Pagina 8 van 15
Geplaatst: 24.08.2011 - 16:43
door V70/2.4D/2003
Alle kriebels nog eens aan toe. En je weet zeker dat de reïncarnatie van Ralph Inbar niet ergens op de hoek staat met een camera en zich welhaast in de broek piest van het lachen? Dit verhaal is gewoon niet te bevatten.
Geplaatst: 24.08.2011 - 16:53
door dik999
ik bevat het zeker niet. Ga zo langs om tijdspad uit te zetten en kijken wat er financieel te doen valt
Geplaatst: 24.08.2011 - 16:57
door HansEindhovenV70
Belachelijk dat het zo lang duurt joh, je auto is al meer dan een maand in reparatie.... denk toch.....liever de dealer?
Geplaatst: 24.08.2011 - 17:38
door dik999
ben net langs geweest. morgenochtend druk erop om te kijken waar en of water lekt. daarna maatregelen.
Auto is nu 5 weken in reparatie. Inderdaad niet goed.
15 juli auto pech in frankrijk
25 juli uit Frankrijk terug
die week diagnose gesteld dat de klep lekt.
1 augustus kop eraf en naar motorenrevisie gebracht.
15 augustus kop met harde klapzittingen, maar moest nog kleppen stellen met bussen.
Die waren niet voorradig en besteld bij Volvo dealer. duurde 48 uur.
18 augustus kop terug en 19 augustus bleek er een verkeerde pakking gestuurd.
22 augustus pakking erop, maar nu blijkt er druk op te bouwen
en nu dus 24 augustus en nog niet veel verder.
Vraag me af wat er nog aan de hand kan zijn behalve dan dat de kop niet goed afgevlakt is. Ik vrees het ergste
Geplaatst: 24.08.2011 - 18:19
door Paul
Ben je uiteindelijk wel op vakantie geweest?
Geplaatst: 24.08.2011 - 18:21
door dik999
nee niet op vakantie. Van familie aanbod meerdere keren om auto te lenen, maar dat zit mij niet lekker. Heb hier wel een leenauto van familie gehad, dus zijn we dagjes weggeweest.
Geplaatst: 24.08.2011 - 19:24
door Gast
dik999 schreef: 15 augustus kop met harde klapzittingen, maar moest nog kleppen stellen met bussen.
Die waren niet voorradig en besteld bij Volvo dealer. duurde 48 uur.
Dat is vreemd, want bij een revisie wordt dit normaliter gelijk gedaan.
Dat doen ze door een heel klein beetje van de klepsteel af te slijpen.
Zodat de oude bussen gebruikt kunnen worden.
Geplaatst: 24.08.2011 - 19:26
door Gast
VolvoRob schreef:aandraaien van de cilinderkopbouten met het juiste moment...
Heeft alleen zin als je ook periodiek je momentsleutel laat ijken.
Het laatste gedeelte gaat in graden.
Geplaatst: 24.08.2011 - 19:38
door dik999
het bedrijf dat de zittigen en de kleppen erin gezet heeft, heeft ook alles afgesteld met nieuwe bussen, zodat alles langer meekan, aldus mijn garage.Is dus wel gelijk met de revisie gedaan
AlexV70 schreef:dik999 schreef: 15 augustus kop met harde klapzittingen, maar moest nog kleppen stellen met bussen.
Die waren niet voorradig en besteld bij Volvo dealer. duurde 48 uur.
Dat is vreemd, want bij een revisie wordt dit normaliter gelijk gedaan.
Dat doen ze door een heel klein beetje van de klepsteel af te slijpen.
Zodat de oude bussen gebruikt kunnen worden.
Geplaatst: 24.08.2011 - 23:44
door Gast
dik999 schreef:het bedrijf dat de zittigen en de kleppen erin gezet heeft, heeft ook alles afgesteld met nieuwe bussen, zodat alles langer meekan, aldus mijn garage.Is dus wel gelijk met de revisie gedaan
Waarschijnlijk had je nog de eerste originele bussen en dat waren dan al de meest minimale, zodat ze sowieso nog te stellen waren.
Vandaar dat ik vraagtekens heb bij deze "actie". Die bussen kosten meende ik bijna € 10,- per stuk......
Maar goed, op zo'n reparatie zijn dat peanuts. Hopen dat ze het goed krijgen.
Vast bedrag afgesproken?
Geplaatst: 25.08.2011 - 12:20
door dik999
neen en alles stagneert nu. Ben net weer langs geweest, maar nog niets gedaan. Vanmiddag . Moet ik maar weer langs en anders haal ik auto weg en ga naar andere garage. duurt nu te lang zonder actie
Geplaatst: 25.08.2011 - 12:52
door VolvoRob
Advies: maak even een lijstje met de kosten die je tot nu toe zelf hebt gemaakt. Bij zo'n lange wachttijd had de garage minstens een ruilauto kunnen aanbieden. Wat jij meemaakt is absoluut onacceptabel!
Geplaatst: 25.08.2011 - 12:57
door dik999
zal ik straks doorspreken met de garage. heb tot nu toe niet veel uitgegeven, want mijn vakantie is niet doorgegaan. Had niets gepland dus geen annuleringskosten. auto's geleend van familie. Frustratie begint nu wel op een te hoog niveau te komen
Geplaatst: 25.08.2011 - 13:57
door HansEindhovenV70
Inderdaad, weghalen die auto daar! Onacceptabel en no cure no pay! En dan naar een fatsoenlijke garage brengen, zoiets moet toch binnen 1 week klaar zijn.
Geplaatst: 25.08.2011 - 20:31
door Gast
Auto daar weghalen is wel het laatste wat je volgens mij moet doen.
Welke garage begint aan zo'n halve klus? Zoek dat eerst maar eens uit voor dat je begint te sch#$%%$
Wie heeft die kop gereviseerd?
Geplaatst: 25.08.2011 - 21:06
door dik999
een officieel bedrijf voor motorenrevisie.
Alles is onder druk gezet, zo te zien geen lekkage. Was echter maar 2 bar en wanneer de turbo aangaat is de druk vele malen hoger heb ik me laten vertellen. Morgen gaat nu de waterpomp eraf. Wellicht is dat de schuldige.
afwachten maar weer
Geplaatst: 25.08.2011 - 23:06
door Gast
Dan begrijp ik deze constatering niet.
dik999 schreef:Na meting blijkt er uitlaatgas in het koelsysteem te komen.
Kan zijn dat er schoep van de waterpomp is afgebroken, maar dan blijf ik het vreemd vinden dat ze uitlaatgassen in het koelsysteem hebben gemeten.
Geplaatst: 25.08.2011 - 23:08
door 945i
Scheurtje in de kop...
Geplaatst: 25.08.2011 - 23:33
door Ramon&Ramon
dik999 schreef:ben net langs geweest. morgenochtend druk erop om te kijken waar en of water lekt. daarna maatregelen.
Auto is nu 5 weken in reparatie. Inderdaad niet goed.
15 juli auto pech in frankrijk
25 juli uit Frankrijk terug
die week diagnose gesteld dat de klep lekt.
1 augustus kop eraf en naar motorenrevisie gebracht.
15 augustus kop met harde klapzittingen, maar moest nog kleppen stellen met bussen.
Die waren niet voorradig en besteld bij Volvo dealer. duurde 48 uur.
18 augustus kop terug en 19 augustus bleek er een verkeerde pakking gestuurd.
22 augustus pakking erop, maar nu blijkt er druk op te bouwen
en nu dus 24 augustus en nog niet veel verder.
Vraag me af wat er nog aan de hand kan zijn behalve dan dat de kop niet goed afgevlakt is. Ik vrees het ergste
Misschien het verkeerde type koppakking gebruikt bij montage,er zijn verschillende types,2.4 of 2.5 is anders.
De kop verkeerd gevlakt lijkt me niet aan de orde.
De oude kopbouten wellicht gebruikt?
Kop foutief gemonteerd ivm de pasbussen?
Alles is mogelijk,maar het duurt zo wel erg lang.
Geplaatst: 26.08.2011 - 09:21
door dik999
nieuwe kopbouten gebruikt, nieuwe pakking gebruikt. scheurtje in de kop is het meest waarschijnlijk. Om uit te sluiten dat het de waterpomp is, gaat die er vandaag af.
Duurt inderdaad wel lang. Hoop dat mijn garage weet welke koppaking er gebruikt moet worden. Lijkt mij wel.