Pagina 8 van 23
Geplaatst: 19.12.2009 - 11:37
door gsx750r
Johan schreef:
Ik zou mij voor kunnen stellen dat Ford in de verkoopprognoses daarmee rekening houdt en dat dit mogelijk ook bij zou kunnen dragen in de twijfel om volledig van de verkoop af te zien.
Johan, je schrijft ........
een VAG product (alhoewel dat het natuurlijk steeds meer werd).
Volgens mij moet dat OPEL/GM zijn !
Maar hoe dan ook, misschien helpt het volgende ook om de Ford managers op andere gedachten te brengen:
Tata verkoopt twee derde meer auto's
De verkopen van het Britse Jaguar en Landrover klommen vorige maand met 30 procent tot 18.825 stuks. Het Indiase concern nam deze merken vorig jaar voor een bedrag van 2,3 miljard dollar over van het Amerikaanse Ford Motor
Bron: ANP/AD Autowereld
Maar, .....'het
Britse Jaguar en Landrover' , ...... 'Het
Indiase concern, en .... 'het
Amerikaanse Ford Motor ........ het is me wel een internationaal gedoe zeg !
Daar moet
China toch ook wel op een of andere manier tussen te frommelen zijn ! :twisted:
Rob
Geplaatst: 21.12.2009 - 09:08
door V480-S60
Er is nog hoop.
Gisteren op het regionale nieuws (Spyker is Flevoland):
Victor Muller heeft toch nog een bod uitgebracht. Zie
hier maar eens
Geplaatst: 21.12.2009 - 09:15
door V480-S60
Rob,
Met TATA vergeet je één ding. TATA maakte al jaren zeer degelijke vrachtwagens. TATA is al jaren een toonaangevende wereldspeler op de staalmarkt (o.a. eigenaar van onze "eigen Hoogovens").
Geely, is een zeeeeer kleine speler op de Chineese thuismarkt.
Maar goed, zolang het qua management en ideeën bij Volvo etc. niet al te veel gaat lijken op de soms dictatoriaal geleide bedrijven in China blijf ik de kat uit de boom kijken en ben niet negatief. Nogal wat onderdelen voor de automobielindustrie worden per slot al in China gemaakt. (maar dat heb ik eerder ook al gezegd.)
Geplaatst: 21.12.2009 - 10:52
door Johan
gsx750r schreef:Johan schreef:
Ik zou mij voor kunnen stellen dat Ford in de verkoopprognoses daarmee rekening houdt en dat dit mogelijk ook bij zou kunnen dragen in de twijfel om volledig van de verkoop af te zien.
Johan, je schrijft ........
een VAG product (alhoewel dat het natuurlijk steeds meer werd).
Volgens mij moet dat OPEL/GM zijn !
Rob
Nee ik bedoelde een VAG product of ieder ander merk dan ook.
VAG omdat die gemiddeld de meeste auto's verkopen in Europa en dat is waar het bij SAAB en ten dele ook bij Volvo aan schort(te).
Te weinig appeal bij het grote publiek die liever een lease Passat hadden dan een SAAB. Komt daar natuurlijk ook nog bij dat bijv. een leuk uitgeruste 9-3 eenvoudig de kEUR 50 haalde en dat is iets dat wel geaccepteerd wordt bij een A4 maar niet bij een 9-3.
Kortom te weinig kopers interesse en een premium prijsstelling voor een sub-premium product.
Geplaatst: 21.12.2009 - 20:14
door Medusa
Het enige kwaliteitsproduct dat ik uit china weet komen is rijst.
Geplaatst: 22.12.2009 - 06:11
door ruuds70
.
Geplaatst: 22.12.2009 - 07:34
door Ben
Ik lees weer niets dat we niet wisten.
Geplaatst: 22.12.2009 - 12:42
door ruuds70
Oke Ben, zal de posting weghalen
Geplaatst: 22.12.2009 - 16:06
door Volvoman
@medusa: ik stel voor dat u een beetje rondkijkt in uw huis en daarna minder denigrerende opmerkingen plaatst.
Geplaatst: 22.12.2009 - 19:56
door Gast
Volvoman schreef:@medusa: ik stel voor dat u een beetje rondkijkt in uw huis en daarna minder denigrerende opmerkingen plaatst.
Ben ik helemaal met je eens! Moet je maar eens kijken hoeveel producten uit ons dagelijks leven er al uit China komen, voor ons als modelautofans is dat helemaal bekend BJ!
Geplaatst: 22.12.2009 - 20:15
door Johan
@linsper en medusa
Zegt dat impliciet iets over de kwaliteit?
In het industriële segment waar ik werkzaam in ben worden de machines die uit China komen nog altijd aantoonbaar als pulp beschouwd en gaat iedereen na een ervaring weer gewoon terug naar de Europese kwaliteit.
Laat ze eerst maar eens komen met bijvoorbeeld een robot die gelijkwaardig is aan een ABB, KUKA, FANUC dan praten we wel weer verder.
Geplaatst: 22.12.2009 - 21:08
door imker
Johan schreef:@linsper en medusa
Zegt dat impliciet iets over de kwaliteit?
In het industriële segment waar ik werkzaam in ben worden de machines die uit China komen nog altijd aantoonbaar als pulp beschouwd en gaat iedereen na een ervaring weer gewoon terug naar de Europese kwaliteit.
Laat ze eerst maar eens komen met bijvoorbeeld een robot die gelijkwaardig is aan een ABB, KUKA, FANUC dan praten we wel weer verder.
Dat gevoel is er op het bedrijf waar ik werk toch ook wel.Medusa zegt het misschien nogal cru of clichématig maar het is wel waarheid. Der is wel een groot verschil tussen wat Westerse bedrijven in China maken (wegens de lage lonen) en wat Chinese bedrijven hier rechtstreeks op de markt gooien. Het laatste is meestal troep maar in beide gevallen staat er wel made in China op.
Geplaatst: 22.12.2009 - 22:07
door xc-men
morgen weten we het?
Zal me kerst toch niet gaan verzieken?
http://www.nu.nl/economie/2149979/volvo ... kocht.html
Geplaatst: 22.12.2009 - 22:21
door Ben
Maakt toch niet uit joh.
Je hebt toch al een Volvo

Geplaatst: 23.12.2009 - 00:08
door Mike Philippens
Johan schreef:In het industriële segment waar ik werkzaam in ben worden de machines die uit China komen nog altijd aantoonbaar als pulp beschouwd en gaat iedereen na een ervaring weer gewoon terug naar de Europese kwaliteit.
Laat ze eerst maar eens komen met bijvoorbeeld een robot die gelijkwaardig is aan een ABB, KUKA, FANUC dan praten we wel weer verder.
Ik vermoed dat de robots uit China in een iets ander prijssegment opereren dan Asea, niet? Is het dan niet 'alle waar naar zijn geld'? Kijk, er wordt steeds geroepen dat Chinezen niet in staat zijn om iets goeds te maken, maar dat is natuurlijk pertinent niet waar. Zijn het dan minderwaardige mensen dat ze fysiek en/of geestelijk niet in staat zijn om het voor elkaar te krijgen? Lijkt me niet. Er komen zat hele slimme mensen uit China. Ik noem alleen al de firma Huwei (wie?) die een bedrijf als Cisco linksom heeft ingehaald omdat die ook nog steeds roepen dat uit China niets goeds komt. Ondertussen zijn er een aantal telco's overgestapt op die 'inferieure' spullen. Zo zijn er meer dingen die gewoon goed zijn. Het is geen kwestie van niet kunnen of niet willen, maar van vraag en aanbod. Er zijn heel veel mensen die iets goedkoops kopen en dan er hetzelfde van verwachten als een dure variant. Als je een Ssang Young (ofzoiets) koopt, moet je niet verwachten dat ie hetzelfde doet/kan als een Range Rover of (beter nog) een Toyota Landcruiser/Nissan Patrol. Je moet het wel met de juiste grootheden vergelijken.
En ik wil nogmaals in herinnering roepen de Japanners, die ook geen auto's en motoren konden maken. Ondertussen hebben ze laten zien dat ze hele goede spullen kunnen maken. Lexus wordt in de States al veel beter beoordeeld als Mercedes. Toyota is chronisch betrouwbaar en Mitsubishi wint Dakar aan de lopende band. Het design is een ander verhaal. Men heeft nu eenmaal een andere smaak ginds. Maar met de kwaliteit hoeft niets mis te zijn.
If you pay peanuts, you get monkeys.
Geplaatst: 23.12.2009 - 00:38
door imker
Ik heb het "geluk" gehad voor het bedrijf waar ik werk een paar keer naar China te mogen gaan. Westers bedrijf, multinational.....en nog veel meer. De regio waar ik reeds een paar keer kwam is Wuxi. Wat je daar ziet doet elke Westerling daveren. Handcontact met Chinezen is verboden, je zit dan wel enkele dagen op de pot. Om gras te maaien is een machine duurder dan 7 Chinezen op een rij te zetten en ze met een schaar gras te laten knippen. Ik moet zeggen ze kunnen het. Extreme armoede (anno 1900 hier) is er troef. En, die toestanden worden daar ook door Westerse bedrijven hard gehouden. Het enige wat Westerse bedrijven daar meer bereiken dan Chinese bedrijven is kwaliteit. Spijtig, maar het is wel realiteit.
Geplaatst: 23.12.2009 - 09:22
door Volvoman
Stel, Geely koopt Volvo vandaag, hoelang zou het dan nog duren voor onze Volvo's uit China komen, ipv Göteborg?
Geplaatst: 23.12.2009 - 11:26
door xc-men
Breaking news, deal gaat niet door, de details volgen later vandaag op cnbc.
Geplaatst: 23.12.2009 - 11:29
door Auk
En als 't waar is dat de deal niet door gaat...?
Geplaatst: 23.12.2009 - 11:32
door BillyBob
Bron??
Cnbc website zegt niets hierover?