Pagina 8 van 9

Geplaatst: 01.02.2011 - 12:58
door Leandres
admiral schreef:
Leandres schreef:Kan iemand de inhoud van de brandstoftank bevestigen?? Zojuist heb ik getankt omdat de tankmeter tussen een kwart en het rooie gedeelte stond en toch ging er, slechts, 41 liter in. Volgens verschillende informatie lees ik dat de inhoud 54L zou moeten zijn??

Dat betekent dat er nog 13 liter in de tank zou moeten zitten? Gezien de meter zou die verhouding niet kloppen, of de inhoud van de tank is minder dan 54 liter.
41/54x100%=75,9 % komt dus dicht in de buurt van 80% vulling. Kan dus niet 100% gevuld heeft te maken met veiligheids overwegingen (valt onder de stoomwet)
Die inhouden gingen over de normale benzine brandstoftank, niet over de LPG clinder. :D

Geplaatst: 01.02.2011 - 13:01
door Leandres
Ik heb op de valreep nog een afspraak kunnen maken met de garage voor het verversen van de olie, koelvloeistof, filters etc.

Weet iemand of de koelvloeistof van tegenwoordig zonder problemen gebruikt kan worden? Ik kan mij zo voorstellen dat met betrekking tot bepaalde additieven het nieuwe vloeistof schade kan aanbrengen aan de motor?

Zojuist zag ik dat de distributie riem in 2000 is vervangen bij 132.000km. We zijn nu 11 jaar verder, de auto staat op 165.500km, in hoeverre is het al dan niet verstandig de distributie riem te vervangen?

Geplaatst: 01.02.2011 - 17:43
door admiral
Leandres schreef:
admiral schreef:
Leandres schreef:Kan iemand de inhoud van de brandstoftank bevestigen?? Zojuist heb ik getankt omdat de tankmeter tussen een kwart en het rooie gedeelte stond en toch ging er, slechts, 41 liter in. Volgens verschillende informatie lees ik dat de inhoud 54L zou moeten zijn??

Dat betekent dat er nog 13 liter in de tank zou moeten zitten? Gezien de meter zou die verhouding niet kloppen, of de inhoud van de tank is minder dan 54 liter.
41/54x100%=75,9 % komt dus dicht in de buurt van 80% vulling. Kan dus niet 100% gevuld heeft te maken met veiligheids overwegingen (valt onder de stoomwet)
Die inhouden gingen over de normale benzine brandstoftank, niet over de LPG clinder. :D
Het gaat de hele tijd over gas :? gaat iemand weer over op benzine.

Geplaatst: 01.02.2011 - 18:48
door Oceanracer
Leandres schreef:Ik heb op de valreep nog een afspraak kunnen maken met de garage voor het verversen van de olie, koelvloeistof, filters etc.

Weet iemand of de koelvloeistof van tegenwoordig zonder problemen gebruikt kan worden? Ik kan mij zo voorstellen dat met betrekking tot bepaalde additieven het nieuwe vloeistof schade kan aanbrengen aan de motor?

Zojuist zag ik dat de distributie riem in 2000 is vervangen bij 132.000km. We zijn nu 11 jaar verder, de auto staat op 165.500km, in hoeverre is het al dan niet verstandig de distributie riem te vervangen?
D-riem altijd na 10 jaar vervangen!

Geplaatst: 03.02.2011 - 10:31
door piotrV70
Oceanracer schreef:Afbeelding

Jan Boonstra presenteert Toeters en Bellen al sinds de start van het programma in 1995. Aanvankelijk deed hij dat samen met Rob Mulder, later met Alina Kiers en tegenwoordig met Piet van Dijken, zijn vaste collega in de Radio Noord Garage.

Als kind was Jan al gek van auto's. Hij zat 7 jaar in de Peugeots en 7 jaar in de Daihatsu's. Tegenwoordig is hij de trotse eigenaar van Garage Bocars in Groningen. Jan's technische kennis is onuitputtelijk en zijn humor is kurkdroog. Z'n favoriete auto? De Peugeot 504 Coupé Cabrio!
Beste citaat ooit uit Toeters en Bellen: belt een man en vraagt wat z'n Daewoo Espero nog moet opbrengen. Antwoord: och, viieeffff ofzo ? Waarop de man vraagt: viefdoezend ? Antwoord: nee jong, viefhonderd !

Geplaatst: 03.02.2011 - 11:17
door V70/2.4D/2003
De Grunneger nuchterheid van Jan......altijd +1!

Geplaatst: 03.02.2011 - 15:33
door Leandres
Dit is nu al de tweede keer dat ik die lelijke foto in mijn topic zie ;-)

Beeeetje jammer.

Mijn Volvo 740 is inmiddels voorzien van een nieuwe distributieriem, alle vloeistoffen zijn vervangen evenals alle filters.

Aankomende maandag LPG inbouw!

Geplaatst: 03.02.2011 - 15:56
door V70/2.4D/2003
Leandres, was jij bij toeval ook bij Garage Kiers geweest aan de Rouaanstraat? Zo ja, wat zijn je ervaringen met de garage? (mag ook via PM)

Geplaatst: 03.02.2011 - 16:02
door Leandres
V70/2.4D/2003 schreef:Leandres, was jij bij toeval ook bij Garage Kiers geweest aan de Rouaanstraat? Zo ja, wat zijn je ervaringen met de garage? (mag ook via PM)
Niet geweest, geen ervaring mee.

Geplaatst: 02.05.2011 - 08:27
door Leandres
Even een update:

Op 7 februari de 740 afgeleverd bij Olyve in Assen voor inbouw van de LPG installatie. Dit hebben zij keurig gedaan en een en ander is netjes weg gewerkt.
Sinds 10 februari is de 740 van benzine overgezet op LPG. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat de auto mooier loopt op LPG dan op benzine :)

In de afgelopen maanden zo'n 4000km gereden met volle tevredenheid. Het verbruik valt me wel tegen (1: 7,0) ook loopt de auto stationair nog niet helemaal lekker, dit zal een kwestie van afstellen zijn. Hierover zal ik de heren in Assen nog contacten.

Echter heeft de bekende 740 kwaal nu bij mij ook voor ellende gezorgd: de hemelbekleding is letterlijk van het dak aan het vallen :P Grote gaten in de bekleding en stukjes schuim door de gehele auto.

Mochten hier mensen zijn die tips hebben voor een goede hemel bekleder dan hoor ik dat graag :)

Geplaatst: 02.05.2011 - 17:07
door leidsekade
Een 940 hemel lost je problemen op (wat andere kwaliteit)

Geplaatst: 06.05.2011 - 21:51
door VolvoVincent
Dat gaat wel bij een estate, maar niet bij een sedan. Daar is het achterraam anders.

Geplaatst: 12.05.2011 - 13:11
door Leandres
Ik heb een aantal offertes uitstaan inmiddels.

Weet iemand of het mogelijk is de ruitensproeiers (die op de motorkap zitten) van een Volvo S60 op die van een 740 passen? Dit in verband met het mooie vernevel systeem ten opzichte van de rechte stralen die een 740 origineel heeft.

Geplaatst: 12.05.2011 - 14:35
door leidsekade
Past die ander sproeiers. Ik heb dat ook.
Alleen als je een snowcap monteert spuiten ze eigenlijk iets te laag.
Je kunt ze wel iets omhoog richten, maar dat is niet genoeg

Geplaatst: 19.05.2011 - 14:46
door Gustaf Larson
Ik heb destijds een heel licht (gewicht) stretch-stofje op de markt gekocht en dat met overdreven veel meubelindustrie spuitlijm opgeplakt. Ik weet eigenlijk niet meer war ik er allemaal eerst af heb gehaald (vermoed oude bekleding en schuim laten zitten), weet wel dat ik het gewoon in de auto heb gedaan, en niet de hele hemel eruit heb gehaald. plastic randen eraf en verlichting, en dan vanaf het midden naar buiten toe.
(PS die spuitlijm kan ik waarschijnlijk nog wel aankomen, zal een vragen wat dat tegenwoordig kost)

Geplaatst: 29.05.2011 - 13:04
door Leandres
Ben inmiddels begonnen met demotage van de hemel, ik ga dit zelf proberen te vervangen. Foto's voor/na worden natuurlijk gepost! :)

Andere vraag: via een kennis kan ik een 740 station kopen, deze auto ziet er werkelijk NIET meer uit, maar heeft wel een aantal interessante opties welke ik op mijn auto wil overbouwen. De vraag is even; KAN dit?

- airco
- electrische ramen
- stoelen met stoelverwarming

Het belangrijkste is voor mij de airco. Zijn er mensen die dit reeds gedaan hebben, werkt dit goed?

Geplaatst: 30.05.2011 - 08:39
door v700r
Even een airco inbouwen? Ik persoonlijk zou die moeite niet nemen, best wel veel werk voor die paar dagen zon per jaar en ja je kan alles overbouwen.

Met de stoelen er uit schijn je de hemel door de deuropening naar buiten te krijgen daarna héél goed schoonmaken en opnieuw beplakken (idd spuitlijm van een beklederij) met een stofje wat jij mooi vindt.

Geplaatst: 30.05.2011 - 09:00
door Iroll
Airco vind ik persoonlijk een erg prettige optie, zeker op de vakantie ritten zou ik niet meer zonder willen. En ook in NL, je kan de laatste jaren niet spreken van een "paar dagen zon" dacht ik zo. Maar het is idd een hele behoorlijke klus die je als amateur sleutelaar niet zo even om kan zetten van de ene in de andere. Maar onmogelijk is het zeker niet. Maar als het een airco betreft met het oude en verboden R12 als koelmiddel dan niet doen. R12 is alleen nog verkrijgbaar als oude voorraad en dus moeilijk verkrijgbaar. Is die voorraad op dan is het ook over en uit met je airco.

Geplaatst: 30.05.2011 - 11:38
door Leandres
v700r schreef:Even een airco inbouwen? Ik persoonlijk zou die moeite niet nemen, best wel veel werk voor die paar dagen zon per jaar en ja je kan alles overbouwen.
Ik neem dan aan dat alle benodigde bevestigingspunten reeds ook aanwezig zijn in mijn sedan ? Los daarvan kan ik mij voorstellen dat het nog steeds veel werk is, maar ik zie het als een uitdaging :)

Zeker weten dat het dus kan?
Iroll schreef:Airco vind ik persoonlijk een erg prettige optie, zeker op de vakantie ritten zou ik niet meer zonder willen. En ook in NL, je kan de laatste jaren niet spreken van een "paar dagen zon" dacht ik zo. Maar het is idd een hele behoorlijke klus die je als amateur sleutelaar niet zo even om kan zetten van de ene in de andere. Maar onmogelijk is het zeker niet. Maar als het een airco betreft met het oude en verboden R12 als koelmiddel dan niet doen. R12 is alleen nog verkrijgbaar als oude voorraad en dus moeilijk verkrijgbaar. Is die voorraad op dan is het ook over en uit met je airco.
Dat is wel een goede tip! Hoe kom ik daarachter ? En is dit koelmiddel niet te vervangen voor nieuwere/wel milieu vriendelijk middel?

Geplaatst: 30.05.2011 - 12:02
door Iroll
Dat is wel een goede tip! Hoe kom ik daarachter ? En is dit koelmiddel niet te vervangen voor nieuwere/wel milieu vriendelijk middel?
Als het goed is zit er een sticker op de airco waarop staat waarmee die gevuld moet worden en met de hoeveelheid. Vervangen/ ombouwen naar een ander koelmiddel is in mijn ogen eigenlijk geen optie. R12(=Freon) koelt als een gek, daarop is het systeem ontworpen. De modernere koelvloeistoffen koelen een heel stuk minder en werken in op de pakkingen en slangen van het R12 systeem. Ombouwen kost een heleboel en het resultaat qua koeling valt erg tegen.