Pagina 8 van 9

Geplaatst: 26.08.2012 - 08:23
door ronin1
elianmars schreef:
ronin1 schreef:Vanmiddag bij Fasttech geweest voor de remap na de montage van de downpipe, wat een vakman die Dennis kan niet anders zeggen..

Een wereld van verschil na de remap en met wat voor gemak maak ik nu die tussensprintjes.
De motor loopt rustiger en pakt al lekker op bij 1700tpm hij houd zijn druk constanter vast in een veel breder toerengebied.

En niet te vergeten die heerlijke roffel die ik nu nadrukkelijker hoor tijdens het accelereren en wat dieper klinkt.

Als ik had geweten dat een downpipe dit verschil zou maken dan had ik het er al veel eerder onder gehangen.
De dosis rijplezier die je ervoor terug kijgt is niet te beschrijven!
Lekker, hè? 8) :lol:
Ik krijg die lach niet meer van mijn gezicht :laughing6:

Geplaatst: 26.08.2012 - 11:21
door toedeledoki
ronin1 schreef:Ik krijg die lach niet meer van mijn gezicht :laughing6:
Ik kijk er nu al naar uit; ik heb voor 4 september een afspraak staan, maar rijd nu al een week met de 3'' downpipe + sportflow uitlaat + Optiflow kit en dat geluid bevalt mij uitstekend.

Geplaatst: 26.08.2012 - 12:17
door ronin1
toedeledoki schreef:
ronin1 schreef:Ik krijg die lach niet meer van mijn gezicht :laughing6:
Ik kijk er nu al naar uit; ik heb voor 4 september een afspraak staan, maar rijd nu al een week met de 3'' downpipe + sportflow uitlaat + Optiflow kit en dat geluid bevalt mij uitstekend.
Ook bij Fasttech? Geloof mij maar na die remap wil je gewoon niet meer uitstappen :wink:

Geplaatst: 26.08.2012 - 16:29
door toedeledoki
Ja, ook bij Fasttech. Gelukkig is het voor mij een ritje van bijna 2 uur, dus ik heb dan wel even de tijd om er van te genieten :D .

Geplaatst: 26.08.2012 - 17:17
door ronin1
In principe kun je voluit gaan na die remap, ff goed warm stoken en gaan met die banaan!

Het schijnt dat de ECU zich de komende 250km nog verder inregeld en hij daarna zelfs nog ietsjes feller word.

Geplaatst: 01.09.2012 - 23:35
door Jak
Happy me, got one ! De VolCanExt zit erin !

Uiterst cool, ramen omlaag en omhoog met druk op knop! had ik dat maar in FR gehad deze zomer. Alleen daarom al wist ik.. Dit moet ik hebben!

Tweede functie waarvoor ik hem heb is de gaugesweep en de knipperfunctie. Wel even wennen aan de BC/vaste stand. Zie posts.

Marcel heeft me echt geweldig geholpen, vanaf bestelling in China tot bijna online hulp met installatie.
Ben onder de indruk van de prestatie!

Top Marcel !

Geplaatst: 03.09.2012 - 14:31
door volvov70r
Mijn lijstje:

Eerste eigenaar zou er RICA tuning op gezet hebben.

Zelf:

trekhaak
sunblinds
rubber mat bagageruim
derde bankje (was helaas niet te vinden in bijpassend leer, alleen in stof, iemand eigenlijk een idee of leren derde bankje uberhaupt ooit geleverd is in de V70N ? In mn 760 matcht heb ik ook derde bankje en die is wel zelfde leer, nice)

Allemaal originele Volvo accessoires.

Geplaatst: 04.09.2012 - 21:51
door toedeledoki
Vandaag na een bezoekje aan Fasttech;
268 pk en 421 Nm;
Dat rijdt leuk! :lol:

Geplaatst: 04.09.2012 - 22:04
door M@rcel
toedeledoki schreef:Vandaag na een bezoekje aan Fasttech;
268 pk en 421 Nm;
Dat rijdt leuk! :lol:
:onfire:

Geplaatst: 04.09.2012 - 22:05
door M@rcel
toedeledoki schreef:Vandaag na een bezoekje aan Fasttech;
268 pk en 421 Nm;
Dat rijdt leuk! :lol:
:onfire:
Hoeveel verandering zie je in de turbodruk?

Geplaatst: 04.09.2012 - 22:16
door MarcoHollaar
Ik ben vooral benieuwd naar de veranderingen in het hoogtepeil van de brandstoftank en de bandenslijtage......

Geplaatst: 04.09.2012 - 22:23
door JosW
Jak schreef:Happy me, got one ! De VolCanExt zit erin !

Uiterst cool, ramen omlaag en omhoog met druk op knop! had ik dat maar in FR gehad deze zomer. Alleen daarom al wist ik.. Dit moet ik hebben!

Tweede functie waarvoor ik hem heb is de gaugesweep en de knipperfunctie. Wel even wennen aan de BC/vaste stand. Zie posts.

Marcel heeft me echt geweldig geholpen, vanaf bestelling in China tot bijna online hulp met installatie.
Ben onder de indruk van de prestatie!

Top Marcel !
Mooi stukje techniek maar wat is de zin hiervan? Ik bedoel dus die ramen.

Geplaatst: 04.09.2012 - 22:27
door MarcoHollaar
Leuk al die terminologie, maar wat is het in puur hollands en wat doet het?

Geplaatst: 04.09.2012 - 23:06
door MarcoHollaar
Even over de bandenslijtage aan de voorzijde.

Deze is deels afhankelijk van de rijstijl, dus de rechtervoet en hoe laat je remt voor een bocht of stoplicht.
Ook het optrekken is van invloed op de slijtage.

Maar ook bij rustig gedrag slijten de voorbanden sneller dan gemiddeld, vanwege de ten opzichte van andere auto's afwijkende stand van de wielen bij het sturen.
Het buitenste wiel komt bij een bocht iets te ver naar binnen, waardoor er wat frictie optreedt. Die wordt opgeheven door wat wrijving tussen wegdek en band met extra slijtage als gevolg.

Geplaatst: 05.09.2012 - 11:17
door Bakboord1
Altijd mooi zo'n OR.
Volgens mij hebben we er een actief forum lid erbij.
Zie het als een upgrade.

Geplaatst: 05.09.2012 - 17:21
door toedeledoki
M@rcel schreef: :onfire:
Hoeveel verandering zie je in de turbodruk?
Dat is niet erg schokkend, maximaal 0,2 bar verhoging bij een toerental vanaf ongeveer 5000 rpm.
MarcoHollaar schreef:Ik ben vooral benieuwd naar de veranderingen in het hoogtepeil van de brandstoftank en de bandenslijtage......
Brandstoftank hangt nog steeds op dezelfde hoogte :roll: .

Geplaatst: 05.09.2012 - 17:25
door M@rcel
MarcoHollaar schreef:Leuk al die terminologie, maar wat is het in puur hollands en wat doet het?
- Ramen en/of schuifdak open/dicht vanaf de afstandsbediening (AB)
- Spiegels in- en/of uitklappen vanaf de AB
- Spiegels kantelen bij achteruitrijden (om bv schade door het trotoir te voorkomen)
- Minimum knipperaantal installen voor richtingaanwijzers
- Dagrijlichtschakeling met schemerwaarschuwing
- etc
- etc
- etc

Zie de topics in mijn onderschrift :)

Geplaatst: 05.09.2012 - 17:34
door Philken
M@rcel schreef:
MarcoHollaar schreef:Leuk al die terminologie, maar wat is het in puur hollands en wat doet het?
- Ramen en/of schuifdak open/dicht vanaf de afstandsbediening (AB)
- Spiegels in- en/of uitklappen vanaf de AB
- Spiegels kantelen bij achteruitrijden (om bv schade door het trotoir te voorkomen)
- Minimum knipperaantal installen voor richtingaanwijzers
- Dagrijlichtschakeling met schemerwaarschuwing
- etc
- etc
- etc

Zie de topics in mijn onderschrift :)
komt 't er ook aan voor de feestliftmodellen(vanaf 2005)?

Geplaatst: 05.09.2012 - 19:02
door M@rcel
Philken schreef:
M@rcel schreef:
MarcoHollaar schreef:Leuk al die terminologie, maar wat is het in puur hollands en wat doet het?
- Ramen en/of schuifdak open/dicht vanaf de afstandsbediening (AB)
- Spiegels in- en/of uitklappen vanaf de AB
- Spiegels kantelen bij achteruitrijden (om bv schade door het trotoir te voorkomen)
- Minimum knipperaantal installen voor richtingaanwijzers
- Dagrijlichtschakeling met schemerwaarschuwing
- etc
- etc
- etc

Zie de topics in mijn onderschrift :)
komt 't er ook aan voor de feestliftmodellen(vanaf 2005)?
Word naar gekeken, maar is geen sinecure.

Geplaatst: 24.09.2012 - 17:29
door jberg
heeft er al eens iemand zitten stoeien met schakelflippers achter het stuur? (stuurkolom) icm met geartronic moet dat te doen zijn. ik schakel altijd handmatig op de buitenwegen omdat de gt altijd vrij vlot is met terugschakelen en dat met een lpt niet echt nodig is.