Jahaaroadrage schreef:enfin, nog steeds is het niet duidelijk of je daadwerkelijk de boel "schoon" blaast door er zo tegen aan te gaan (van tijd tot tijd)
Blijf nou eens van die EGR af!
- mjeuring
- 3rd Gear member
- lint
- Geartronic member
En als het niet heel echt nodig is blijft het altijd heel leuk dat even schoonblazen!mjeuring schreef:Jahaaroadrage schreef:enfin, nog steeds is het niet duidelijk of je daadwerkelijk de boel "schoon" blaast door er zo tegen aan te gaan (van tijd tot tijd)
dat schoonblazen is echt noodzakelijk!!
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
MGB GT 1976
- dutchlimits
- 5th Gear member
Met de oliewisseldag had ik mijn olie vervangen met Castrol olie en dat was ook een zeer opvallende verschil. Motor liep veel stiller..diesel01 schreef:Ik heb laatst mijn EGR gereinigd...door een 45 minuten met 200km/h over de A31 te gassen.
Halve tank diesel er door maar man, man wat loopt dat blok dan weer fijn.
Zelfs mijn vrouw merkte het verschil, wat heb je met de auto gedaan??
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
- Schorpioen
- 5th Gear member
Inderdaad, een Euro 6 motor.V70/2.4D/2003 schreef:DAF heeft een hele schone XF gemaakt zag ik op het journaal
Hoe hebben ze dat bereikt?
Door naast de al gebruikte katalysator/roetfilter en inspuiting van AdBlue nu ook een EGR te monteren.
Gaat dat goed?
De tijd zal het leren.
Wat ik wel weet is dat we een aantal jaren geleden bij de FIAT motoren ( Euro 3 ) veel problemen hadden met de EGR en er ook een paar afgestopt hebben.
Deze problemen kwamen voornamelijk voor bij wagens waar korte afstanden mee gereden werden en daardoor niet goed op bedrijfstemperatuur kwam.
Bij de "nieuwe" Euro 5 motoren hebben we hier geen last meer van.
O.a. door wijzigingen in de inspuiting en verfijning van de inspuit electronica.
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

- diesel01
- Geartronic member
Even terug naar mijn tijd toen ik met een XF reed.Schorpioen schreef:Inderdaad, een Euro 6 motor.V70/2.4D/2003 schreef:DAF heeft een hele schone XF gemaakt zag ik op het journaal
Hoe hebben ze dat bereikt?
Door naast de al gebruikte katalysator/roetfilter en inspuiting van AdBlue nu ook een EGR te monteren.
Gaat dat goed?
De tijd zal het leren.
Wat ik wel weet is dat we een aantal jaren geleden bij de FIAT motoren ( Euro 3 ) veel problemen hadden met de EGR en er ook een paar afgestopt hebben.
Deze problemen kwamen voornamelijk voor bij wagens waar korte afstanden mee gereden werden en daardoor niet goed op bedrijfstemperatuur kwam.
Bij de "nieuwe" Euro 5 motoren hebben we hier geen last meer van.
O.a. door wijzigingen in de inspuiting en verfijning van de inspuit electronica.
Dat ding werd alleen koud als ik s'nachts in bed lag, ik zat tussen de 120 en 150k per jaar.
Regelmatig met dubbele bemanning tot 22uur per dag waarna we voor 8 uur te bed gingen.
Een vereiste om een egr goed te laten functioneren is bedrijfstempratuur van het motorblok, bij vrachtwagens ontbreekt het daar niet.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- sbv
- 6th Gear member
Bij mij EGR bewust dicht gezet en lekker gechipped(niet voor de zuinigheid, wel voor wat extra power). Ik ben wat groen moe aan het worden.
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Contacteer:
http://tweakers.net/nieuws/88407/mobiel ... nters.html
Morgen gaat mijn EGR dicht, en ter compensatie doe ik mijn GSM weg :twisted:
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- mad
- 6th Gear member
JeroenSpock schreef:http://tweakers.net/nieuws/88407/mobiel ... nters.html
+!
XC70 D5 2009 Ocean Race
-
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Volvo brengt in 2012 een rapport uit (in boekvorm) met de titel Pure Luxe; hoe duurzaamheid en verwennerij samensmelten.
Daarin staat een verslag van een onderzoek onder Europeanen (uitgevoerd tijdens de V60PIH Europa-tour) waarin een reactie gevraagd wordt op 8 milieuaspecten. Vraag 4 luidt: Ik heb respect voor mensen die bewust milieuvriendelijke keuzes maken. Nederland eindigt op plaats vijf (van de acht) met 64,5 procent die het eens zijn met deze uitspraak en 10,5 procent die het oneens zijn.
Ik moest er even aan denken toen ik dit draadje las.
Overigens bij vraag 2 "ik maak me zorgen om het milieu" staan we in de europese score onderaan. We maken ons dus niet zo snel zorgen...
/jan
Daarin staat een verslag van een onderzoek onder Europeanen (uitgevoerd tijdens de V60PIH Europa-tour) waarin een reactie gevraagd wordt op 8 milieuaspecten. Vraag 4 luidt: Ik heb respect voor mensen die bewust milieuvriendelijke keuzes maken. Nederland eindigt op plaats vijf (van de acht) met 64,5 procent die het eens zijn met deze uitspraak en 10,5 procent die het oneens zijn.
Ik moest er even aan denken toen ik dit draadje las.
Overigens bij vraag 2 "ik maak me zorgen om het milieu" staan we in de europese score onderaan. We maken ons dus niet zo snel zorgen...

- Battlecruiser
- 8th Gear member
Dan is er dus nog hoop voor de Nederlanders, want ze zijn blijkbaar nog een beetje kritisch en slikken dus niet alles voor zoete koek.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Oceanracer
- Geartronic member
Eigen belang gaat voor 's lands belang, maar da's niks nieuws...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Je bedoelt het landsbelang, voorgespiegeld door politici?
Of bedoel je ons landsbelang, voorgespiegeld door het Europolitburo?
Of bedoel je het werkelijke landsbelang?
Of bedoel je ons landsbelang, voorgespiegeld door het Europolitburo?
Of bedoel je het werkelijke landsbelang?
Volvo Rules the Road
- Oceanracer
- Geartronic member
Eigenlijk doelde ik op het belachelijke en onnodige, zelfs oneerlijke financiële voordeel voor een beperkte groep automobilisten, welke is verzonnen door een stelletje onwetende politici die ons onvolledige en onjuiste informatie voorspiegelen. Vooral het eerste dus.
Maar politiek is geen issue op dit forum én off topic, duszzzz...
Maar politiek is geen issue op dit forum én off topic, duszzzz...
- lint
- Geartronic member
[quote="Oceanracer"]Eigenlijk doelde ik op het belachelijke en onnodige, zelfs oneerlijke financiële voordeel voor een beperkte groep automobilisten, welke is verzonnen door een stelletje onwetende politici die ons onvolledige en onjuiste informatie voorspiegelen. Vooral het eerste dus.
+1!
+1!
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
MGB GT 1976
MGB GT 1976
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Dan wil ik een auto op schaliegas.
Oeps, die bestaat al: good old lpg!
Oeps, die bestaat al: good old lpg!
Volvo Rules the Road
- Oceanracer
- Geartronic member
Dat is en blijft de schoonste (goed verkrijgbare) brandstof welke volkomen ten onrechte het zwaarst wordt belast. Vage lui daar in Den Haag.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Vage lui daar in Den Haag? Juist slimme lui omdat ze hiermee flink geld binnen halen.
Het is toch bekend dat de gemiddelde Nederlander met zijn portemonnee koopt en niet met zijn hersens?
Het is toch bekend dat de gemiddelde Nederlander met zijn portemonnee koopt en niet met zijn hersens?
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Bas1982
- 3rd Gear member
Het zal wel niet, maar hoop toch dat ze van die schaliegas afblijven. Jaartje geleden een docu gezien over het winnen van het gas en de problemen. Het was in noord Amerika of canada. maar zoveel fout gegaan daar. hele gebieden die geen drinkwater meer hebben.
Sommige huizen kon je water laten branden als je de kraan open draaide.
Aansteker erbij en je had een vlam. In sommige huizen waren ook ontploffingen geweest.
Hier heb ik alleen een bericht van vitens over de mogelijke gevaren gehoord, maar dat lijkt door de lobby redelijk onder het kleed geschoven....
Sommige huizen kon je water laten branden als je de kraan open draaide.
Aansteker erbij en je had een vlam. In sommige huizen waren ook ontploffingen geweest.
Hier heb ik alleen een bericht van vitens over de mogelijke gevaren gehoord, maar dat lijkt door de lobby redelijk onder het kleed geschoven....
'04 S40 T5
- 3"; downpipe - 2.5"; catback exhaust - custom made FMIC - 18"; Midir -Bilstein schroefset - Fasttech custom tuning
- 3"; downpipe - 2.5"; catback exhaust - custom made FMIC - 18"; Midir -Bilstein schroefset - Fasttech custom tuning
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Ze hebben iedereen wel lekker angst aangepraat met dat docuutje over de beginprobleempjes van schaliegas, hè?
Inmiddels weten ze hoe men het spul wél veilig houdt, maar dat willen die Greenpeace-achtigen niet weten.
Met als gevolg dat wij in ieder geval daar niet aan beginnen en de rest van de wereld wél, waardoor we de zoveelste kans missen
Inmiddels weten ze hoe men het spul wél veilig houdt, maar dat willen die Greenpeace-achtigen niet weten.
Met als gevolg dat wij in ieder geval daar niet aan beginnen en de rest van de wereld wél, waardoor we de zoveelste kans missen
Volvo Rules the Road