Pagina 8 van 8

Geplaatst: 22.03.2011 - 21:12
door BlackcurrantV70
Inderdaad erg mooie combinatie Ed.

Welke kleur blauw is dit ?

Geplaatst: 23.03.2011 - 00:30
door oddball
edraket schreef:De verlaging is sterk afhankelijk van de zwaarte van de auto. Dat is de reden dat Volvo verschillende veren gebruikt. Een diesel met automaat is aan de voorkant zomaar 100 kg zwaarder dan een benzine zonder automaat. Maar ook een benzine turbo automaat en airco kan zomaar vele tientallen kilos zwaarder zijn dan een 140 pk habdgeschakelde zonder airco. En dat zie je echt terug aan de hoogte.

Ik heb een foto genomen van mijn auto met de originele Volvo verlaagde veren. Ziehier het resultaat:
Afbeelding
Mooie wagen!
Welke velgen zijn dit?

Geplaatst: 23.03.2011 - 08:56
door edraket
Ivo Philips schreef:Inderdaad erg mooie combinatie Ed.

Welke kleur blauw is dit ?
Dit is Barentz blauw. Dank voor het compliment!

Geplaatst: 23.03.2011 - 08:58
door edraket
oddball schreef:
edraket schreef:De verlaging is sterk afhankelijk van de zwaarte van de auto. Dat is de reden dat Volvo verschillende veren gebruikt. Een diesel met automaat is aan de voorkant zomaar 100 kg zwaarder dan een benzine zonder automaat. Maar ook een benzine turbo automaat en airco kan zomaar vele tientallen kilos zwaarder zijn dan een 140 pk habdgeschakelde zonder airco. En dat zie je echt terug aan de hoogte.

Ik heb een foto genomen van mijn auto met de originele Volvo verlaagde veren. Ziehier het resultaat:
Afbeelding
Mooie wagen!
Welke velgen zijn dit?
Dit zijn Tritons, deze werden vroeger op de C70 gemonteerd als 18" optie. Heb dat altijd erg mooie velgen gevonden. Alleen de meesten zijn erg slecht, en herstellen is erg lastig omdat het een 2-delige velg is. Heb het zelf gedemonteerd en laten poedercoaten waardoor ze nu weer als nieuw zijn.

Geplaatst: 23.03.2011 - 10:50
door oddball
Zijn ze dan 7,5j?

Geplaatst: 23.03.2011 - 12:33
door Thijs
OK, dus die boutjes zijn geen nepperij? Mooi!!

Geplaatst: 23.03.2011 - 13:12
door edraket
Ja zijn inderdaad 7,5J. In mijn ogen iets lekkerder dan 8J ivm spoorvorming enz. Bovendien lopen deze nergens aan ook niet met de verlaging en dat is met 8J velgen wel anders!

Boutjes zijn inderdaad geen nepperij, sterker nog, die zijn van echt titanium en bijna niet te krijgen.

Geplaatst: 23.03.2011 - 22:46
door oddball
Ik kwam al Tritons tegen op marktplaats.
Ik vind 1000 euro vrij veel voor 2e hands.
Maar ze zijn zeer gewild.

Geplaatst: 25.03.2011 - 22:03
door edraket
ALs ze voor die 1000 euro in perfecte staat zijn is het nog te overwegen, maar de meesten zien er niet zo netjes meer uit. En herstellen is bij deze velgen zeer kostbaar. Je bent al een paar uur bezig om ze uit elkaar te halen. Meestal zitten er een paar boutjes los en dan begint de ellende.

Geplaatst: 26.03.2011 - 11:07
door Thijs
Dus met een beurtje loop je ook alle wielboutjes na?? :D

Geplaatst: 26.03.2011 - 14:16
door edraket
Ik bedoel natuurlijk dat er meestal een paar boutjes vast zitten. De boutjes zijn van titanium en de velgen van aluminium. Dat kan aardig vast gaan zitten. Bij mij waren er al 2 afgebroken toen ik de velgen kocht en 1 tijdens het demonteren. Heb ze wel vast gezet met locktite.

Geplaatst: 31.03.2011 - 16:23
door Zenith
Ik had het niet beter kunnen wensen hoe de wagen nu staat:

360mm achteraan, 350mm vooraan. Dit is dus met de Koni FSD amortisseurs en Heico veren. De lengte van de veren (onbelast) voor & achter is zoals op de foto aangegeven resp. 340mm, 335mm. Vergelijk met de standaard veren: resp. 335mm, 445mm.

Over de rijeigenschappen kan ik nog niet veel kwijt aangezien er dringend nog moet uitgelijnd worden. De achterste wielen staan momenteel zichtbaar naar elkaar gericht, dus nog even inhouden..

een 'idee' van hoe hij nu staat, beter foto's volgen:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

  • *Nivomats:........................................................370mm voor, 395mm achter
  • *Standaardveren:.............................................365mm voor, 390mm achter
  • *Volvo verlagingsveren icm FSD:.......................355mm voor, achter: geen OEM- verlagingsveren voor 'normale' schokbrekers
  • *Eibach verlaging icm FSD (T5 Pitte):.................355mm voor, 360mm achter
  • *Koni FSD icm Heico diesel-veren (Zenith):..350mm voor, 360mm achter (diesel, airco, automaat, tank bijna leeg, lege koffer)
  • *Volvo originele verlagingsset Sachs.................345mm voor, 370mm achter (op lichte helling) met dank aan nikske
  • *Voorzijde Volvo sportdempers en achterzijde
  • Volvo nivomats, in combinatie met SAM verlagings-
  • veren en verlagingsbrackets voor de nivomats..345mm voor, 350mm achter
  • *Eibach verlaging icm FSD (2.4D Edraket):.........340mm voor, 350mm achter

Geplaatst: 31.03.2011 - 16:45
door Philken
Afbeelding

Geplaatst: 31.03.2011 - 17:12
door edraket
Staat erg netjes hoor. Waarschijnlijk heb je enorme veel onderstuur aan de voorkant, dus inderdaad even uitlijnen. Bij mij trok de auto ook heel sterk naar één kant bij remmen. Na uitlijnen was dat verdwenen.

Overigens is mijn auto nog een half mmtje gezakt, dus staat nu op 350mm aan de voorkant met originele Volvo verlagingsveren. Heb inmiddels ook andere achterveren en een stabilisatorstang voor de achterkant (zit er standaard niet op bij de V70!). Als ik dat allemaal gemonteerd heb laat ik het even weten.