Pagina 8 van 8

Geplaatst: 20.11.2010 - 12:22
door 945i
Nee, ik niet.

Geplaatst: 20.11.2010 - 16:08
door oddball
Die helling spin je dan wel droog, en je legt direct een stukje rubber aan.

Geplaatst: 20.11.2010 - 16:35
door toppertje
bart simpson schreef:dat is zo, maar een aanhanger met boot erop trekt je achteruit en je hebt geen tractie whatsover, durf jij dat te gokken op een mogelijk gladde helling?
ik wel!met de auto van de ts :twisted:

Geplaatst: 20.11.2010 - 17:14
door EVV
oddball schreef:Doet ie het ook in de achteruit?
yep,zowel remmen als gas los bij stc

Geplaatst: 20.11.2010 - 17:25
door Martin HSI
JPV70 schreef:2 andere mogelijke opties:
- Boot weer verkopen
- Boot permanent in het water laten liggen

:wink:
Veel reactie's weer!

Lijkt mij niet "weer verkopen"
Komt wel een oplossing. Ik ga eerst een andere helling proberen die veel minder steil is. Is 13 km ipv 3,5 km vanaf de stalling.
Een vriend van mij heeft vandaag zijn boot (10,50 m) eruit laten halen met een Mercedes ML320. Ging zonder moeite, boot weegt met trailer 5 ton.
Dit is bij die minder steile helling. Probleem is echter dat je tot aan de bumper naar achteren moet of verder.
:scratch:

Is dit iets: http://www.tweedehands.nl/boten/bootacc ... 10264.html

Kan ik boven blijven staan.

Heb trouwens de snelheid in de eerste versnelling en de achteruit met elkaar vergeleken.
Achteruit is volgens mij iets hoger gegierd.
1e = 1000 rpm ongeveer 10km/u
achteruit iets hogere snelheid.
Is moeilijk te bepalen, achteruit rijdend en tegelijkertijd op je toerenteller en snelheidsmeter kijken.
:iroc:

Geplaatst: 21.11.2010 - 11:43
door Volvolof
Een T5 is niet de ideale motor voor dergelijke klusjes.
nauwelijks koppel bij lage toeren en heel veel bij 3000.
Rustig wegrijden lukt niet: te weinig trekkracht.
Dan maar eers toeren maken. Dan heb je de keus: koppeling verbranden of wielen laten spinnen. Het laatste is een stuk goedkoper.
Dan grijpt (D)STC wel meteen in en ben je je trekkracht weer kwijt.
Dus de enige mogelijkheid is: (D)STC uit, veel gas en koppeling meteen op laten komen. Zodra de snelheid hoog genoeg is (>25 dan haal je de 3000 toeren in 1) even gas minderen om het spinnen van de wielen te stoppen. Kost wel een beetje rubber.
Een automaat met koppelomvormer is in dit geval een stuk makkelijker...

Geplaatst: 21.11.2010 - 19:59
door mattijsw
- Mercedes heeft achterwielaandrijving
- idd een lier. Weet alleen niet of dit exemplaar genoeg trekkracht heeft.
- en liever 'safe than sorry'. Als je auto achteruit omlaag glijdt, dan ben je pas echt zuur.

Geplaatst: 21.11.2010 - 20:00
door bart simpson
eerder nat dat zuur...

Geplaatst: 22.11.2010 - 10:50
door curtiss
Zeg Bartmen, heb je ook een foto hoe het eruitziet in gekoppelde toestand? (aan de voorzijde)

cheers
GERT

Geplaatst: 22.11.2010 - 10:51
door bart simpson
helaas, heb er nooit foto's van gemaakt en heb de caravan niet meer

Geplaatst: 22.11.2010 - 10:58
door 945i
Op een helling verloren gegaan? :cry:

Geplaatst: 22.11.2010 - 11:18
door oddball
bart simpson schreef:helaas, heb er nooit foto's van gemaakt en heb de caravan niet meer
Of mag je niet meer kamperen van de meneer met de witte jas?

Geplaatst: 22.11.2010 - 12:23
door bart simpson
Dat een vrij algemene trekhaak voorop een auto nog nooit gesignaleerd is door je maar ontsproot aan een "perverse prikkel" zegt mogelijk meer over jou dan over mij, de eerder genoemde "meneer met de witte jas" heeft dan ook vast voor jou een afdoende medicatie.

http://camperproducten.nl/index.php?mai ... d86a8df31c

Geplaatst: 22.11.2010 - 12:49
door oddball
Daarom mag je nog wel leestekens gebruiken.

Geplaatst: 22.11.2010 - 12:52
door 945i
Denk dat het meeste wel gezegd is...

Geplaatst: 22.11.2010 - 13:13
door Oceanracer
Slotje dan maar?