Pagina 8 van 8
Geplaatst: 10.06.2009 - 23:07
door Voorn
Volgende week is het klaar.
Ik laat het jullie weten.
Maar iets meer geld gereserveerd :?
Geplaatst: 11.06.2009 - 00:20
door Thijs
Ramon&Ramon schreef:Nivomats zijn al 503 euro incl BTW per stuk...
:shock: :shock: Das nie niks!
Geplaatst: 25.06.2009 - 13:47
door Voorn
Ramon&Ramon schreef:Nivomats zijn al 503 euro incl BTW per stuk...
€ 965,-- per 2 inclusief BTW en nieuwe veren

Geplaatst: 25.06.2009 - 14:02
door Voorn
Zo, gisteren is de vette rekening binnengekomen.
De volvoprijzen heb ik hier van het forum gehaald.
Dus wat heb ik laten doen (alles origineel):
---Grote beurt (+alle filters) + APK
---Nieuwe distributieriem + waterpomp incl riemenset
---Nieuwe nivomat schokbrekers en veren achter.
---Nieuwe trekhaak + regelkast + programma (13-polig)
---2 nieuwe remschijven achter + remblokken
Bij mijn garage dus € 2760,--
Bij volvo garage dus € 3450,--
Het blijft nog steeds een hoop geld maar wel €700,-- minder

Geplaatst: 25.06.2009 - 14:26
door BarnOwl
Maar dan heb je ook wat.......

Zo moet je er zeker weer even tegenaan kunnen!
Geplaatst: 25.06.2009 - 19:50
door Voorn
BarnOwl schreef:Maar dan heb je ook wat.......

Zo moet je er zeker weer even tegenaan kunnen!
Ja ik denk pas weer een kleine beurt in december

Geplaatst: 25.06.2009 - 20:02
door V70 T5 assen
Voorn schreef:Zo, gisteren is de vette rekening binnengekomen.
De volvoprijzen heb ik hier van het forum gehaald.
Dus wat heb ik laten doen (alles origineel):
---Grote beurt (+alle filters) + APK
---Nieuwe distributieriem + waterpomp incl riemenset
---Nieuwe nivomat schokbrekers en veren achter.
---Nieuwe trekhaak + regelkast + programma (13-polig)
---2 nieuwe remschijven achter + remblokken
Bij mijn garage dus € 2760,--
Bij volvo garage dus € 3450,--
Het blijft nog steeds een hoop geld maar wel €700,-- minder

Voor dat geld weer een auto die bijna als nieuw is .
Eerlijk waar ik vind het een bak geld maar je hebt er ook een hoop voor gekregen dus eigenlijk valt het wel mee .
Veel succes en weer vele kilometers gewenst
Geplaatst: 25.06.2009 - 23:34
door bartv70
Off-topic?
Ook ik heb deze week de distributieriem incl rollen laten vervangen.
Bij de dealer €300,-
Bij Specialist €200,-
Bij plaatselijke vakgarage €128,-
Soms ben ik zo blij met minder.(Mijn vrouw rijdt de Volvo)
Was wel een Punto, maar voor €128 kunnen we er weer 5 jaar tegenaan
Geplaatst: 26.06.2009 - 00:04
door Gast
Tja, een Punto. Dat ga je voor je Volvo niet redden.
Geplaatst: 26.06.2009 - 00:13
door Ramon&Ramon
Bij de specialist laten doen voor 200 euro?
Dan hebben ze alleen de riem gedaan denk ik.
Een complete distributieset van Volvo kost 165 euro ex btw en een set van SKF bij de imitatiehandel kost 181 euro bruto ex btw.
Plus in de meeste gevallen komt er een waterpomp bij.
Die specialist heeft of geld toegegeven of alleen de riem vervangen.
Geplaatst: 26.06.2009 - 11:11
door Carfreak

Je leest niet goed!
Geplaatst: 26.06.2009 - 12:15
door piotrV70
Carfreak schreef:
Je leest niet goed!
Maakt niet uit, het kan gewoon niet ! :evil:
Geplaatst: 26.06.2009 - 12:30
door Johras
Vind het niet echt een specialist te noemen als ie Volvo onderdelen in je Punto zet

Geplaatst: 26.06.2009 - 13:43
door V70 T5 assen
[quote="Johras"]Vind het niet echt een specialist te noemen als ie Volvo onderdelen in je Punto zet

[/quote
Wordt vanzelf een volvo als hij maar genoeg onderdelen vervangt

Re: Distributieriem vervangen
Geplaatst: 26.06.2009 - 15:11
door Noof
bartv70 schreef:BarnOwl schreef:Er is een andere topic over de vervangingsinterval van de distributieriem en daar heeft iedereen het over 160.000 km.
Als ik echter in Vadis kijk zie ik voor mijn model (2001 2.5D) een vervanging om de 120.000 km of de 10 jaar.
Wat is nu juist? De wagen is nu bijna aan de 240.000 km en ik wil geen risico lopen. Maar om zo'n dure ingreep nodeloos vroeg uit te voeren is natuurlijk ook weer te veel van t goeie.
Ook bij mij, 2.4D, zou de riem bij 160.000km vervangen moeten worden.
Heb 2 jaar terug een info-avond gehad van Fiat, en daar werd duidelijk waarom de interval per land kan verschillen, maar dat fabriekanten aan de veilige kant gaan zitten.
De km-stand is eigenlijk niet bepalend voor vervang, maar het aantal draaiuren van de motor wel.
Een auto in Nederland kan, met al zijn filewerk, met 120.000km net zo veel draaiuren hebben als een bv. Italiaanse, met weinig filewerk, bij 160.000km
Voor mijn ex-Multipla werd de interval van 120.000km terug gebracht naar 60.000km!!!!Op zich geen punt want een riem vervangen bij de Multipla kost €200,- een fractie van de Volvoprijs.
Ik zou hem laten vervangen als ik jouw was, beter 20.000km te vroeg als 2 meter te laat.
BArtV70
Eigenlijk zou je dus een digitaal klokje moeten inbouwen die het aantal draaiuren bijhoud. Ben niet erg technisch geschoold dus geen flauw idee of dit kan.
Maar mijn logisch verstand zegt dat dit achteraf inbouwen misschien niet eens nodig is. Als een motor management tegenwoordig al kan communiceren met de garage, dan zou je zeggen dat het ook het aantal draaiuren wel zou moeten kunnen bijhouden.
Noof
Geplaatst: 26.06.2009 - 15:35
door bartv70
Tis Appels met peren vergelijken, maar toch
Geplaatst: 27.06.2009 - 22:20
door bartv70
Ramon, ik had al geschreven offtopic, ging om een Punto