Vraag is natuurlijk waarom zou Volvo een eigen 8-bak automaat ontwikkelen als je de momenteel beste automatische 8-bak bij ZF kan kopen? Ik durf bijna te wedden dat....... Zeker ook gezien de combinatie met de schakelpeddels. Ook deze combi komt veelvuldig voor bij deze ZF bak (BMW, Audi, Jaguar, Range Rover). Ik zeg dan maar 1+1=2 dus Volvo kiest voor ZF......... en ze komen al op de klantenlijst van ZF voor: http://www.zf.com/corporate/en/company/ ... ences.html
Maat het is waar het blijft nog pure speculatie...
Geplaatst: 20.02.2013 - 14:21
door Jers3n
Ik ben het met Walter eens, Scalable Product Architecture (SPA) en Volvo Engine Architecture (VEA) wordt gebruikt voor de nieuwe generatie grotere Volvo modellen, met als eerste de XC90 die in 2014 op de markt moet komen (dus op zijn vroegst MY15?). En zoals ik het begrijp is deze "uitspraak", "Volgens Mertens werkt Volvo in de toekomst nog met slechts drie verschillende versnellingsbakken: twee handbakken en een achttrapsautomaat," in het Autoweek artikel dan ook van toepassing op de modellen met VEA motoren. (Overigens opvallend dat er dan dus geen power-shift meer zou zijn.)
De huidige modellen hebben vooralsnog alle de oude/bestaande motoren, lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat die nieuwe versnellingsbakken in deze huidige modellen mèt de huidige/oude motoren komen en al helemaal niet in MY14. Kijk ook eens naar de technische specs van de 60-serie MY14 en die van de V/XC70 & S80 MY14. Daar staan toch nog de oude bakken in vermeld?
In de persberichten mbt. de MY14 facelift modellen van Volvo wordt voor zover ik heb gelezen enkel over een "flappy-paddle-gearbox" gesproken niet over een 8-traps automaat.
En ja, ook ik vind de facelift bijzonder geslaagd! V60 lijkt mij nu een stuk begerenswaardiger, en ook de grote modellen, alhoewel veel minder ingrijpend, gaan er mijns inziens op voorruit. Al zie ik het nut/fraaie van de "glimstrip" onder de achterlichten nog niet direct in.
De maattekeningetjes tonen nog het pré-facelift model...
Die specs temperen het enthousiasme toch wel enigzins. Een goede CO²-uitstoot mét automaat kan blijkbaar enkel op de D2 en met tire restriction, op de grotere motoren nog steeds een flink hogere CO²-uitstoot als je voor een automaat kiest. Is er dan enkel voor de D2 van een nieuwe of aangepaste automaat sprake, en blijven het voor de andere motoren bij het oude ?
Geplaatst: 20.02.2013 - 15:02
door Walter
Die D2 heeft de Powershift; een soort automatisch geschakeld handbak bestaande uit 2 drietrapsbakken. Dat is totaal anders als de Geartronic op de vijfcilinders.
Geplaatst: 20.02.2013 - 15:04
door arnoud
Aan het typenummer van de bakken te zien zijn de D3/D4 en D5 nog gewoon dezelfde oude Geartronics.
Geplaatst: 20.02.2013 - 15:05
door Walter
Een overzicht van alle filmpjes:
De nieuwe Volvo S60, S80, V60, V70, XC60 and XC70 - Interieur
De nieuwe Volvo S60, S80, V60, V70, XC60 and XC70 - Extereur Short C-Roll
Active High Beam Control
Road Sign Information
Pedestrian Detection with full auto brake
City Safety
Blind Spot Information System (BLIS)
Sensus Connected Touch
Cross Traffic Alert
Geplaatst: 20.02.2013 - 15:07
door OGA244
De CO2 uitstoot is voor de geartronic dit jaar reeds met 15gr gedaald (van 149gr naar 134gr) dat brengt alleen qua bijtelling niets.
Geplaatst: 20.02.2013 - 15:21
door Fulaks
Een V70 D4 automaat met 130 gr/km CO²-uitstoot lijkt me wel acceptabel. Weet iemand wat de tire restriction precies inhoudt ? OK, dat je geen 18" of 19" kan monteren, maar waar ligt de grens ?
Mooi overzichtje trouwens Walter, dank daarvoor.
Geplaatst: 20.02.2013 - 16:34
door Cavallino
Er was m.i. helemaal niets mis met de huidige S60 en V60, maar de nieuwe neus misstaat niet. De S80 en V70 zijn er op achteruit gegaan. De oude neus stond veel voornamer. Het wordt tijd dat hier passende vervangers voor komen.
Geplaatst: 20.02.2013 - 17:04
door s60
Ik vind het er allemaal niet verkeerd uitzien. Ook aan de binnenkant wordt e.e.a. weer up to date gebracht.
Iemand enig idee wat er met de prijzen gaat gebeuren?
Momenteel heeft Volvo voor de V70 een "Nordic" uitvoering in de aanbieding.
Maar als ik dit zo zie kan ik beter even wachten met een nieuwe V70. Ik denk dat ze de gefacelifte versie toch snel op de markt zullen brengen omdat er meer mensen zullen zijn die nu hun aanschaf even zullen uitstellen. Wellicht weer met een aantrekkelijk pakket erop.
Geplaatst: 20.02.2013 - 17:05
door Stijn123
Hoe zit het met de uitstoot voor de V60 D3 manueel? Is er iets veranderd?
Geplaatst: 20.02.2013 - 17:13
door Fulaks
Stijn123 schreef:Hoe zit het met de uitstoot voor de V60 D3 manueel? Is er iets veranderd?
119 gr
Geplaatst: 20.02.2013 - 17:14
door Walter
s60 schreef:
Momenteel heeft Volvo voor de V70 een "Nordic" uitvoering in de aanbieding.
Maar als ik dit zo zie kan ik beter even wachten met een nieuwe V70. Ik denk dat ze de gefacelifte versie toch snel op de markt zullen brengen omdat er meer mensen zullen zijn die nu hun aanschaf even zullen uitstellen. Wellicht weer met een aantrekkelijk pakket erop.
Per modeljaar is er een aantal vastgestelde chassisnummers. Die worden verkocht aan de importeurs, vandaar de Nordic. Zodra die chassisnummers gebouwd zijn, gaan ze verder met het nieuwe modeljaar. Dus MY2014 komt alleen eerder als iedereen snel MY13 koopt. En de nieuwe verwacht ik niet direct als Nordic, nog geen idee wat er met de prijzen gaat gebeuren. Dat zal naar verluidt in april duidelijk gaan worden.
Geplaatst: 20.02.2013 - 19:17
door rsnhakan
Is het mogelijk om Sensus Connected Touch in de huidige modellen te gebruiken?
Geplaatst: 20.02.2013 - 19:19
door Thom
En de nieuwe verwacht ik niet direct als Nordic, nog geen idee wat er met de prijzen gaat gebeuren. Dat zal naar verluidt in april duidelijk gaan worden.
Vast wel een Intro Line..
Geplaatst: 20.02.2013 - 19:26
door Stijn123
Fulaks schreef:
Stijn123 schreef:Hoe zit het met de uitstoot voor de V60 D3 manueel? Is er iets veranderd?
119 gr
Dit toch nog altijd hetzelfde, niet?
Geplaatst: 20.02.2013 - 19:28
door Paul
rsnhakan schreef:Is het mogelijk om Sensus Connected Touch in de huidige modellen te gebruiken?
Daar hebben ze het wel steeds over gehad...
Geplaatst: 20.02.2013 - 19:29
door V50 R
rsnhakan schreef:Is het mogelijk om Sensus Connected Touch in de huidige modellen te gebruiken?
Dat lijkt mij niet aangezien het niet alleen een software update betreft, maar ook een hardware verandering met zich mee brengt. Het valt mij wel op dat ook de v40 MY 2014 qua media dus nu al ge-update wordt.
Geplaatst: 20.02.2013 - 19:31
door depeljo
Paul schreef:
rsnhakan schreef:Is het mogelijk om Sensus Connected Touch in de huidige modellen te gebruiken?
Daar hebben ze het wel steeds over gehad...
Zijn die dan voorzien op touch bediening?
Geplaatst: 20.02.2013 - 19:42
door RudeDog
Sensus connected kost bij V60 PIH MY2014 als accessoire: 1250 incl. btw. Dit komt dan als prijs bovenop de kosten voor multimediasysteem.