Pagina 8 van 8

Geplaatst: 04.06.2012 - 06:36
door jan weemering
Henk Jan,

dat de jouwe nniet in de midden blaast ligt waarschijnlijk aan je vacuum blokje.
deze zorgt er namelijk voor dat de kleppen bediend worden die zorgen dat de lucht naar boven,midden of beneden gaat.
vacuum blokje zit achter je dashboard kastje en je luchtkoker en is duidelijk herkenbaar aan een koperkleurig blokje met een stekkertje en een 7 tal luchtslangetjes aan de bovenzijde.

ECU storing.

Geplaatst: 04.06.2012 - 16:25
door Henkjan0
OK bedankt, ik zal er naar kijken wanneer ik tijd heb.

Voor jou heb ik ook nog een tip: ik weet dat bij modules, aansturingen, ECU of hoe je het ook wilt noemen de solderingen en/of de contactbanen op de printplaatjes op den duur kunnen gaan barsten en daardoor storingen kunnen veroorzaken. Dit barsten komt veelal voor bij printplaten die veel aan wisselende temperaturen blootstaan (uitzetten en krimpen), zoals motoraansturingen en jouw temperatuuraansturing.
Dat de storing soms wel- soms niet optreedt komt doordat het euvel zich dan bij een bepaalde temperatuur openbaart.

Als je er nu toch 2 hebt kun je er wellicht eentje uit mekaar gaan halen op de keukentafel en helemaal nalopen met een soldeerpistool, maar er zijn ook gespecialiseerde bedrijven die dit doen :roll: .

Geplaatst: 14.06.2012 - 20:08
door jan weemering
Airco nog steeds te koud in combinatie van de temperatuur draaaischijf
(NOG) GEEN FACTUUR GEHAD VAN DE DEALER !!!
en deze verwacht ik ook niet meer eigenlijk.