Wat doet Apple met mensen?

Het IT hoekje. Voor probelemen met internet, PC, laptop etc etc. Dus niet voor Volvo problemen.
Gebruikersavatar
Jeroen
5th Gear member
Berichten: 1555
Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
Contacteer:

Even op de begin vraag van dit topic ingaan, dit doet Apple met mensen:



Als je iTunes heb kun je de podcast van de Keynote van gisteren bekijken met een nog mooier filmpje van de opening van Apple Store in Barcelona.

Zie ik toch nog niet gebeuren met een Samsung Store (als die er al zijn) ;)
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription

Fototopic - Website fotografie - Facebook
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

Brrrrrrr. ik krijg er echt de kriebels van :-) En denk inderdaad niet dat een enig andere merkwinkel dit soort "Amerikaanse" taferelen aanmoedigt.

Overigens is de meerwaarde van het grotere scherm me niet geheel duidelijk. Het is nu wel een scherm met een redelijk gangbare verhouding maar alle apps tot nu toe geschreven worden weer met zwarte balken weergegeven, waardoor je weer hetzelfde beeldverhouding als je oude iPhone krijgt.

Daarbij, met het verloopstukje ($30......) kan je je iPhone nog steeds niet op je dure speakerdock aansluiten en aangezien het niet zeker is dat alle carkits met de verloop stekker werken kan het best zijn dat de iPod kabel in je auto ook niet meer werkt.

Edit: Ik zou hem dus ook lekker overslaan ;-)
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

Jeroen schreef:Zie ik toch nog niet gebeuren met een Samsung Store (als die er al zijn) ;)
Er is er een in Sydney. Al waren er duizend, kan mijn telefoon net zo goed bij een 'normale' electronica zaak kopen.
360Degreez schreef:Brrrrrrr. ik krijg er echt de kriebels van :-) En denk inderdaad niet dat een enig andere merkwinkel dit soort "Amerikaanse" taferelen aanmoedigt.
+1,
en gelukkig dat dit niet bij anderen merken gebeurd. Stelletje zotten.
Lijkt wel een religieuze aanhang. Bah. :crazy:
Gebruikersavatar
Jeroen
5th Gear member
Berichten: 1555
Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
Contacteer:

Wat doet Apple met mensen....

Die gaan een sticker kopen en op hun MacBook Pro plakken :D

Afbeelding

Ooit komt er een echte T1 hier op de oprit...
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription

Fototopic - Website fotografie - Facebook
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

Jeroen schreef: Ooit komt er een echte T1 hier op de oprit...
Hier idem. Grote droom....
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

Silver_R schreef:
Jeroen schreef: Ooit komt er een echte T1 hier op de oprit...
Hier idem. Grote droom....
Maar eerst...... :D
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

:twisted:
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

Zolang je maar geen apple stickers op de T1 gaat plakken heb je mijn zegen!
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

360Degreez schreef:Zolang je maar geen apple stickers op de T1 gaat plakken heb je mijn zegen!
Als je een aantal van mijn posts hebt gelezen dan weet je hoe ik over Apple denk. :wink:
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

Silver_R schreef:
360Degreez schreef:Zolang je maar geen apple stickers op de T1 gaat plakken heb je mijn zegen!
Als je een aantal van mijn posts hebt gelezen dan weet je hoe ik over Apple denk. :wink:
Ik doelde op de macbookplakkert ;-)
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

diesel01 schreef:
360Degreez schreef:@JeroenSpock : Eigenlijk zou er "iPoets" moeten staan ;-)

De Vendor-Lock-in was ik inderdaad vergeten. Ik heb hier eens (2006) over gesproken met de holding van MediaMarkt. Kort door de bocht kwam het er op neer dat de winkelier van Apple geen winst mocht maken op de verkoop van iPods, en er moest een fee betaald worden om Apple te mogen voeren in de winkel. @Dutchlimits: Klinkt goed! Aan de bouwkwaliteit kan menig fabrikant een puntje zuigen. De hardware is echter standaard hardware van Intel, Samsung (..), broadcom etc en is voor veel minder geld in een behuizing van HP, Acer of Samsung te vinden. Blijft over de bouwkwaliteit en het merk zelf. (en MacOS indien je dat als voordeel ziet). Wat was voor jou de belangrijkste reden om dan toch die extra knaken neer te leggen?
De vinger dan zou ik zeggen.
Dat betekend dat je medewerkers kwijt bent aan het product terwijl je geen geld mag verdienen, sterker nog het kost geld om de producten in de winkel te krijgen.
Lekker een deurtje verder gaan.
Bijna goed. De mensen die op de Appleproducten af komen, zullen voldoende randzaken meenemen die wellicht niet van Apple zijn. En per slot van rekening heeft Mediamarkt (of eender welk bedrijf) zich tóch in jouw leven weten te manouvreren.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Je kunt je ook afvragen ,moet ik aan al deze onzin mee doen!
Vandaag in de Telegraaf..

Geen piek te makken,wel vier uur in de rij voor zo,n ding. :)
Carlsson 900

Piek... is zooo vorige eeuw :P

Nog niet een seconde die er bij mij aan denkt,
om zo'n opgeblazen imago poetser te willen bezitten !
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19885
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

@jpwg001
Dit soort bedrijven mijd ik als de p.st.
Het zijn grote logge organisatie's die voor de snelle verkoop gaan, reclamatie mag bij "hem/haar" van "klantenservice".
Een jongentje of meisje van 16 die niet geintresseerd is in jouw als klant maar gewoon in datgene wat hij/zij verdient om daar te staan.
Ik ben niet van de snelle verkoop maar van gedegen advies als ik iets niet snap.
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

BlackSapphire schreef:Wat doet Apple met mensen:

Op dit moment roept Apple bij mij ergernis op, van een jankend kind dat zijn zin maar niet krijgt en stampvoetend krijst dat het gelijk heeft. Zo'n kind waar ik dan liever even met een boogje omheen loop of, als het mijn eigen kind is, even op de gang zet.

http://www.nu.nl/gadgets/2903101/apple- ... ellen.html
En dat gebeurt andersom precies hetzelfde. Laat beide bedrijven zich bezig houden met wat ze goed kunnen; Apple moet inoveren en Samsung kopiëren. :P
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

diesel01 schreef:@jpwg001
Dit soort bedrijven mijd ik als de p.st.
Het zijn grote logge organisatie's die voor de snelle verkoop gaan, reclamatie mag bij "hem/haar" van "klantenservice".
Een jongentje of meisje van 16 die niet geintresseerd is in jouw als klant maar gewoon in datgene wat hij/zij verdient om daar te staan.
Ik ben niet van de snelle verkoop maar van gedegen advies als ik iets niet snap.
Je mag die mijden, maar de grote retailers maken zelf de keuze om die zaken te verkopen. Ze zullen er geen last van hebben.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

The Volvoboy schreef:
Jeroen schreef:Ik vind het juist een voordeel van het glas, heb een Samsung Galaxy gehad en deze zat binnen een week onder de krassen.
Vind ik frapant. Ik heb nu al ruim een jaar een Samsung Galaxy S en er zit werkelijk nog geen één krasje op het beeldscherm (geen protector). Valt wel eens, maar het scherm is nog niet gebroken. Is bij iPhones of iPod Touches wel anders. Voorbeeld: klasgenoot van mij had een iPod Touch in dr broekzak gestopt. Half uur later haalt ze hem eruit: scherm gebarsten. Vind ik gewoon slecht. Hoe vaak ik al niet mensen met een iPhone heb zien rondlopen met een dikke ster of een barst in het glas, wat ik zelden of nooit heb gezien bij een Samsung Galaxy...
Het zal bij beide merken gebeuren. Over het algemeen is het glas van de iphone 4 sterk genoeg.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

jpwg001 schreef:
BlackSapphire schreef:Wat doet Apple met mensen:

Op dit moment roept Apple bij mij ergernis op, van een jankend kind dat zijn zin maar niet krijgt en stampvoetend krijst dat het gelijk heeft. Zo'n kind waar ik dan liever even met een boogje omheen loop of, als het mijn eigen kind is, even op de gang zet.

http://www.nu.nl/gadgets/2903101/apple- ... ellen.html
En dat gebeurt andersom precies hetzelfde. Laat beide bedrijven zich bezig houden met wat ze goed kunnen; Apple moet inoveren en Samsung kopiëren. :P
Apple innoveren? Dat is de zoveelste misvatting. Apple re-designs. Ze nemen een bestaand product, geven er een mooi design aan, maken het dummy-proof en zeggen dat het fantastisch is.

De Laptop, All-in-one PC, MP3 speler, tablet computer en Touch-screen smartphone bestonden allemaal lang voordat Apple met de Macbook, iMac, iPod, iPad en iPhone kwam.

Qua hardware maken ze al geruimte tijd gebruik van mainstream componenten. Zowel in de iMacs, macbooks en natuurlijk de iPhones.

Dus innovatie: nee... echt niet. Goed gebouwd en voor sommigen gebruiksvriendelijk? Dat wel!
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Jeroen schreef:Wat doet Apple met mensen....

Die gaan een sticker kopen en op hun MacBook Pro plakken :D

Afbeelding

Ooit komt er een echte T1 hier op de oprit...
Gaaf!!!!
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

360Degreez schreef:
jpwg001 schreef:
BlackSapphire schreef:Wat doet Apple met mensen:

Op dit moment roept Apple bij mij ergernis op, van een jankend kind dat zijn zin maar niet krijgt en stampvoetend krijst dat het gelijk heeft. Zo'n kind waar ik dan liever even met een boogje omheen loop of, als het mijn eigen kind is, even op de gang zet.

http://www.nu.nl/gadgets/2903101/apple- ... ellen.html
En dat gebeurt andersom precies hetzelfde. Laat beide bedrijven zich bezig houden met wat ze goed kunnen; Apple moet inoveren en Samsung kopiëren. :P
Apple innoveren? Dat is de zoveelste misvatting. Apple re-designs. Ze nemen een bestaand product, geven er een mooi design aan, maken het dummy-proof en zeggen dat het fantastisch is.

De Laptop, All-in-one PC, MP3 speler, tablet computer en Touch-screen smartphone bestonden allemaal lang voordat Apple met de Macbook, iMac, iPod, iPad en iPhone kwam.

Qua hardware maken ze al geruimte tijd gebruik van mainstream componenten. Zowel in de iMacs, macbooks en natuurlijk de iPhones.

Dus innovatie: nee... echt niet. Goed gebouwd en voor sommigen gebruiksvriendelijk? Dat wel!
Zag je de smilie??? Ik ben een blije iPhone en iPad gebruiker. Ik kan niet overweg met de Samsungproducten, maar ik besef me dat het smaakgebonden is.

Ik kom wel veel mensen tegen die het nodig vinden om als Applegebruiker ruzie te maken met Samsunggebruikers en zeker ook vice versa. Een weinig intelligente reden om een ruzie over te beginnen. Daar gebruiken we religies al op voldoende schaal voor.

Laat een ieder genieten van datgene wat hij/zij mooi vindt, of dat nou Apple is, Volvo, McDonalds, of Samsung, Kia, of Euroshopper op de bonus! Het zal allemaal zijn plussen en minnen hebben. Zoals met alles!
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Plaats reactie

Terug naar “Off Topic IT”