Pagina 8 van 8
Geplaatst: 29.01.2013 - 17:04
door Laguna-S60
Paar duidelijke foto's scheelt al veel met de verkoop

Geplaatst: 07.02.2013 - 08:14
door VolvoS60D5Black
Maar hoe kan de contactrol ineens stuk zijn?
Re: Scheur in een cilinderwand, wat nodig voor een motor wissel?
Geplaatst: 30.01.2019 - 23:22
door bartv70
Het is al een heel oud topic (paar jaar), maar ik ga er even op door......Scheurtjes in het blok/cilinderwand schijnen idd voor te komen bij de D3/D4...."gewoon" een slechte batch, echt erkennen zal niet gebeuren denk ik, maar de specialisten weten waar ze over praten........Is er hier een specialist die kan vertellen om welke batch periode het gaat? Ben in de markt voor een XC60 van 2013 en jonger maar wel 5 pitter, , maar zit op dit soort grappen niet te wachten.
Re: Scheur in een cilinderwand, wat nodig voor een motor wissel?
Geplaatst: 31.01.2019 - 10:50
door edraket
Hierbij de serienummers en types die geraakt zijn.
De scheurtjes komen overigens doordat de koppakking zelf gaat lekken waardoor de cilinderwand ter plaatste te warm wordt en gaat scheuren.
De meesten zijn allang vervangen (koppakking of complete motor), dus de kans is wel erg klein dat het je treft.
Alle 5 cil diesels later dan 2010 kan het krijgen.
XC60 is overigens tytpenr 156.