Grom Audio iPod/USB interface geinstalleerd - eerste indruk

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
S60 170pk Lpi
4th Gear member

Werkt de random functie ook op één map of werkt dit dan over alle mappen?
Mrlten
2nd Gear member
Contacteer:

Dat werkt op 1 cd map.
RicoK
3rd Gear member

......to be continued....
Tot dusver is mijn GROM zónder fluittoon. Het album Graceland van Paul Simon waarmee ik gewaar werd van de fluittoon en waardoor ik deze constant ging horen, omdat ik nu wist hoe deze klonk, is fluittoonvrij.
Morgen dé ultieme test. Een USB-stick vol met klassieke muziek. Als ik tijdens de rustigere passage wederom geen fluittoon hoor op hogere geluidssterkte dan beschouw ik de GROM #838 als DÉ GROM waarnaar een ieder die geïnteresseerd is, moet naar vragen!!
Volvo S60 2.4 170 PK Edition 02-2001 - Ash Gold Metallic - HU-603 - GROM-audio - 16"; Mimas zomer en 16"; Mimas winter
RicoK
3rd Gear member

......to be continued....
Ik heb meerdere klassieke stukken beluisterd als dé ultieme test. En ik heb bij geen van de stukken een of andere fluittoon gehoord anders dan de eventuele fluit uit het stuk.

Ik kan niet anders concluderen dan dat de GROM met batch# 838 DÉ GROM is die je moet hebben!
Volvo S60 2.4 170 PK Edition 02-2001 - Ash Gold Metallic - HU-603 - GROM-audio - 16"; Mimas zomer en 16"; Mimas winter
appie76
2nd Gear member

Ik heb van Motrade een nieuwe kabel toegestuurd gekregen met een extra filter op de 12V. Bij gebruik van dezelfde GROM-unit (maar dus met de ANDERE kabel) denk ik dat ik kan concluderen dat de fluittoon bij mij nu ook weg is. Welk batch# mijn GROM is, weet ik niet want om dat te kunnen bekijken, zou ik de ECC+radio weer uit moeten bouwen.
V70 2.4T MY2001
RicoK
3rd Gear member

[quote="appie76"]....... denk ik dat ik kan concluderen dat de fluittoon bij mij nu ook weg is. .....quote]

Je wilt het niet meer horen, dus hoor je het ook niet meer..... :lol:
Echter zeker weten overigens, dat je geen fluittoon meer hoort??
appie76
2nd Gear member

Haha nee hoor, de toon is echt weg (zonder merkbaar kwaliteitsverlies overigens, het extra filter zit dan ook op de voedingskabel, niet op de 'muziek kabel')
V70 2.4T MY2001
ChristianK
Starter

Gisteravond laat de Grom met USB aansluiting besteld + de apple kabel erbij.

vandaag om half 6 persoonlijk bij mij bezorgd onder het mom ik moest toch in de buurt zijn :D.
Toppie dus morgen ff sleutelen als ik ook mijn Carcomm carkit binnenkrijg :D

het model welke ik ontvangen heb is de #838 dus hierover ook al tevreden als ik kijk naar de reacties in dit topic!
Volvo S60 (2001)
ChristianK
Starter

Hier hoe het er nu uitziet

Afbeelding
Volvo S60 (2001)
Turbodesk
5th Gear member

Ik heb er vandaag ook een besteld bij Motrade. Ik heb geen zin meer om cd`s te branden. Ik ga 4 weken naar Scandinavie en dan is het wel lekker om een goedgevulde Usb stick met muziek bij je te hebben.

Motrade is trouwens supersnel met mail beantwoorden. Binnen 10 minuten had ik al antwoord.
Afbeelding

Volvo V70 D5 Edition II, MY2007, 185Pk, GT6, Sapphire Black, Family Line, Mobility Line, Visibility Line, HU850 HP, RSE, EGR & DPF Off, Stage-2 Tuning by Volvotune
Volvo V40 1.8 Lpi Europa
ChristianK
Starter

met een beetje geluk heb je het vandaag dus al binnen :D

Succes :D het enige waar ik een beetje lang over deed was het airco unit gedeelte los te halen uit het middenconsole... deze zit met 2 lipjes aan de bovenkant vast en dit is niet makkelijk los te krijgen maar wees niet bang om wat harder te trekken ;)
Volvo S60 (2001)
Turbodesk
5th Gear member

Ik heb de Grom eraan hangen maar ik kan met geen mogelijkheid de cd-changer selecteren.

Stekker goed aangedrukt, spanning gemeten op de Grom (is goed), firmware geladen (waarschijnlijk), omdat je dat niet kan zien.

Ik krijg de indruk dat die Grom van mij defect is.

Heeft er nog iemand een goed idee!!!
Afbeelding

Volvo V70 D5 Edition II, MY2007, 185Pk, GT6, Sapphire Black, Family Line, Mobility Line, Visibility Line, HU850 HP, RSE, EGR & DPF Off, Stage-2 Tuning by Volvotune
Volvo V40 1.8 Lpi Europa
ChristianK
Starter

Je hebt neem ik aan de posi tap gebruikt ?

dus als je bij source zoekt komt de cd changer niet te voorschijn?

hmm koppel het ff los en daarna vast misschien
Volvo S60 (2001)
Turbodesk
5th Gear member

Ja, heb de posi-tab gebruikt. Ik heb ook 12 volt op de Grom.

Heb net nieuwe firmware geladen, lampje op de usb stick ging wel branden.

Heb zelfs de spanning van de radio-unit afgehaald, helpt ook niet.

Diverse keren losgehaald en opnieuw vastgemaakt. Ik kan hem gewoon niet selecteren. Mooi shit :(
Afbeelding

Volvo V40 1.8 Lpi Europa
Turbodesk
5th Gear member

HIJ DOET HET!!!!!!!!!

Of je doet de stekker er andersom in. :D

Die haakse stekker achterin de radio moet van de Grom er dus 180 graden gedraaid in.

Ik ben blij :D :D :D
Afbeelding

Volvo V40 1.8 Lpi Europa
M@rcel
6th Gear member

Een DIN-plug die op twee manieren "past"? Vreemd. :roll:

Mooi dat het werkt. Veel luistergenot in Scandinavië!.
Turbodesk
5th Gear member

Nou helemaal goed passen deed het dus niet. Het bovenste pinnetje van de plug bleek een klein beetje naar binnen gedrukt.
Dat heb ik dus niet gevoeld met het erin drukken van de plug. Het binnenste is bijna symetrisch waardoor je de plug er wel in kan drukken.

Ik ben nu aan het experimenteren met het opnemen van de digitale decoder van ziggo.
Ik heb van die non stop radio kanalen met erg goeie muziek. Ik ga de laptop dan even een nachtje laten opnemen met Nero wave editor.

Kan daarna de wav file in stukken knippen en omzetten naar mp3.
Afbeelding

Volvo V40 1.8 Lpi Europa
RicoK
3rd Gear member

Welk model GROM heb je? #837 of #838? Ik had namelijk begin dit jaar nummer 837 en daar ontdekte ik bij gepaste muziek DÉ fluittoon. En bij nummer 838, die een sterker ingebouwd ontstoringsfilter schijnt te hebben, is de fluittoon echt volledig weg!!
Mrlten
2nd Gear member
Contacteer:

Turbodesk schreef:Nou helemaal goed passen deed het dus niet. Het bovenste pinnetje van de plug bleek een klein beetje naar binnen gedrukt.
Dat heb ik dus niet gevoeld met het erin drukken van de plug. Het binnenste is bijna symetrisch waardoor je de plug er wel in kan drukken.

Ik ben nu aan het experimenteren met het opnemen van de digitale decoder van ziggo.
Ik heb van die non stop radio kanalen met erg goeie muziek. Ik ga de laptop dan even een nachtje laten opnemen met Nero wave editor.

Zozo wat een werk voor wat muziek :) Kan je het spul niet gewoon downloaden?
Turbodesk
5th Gear member

RicoK schreef:Welk model GROM heb je? #837 of #838? Ik had namelijk begin dit jaar nummer 837 en daar ontdekte ik bij gepaste muziek DÉ fluittoon. En bij nummer 838, die een sterker ingebouwd ontstoringsfilter schijnt te hebben, is de fluittoon echt volledig weg!!
Ik heb model 838 met in de voedingskabel een ontstoringsfilter.

Mrlten schreef:
Turbodesk schreef:Nou helemaal goed passen deed het dus niet. Het bovenste pinnetje van de plug bleek een klein beetje naar binnen gedrukt.

Zozo wat een werk voor wat muziek :) Kan je het spul niet gewoon downloaden?
Het is toch mooi om van 1 genre meteen uren aan muziek te hebben, anders moet je allemaal losse mp3`s downloaden. En zonder reclame en nieuws. Is juist heel makkelijk, gewoon opnemen in digitale cd kwaliteit en de wav file omzetten naar mp3 formaat.
Afbeelding

Volvo V40 1.8 Lpi Europa
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”