Pagina 8 van 15

Geplaatst: 21.01.2013 - 21:08
door HakanC
Over D2 verhaal:

Jongens, vroeger toen we nog maar 1 bijtelling categorie hadden scheelde het niet zo veel of je nou een 1.9 TDI nam of een 2.0 TDI 170 PK van VAG. Misschien max 100 euro. Heb dan toen in 2008 ook een Seat leon FR TDI 170 PK ge-leased.

Echter, als ik nu bijvoorbeeld voor een D3 ga, scheelt het me alles bij elkaar 250-300 euro netto meer per maand (Hoger lease bedrag, hogere bijtelling, hoger eigen bijdrage, wel MRB enz)

Natuurlijk had ik ook liever een D3 of hoger gehad.. Maar dan wel met de opties zoals ik het nu ook heb. Als ik een keuze moet maken tussen een D2 zoals die van mijne of een veel kaler D3 of hoger.. Ik denk dat jullie mijn antwoord al weten.

Mensen die privé kopen betalen paar duizend meer en klaar is kees.. wij moeten 4-5 jaar meer bijtelling betalen. Dus voor ieder is de situatie anders.

Meeste fabriek opties zijn niet eens achteraf te monteren.. maar motor kan nog gechipped worden naar 145 PK. Op dit moment trouwens geen behoefte.. Is snel genoeg voor in NL. Als ik het doe doe ik het tegen de zomer net voor de vakantie denk ik.

Ik heb nu al zoveel bekijks en duimen die omhoog gaan. :) En dat al zou ik echt niet willen missen. Het is niet om patserig te doen, maar puur dat de door mij gemaakte keuzes (samenstellen/opties) voor 90% procent wordt gewaardeerd en mooi wordt gevonden. En dat is wat ik leuk vind.

Gelukkig verschillen de smaken en prioriteiten.. Anders zou mijn (lease)auto ook niet zo speciaal zijn ;)

Geplaatst: 21.01.2013 - 21:10
door Paul
Ben het helemaal met je eens hoor!
Mijn D2tjes, zijn TOP! En mensen kijken mijn V50 ook nog steeds na :) :)

Geplaatst: 21.01.2013 - 21:21
door Poolrev
Als je nog nooit met de D2 gereden hebt, kijk je er misschien wat minachtend tegenaan. Maar als je er eenmaal mee gereden hebt, kom je daar wel van terug; is echt een heerlijke soepele motor die prima voldoet en absoluut geen kracht te kort komt!

En ik ben het helemaal met HakanC eens, liever meer luxe en iets minder snel. Is bovendien ook beter voor de post uit Leeuwarden :wink: .

Ik vind deze heel gaaf zo! 8) Al zou ik het zelf nooit bestellen, daar heb ik dan weer niet de durf voor :wink: .

Geplaatst: 21.01.2013 - 21:23
door Stiek72
Vandaag mijn v40 opgehaald en bij mij idd ook de standaard spoiler ipv de high-performance, wordt nu alsnog besteld. Door jouw opmerzaamheid ben ik er zelf ook alert op geworden dus bedankt daarvoor, had het anders niet zo snel gezien..

Geplaatst: 21.01.2013 - 22:10
door automaiti
Vergeet niet dat je als particulier je brandstof zelf betaalt. Dat scheelt aanzienlijk tussen een D2 en D3. Dus het is niet alleen die paar duizend meer...wij betalen onze D2 zelf en hebben een heel mooie (denken we) D2 R-Design samengesteld. Waar ik wel benieuwd naar ben is de eventuele tuning optie. Via wie zou je dat eventueel doen en hoe zit het dan met garantie e.d. 145 PK en welk koppel? Hen je specs?

Geplaatst: 21.01.2013 - 22:18
door Fietsventje
automaiti schreef:Vergeet niet dat je als particulier je brandstof zelf betaalt. Dat scheelt aanzienlijk tussen een D2 en D3.
Dat scheelt ongeveer 1 l/100 km. Aan 25 000 km/jaar dus 250 l extra diesel. Aan € 1.5 / l is dat dus net geen € 400. De verzekering en de belastingen zijn ook een beetje hoger. Misschien het onderhoud ook een tikje duurder. Maar alles samen genomen komt een D3 tov een D2 (hier in België althans) niet meer dan € 1000 per jaar duurder uit.

Punt blijft dat een lease-rijder in Nederland een heel stuk duurder uitkomt met een D3 tov een D2. Daarom begrijp ik de keuze wel.

En ben ik erg blij dat in België de 'straf' voor de hogere CO2-uitstoot niet zo groot is. Voor mij scheelt het hooguit € 30 per maand, en dan was de keuze veel gemakkelijker :-)

Geplaatst: 22.01.2013 - 00:18
door HakanC
Stiek72 schreef:Vandaag mijn v40 opgehaald en bij mij idd ook de standaard spoiler ipv de high-performance, wordt nu alsnog besteld. Door jouw opmerzaamheid ben ik er zelf ook alert op geworden dus bedankt daarvoor, had het anders niet zo snel gezien..
Aii kijk eens aan! Staat nog steeds in backorder bij mij. Lijkt wel alsof HP spoilers op of schaars zijn en de fabriek daarom de gewone spoilers monteert om toch door te kunnen gaan met de productie. Veel klanten zullen het toch niet merken denken ze. (Denk ik)

Toch blij dat mijn bericht nuttig is geweest ;)

Geplaatst: 22.01.2013 - 00:31
door HakanC
Mensen die denken dat wij zomaar een lease auto krijgen en dat het ons NIKS kost...

Voor mijn werk moet ik 80000 km per jaar rijden om bij klanten te kunnen komen. En ja ik heb er ooit voor gestudeerd. Ik moet vaak zo vroeg vertrekken om dan alsnog uren in de file door te brengen. Ik woon zowat in me auto. We zijn later thuis wanneer de kids al bijna in bed liggen. Dus ja wij hebben lease auto maar niet zomaar!

Ik betaal nu 375 euro netto uit mijn eigen zak (bijtelling, prive bijdrage, boven norm enz)

Daarnaast betaalt een baan met leaseauto minder dan een baan zonder leaseauto. (In mijn geval zo'n 1000 euro bruto per maand weet ik uit ervaring)

Netto gezien betalen wij dus degelijk wel mee aan een leaseauto. Dat is dan een keuze die we zelf maken. Ja het is makkelijk, maar er is een ook een 'maar' zoals ik hierboven heb omschreven.

Alleen raak ik erg geirriteerd als ik (buiten deze forum hoor) hier en daar lees dat we gratis auto krijgen en dat we niet moeten zeuren enz. Zo dat moest er even uit.. no hard feelings, peace :)

Geplaatst: 22.01.2013 - 01:09
door V50 R
Zag je zaterdagmiddag nog rijden op de a20/a12,mooie wagen hoor!!

Geplaatst: 22.01.2013 - 01:10
door automaiti
Jarenlang i.d.d. Een leaseauto gehad. Met 25% bijtelling over € 40.000. Dat is toch zo'n € 4.000 die je jaarlijks afdraagt. Dan nog een eigen bijdrage dus helemaal eens. Fabeltje dat leaseauto's alleen maar aantrekkelijk zijn en niets kosten. Sterker nog, leasemarkt is aan het veranderen. Vraag me af of het over een paar jaar nog zo gewild is. Gewoon je eigen auto betalen en een hoger salaris. Dan ben je vrijer in je keuze. Dat is misschien uiteindelijk de beste oplossing.

Geplaatst: 22.01.2013 - 09:29
door BlackcurrantV70
Jongens alsjeblieft, ik wou gewoon zeggen dat de auto prachtig is, maar ik persoonlijk liever een D3 of D4 had gehad.

Ik heb nergens beweerd dat er iets mis is met een D2.

Ik ben maar al te goed op de hoogte van de lease perikelen in NL, ik werk namelijk in NL en had jaren geleden ook een NL leaseauto, net vanwege de bijtelling heb ik nu een car allowance bekomen van mijn werkgever en koop ik wat ik wil.

sommigen hebben hier gevoelige teentjes lijkt me.

Geplaatst: 22.01.2013 - 10:09
door Marcel
BlackcurrantV70 schreef:Jongens alsjeblieft, ik wou gewoon zeggen dat de auto prachtig is, maar ik persoonlijk liever een D3 of D4 had gehad.

Ik heb nergens beweerd dat er iets mis is met een D2.

Ik ben maar al te goed op de hoogte van de lease perikelen in NL, ik werk namelijk in NL en had jaren geleden ook een NL leaseauto, net vanwege de bijtelling heb ik nu een car allowance bekomen van mijn werkgever en koop ik wat ik wil.

sommigen hebben hier gevoelige teentjes lijkt me.
Niet met gevoelige teentjes hoor, wel gebrek aan respect door wellicht een wat ongelukkige woordkeuze. Verder heeft mijn keuze voor een D2 niets met leaseperikelen te maken. De V40 komt er meer dan vlot mee vooruit en ik heb verder niets te compenseren. De 5 mille stop ik liever in zinnige dingen.

Geplaatst: 22.01.2013 - 10:16
door rsnhakan
Ikzelf, die ook zeer frequent in een D2 rijdt, ben tevreden over de motor voor hetgeen die gemaakt is, namelijk zuinig rijden. Je moet niet te snel willen zijn met deze motor, want dat kan zeer vies tegenvallen. Voor de rest een prima ding. Die van ons krijgt binnenkort een kuurtje. Ik ben benieuwd wat voor invloed dit gaat hebben op de prestaties.

Geplaatst: 22.01.2013 - 10:21
door BlackcurrantV70
En nu terug on topic, ik vind die wit/zwarte velgen prachtig !!

Geplaatst: 22.01.2013 - 13:02
door HakanC
automaiti schreef:Waar ik wel benieuwd naar ben is de eventuele tuning optie. Via wie zou je dat eventueel doen en hoe zit het dan met garantie e.d. 145 PK en welk koppel? Hen je specs?
Alleen Fastech tuning kan het op dit moment fatsoenlijk doen naar 145 pk. Google eens daarop. Ik lees alleen maar positie verhalen en kon geen één negatieve ervaring ontdekken op internet. kost 600 euro. Voor meer specs zou ik ze even mailen ;)

Geplaatst: 22.01.2013 - 13:04
door HakanC
V50 R schreef:Zag je zaterdagmiddag nog rijden op de a20/a12,mooie wagen hoor!!
Was onderweg naar Rotterdam :) Was dus wel duidelijk herkenbaar :p

Geplaatst: 22.01.2013 - 13:05
door HakanC
BlackcurrantV70 schreef:En nu terug on topic, ik vind die wit/zwarte velgen prachtig !!
Zo is dat ;)

Geplaatst: 23.01.2013 - 16:09
door HakanC
Was vergeten Interieur foto's te tonen:

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 23.01.2013 - 16:23
door Cavallino
Ik denk dat je een vrij unieke combi hebt!
Vraagje: Welke EQ instellingen voor Premium Sound hanteer jij?

Geplaatst: 23.01.2013 - 19:03
door Poolrev
Mooie interieur keuze, heb ik ook :wink: .

@Cavallino: bij mij staat de EQ gewoon helemaal standaard, geeft naar mijn smaak het beste geluid. Mits de geluidsopname van de muziek van goede kwaliteit is uiteraard.