen in nieuwe producten/voorzieningen. Ik denk serieus dat het desastreus zal zijn voor het innoverende vermogen. Wanneer heb je voor het laatst een staatsbedrijf met een fantastisch concept aan zien komen?