Jongens, vroeger toen we nog maar 1 bijtelling categorie hadden scheelde het niet zo veel of je nou een 1.9 TDI nam of een 2.0 TDI 170 PK van VAG. Misschien max 100 euro. Heb dan toen in 2008 ook een Seat leon FR TDI 170 PK ge-leased.
Echter, als ik nu bijvoorbeeld voor een D3 ga, scheelt het me alles bij elkaar 250-300 euro netto meer per maand (Hoger lease bedrag, hogere bijtelling, hoger eigen bijdrage, wel MRB enz)
Natuurlijk had ik ook liever een D3 of hoger gehad.. Maar dan wel met de opties zoals ik het nu ook heb. Als ik een keuze moet maken tussen een D2 zoals die van mijne of een veel kaler D3 of hoger.. Ik denk dat jullie mijn antwoord al weten.
Mensen die privé kopen betalen paar duizend meer en klaar is kees.. wij moeten 4-5 jaar meer bijtelling betalen. Dus voor ieder is de situatie anders.
Meeste fabriek opties zijn niet eens achteraf te monteren.. maar motor kan nog gechipped worden naar 145 PK. Op dit moment trouwens geen behoefte.. Is snel genoeg voor in NL. Als ik het doe doe ik het tegen de zomer net voor de vakantie denk ik.
Ik heb nu al zoveel bekijks en duimen die omhoog gaan.

Gelukkig verschillen de smaken en prioriteiten.. Anders zou mijn (lease)auto ook niet zo speciaal zijn