IntoVolvo

In deze rubriek alles over het vakblad voor de Volvoliefhebber.
Gesloten
Gebruikersavatar
FLA
3rd Gear member
Berichten: 340
Lid geworden op: 16.07.2006 - 20:12

V480-S60 schreef:Zoals hier al vele malen heeft gestaan heeft het huidige Intovolvo niets meer op met het vorige. Alleen de naam!
Uitgever misschien niet maar wie is dan de hoofdredacteur (feitelijk de belangrijkste persoon in de totstandkoming van een magazine)?

Begrijp me niet verkeerd. Ik wens ze oprecht het allerbeste, Volvo verdient een goed magazine, en dat is de nieuwe uitgave ook. Het ziet er goed uit, artikelen zitten goed in elkaar, het geheel is gewoon beter dan wat het was. Maar ìk koop de uitgave´s in ieder geval wel los bij de Bruna. En nou hou ik er over op.
Gebruikersavatar
Auk
6th Gear member
Berichten: 3524
Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
Locatie: Randstad

Mooi blad, vandaag gekocht en met veel plezier gelezen!

Mooie toevoeging aan m'n documentatieverzameling.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
broker
3rd Gear member
Berichten: 269
Lid geworden op: 17.01.2005 - 21:29

Hallo Ben,

ik begrijp niet op welke berichten jij doelt. Ik heb destijds in goed vertrouwen een abonnement afgesloten bij dhr.van Vught en heb niet het aantal nummers gekregen waar ik recht op had. Na lange tijd komt er dan via uitgeverij Haakman een algemeen briefje met vermelding dat het blad weer uitgegeven wordt en of ik als vroegere abonnee een abonnement wens. Geen woord over het feit dat ik wellicht nog nummers te goed heb op grond van mijn oude abonnement. Kan ik vanuit Haakman's positie nog begrijpen. Maar omdat uit deze brief ook zonneklaar bleek dat meneer van Vught nog steeds met dit blad gelieerd is, heb ik geen behoefte meer. Ik heb persoonlijk vanuit mijn functie als voorzitter van de V700vereniging ook al de ervaring dat meneer van Vught zijn afspraken niet nakomt en ook daarna niet meer op wat voor mail dan ook reageert. Dan moet je me niet kwalijk nemen dat ik, gezien de verbondenheid van meneer van Vught met het blad, geen enkel vertrouwen heb, dat de doorstart van dit blad een lang leven beschoren is. In dat licht moet je ook mijn eerdere uitspraak lezen dat ik niet erger ben dan de ezel. En ik hoop oprecht voor Jan Haakman ( ik ben al jarenlang abonnee van de onschatbare klassieker) dat hij aan deze samenwerking geen enorme kater en een financiële strop overhoudt.
Ik heb in mijn zakelijke leven geleerd ( met schade en schande) dat een vos wel zijn haren maar niet zijn streken verliest. Overigens zeg ik niets van het blad: de uitgaven die ik in mijn bezit heb, waren altijd mooi en leuk om te lezen.
Maar een abonnement, nee, daar waag ik me niet meer aan.

Groeten, Jan.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40882
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Dank voor je uitleg Jan,
ik bedoel dat de naam van het blad bijna hetzelfde is gebleven maar de uitgever een ander. Paul van Vugt schrijft met zijn enorme kennis van Volvo's een deel van de teksten en levert een deel van het beeldmateriaal aan. De hele organisatie ligt bij de uitgeverij van Jan Haakman. Jan is een ervaren uitgever en voor Paul was het uitgeven meer een uiting van zijn enthousiasme voor Volvo. Duidelijk is dat het uitgeven van een blad andere disciplines vereist.

Het mag duidelijk zijn dat de abonnementenadministratie van Paul van Vugt niet in orde was. Jan Haakman heeft 'een' adressenbestand overgenomen en dat bij een gespecialiceerd bedrijf ondergebracht. Jouw ervaring met de Onschatbare Klassieker zal je aangeven dat het daar wel klopt.

Ik stel me voor dat iedereen die een abonnement had en even een kopietje van een bankafschrift waaruit dat blijkt naar de abonnementenservice stuurt, krijgt waar hij recht op heeft.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Volvoman
7th Gear member
Berichten: 7657
Lid geworden op: 20.09.2004 - 21:33
Locatie: GLD
Contacteer:

Wel 2 brieven gekregen ondertussen en geen blad, dus vanmorgen even bij de Bruna langsgeweest. Erg mooi blad, maar met veel tamelijk oud nieuws. Elke 2 maanden zo'n dik nummer uitbrengen lijkt me erg moeilijk, maar ik ben benieuwd en mijn zegen en lidmaatschap hebben ze.
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
Gast

Toen ik gisteren na een weekje werken thuis kwam zag ik dat het blad had ontvangen. Ziet er goed uit, heb nog geen tijd gehad om het eens goed in te zien. Dat ga ik vandaag dan maar eens doen.
Gebruikersavatar
ruuds70
5th Gear member
Berichten: 1612
Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07

# Ook ik heb een Intovolvo gehaald bij Bruna
## Ook ik zal niet snel meer een abonnement nemen waar van der Vugt bij betrokken is.
### Het blad ziet er smakelijk uit en bevat veel leuke informatie en ook weer een aantal opmerkelijke missertjes.

#Op pagina 8 wordt aangegeven dat de Saint in 1964 een P1800S kreeg. Dit terwijl op pagina 83 wordt aangegeven dat de P 1800 vanaf maart 1963 Volvo 1800S wordt genoemd.
##Op pagina 110 lees ik opeens dat de tweede generatie C70 een verkoopstart in 2008 beleefde, terwijl ik zeker weet dat ik deze auto in 2006 in Udevalla van band zag rollen.
###Zo staat er te lezen in het voorwoord dat Ben Ekeler een eigen column krijgt in het magazine. In deze uitgave vindt ik er overigens geen. Ben dus zeer benieuwd naar de column van Ben bij de volgende editie. Want die ga ik ook zeker weer kopen bij Bruna

Zoals ik in de eerste generatie van Intovolvo wel eens las dat de Volvo 262 C bladveren achter had, zo zal ik in de nieuwe generatie wel andere opmerkelijke missertjes blijven tegen komen.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Gebruikersavatar
volvo-jan
4th Gear member
Berichten: 832
Lid geworden op: 15.01.2008 - 21:43
Locatie: Drenthe

vandaag een proefnummer besteld op hun website.
ben benieuwd 8)
V70 2.4T Ocean Race my02 250000km -- V70R AWD 99 AUT 240000km en zelf: -- S70 2.5T Exclusiveline 97 AUT 204000km -- restauratie 854 T-5R AUT
[bcolor=#FF0000]
weblog[/bcolor]
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1654
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Ja en over The Saint: de eerste P1800 die gebruikt werd was van Roger Moore zelf en de anderen zijn niet ter beschikking gesteld: ze zijn gewoon gekocht van Volvo!

En dat alles omdat de Jaguar E-type niet op tijd geleverd kon worden, want dat was de eerste keuze van de producers. Al deze info is toch echt door de fanclubs All over the world goedgekeurd!

Als je iets in een blad zet, moet de research goed en degelijk zijn, anders krijg je hetzelfde als op internet: er wordt van alles beweerd en maar 50% is waar! Voor dezelfde zekerheid aan betrrouwbaarheid koop ik geen magazine.

Verder is het streven natuurlijk goed: het is een smakelijk blad met veel verschillende items: voor alle Volvo fiefhebbers is er wat.
Het probleem blijft wél dat natuurlijk de gemiddelde Volvoliefhebber heel wat van Volvo weet en dat het moeilijk is om bij de meesten wat toe te voegen.

En dat ook nog gedurende vele jaren?? Ik vind het dapper.

En dan nog even: " Ook ik zal niet snel meer een abonnement nemen waar van der Vugt bij betrokken is" snap ik niet en vind ik ook niet passen in een forum. Dat mag je best voor jezelf denken, maar het hier ventileren hoeft voor mij niet, Ik vind het geen informatie.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Max
7th Gear member
Berichten: 6342
Lid geworden op: 01.10.2006 - 19:48
Locatie: Leusden

ik kreeg afgelopen week nog een welkomstgeschenk
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.

2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Gebruikersavatar
Bombina
3rd Gear member
Berichten: 486
Lid geworden op: 13.01.2008 - 15:06
Locatie: Utrecht

Ook ik heb IntoVolvo gekocht bij de Bruna.
En vervolgens met erg veel plezier gelezen.
Leuke artikelen, mooie foto's, en prachtig oud reclamemateriaal.
De oude IntoVolvonummers ken ik wel, maar een abonnement heb ik nooit genomen.

Ik hoop van harte, zowel voor de lezers, voor Van Vugt als Haakman dat ze deze kwaliteit kunnen blijven bieden.

Ze moeten dan wel onder andere nog even wat aan de website doen.
Want de nieuwe www.intovolvo.nl site doet het niet en je komt wel als je googled bij de oude http://www.intovolvomagazine.nl/ en dat lijkt me geen goede reclame voor het nieuwe blad.

Dus Volvo Jan, ik vrees dat je op de verkeerde site een proefnummer hebt besteld...
Volvo P120 Amazon B18A 1965 mét stuurversnelling
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]
Gebruikersavatar
FLA
3rd Gear member
Berichten: 340
Lid geworden op: 16.07.2006 - 20:12

Het volgende irriteert mij mateloos en aangezien mijn mail die ik aan Intovolvo / OKM heb verstuurd niet wordt beantwoord voel ik mij vrij dit op dit discussieforum te zetten:

Anderhalf week geleden ontving ik dan toch het nieuwe Intovolvo magazine samen met "Uit de archieven van Volvo". Ik dacht: leuk, ze zijn er toch achter gekomen dat ik wel een aantal nr's tegoed had en ik krijg het nummer alsnog. Ik had al een exemplaar bij de Bruna gekocht maar hier kan ik mijn broer vast wel blij mee maken.

Een paar dagen later ontving ik een factuur! Ik had volgens hen een nieuw abonnement afgesloten (absoluut niet het geval, zie eerdere berichten) en dit was de reden dat ik het Intovolvo magazine en "Uit de archieven van Volvo" toegezonden had gekregen. Vervolgens heb ik een mail gestuurd dat ik geen abonnement had afgesloten en dat ik best bereid was een of beide bladen retour te sturen. Als je geen abonnement hebt heb je hier immers geen recht op... Geen reactie, nu een week geleden.

Wat zal ik doen? Afwachten tot ze voor E25,- een deurwaarder langs sturen?
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24371
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

stuur per post een brief dat de factuur ten onrechte verzonden is en dat je erop vertrouwd dat het op een misverstand berust. Vervolgens mail je die brief naar diegene die de factuur verzonden heeft, als kennisgeving dat de brief verzonden is. Zo doe ik dat meestal en heeft tot nu toe gewerkt.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3009
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

FLA schreef: Als je geen abonnement hebt heb je hier immers geen recht op...
In principe heb je hier eigenlijk wél recht op.
Zoals je zelf al zegt, had je nog wat tegoed van je eerste abonnement.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40882
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Het oude en het nieuwe regime lopen kennelijk nog wat door elkaar.
Ik adviseer gelijk te reageren bij info@okm.nl
dat is beter dan het hier op het forum te plaatsen. Op het forum is namelijk niemand die er iets aan kan doen, zélfs ik niet :D
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40882
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Aan de nieuwe website wordt gewerkt, die in een afwerkende fase.
Ze hebben prioriteit gegeven aan het verschijnen van het papieren blad.

En het volgende nummer is al weer in de maak:
Afbeelding
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gast

FLA schreef:Het volgende irriteert mij mateloos en aangezien mijn mail die ik aan Intovolvo / OKM heb verstuurd niet wordt beantwoord voel ik mij vrij dit op dit discussieforum te zetten:

Anderhalf week geleden ontving ik dan toch het nieuwe Intovolvo magazine samen met "Uit de archieven van Volvo". Ik dacht: leuk, ze zijn er toch achter gekomen dat ik wel een aantal nr's tegoed had en ik krijg het nummer alsnog. Ik had al een exemplaar bij de Bruna gekocht maar hier kan ik mijn broer vast wel blij mee maken.

Een paar dagen later ontving ik een factuur! Ik had volgens hen een nieuw abonnement afgesloten (absoluut niet het geval, zie eerdere berichten) en dit was de reden dat ik het Intovolvo magazine en "Uit de archieven van Volvo" toegezonden had gekregen. Vervolgens heb ik een mail gestuurd dat ik geen abonnement had afgesloten en dat ik best bereid was een of beide bladen retour te sturen. Als je geen abonnement hebt heb je hier immers geen recht op... Geen reactie, nu een week geleden.

Wat zal ik doen? Afwachten tot ze voor E25,- een deurwaarder langs sturen?
Dat is bij mij ook het geval. Ik ga echter niet betalen en ik ga ook niet reageren. Ik heb helemaal geen abonnement afgesloten. Er werd mij in een mail gevraagd op hoeveel nummers ik nog recht heb en daar heb ik op geantwoord. Het blad ziet er goed uit maar ik zal het voorlopig eerst wel los kopen, die factuur is mijns inziens onterecht verstuurd.
Gebruikersavatar
ruuds70
5th Gear member
Berichten: 1612
Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07

Ben schreef:Aan de nieuwe website wordt gewerkt, die in een afwerkende fase.
Ze hebben prioriteit gegeven aan het verschijnen van het papieren blad.

En het volgende nummer is al weer in de maak:
Afbeelding
Ben
Ziet er veelbelovend en uitnodigend uit.
Deze keer wel met een column van jou?
Gast

Ik heb zojuist een verhelderende PM gehad van de heer van Vugt van IntoVolvo magazine. Ik weet nu hoet het e.e.a. zit. Zeer netjes want de gang van zaken was me niet helemaal duidelijk en dat is nu wel het geval.
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3009
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

Ben schreef:Het oude en het nieuwe regime lopen kennelijk nog wat door elkaar.
Ik adviseer gelijk te reageren bij info@okm.nl
Ik zie niet in waarom je dat zou moeten doen.
Als het voor klantenbinding is, weten ze je wél te vinden.
#-o
Gesloten

Terug naar “Volvo Drive Magazine”