jds schreef:
Dit heb ik vorig jaar reeds gezegd.
Zonder fiscale stimuli zoals bij de zonnepanelen het geval was, zou je gek moeten zijn zoiets te kopen.
Voor die prijs koop je een BMW 5 of Jaguar XF, ik zou wel weten wat te kiezen.
Ben ik het zomaar niet mee eens.
Maak eens de rekening met al die continu wijzigende wetgeving in Belgie en Vlaanderen.
Geen BIV bijvoorbeeld, een pak minder verbruik, ...
Ik heb gisteren in een V60 Plugin-hybrid kunnen rijden.
Ik ben grote fan van dit concept, het was een prachtige ervaring die drie rijmodi. Zeer knap werk van Volvo.
Mijn volgende Volvo zal waarschijnlijk wel zulke plugin-hybrid worden.
Je verbruik is niet minder of nauwelijks de electrische energie kost ook geld, en het accupakket zal geen autoleven lang meegaan.....
Je verbruik niet minder??? Kom aan zeg.
En wat ken jij nu van de levensduur van de batterijen?
Accupakketten van b.v. heftrucks hebben niet het eeuwige leven, op een Toyota garandeerd men ze voor 10 jaar, toch sneuvelen ze binnen die periode best wel eens.
Een D6 is een +/- 150kg zwaardere D5, bij normaal gebruik doet die D6 dus zeker niet minder dan een D5, die 1.9ltr en 49gr CO2 op 100km is of op de eerste 50km of op de 1e 100km
Ter aanvulling op de reactie van Bart. De batterijen in Heftrucks zijn zgn tractiebatterijen gebaseerd op loodcellen met zwavelzuur (natte batterijen) hiermee is veel ervaring en deze kunnen 10 jaar meegaan er blijkt toch wel zeker nogal wat uitval voor die tijd. De accu van de V60 wordt een Li-ion batterij hier zijn nog nauwelijks duurtest ervaringen van bekend.
" Als een ander mebetaalT"
Ik denk dat ik het bedrag toch nog eerst moet verdienen eer ik het fiscaal in rekening kan brengen, ik krijg het ook niet cadeau. Als ik zie wat onze overheid verspilt, kan ik daar evengoed van profiteren.
jds schreef:" Als een ander mebetaalT"
Ik denk dat ik het bedrag toch nog eerst moet verdienen eer ik het fiscaal in rekening kan brengen, ik krijg het ook niet cadeau. Als ik zie wat onze overheid verspilt, kan ik daar evengoed van profiteren.
Casper,
Waar kan ik die wagen proefrijden?
Afgelopen weekend was er de voorstelling in Brussel van deze V60 Plug-in Hybrid op uitnodiging.
Nu helaas niet meer mogelijk.
Een paar weken geleden heb ik er even kort mee kunnen rijden op vliegveld Valkenburg. Ik was erg onder de indruk en heb de Hybrid inmiddels besteld.
Wel besteld in Belgie om 2 redenen: De prijs is daar toch wel een stuk lager en daar is de eerste batch nog niet uitverkocht zodat ik hem begin 2013 krijg.
Eerst in NL bij diverse dealers geweest, het is treurig gesteld met de kennis en de informatie die de NL dealers hebben. Inmiddels komt het langzaam op gang en is er inmiddels wel een productieplaats te reserveren. Maar wat hij hier straks gaat kosten i.c.m. welke pakketten is helaas nog onduidelijk.
De Belgische dealer levert hem netjes af in NL bij mij thuis of direct bij de RDW.
Als ondernemer is de auto erg aantrekkelijk. Buiten de investeringsaftrek en de millieu invetseringsaftrek heeft hij 0 % bijtelling. Hierdoor betaald deze auto zich ruim terug binnen 5 jaar .
Volvo V60 Plug-in Hybrid Volvo V70 LE T4 PowerShift MY2012 Volvo V70 LE 2.4D GT Ice White (MY2010)
Porsche 993 Targa (1996)
Het verschil is dat de uitvoering in NL standaard al het Xenium Pack heeft. Dit bestaat uit de volgende zaken:
Elektrisch bedienbaar glazen schuifdak-en kanteldak
Elektrisch verstelbare zitplaats passagier vooraan
Verwarmbare zitplaatsen voor
RTI Navigatie- en verkeersinformatie met bediening vanaf het stuurwiel en kaartgegevens voor West-Europa op harddisk
Park Assist Camera
In belgie komt dit pakket er bij. Kost in B. 2200 incl. btw
Volvo V60 Plug-in Hybrid Volvo V70 LE T4 PowerShift MY2012 Volvo V70 LE 2.4D GT Ice White (MY2010)
Porsche 993 Targa (1996)
Kan zo snel geen specificatie lijst vinden van de NL versie?
In Belgie extra:
ADVANCED SAFETY PACK € 2000,00
603 BLIS (Blind Spot Information System) dodehoekwaarschuwingssysteem
818 Collision Warning met Pedestrian Detection, Full Autobrake en Adaptive Cruise
Control: comfortsysteem gebaseerd op radar- en cameratechnologie met waarschuwingsfunctie
in geval van risico op aanrijding, automatische remfunctie (ook
voor voetgangers) en intelligente cruise control (i.c.m. automatische versnellingsbak:
bij alle snelheden).
769 Driver Alert Control met Lane Departure Warning, Road Sign Information en actieve
koplampen: comfortsysteem gebaseerd op cameratechnologie, dat bepaalde verkeersborden
langs de weg herkent en weergeeft, automatisch omschakelt tussen
groot- en gewone lichten en u waarschuwt wanneer u onbedoeld de rijbaan verlaat.
XENIUM PACK € 2200,00
30 Elektrisch bedienbaar glazen schuif- en kanteldak
10 Elektrisch verstelbare zitplaats passagier vooraan
11 Verwarmbare zitplaatsen voor
142 RTI (Road and Traffic Information) navigatie- en verkeersinformatiesysteem
met bediening vanaf het stuurwiel, en kaartgegevens voor West-Europa op
harddisk. Twee gratis kaartupdates inbegrepen via MapCare.
691 Park Assist achteraan en vooraan
790 Park Assist camera
SECURITY PACK €1250,00
140 Volvo Guard alarmsysteem met bewegingssensor en hellingshoeksensor O
583 Personal Car Communicator (PCC): geavanceerde afstandsbediening met
Keyless Drive en mogelijkheid tot check status wagen
815 Private Locking functie voor de kofferruimte
236 Zijruiten van gelamineerd glas in voor- en achterdeuren, zijruiten voordeuren
behandeld met waterafstotende coating
FAMILY PACK € 300,00
114 Elektrisch vanaf het dashboard bediende kindersloten
322 Geïntegreerde tweetrapskinderzitjes in de buitenste zitplaatsen achter
Met alle pakketten erop komt de auto dan op € 64,750,00
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription > op naar een nieuw auto avontuur...
Driver support line is gelijk aan de Belgische Advanced Safety Pack Prijs NL 1995 euro
Security line is gelijk aan de Belgische Security Pack prijs NL 1395 euro
De Belgische Family pack kan ik niet terug vinden in de NL prijslijst. Het zit er ook niet standaard op.
Aangezien deze auto voornamelijk zakelijk wordt aangeschaft is het beter te vergelijken met de excl. btw bedragen. Bij gelijke prijs incl. btw scheelt het toch 2% met Belgie aangezien daar 21% btw op de auto zit.
Daarnaast kennen ze in Belgie gelukkig ook geen afleverkosten. Ik heb hem aangeschaft met alle pakketten en in het totaal was hij 4700 euro ex. btw goedkoper dan in NL.
Het gaat wel om het vergelijk van de MY2013, deze is in NL niet meer te krijgen en hoe de prijzen en uitvoeringen voor MY2014 zijn is nog niet bekend.
Volvo V60 Plug-in Hybrid Volvo V70 LE T4 PowerShift MY2012 Volvo V70 LE 2.4D GT Ice White (MY2010)
Porsche 993 Targa (1996)
Ik zoek een betrouwbare dealer die MY2013 kan leveren Ik kan niet wachten tot 2014 zeker aangezien de overheid de regels vast tegen die tijd heeft veranderd...
Autozoeker schreef:Ik heb geen bezwaar tegen buitenlandse leveranciers, als ze maar betrouwbaar zijn en papierwerk regelen
En zij hebben geen bezwaar aan buitenlandse kopers, zolang je maar een zak pecunia meeneemt, en als ik jeroen z'n topic mag geloven is alles perfect geregeld!
Hou wel rekening met onderhoud, dit mag/kan niet door je normale dealer. Nl auto's gaan naar Beesd, Vlaamse denk ik naar Brussel, moet je even checken. Thats IT!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra