2 mistlampen achter... ipv 1
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Contacteer:
ja, en die groep er tussenin heeft de wijsheid in pacht.....
- Nik0la
- 3rd Gear member
Zo kan ik er ook nog een paar verzinnen die niets anders dan waar zijn. Maar dus geen enkele betrekking op deze discussie hebben.
2012-2013 Volvo s40 2.0 my08
2013-2015 Even geen volvo :@
2015-... Volvo v40 2.0 2002
2013-2015 Even geen volvo :@
2015-... Volvo v40 2.0 2002
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Contacteer:
het bestaansrecht van het forum.....
- sgt.flippy
- 2nd Gear member
Doet me denken aan een oud vrouwtje dat onlangs voor me reed.945i schreef:BS zegt niets dat niet waar is, en bij het hele mistlampen terror verhaal, zijn het de groepen <25 jaar en 60+ die het meeste misbruik van die lampen maken.
Stel je dit voor: geen mist, in de stad. Rijd er plots iemand voor je met het achterste mistlicht aan. Leuker nog: het rode glas is stuk, waardoor het mistlicht omgetoverd is naar een achterwaarts grootlicht.
Moet je de hele stad door rijden, al toeterend, seinend en gebarend om dat ding uit te doen, rijd ze toch lekker door tot haar bestemming om daar nog eens verkeerd te parkeren, mijn geklaag te aanhoren, en vervolgens te gaan wandelen int midden van de straat... Ze vond niet eens het knopje om haar mistlicht uit te zetten! Ze reed precies nochtans al wel lang genoeg met het kreng

- Franswa
- 5th Gear member
Ik vind de meesten, over dit onderwerp, hier redelijk aangebrand overkomen over iets wat je zelden meemaakt, n.l. brandende mistachterlichten bij al dan niet dichte mist.
Ik, PERSOONLIJK, vind dat de verlichting van vrachtwagens veel storender is. Want die heb je iedere dag.
Ik heb soms het idee dat ik een winkelcentrum nader is het slechts een vrachtwagen met ongeveer plusminus 12000 (twaalfduizend) achterlichten.
Ik, PERSOONLIJK, vind dat de verlichting van vrachtwagens veel storender is. Want die heb je iedere dag.
Ik heb soms het idee dat ik een winkelcentrum nader is het slechts een vrachtwagen met ongeveer plusminus 12000 (twaalfduizend) achterlichten.
V60 Plus Dark. Fusion red.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Statistieken zijn simpele maar ook verifieerbare getallen die met tact niets van doen hebben, die bedenk ik niet en die kan ik ook niet beïnvloeden.Nik0la schreef:Hoe ouder, hoe starrer. Het zal idd wel de leeftijd zijn.
En je gaat nu echt te ver Bart, om verkeersdoden en leeftijd er bij te halen. Zoveel kilometers, en na al die jaren zo weinig tact. Jammer.
Uw leeftijdsgenoten doen daar heel duidelijk meetbaar steeds weer hun ding, met het daar de even de aandacht op vestigen ga ik absoluut niet te ver....
Volvo for life
- Mickyman
- 4th Gear member
dit heeft absoluut niets met het onderwerp te maken, nog het afbranden van Nik0la om zijn leeftijd. ik ben het met hem eens, maar mijn mening over dit onderwerp heb ik hierboven al gegeven en hebben de gelijke strekking als die van Nik0la, ik ben 38 rij voor werk zo'n 80.000 en prive 20.000 per jaar, dus vertel nu niet zaken als dat hij meer moet rijden voordat hij het snapt, misschien snappen jullie het wel niet en ligt het echt aan je zelf als je schrikt van 2 mistlampen........ :roll:bart simpson schreef:Statistieken zijn simpele maar ook verifieerbare getallen die met tact niets van doen hebben, die bedenk ik niet en die kan ik ook niet beïnvloeden.Nik0la schreef:Hoe ouder, hoe starrer. Het zal idd wel de leeftijd zijn.
En je gaat nu echt te ver Bart, om verkeersdoden en leeftijd er bij te halen. Zoveel kilometers, en na al die jaren zo weinig tact. Jammer.
Uw leeftijdsgenoten doen daar heel duidelijk meetbaar steeds weer hun ding, met het daar de even de aandacht op vestigen ga ik absoluut niet te ver....
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
- V480-S60
- Geartronic member
Mods Break
Jongens en andere heren. Ik heb het gevoel dat alles al gezegd is.
Dit topic is er niet om elkaar af te branden. En dat gebeurt nu te veel.
Stop daarmee a.u.b.
Jongens en andere heren. Ik heb het gevoel dat alles al gezegd is.
Dit topic is er niet om elkaar af te branden. En dat gebeurt nu te veel.
Stop daarmee a.u.b.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Schorpioen
- 5th Gear member
Je hebt gelijk al overdrijf je nu behoorlijk aangezien er geen 12000 (twaalfduizend) achterlichten op een vrachtwagen passen.Franswa schreef:Ik vind de meesten, over dit onderwerp, hier redelijk aangebrand overkomen over iets wat je zelden meemaakt, n.l. brandende mistachterlichten bij al dan niet dichte mist.
Zijn er maximaal 11999 :angel4:
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

-
- 2nd Gear member
wat kunnen jullie een hoopje bij elkaar l*llen ipv een keer gewoon te antwoorden op de topic starter... Wat al dan niet irritant is of al dan niet mooi is is een beetje naast de kwestie lijkt mij, zolang ie er geen 2 xenon lichten in gaat monteren lijkt mij de argumentatie van de topic starter:
* Ik vind het mooier
al goed genoeg om daar in 1 zin op te antwoorden, het al dan niet nut ervan kan je dan toch best in een andere tread bespreken, hou het gewoon een beetje netjes hierzo.
* Ik vind het mooier
al goed genoeg om daar in 1 zin op te antwoorden, het al dan niet nut ervan kan je dan toch best in een andere tread bespreken, hou het gewoon een beetje netjes hierzo.
Vrouwtje: V50 DrivE Start/Stop, MY12, R-design, Xenon, regensensor, gelamineerd glas, BLIS,park sensoren achter & voor, LED daglichten, zwart leder, kinderzitjes achter, RTI, kinderbeveiliging, alarm
Zelf: Citroen C5 Tourer, Firmawagen (anders koop je geen fransman
)
Resto project: '95 480 GT Turbo
Zelf: Citroen C5 Tourer, Firmawagen (anders koop je geen fransman

Resto project: '95 480 GT Turbo
- Hoepel
- 2nd Gear member
zo ff weer op topic... druk op werk (jaja leraren werken ook
)
leuk die reacties te lezen, (ben nu bijna op de helft
de kapotte motors kan ik wel uitleggen, zodat wat het mijn beeld wat onzekerder kan maken, met mijn 0,6 liter smart heb ik uiteindelijk 178000km op de klok weten te krijgen, wil niet arrogant doen, maar knap als je dit met die %&#$benzinemotoren voor elkaar weet te krijgen.
Brava was een noodoplossing die ik nog geen maand had gereden, cilinderveer afgebroken, tijdens een gewoon ritje snelweg (wegwerkzaamhedenfile A12 00.30u met pech langs de weg dus) dus is ook niet aan mijn rijstijl te verwijten.
Ik hoop dat je negatieve? beeld weer wat mistiger is geworden...
Die lens schoonmaken is een goed idee, wil ik zeker gaan doen, bedankt!
Afhankelijk van resultaat is het dan dat ik wel/niet voor xenon kies, heb eerder met ingebouwde xenon gereden, en heb daar nooit negatieve ervaringen mee gehad.
dat geruzie van voor en tegenstanders vind ik een minder idee, dus bij deze graag kappen daarmee.
dat inschatten hoop ik ze in de klas maar eens goed aan te leren... wie weet gaat dat wel lukken dan!

leuk die reacties te lezen, (ben nu bijna op de helft

bedankt voor het compliment.945i schreef:Ik vrees het niet Bart, Hoepel kan het goed verwoorden, dat is zijn voordeel (en jouw twijfel...)
de kapotte motors kan ik wel uitleggen, zodat wat het mijn beeld wat onzekerder kan maken, met mijn 0,6 liter smart heb ik uiteindelijk 178000km op de klok weten te krijgen, wil niet arrogant doen, maar knap als je dit met die %&#$benzinemotoren voor elkaar weet te krijgen.
Brava was een noodoplossing die ik nog geen maand had gereden, cilinderveer afgebroken, tijdens een gewoon ritje snelweg (wegwerkzaamhedenfile A12 00.30u met pech langs de weg dus) dus is ook niet aan mijn rijstijl te verwijten.
Ik hoop dat je negatieve? beeld weer wat mistiger is geworden...

Die lens schoonmaken is een goed idee, wil ik zeker gaan doen, bedankt!
Afhankelijk van resultaat is het dan dat ik wel/niet voor xenon kies, heb eerder met ingebouwde xenon gereden, en heb daar nooit negatieve ervaringen mee gehad.
dat geruzie van voor en tegenstanders vind ik een minder idee, dus bij deze graag kappen daarmee.
dat inschatten hoop ik ze in de klas maar eens goed aan te leren... wie weet gaat dat wel lukken dan!
trotse eigenaar van een volvo s40 uit 2006 2.0d o.a. parking sensor, RTI navigatie, high performance sound
- Hoepel
- 2nd Gear member
zo aan het eind gekomen van een lange topic....
een antwoord heeft de topicstarter dus allang, maar ondertussen wel leuk de reacties te lezen... soms was het wel nodig je rug met zeep in te smeren, maar die van mij is toch al erg glad dus sommige berichten kwamen anders over dan ze bedoeld waren, (zei het meer over de persoon die het schreef dan dat de vaak pinnig bedoelde woorden overkwamen,) sorry voor het dan verkeerd opvatten van de al dan wel of niet goed bedoelde reacties
Bijdeze kan dus topic worden gesloten,
(want over xenon gaan we het niet nog hebben!!!)
een antwoord heeft de topicstarter dus allang, maar ondertussen wel leuk de reacties te lezen... soms was het wel nodig je rug met zeep in te smeren, maar die van mij is toch al erg glad dus sommige berichten kwamen anders over dan ze bedoeld waren, (zei het meer over de persoon die het schreef dan dat de vaak pinnig bedoelde woorden overkwamen,) sorry voor het dan verkeerd opvatten van de al dan wel of niet goed bedoelde reacties
Bijdeze kan dus topic worden gesloten,
(want over xenon gaan we het niet nog hebben!!!)

trotse eigenaar van een volvo s40 uit 2006 2.0d o.a. parking sensor, RTI navigatie, high performance sound
-
- 2nd Gear member
Hoi Hoepel,
Het hele verhaal eens gelezen over dat mistachterlicht en ja ook ik heb daar wel een mening over.
1) Symmetrie op de auto vind ik ook mooier, had ik ook bij mijn vorige S40 gedaan door palletje eruit te breken en mistlamp te plaatsen en het werkt.
2) ook ik vind het irritant als iemand voor mij met mistlampen aan rijdt, maargoed daar heb je andere verlichting voor om diegene erop te wijzen, gewoon grootlicht aanzetten en dan is het binnen 10sec. uit (al regelmatig op deze manier gedaan dus hiermee een ervaringsdeskundige
)
Ondertussen had ik ook al even in mijn V50 2008 2.0D gekeken en daar zit geen kabel op de plaats van de mistlamp. Het lijkt er dus op dat je een kabel moet gaan leggen vanaf de linkerkant. Ik vond het teveel moeite en heb dat opgegeven maar ik ben nog wel benieuwd wat jij gedaan hebt?
Het hele verhaal eens gelezen over dat mistachterlicht en ja ook ik heb daar wel een mening over.
1) Symmetrie op de auto vind ik ook mooier, had ik ook bij mijn vorige S40 gedaan door palletje eruit te breken en mistlamp te plaatsen en het werkt.
2) ook ik vind het irritant als iemand voor mij met mistlampen aan rijdt, maargoed daar heb je andere verlichting voor om diegene erop te wijzen, gewoon grootlicht aanzetten en dan is het binnen 10sec. uit (al regelmatig op deze manier gedaan dus hiermee een ervaringsdeskundige
Ondertussen had ik ook al even in mijn V50 2008 2.0D gekeken en daar zit geen kabel op de plaats van de mistlamp. Het lijkt er dus op dat je een kabel moet gaan leggen vanaf de linkerkant. Ik vond het teveel moeite en heb dat opgegeven maar ik ben nog wel benieuwd wat jij gedaan hebt?

[ VOLVO FOR LIVE ]
- Iroll
- 6th Gear member
Sorry, maar ik lees eigenlijk niets jammers terug in 945i zijn reactie. Hij wijst emiel alleen op een fout zodat hij die kan aanpassen (of niet natuurlijk.)Mickyman schreef:beetje jammer je opmerking, want je weet dat hij bedoelt:"onnodig"!945i schreef:Emiel, lees je post nog eens en overtuig jezelf van de contradictie....
- Mickyman
- 4th Gear member
tuurlijk jongen.. hoe jij het wilt zien;)Iroll schreef:Sorry, maar ik lees eigenlijk niets jammers terug in 945i zijn reactie. Hij wijst emiel alleen op een fout zodat hij die kan aanpassen (of niet natuurlijk.)Mickyman schreef:beetje jammer je opmerking, want je weet dat hij bedoelt:"onnodig"!945i schreef:Emiel, lees je post nog eens en overtuig jezelf van de contradictie....
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
- Hoepel
- 2nd Gear member
heerlijk ouderwets "gekat" (in de positieve zin van het woord dan!!)
maar Emiel hier dan het antwoord;
Ik had ook het stukje door gebroken, en lampje ingedraaid om er dus dan achter te komen dat deze niet werkt. Enige mogelijkheid is nu dus even een draadje trekken vanaf de andere kant zodat de lamp het doet (of een hele nieuw lamp unit uit UK laten komen. Voor mij ook nog ff te veel werk, ben het mogelijk van plan te doen als mn mistachterlicht het heeft begeven.
ff trouwens iets anders (offtopic) (heb al op topic zitten kijken, zag er niets over staan ergens) maar hoe maak je de voorlenzen "schoon" vind licht voor echt erg mager, en kreeg hier dus de tip de lenzen eens schoon te maken. Nu heb ik zitten kijken (toen het al donker was) maar lijkt me lastig bij te komen!
maar Emiel hier dan het antwoord;
Ik had ook het stukje door gebroken, en lampje ingedraaid om er dus dan achter te komen dat deze niet werkt. Enige mogelijkheid is nu dus even een draadje trekken vanaf de andere kant zodat de lamp het doet (of een hele nieuw lamp unit uit UK laten komen. Voor mij ook nog ff te veel werk, ben het mogelijk van plan te doen als mn mistachterlicht het heeft begeven.
ff trouwens iets anders (offtopic) (heb al op topic zitten kijken, zag er niets over staan ergens) maar hoe maak je de voorlenzen "schoon" vind licht voor echt erg mager, en kreeg hier dus de tip de lenzen eens schoon te maken. Nu heb ik zitten kijken (toen het al donker was) maar lijkt me lastig bij te komen!