Geplaatst: 03.02.2009 - 18:20
jawel, het is zelfs doodsimpel, hoef je niet eens voor gestudeerd te hebben.bart simpson schreef:Wat men ook doet goed is het nooit,
gewoon ALLE mensen gelijk voor de wet beschouwen.
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
jawel, het is zelfs doodsimpel, hoef je niet eens voor gestudeerd te hebben.bart simpson schreef:Wat men ook doet goed is het nooit,
En toch zal men het daar mee moeten doen, want omdat alle fabrikanten weigeren dergelijke statische gegevens te publiceren, kunnen sommigen lekker fijn blijven zeggen dat het niet bewezen kan worden.FrankM schreef: Helaas lieten ze nou net niet dat lijstje zien. Wat ze lieten zien was een lijstje met percentage gebruikers van merken van hun eigen Radar panel die eenzelfde probleem had gehad. Dat is echt iets heel anders.
Gr/F
Wat een instelling zeg!bart simpson schreef:Wat men ook doet goed is het nooit,
bart simpson schreef:als 96,7% van de ETM's nu kapot ging heb je idd wat uit te leggen, maar wat moet je uit gaan leggen als 96,7% gewoon heel blijft?
Beste @Bart, ik heb je al eerder verweten dat je de kop in het zand steekt met deze cijfers.bart simpson schreef:Wat men ook doet goed is het nooit, ik heb meerdere malen geschreven dat het vrijwel nooit voorkomt, die 3,3% staaft dat ook gewoon.
Ben schreef:Dit komt uit het offciele bericht van Volvo NL aan de Volvo dealers
Datum: 3-02-2009
Onderwerp: ETM Coulance-regeling
Geldig tot: nader bericht
Naar aanleiding van de uitzending van TROS-Radar van 2 februari jl. waarin de kwaliteit van de Volvo ETM's uitvoerig besproken is willen wij u als volgt aanvullende informatie geven, met betrekking tot het handelen indien Volvo-rijders zich tot u richten met betrekking tot dit onderwerp.
Mochten klanten zich bij u melden waar in het verleden een ETM-vervangingsreparatie is uitgevoerd en die vallen onder de voorwaarden van de lokale policy en indien de klant in het bezit is van de originele faktuur waarop de volledige kosten voor vervanging in rekening zijn gebracht, zullen wij adviseren deze voor te leggen aan de Volvo-dealer die destijds de reparatie heeft uitgevoerd, danwel aan het dealerbedrijf die de activiteiten van de betreffende dealer heeft overgenomen.
Wij verzoeken u conform de richtlijnen te handelen van het After Sales Garantie-bulletin Groep 6 Nummer 2007.03 en daarbij in ogenschouw te nemen alsof het Garantiebulletin op de datum van de reparatie al van kracht was.
Onderstaand treft u de inhoud van dit bulletin nogmaals aan.
Dit houdt in dat wij deze claims alsnog onder coulance zullen accepteren. Voor de volledigheid willen wij u melden dat het gaat om Volvo's met benzinemotoren uit de modeljaren 1999, 2000, 2001 en 2002.
Betreffende artikelnummers 8644344 en 8644347.
Lokale policy gasklephuis (ETM)
Door VolvoCarCompany is besloten om op bovenstaand onderwerp geen officiële Verlengde Garantie uit te geven.
De reden is dat uit de garantie-statistieken niet blijkt dat er een grote uitval is. De verklaring hiervan is echter vrij simpel: de uitval geschiedt voornamelijk bij auto's met hogere km-standen en/of in het 4e en 5e jaar. Dus bij auto's die niet meer onder de fabrieksgarantie of coulance-matrix vallen.
Om te voorkomen dat er onverwachte (en onterechte) kosten komen voor eigenaren van bovengenoemde categorieën, is er in overleg met de After Sales Service Dealercommissie besloten tot een (tijdelijke) uitbreiding van de coulance-matrix alleen op dit onderwerp.
Tot het volgende is besloten:
Geldig voor:
- auto's van de modeljaren '99, '00, '01 en '02
- artikelnummers 8644344 en 8644347
- geldigheid: van 01-07-2006 t/m 30-06-2008
Condities:
3e jaar (25-36 mnd.) 100% loon en materiaal
4e jaar (37-48 mnd.) 75% loon en materiaal
5e jaar (49-60 mnd.) 50% loon en materiaal
Tevens geldt voor alle leeftijden een max. km-stand van 200.000
Wij gaan er vanuit dat u met bovenstaande extra financiële regeling uw klanten terdege tegemoet kunt komen.
Ben schreef:Onderwerp: ETM Coulance-regeling
Tot het volgende is besloten:
Geldig voor:
- auto's van de modeljaren '99, '00, '01 en '02
- artikelnummers 8644344 en 8644347
- geldigheid: van 01-07-2006 t/m 30-06-2008
Condities:
3e jaar (25-36 mnd.) 100% loon en materiaal
4e jaar (37-48 mnd.) 75% loon en materiaal
5e jaar (49-60 mnd.) 50% loon en materiaal
Tevens geldt voor alle leeftijden een max. km-stand van 200.000
Wij gaan er vanuit dat u met bovenstaande extra financiële regeling uw klanten terdege tegemoet kunt komen.
Geen foutmelding, je kan het gaspedaal naar de bodem trappen, maar helemaal niets meer.Paul schreef:Krijg je niet eerst een foutmelding en valt daarna de auto uit?
velwim schreef:Ik denk dat je gelijk hebt, maar niet komen opdagen wekt bij het publiek al snel de indruk dat je niet mee wilt werken om het probleem op te lossen.Had er wel iemand van Volvo gezeten was die ook neergesabeld, dat is namelijk de relatieve amusementswaarde van Radar
Mijn antwoord was op bovenstaand stukje bedoeld, door de vele reacties staat het idd wat uit de beoogde kontekst.ruuds70 schreef:Wat een instelling zeg!bart simpson schreef:Wat men ook doet goed is het nooit,
Ik hoop toch zeker voor Volvo dat jij niet op een van haar commerciële of marketing afdelingen werkt. Hier druipt de antie motivatie en antie uitdaging vanaf. Echt iets wat ze bij Volvo op dit moment kunnen gebruiken.
Dat ben ik hardgrondig met je eensBattlecruiser S80 schreef:Alleen zou ik dat laten doen door een fabriek ver buiten Italië
aannames, aannames, kom nu eens met cijfers.Battlecruiser S80 schreef:Elk Volvoforum in de wereld wijdt er flink wat topics aan en dus zal het wel een ietsjes vaker voorkomend probleem zijn. Dat kan je dan wel aannemen...
Mijn antwoord was op bovenstaand stukje bedoeld, door de vele reacties staat het idd wat uit de beoogde kontekst.[/quote]ruuds70 schreef:Wat een instelling zeg!bart simpson schreef:Wat men ook doet goed is het nooit,
Ik hoop toch zeker voor Volvo dat jij niet op een van haar commerciële of marketing afdelingen werkt. Hier druipt de antie motivatie en antie uitdaging vanaf. Echt iets wat ze bij Volvo op dit moment kunnen gebruiken.
Je had het document ook gewoon op de oorspronkelijke site kunnen downloaden: http://www.vexedvolvo.org/Bouwe schreef:Wat screenshots gemaakt van dat document dat volgens Radar van Volvo afkomstig is.
Kom zelf maar met cijfers waaruit blijkt dat 3,3% een heel normale foutmarge is voor Volvo-onderdelen of auto-onderdelen in het algemeen.bart simpson schreef:aannames, aannames, kom nu eens met cijfers.
:oops: Had niet in de gaten dat ze daar ook stonden.arnoud. schreef:Je had het document ook gewoon op de oorspronkelijke site kunnen downloaden: http://www.vexedvolvo.org/Bouwe schreef:Wat screenshots gemaakt van dat document dat volgens Radar van Volvo afkomstig is.
Misschien zijn een paar screenshots van het Volvo-forum logo wat voorbij komt leuker?