Pagina 8 van 11

Geplaatst: 24.05.2010 - 13:42
door Tinux
Toch maar nieuwe stuurbekrachtiging proberen dan. Zit er nog verschil in pompen tussen verschillende uitvoeringen? ik kom op marktplaats verschillende onderdelennummers tegen. heb mijn oog laten vallen op nummer 86 49 636 (puur vanwege de prijs) kan die op mijn v70 2.4 bifuel cng (ex-taxi)?

Geplaatst: 24.05.2010 - 21:27
door edraket
Ik denk niet dat de pomp iets uit maakt, maar proberen kan natuurlijk geen kwaad. Zoek wel even goed uit of die op dezelfde olie kan lopen!

Geplaatst: 08.06.2010 - 14:15
door Tinux
Even update, de pomp is gemonteerd en de auto stuurt weer zoals het hoort!

Geplaatst: 08.06.2010 - 14:48
door edraket
Heb je al een uitgebreide proefrit gemaakt? Het verwondert me wel dat het vervangen van de pomp dit veroorzaakt. Blijkbaar kon die oude pomp niet voldoende druk meer leveren? Wat voor olie is erin gegaan?

Geplaatst: 27.10.2010 - 11:55
door BertjeB
Ben net met mijn nieuwste aanwinst bij de garage geweest omdat hij "graag op de vluchtstrook rijd".
uitlijntechnisch is hij perfect, echter als je heel lichtjes aan een van de voorwielen zit schieten de waarden op het scherm van de uitlijn apparatuur ver in het rood.
lijkt geen kogelprobleem te zijn aangezien beide wielen hier op reageren, als het een kogel zou zijn zou alleen het bewogen wiel uitschieten.....
Uitlijner dacht ook meteen aan het stuurhuis.
vind het wel opvallend dat het in alle gevallen een voorliefde naar rechts betreft, nooit naar links.
Iemand hier een verklaring voor....?

Geplaatst: 27.10.2010 - 13:00
door Ramon&Ramon
binnenste stuurkogels speling?

Geplaatst: 27.10.2010 - 13:12
door BertjeB
Ga ik zsm laten checken.

Geplaatst: 27.10.2010 - 14:11
door bartv70
BertjeB schreef: vind het wel opvallend dat het in alle gevallen een voorliefde naar rechts betreft, nooit naar links.
Iemand hier een verklaring voor....?
Bijna alle wegen zijn enigzins bol zodat het water er afloopt, meestal rijdt je rechts en daar loopt je auto rechts " de bult af"

Geplaatst: 31.05.2011 - 23:24
door CasperJuna
Het is alweer lang geleden dat ik hier iets zinnigs over gezegd had, maar mijn stuurproblemen zijn ondertussen ook verholpen.

Afgelopen januari begon het reservoir van de stuurbekrachtigingsvloeistof langzaam leeg te lopen, en net toen het bijna echt storend begon te worden reed er een V70 vol mijn linkervoorkant in (beiden schuld, allebei iets te opportunistisch links voorbij een file willen - tegen het verkeer in om direct daarna linksaf te slaan - is niet handig. Leg dat maar eens uit aan je verzekering...).

Hierdoor stond mijn stuur scheef "dus" is mijn stuurpomp ook vervangen. Hij stuurt als nooit tevoren. Als er nog geinteresseerden zijn in wat er precies allemaal vervangen is zal ik dit nog even navragen bij de garage!

Geplaatst: 01.06.2011 - 14:22
door joenes
Zo dat is een heel verhaal, en ik heb het dan ook met veel aandacht zitten lezen. Ik heb namelijk hetzelfde probleem met het sturen. Hij trekt als een gek op een rotonde of als ik met snelheid een bocht neem. (voornamelijk naar links). Ik heb nog garantie en heb deze klacht ook al bij de dealer neergelegd. Ik kreeg te horen dat deze auto normaal stuurt en dat was het....
Ik ga morgen met mijn "eigen" monteur rijden om te kijken of hij er iets vreemds aan voelt.

Ik weet dus nu wel bijna zeker dat het aan het stuurhuis ligt en dat hij dat waarschijnlijk niet wil vervangen aangezien hem dit VEEEEEEEEEEEEEl geld gaat kosten.
Ik ben dus benieuwd hoe het allemaal gaat aflopen.

Gr

Geplaatst: 01.06.2011 - 14:25
door Ramon&Ramon
joenes schreef:Zo dat is een heel verhaal, en ik heb het dan ook met veel aandacht zitten lezen. Ik heb namelijk hetzelfde probleem met het sturen. Hij trekt als een gek op een rotonde of als ik met snelheid een bocht neem. (voornamelijk naar links). Ik heb nog garantie en heb deze klacht ook al bij de dealer neergelegd. Ik kreeg te horen dat deze auto normaal stuurt en dat was het....
Ik ga morgen met mijn "eigen" monteur rijden om te kijken of hij er iets vreemds aan voelt.

Ik weet dus nu wel bijna zeker dat het aan het stuurhuis ligt en dat hij dat waarschijnlijk niet wil vervangen aangezien hem dit VEEEEEEEEEEEEEl geld gaat kosten.
Ik ben dus benieuwd hoe het allemaal gaat aflopen.

Gr

Waarom denk je dat het aan het stuurhuis ligt??????

Geplaatst: 01.06.2011 - 14:27
door Ramon&Ramon
Ik kan wel meerdere oorzaken bedenken dan alleen het stuurhuis,dat is ook wel het laatste waar ik aan denk trouwens!

Geplaatst: 01.06.2011 - 16:15
door joenes
Nou als ik alles lees, past dit precies binnen de klachten die ik ook heb.
Dus vandaag deze aanname.

gr

Geplaatst: 01.06.2011 - 18:02
door Ramon&Ramon
Niet alles wat je leest hoeft het probleem te zijn,ik ga uit vanuit m,n ervaring met stuurhuizen ,vandaar...

Geplaatst: 01.06.2011 - 18:09
door CasperJuna
Bij mij lag het dus aan de stuurPOMP - niet aan het huis. Die was al onder BOVAG garantie (2e hands aankoop) vervangen maar dat had niet het gewenste effect.

Wat wel kan is dat door vervanging stuurhuis en vervanging van de vloeistof het probleem tijdelijk opgelost is, maar bij mij kwam het daarna terug. Pas na vervanging v/d pomp (nu 4 maanden geleden) is het probleem definitief opgelost.

Geplaatst: 22.06.2011 - 16:09
door Oldfield
Hier dus dezelfde klacht. Hele verhaal gevolgd. Ik begrijp dat Tinux en CasperJuna het probleem hebben opgelost door een nieuwe stuurbekrachtigingspomp te plaatsen. Een nieuw/gereviseerd stuurhuis blijkt us niet de oplossing. Topic starter EdRaket het probleem nog opgelost? Ik zal binnenkort eens informeren bij mijn volvo dealer wat het kost. Als het kostbaar wordt zal ik eens informeren wat een universele garage of specialist ervoor vraagt. Wil de kosten een beetje in de hand houden. Mocht iemand nog een goed adres in omgeving Heemstede weten, dan houd ik me aanbevolen.

Groet

Geplaatst: 22.06.2011 - 17:16
door edraket
HEb al een ander stuurhuis liggen, moet er alleen nog onder. Het verhaal van het stuurhuis wordt onderschreven door Hydroline. Het schijnt niet te reviseren te zijn omdat de fabrikant de onderdelen niet prijs geeft voor de aftermarket of revisiebedrijven.
Volgens hen komt er speling op het deel (kleppenhuis) wat bepaald welke kant de olie op moet gaan stromen met het pendelen van het stuur als gevolg.

Geplaatst: 22.06.2011 - 17:44
door edraket
Overigens heb ik het hele verhaal hier nog eens zitten doorlezen, en ik tel 2 personen die deze problemen met vervanging van de stuurpomp hebben opgelost en twee met vervanging van het stuurhuis. Zijn we nog niet echt verder met de oplossing van het probleem. Bij mij gaat in elk geval het stuurhuis er binnenkort onderuit. Laat uiteraard weten of dat de oplossing was.

Geplaatst: 23.06.2011 - 13:00
door Rippie V70
Volgens hen komt er speling op het deel (kleppenhuis) wat bepaald welke kant de olie op moet gaan stromen met het pendelen van het stuur als gevolg.
Ik vind het ook een plausibele verklaring Ed.
Mijn techneutengevoel houdt het op een minimale inwendige lekkage. Hierdoor krijg je kleine drukval in het systeem welke je voelt als pendelen. Vraag alleen is : Kan het kwaad, of is het alleen irritant? Ik hou het op het laatste.
Ben benieuwd naar je bevindingen.

Geplaatst: 23.06.2011 - 15:24
door edraket
Mijn auto rijdt er al 70.000 km mee rond, dus kwaad kan het zeker niet, maar het rijdt irritant en in een extreem geval sluit ik een ongeval niet uit doordat je de auto toch minder in bedwang hebt dan zou horen.