Vandaag bij de garage geweest voor het piepende geluid. We begonnen met de afdeling multiriem in de hoop dat het daar ergens vandaan kwam. Dynamo gedemonteerd, multiriem eraf. Deze bleek erg versleten, vol met haarscheurtjes, dus gelijk een nieuwe bestelt. Vervolgens alle rollen getest waarover de multieriem gaat. De waterpomp gaf een duidelijk piepend geluid. Dus gelijk ook een nieuwe waterpomp besteld. Gelukkig waren de spullen binnen het uur afgeleverd.
Ondertussen startten we de motor zonder de multieriem. Nu was er geen gepiep meer te horen. Dus je zou concluderen dat het dan daar aan lag.
We hebben toen alles terug gemonteerd, maar toen ik motor startte klonk het piepende geluid nog harder dan eerst!
Vervolgens de kap van de distributieriem eraf gehaald. De motor weer gestart, maar de geleiderol en spanrol draaiden allemaal vloeiend mee. Geen tekenen van slijt.
We weten nu dus niet waar het geluid vandaan komt. Het probleem is ook dat het geluid zo hoog is dat je niet echt kunt zeggen waar het nu precies vandaan komt.
Iemand nog een suggestie wat het dan wel kan zijn? Morgen ga ik in ieder geval even langs de volvo dealer, misschien dat een monteur daar een specifiek 460 probleem kent wat dat geluid veroorzaakt.
Daarnaast wordt volgende week sowieso de distributieriem en rollen vervangen.
Volvo 460 2.0i 1994
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Opheusden
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Opheusden
Airco heb ik niet. Met de stuurpomp bedoel je de stuurbekrachtiging?
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Opheusden
Ik vond 2 losse stekkers ter hoogte van de radiator, iemand enig idee waarvoor ze zijn?
2 stekkers:

De ene:

En de andere:

2 stekkers:

De ene:

En de andere:

Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Opheusden
Die dingen die ik mijn vingers heb! Dat zijn stekkers toch? Of wat is het dan?
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
- Hugo_Amstelveen
- 2nd Gear member
- Berichten: 190
- Lid geworden op: 05.01.2011 - 08:07
- Locatie: Amstelveen
- Contacteer:
Ik roep maar wat:
Intercooler?
Verstralers / Breedstralers?
Intercooler?
Verstralers / Breedstralers?

En natuurlijk mét forumsticker en prancing moose
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Opheusden
@Hugo: Geen breedstralers: die zijn aangesloten, en dat zijn ook andere stekkers.
@Guidoo: ze hangen daar gewoon los.
@Chris: haha, ik weet dat je slim bent
@Guidoo: ze hangen daar gewoon los.
@Chris: haha, ik weet dat je slim bent

Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Opheusden
Dat zou inderdaad wel is kunnen. Dat is de enige optie aan de voorkant die ik niet heb namelijk.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Opheusden
Ik ben bezig de CAI te monteren. De aanzuigbuis hiervoor wilde ik eigenlijk grotendeels laten lopen via de standaard aanzuigbuis. Deze standaard buis moet er dus uit, en dat lukt mij niet. Foto's om het wat duidelijker te maken:

De aanzuigbuis loopt onder de accu door (aangegeven met rode strepen) en beide uiteinden heb ik aangegeven met gele strepen. Deze moet er dus uit. Maar hoe? De buis lijkt namelijk een geheel te zijn :S

Door dit gat (oranje strepen) loopt de aanzuigbuis. Als ik het rubber eruit haal wordt de opening een stuk groter en past de nieuwe aanzuigbuis erdoorheen.

Dus: wie weet hoe die aanzuigbuis eruit moet? Moet ik dan ook de accu en de accusteun eruit halen?
Of,
Kan ik de nieuwe aanzuigbuis beter op een andere manier laten lopen?

De aanzuigbuis loopt onder de accu door (aangegeven met rode strepen) en beide uiteinden heb ik aangegeven met gele strepen. Deze moet er dus uit. Maar hoe? De buis lijkt namelijk een geheel te zijn :S

Door dit gat (oranje strepen) loopt de aanzuigbuis. Als ik het rubber eruit haal wordt de opening een stuk groter en past de nieuwe aanzuigbuis erdoorheen.

Dus: wie weet hoe die aanzuigbuis eruit moet? Moet ik dan ook de accu en de accusteun eruit halen?
Of,
Kan ik de nieuwe aanzuigbuis beter op een andere manier laten lopen?
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Opheusden
De buis zit inderdaad gewoon los, maar het uiteinde van deze buis is een hoek van 90 graden. En die krijg ik niet door de opening die ik omcirkelt heb met oranje. Maar dat zou dus wel moeten kunnen volgens jouw?
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Opheusden
Dat ga ik morgen eerst maar proberen.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Opheusden
De oude lucht aanzuigbuis kreeg ik er nog steeds niet uit helaas. Dan maar een iets minder conventionele methode gebruikt: doorzagen. Door de bocht van 90 graden kon hij er echt niet uit, ook niet toen de rubberring verwijderd was. De enige manier hoe het wel kan is de accu en accusteun verwijderen. Maar die steun zit zo ongelooflijk vast dat ik daarmee gestopt ben.

Even proberen of hij past:

Het past, dus alles terug monteren:

De nieuwe luchthapper, deze is bijna 1,4 cm groter in de doorsnede als de oude buis. Helaas paste hij hierdoor net niet door het gat van de oude aanzuigbuis. Ik heb hem er een klein stukje doorheen gekregen. Eigenlijk wilde ik de buis voor de radiator hangen. Maar daar verzin ik nog wel wat op.


Even proberen of hij past:

Het past, dus alles terug monteren:

De nieuwe luchthapper, deze is bijna 1,4 cm groter in de doorsnede als de oude buis. Helaas paste hij hierdoor net niet door het gat van de oude aanzuigbuis. Ik heb hem er een klein stukje doorheen gekregen. Eigenlijk wilde ik de buis voor de radiator hangen. Maar daar verzin ik nog wel wat op.

Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen