Geplaatst: 12.09.2011 - 22:18
Ik zal proberen of ik binnenkort een filmpje kan maken van een N met xenon.
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Voor de duidelijkheid wel nuttig, maar ik voorspel alvast dat daarin enkel het opstarten van de lampen te zien zal zijn.The Volvoboy schreef:Ik zal proberen of ik binnenkort een filmpje kan maken van een N met xenon.
Bespeur ik hier een "gewijzigd inzicht" over de werking van de automatische hoogteafstelling bij de N-generatie?945i schreef:Niet zo heel moeilijk te bedenken toch, die start op in de laatste positie en gaat daarna zijn werk doen (tijdens de rit).
Jers3n schreef:...Kan het ook nog zijn dat de stand van de koplampen bij uitschakelen in eerste instantie aangehouden wordt bij het starten? Dus dat de hoogte afstelling niet naar zijn uitgangspositie terugkeert.
Daar ga ik dus zeker ook nog op letten, als die situatie, of de omgekeerde, zich weer voordoet. Maar dat is recent niet meer voorgekomen (bij duisternis of obstakel dicht genoeg voor de auto).945i schreef:Zet de auto maar eens beladen weg, leeg hem dan zonder contact, en start dan.
Waarschijnlijk gaan de lampen dan wel een stuk omhoog.
Lijkt me raar, op een berg zal de koplamp niet lager gaan schijnen. Niet als de achtervering niet ingedrukt wordt. Dus op de oprit als de vering niet ingeveerd is zal de koplamp niet verstellen lijkt mij.Mijn oprit loopt iets omhoog richting garage, met een auto die xenon (af fabriek) heeft, zie je heel goed de lampen zakken tegen de garagedeur als je de oprit opkomt, dat reageert heel snel.
Niets meer aan toe te voegen de beschrijving klopt met datgene wat mijn auto doet.945i schreef:Niet zo heel moeilijk te bedenken toch, die start op in de laatste positie en gaat daarna zijn werk doen (tijdens de rit).
Zet de auto maar eens beladen weg, leeg hem dan zonder contact, en start dan.
Waarschijnlijk gaan de lampen dan wel een stuk omhoog. (IMHO)
Mijn oprit loopt iets omhoog richting garage, met een auto die xenon (af fabriek) heeft, zie je heel goed de lampen zakken tegen de garagedeur als je de oprit opkomt, dat reageert heel snel.
Dat lijkt mij ook, echter zal de auto op een iets steilere helling achterover gaan hangen, dus zullen ook de koplampen verstellen.Thijs schreef:...als de vering niet ingeveerd is zal de koplamp niet verstellen lijkt mij.
Dat geloof ik in principe meteen, is daar echter ook een S60/V70/XC70-N bij? Of een S/V40 met xenon?bart simpson schreef:alle auto die ik gehad heb met xenon richten zich na eerst iets te zijn gezakt
Ik ben er absoluut zeker van dat origineel beter is. Maar of ik een volgende wagen last staan als er geen standaard xenon op zit, weet ik nog nietdiesel01 schreef:Dit is dezelfde oplossing die ik in de S60 heb gehad, het werkt alleen ben ik er nu achter dat niets het origneel overtreft.
Voor een volgende auto raad ik je aan om xenon op je lijstje te zetten, erg fijn ik wil iig niet meer zonder.
Hoezo... op een R AWD zit tocht altijd Xenon...elianmars schreef:Ik ben er absoluut zeker van dat origineel beter is. Maar of ik een volgende wagen last staan als er geen standaard xenon op zit, weet ik nog nietdiesel01 schreef:Dit is dezelfde oplossing die ik in de S60 heb gehad, het werkt alleen ben ik er nu achter dat niets het origneel overtreft.
Voor een volgende auto raad ik je aan om xenon op je lijstje te zetten, erg fijn ik wil iig niet meer zonder.
Die zal er nooit komen. Teveel bijtellingBrambo67 schreef:Hoezo... op een R AWD zit tocht altijd Xenon...elianmars schreef:Ik ben er absoluut zeker van dat origineel beter is. Maar of ik een volgende wagen last staan als er geen standaard xenon op zit, weet ik nog nietdiesel01 schreef:Dit is dezelfde oplossing die ik in de S60 heb gehad, het werkt alleen ben ik er nu achter dat niets het origneel overtreft.
Voor een volgende auto raad ik je aan om xenon op je lijstje te zetten, erg fijn ik wil iig niet meer zonder.