Eens, ik heb vanmorgen een TOYOTA AYGO achtergelaten bij de dealer !!!!
Dus ik begrijp wat je bedoelt
Gelukkig heb ik m'n v70 ook nog dus we konden nog afwisselen !!
Volvo V40 - Het algemene levertijd topic.
-
- 2nd Gear member
1998 V70 140PK aut 245.000 km
2001 V70 140PK aut 213.000 km
2013 V40 R-design black
2001 V70 140PK aut 213.000 km
2013 V40 R-design black
- jhartog
- 2nd Gear member
Ik rij gelukkig nog in mijn bmw 1, ook nooit een straf geweest. Hoewel ik wel wat qua motor inlever heb ik niet het idee dat ik er spijt van ga krijgen....
Volvo V40 D2 MY14 - Summum Black Sapphire, Business Pack Pro, Park Assist Pilot, BLIS, Dual Xenon, Keyless Drive; Exterior Styling Kit & Plastidip
BMW 118i Business edition
Fiat Punto (tijdelijk ivm gestolen Seat...)
Seat Leon 1.9 TDI
Seat Leon 1.9 TDI
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Morguh!
Zag gister al een truck vol met Volvo's uit Gent.
En vanochtend ook weer... V40's MET Panoramadak. Dus denk dat ik wel een telefoontje kan verwachten.
Hier ging het trouwens om zilveren R-Designs
Zag gister al een truck vol met Volvo's uit Gent.
En vanochtend ook weer... V40's MET Panoramadak. Dus denk dat ik wel een telefoontje kan verwachten.
Hier ging het trouwens om zilveren R-Designs

Volvo - For Life
-
- Starter
Zojuist een telefoontje gehad van de dealer (Niham - Forepark Den Haag) dat mijn auto woensdag wordt afgeleverd en ik deze zaterdag mag ophalen
Dit is ruim 1,5 maand eerder dan gepland en zoals weergeven door Alphabet!
Het kan wat mij betreft niet snel genoeg weekend zijn!

- jhartog
- 2nd Gear member
Nice!Gyan schreef:Zojuist een telefoontje gehad van de dealer (Niham - Forepark Den Haag) dat mijn auto woensdag wordt afgeleverd en ik deze zaterdag mag ophalen![]()
wanneer besteld?
Volvo V40 D2 MY14 - Summum Black Sapphire, Business Pack Pro, Park Assist Pilot, BLIS, Dual Xenon, Keyless Drive; Exterior Styling Kit & Plastidip
Seat Leon 1.9 TDI
Seat Leon 1.9 TDI
-
- Starter
Yes indeed, very nice! Besteld op 8 april 2013 en de verwachte afleverdatum was 6 september 2013; maar wordt nu 29 juni 2013...jhartog schreef:Nice!Gyan schreef:Zojuist een telefoontje gehad van de dealer (Niham - Forepark Den Haag) dat mijn auto woensdag wordt afgeleverd en ik deze zaterdag mag ophalen![]()
wanneer besteld?

- sjefket
- 2nd Gear member
Lekker zeg! klinkt goed allemaal! iemand al witte V40's gespot? Zat ik ook maar bij Aplhabet hahah
Ik heb gister mijn huidige lease auto moeten in leveren, rij nu tijdelijk een kaal VW polotje.. dus hopelijk is hij er snel
Ze werken in Gent wel lekker door in ieder geval!
Ik heb gister mijn huidige lease auto moeten in leveren, rij nu tijdelijk een kaal VW polotje.. dus hopelijk is hij er snel

Ze werken in Gent wel lekker door in ieder geval!
- jhartog
- 2nd Gear member
toch raar... mijne 2 april besteld, afleverdatum is 12 juli en nog niks gehoord. ik weet dat ik mijne pas 12 juli krijg, maar had dan al wel verwacht dat ie binnen zou zijn... vreemd...
Seat Leon 1.9 TDI
Seat Leon 1.9 TDI
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Vermoed dat het met 2 dingen te maken... inkoop productieplekken en de opties die je er op heb.
Denk namelijk wel dat degene met een panorama dak bijvoorbeeld allemaal opgespaard worden en in een week die dingen uit de fabriek rollen.
Denk namelijk wel dat degene met een panorama dak bijvoorbeeld allemaal opgespaard worden en in een week die dingen uit de fabriek rollen.
Volvo - For Life
- jhartog
- 2nd Gear member
ik heb ook het idee dat er veel meer R-Designs besteld zijn, dus ook die zullen wel opvolgend uit de fabriek rollen...
Seat Leon 1.9 TDI
Seat Leon 1.9 TDI
-
- 3rd Gear member
Er zijn zo veel redenen waarom productie vertraging kan oplopen maar de meest waarschijnlijke is dat een toeleverancier niet op tijd kan leveren. Met just-in-time productie ontvangt Volvo sommige onderdelen daags voor productie. Zo was in mijn geval de bekleding vertraagd.jhartog schreef:toch raar... mijne 2 april besteld, afleverdatum is 12 juli en nog niks gehoord. ik weet dat ik mijne pas 12 juli krijg, maar had dan al wel verwacht dat ie binnen zou zijn... vreemd...
Het enige vreemde vind ik dat de dealer niet kan (of wil) zien wat de status van je auto is. Bij veel merken is dit beter geregeld en kan je redelijk exact zien waar je auto op dat moment staat.
Nu: V60 B5 Inscription 2022
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
- sjefket
- 2nd Gear member
Ik vermoed dat ze helemaal gek worden van de status vragen, dat ze daarom het vrij snel afkappen?
Misschien dat de mensen die bij volvo werken en lid zijn van het Forum hier meer over willen vertellen.
Misschien dat de mensen die bij volvo werken en lid zijn van het Forum hier meer over willen vertellen.
-
- 3rd Gear member
Wellicht. Ik ben zelf een paar maal bij de verkoper naar binnen gelopen en hij heeft het keurig in zijn systeem opgezocht. Helaas werden we van die informatie niet veel wijzer. Groot was de verbazing dan ook dat ik op een gegeven moment een telefoontje kreeg dat de auto zojuist van de trailer was gerold...sjefket schreef:Ik vermoed dat ze helemaal gek worden van de status vragen, dat ze daarom het vrij snel afkappen?
Nu: V60 B5 Inscription 2022
-
- 3rd Gear member
Dat is het probleem negeren, niet oplossensjefket schreef:Ik vermoed dat ze helemaal gek worden van de status vragen, dat ze daarom het vrij snel afkappen?

Als ze er gek van worden is het misschien verstandig dat ze de website uitbreiden met een gedeelte waar je de status van de bestelde auto in kan zien. Zo raar is dat tegenwoordig niet meer, om iets dergelijks te hebben..
Als de dealer het in hun systeem in kan zien, dan kan het ook op een website getoond worden. Dan hebben de medewerkers weer alle tijd voor andere dingen, ipv vragen over de status te beantwoorden.
Misschien dat de mensen die bij volvo werken en lid zijn van het Forum hier meer over willen vertellen waarom dat nog niet aanwezig is

- jhartog
- 2nd Gear member
agree, maar ik moet ook wel zeggen (en al eerder gezegd) dat ik er nu wel echt bovenop zit. had ik bij mijn BMW helemaal niet en die werd ook ineens een maand eerder geleverd en als dat niet was gebeurd was dat helemaal geen issue geweest... haha
Seat Leon 1.9 TDI
Seat Leon 1.9 TDI
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Ik denk dat dealers dan helemaal gek worden.Tankiej schreef:Als ze er gek van worden is het misschien verstandig dat ze de website uitbreiden met een gedeelte waar je de status van de bestelde auto in kan zien.
Er is nogal een verschil tussen een auto die bij de fabriek klaar is of eentje die klaar voor afleveren bij een dealer staat.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 3rd Gear member
Waarom zouden ze dan helemaal gek worden? Er kan natuurlijk goed onderscheid gemaakt worden tussen die tweeBen schreef:Ik denk dat dealers dan helemaal gek worden.Tankiej schreef:Als ze er gek van worden is het misschien verstandig dat ze de website uitbreiden met een gedeelte waar je de status van de bestelde auto in kan zien.
Er is nogal een verschil tussen een auto die bij de fabriek klaar is of eentje die klaar voor afleveren bij een dealer staat.

De vraag is dan natuurlijk ook of dit dealer specifiek gedaan zou moeten worden of door Volvo Nederland. Het lijkt mij dat de dealer dit zou moeten doen, aangezien die beter kan aangeven wanneer hij echt klaar is om af te leveren.
Uiteraard kan Volvo Nederland wel het voortouw nemen door een dergelijk systeem te laten ontwikkelen en die vervolgens uit te rollen naar alle Volvo dealers

- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Door de dealer ja. Maar snapt de gemiddelde op hete kolen zittende, naar zijn nieuwe auto smachtende, ongeduldige besteller dat?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70