Pagina 8 van 25
Geplaatst: 11.11.2013 - 23:32
door RoaldH
alexmem schreef:Autozoeker schreef:Pre conditioning werkte goed

niet hoeven te krabben vanochtend
Doet ie ook spiegels en achterruit? Bij mij in ieder geval niet vanochtend. Dat was best onhandig want ik kon werkelijk niets zien achteruit.
Mijn spiegels zijn ingeklapt en beslaan minder snel. Als je iets later de auto opent na de aangegeven stop tijd, zijn alle ramen incl schuifdak ijsvrij.
Geplaatst: 12.11.2013 - 08:05
door jp-v60
Het interieur wordt toch verwarmd, dan ontdooid toch ook je achterraam
Geplaatst: 12.11.2013 - 08:33
door Autozoeker
achteraam was bij mij ontdooit, maar veel condens aan de binnenkant, kan je met doekje afnemen of airco wat harder zetten.
Geplaatst: 12.11.2013 - 08:46
door alexmem
jp-v60 schreef:Het interieur wordt toch verwarmd, dan ontdooid toch ook je achterraam
Hij ontdooit inderdaad. Maar was wel volledig beslagen, dus niet mogelijk veilig achteruit te rijden.
@Roald mijne zijn ook ingeklapt, maar toch niets te zien. Ik start de preconditioning over het algemeen met de sleutel trouwens.
@Autozoeker precies, maar dat met dat doekje was nou niet de bedoeling en te wachten dat de airco de boel schoon had paste ook niet echt in het plan

Geplaatst: 12.11.2013 - 08:54
door IkeV70
alexmem schreef:
Hij ontdooit inderdaad. Maar was wel volledig beslagen, dus niet mogelijk veilig achteruit te rijden.
Voortaan andersom parkeren dan maar.
Geplaatst: 12.11.2013 - 09:03
door Superfunky
Ja, ja, jongens. het is behelpen zo'n PiH! Gelukkig wel lekkere warme billetjes!
Jullie raken verwend, hopelijk wel allemaal een snoepje gehad gisteren

!!
Geplaatst: 12.11.2013 - 09:10
door Ben
jp-v60 schreef:Hij ontdooit inderdaad. Maar was wel volledig beslagen, dus niet mogelijk veilig achteruit te rijden.
Heb je geen achteruirijcamera ?
Geplaatst: 12.11.2013 - 09:22
door NielsPHEV
Superfunky schreef:Ja, ja, jongens. het is behelpen zo'n PiH! Gelukkig wel lekkere warme billetjes!
Jullie raken verwend, hopelijk wel allemaal een snoepje gehad gisteren

!!
ik dacht hetzelfde, zet het journaal eens aan...
Geplaatst: 12.11.2013 - 09:24
door Jers3n
Ontstaat er bij de V60 PIH dan zoveel condens aan de binnenzijde?
Bij onze XC gebeurt dat nl niet, ook de op de achterruit niet. Maar die laatste is natuurlijk veel verticaler en zit ook nog eens onder een afdakje (spoiler), dus zal minder snel bevriezen/koud zijn.
Geplaatst: 12.11.2013 - 09:57
door WouterJ
Gisteravond laat opnieuw de timer ingesteld, gewacht tot het groene vinkje kwam. Geactiveerd.
Maarrrrrr.... vanochtend weer een koude auto.
Met het handmatig starten werkt het wel.
En inderdaad, vergeleken met de ellende op TV schaam je je soms dat je het over dit soort 'probleempjes' hebt dus ik maak me er ook niet druk om, een brakke OnCall app.

Starten we de preheating 's ochtends wel manueel, ook geen ramp.
Geplaatst: 12.11.2013 - 10:10
door RoaldH
WouterJ schreef:Gisteravond laat opnieuw de timer ingesteld, gewacht tot het groene vinkje kwam. Geactiveerd.
Maarrrrrr.... vanochtend weer een koude auto.
Met het handmatig starten werkt het wel.
En inderdaad, vergeleken met de ellende op TV schaam je je soms dat je het over dit soort 'probleempjes' hebt dus ik maak me er ook niet druk om, een brakke OnCall app.

Starten we de preheating 's ochtends wel manueel, ook geen ramp.
Domme vraag… Start het preconditioneren
na de ingestelde timer voor het laden?
Geplaatst: 12.11.2013 - 10:54
door RichieB
Nee, hij zorgt dat op dat tijdstip de auto op temperatuur is. Bij mij startte hij vanochtend 30 min ervoor.
Geplaatst: 12.11.2013 - 11:11
door IkeV70
Het kan nog veel erger...

Geplaatst: 12.11.2013 - 11:55
door RoaldH
RichieB schreef:Nee, hij zorgt dat op dat tijdstip de auto op temperatuur is. Bij mij startte hij vanochtend 30 min ervoor.
Ik bedoel dat de de "stoptijd" van het laadpunt voor het tijdstip ligt dat de auto zou beginnen met de preconditionering.
Geplaatst: 12.11.2013 - 12:07
door RichieB
Dat kan misschien invloed hebben als je indoor Preconditioning gebruikt. Bij Outdoor heeft het opladen er niets mee te maken. Bij mij werkt outdoor Preconditioning zowel met en zonder laadkabel.
Geplaatst: 12.11.2013 - 14:39
door RoaldH
RichieB schreef:Dat kan misschien invloed hebben als je indoor Preconditioning gebruikt. Bij Outdoor heeft het opladen er niets mee te maken. Bij mij werkt outdoor Preconditioning zowel met en zonder laadkabel.
Het heeft alleen invloed als je indoor preconditioning doet en de auto mag niet "bijladen" omdat de stop timer gepasseerd is. Op outdoor heeft het idd geen effect. Je hebt toch het Hybrid Technology pakket op de MY2014 nodig om zonder kabel te preconditionen?
Geplaatst: 12.11.2013 - 20:26
door tomtom
WouterJ schreef:Gisteravond laat opnieuw de timer ingesteld, gewacht tot het groene vinkje kwam. Geactiveerd.
Maarrrrrr.... vanochtend weer een koude auto.
Met het handmatig starten werkt het wel.
En inderdaad, vergeleken met de ellende op TV schaam je je soms dat je het over dit soort 'probleempjes' hebt dus ik maak me er ook niet druk om, een brakke OnCall app.

Starten we de preheating 's ochtends wel manueel, ook geen ramp.
Dan kunnen we 75% procent van het forum wel schrappen….volgens mij is er ook heeeeeeel veeeeeel ellende op de wereld zonder dat je dat op TV ziet. Een autofabrikant die heel veel centjes voor een auto vraagt met een bijbehorende app hoort te zorgen dat die vlekkeloos werkt! Dan heb ik het nog niet over de UI en features die missen. Is ook niet zo moeilijk hoor; zie Tesla!
Geplaatst: 12.11.2013 - 20:56
door WouterJ
I know I know.... het behoort natuurlijk wel te werken. Maar autofabrikanten en modernistische zaken als apps, internet etc. gaan vaak niet samen, zo blijkt wel weer. Het is duidelijk niet hun core-business. Een nieuw en verfrissend merk als Tesla krijgt dat dan wel gelijk voor elkaar. Opvallend, maar eigenlijk ook weer niet.
Zou wel eens een paar maand willen meedraaien als kritisch tester in zo'n testteam bij Volvo of ander premium merk. Sommige dingen liggen zo voor de hand dat het beter en slimmer kan. Zou soms echt niet door de kwaliteitscontrole mogen komen.
Geplaatst: 12.11.2013 - 20:59
door RoaldH
WouterJ schreef:I know I know.... het behoort natuurlijk wel te werken. Maar autofabrikanten en modernistische zaken als apps, internet etc. gaan vaak niet samen, zo blijkt wel weer. Het is duidelijk niet hun core-business. Een nieuw en verfrissend merk als Tesla krijgt dat dan wel gelijk voor elkaar. Opvallend, maar eigenlijk ook weer niet.
Zou wel eens een paar maand willen meedraaien als kritisch tester in zo'n testteam bij Volvo of ander premium merk. Sommige dingen liggen zo voor de hand dat het beter en slimmer kan. Zou soms echt niet door de kwaliteitscontrole mogen komen.
Ik beschouw het financiële voordeel dat ik heb gehad met mijn Dld MY2013 tov een NL MY2014, maar als "loon" voor het testwerk van de afgelopen maanden.

Geplaatst: 13.11.2013 - 09:34
door Superfunky
WouterJ schreef:I know I know.... het behoort natuurlijk wel te werken. Maar autofabrikanten en modernistische zaken als apps, internet etc. gaan vaak niet samen, zo blijkt wel weer. Het is duidelijk niet hun core-business. Een nieuw en verfrissend merk als Tesla krijgt dat dan wel gelijk voor elkaar. Opvallend, maar eigenlijk ook weer niet.
Zonder het nou op te willen nemen voor Volvo (want eens, als je jezelf wilt meten met premium, hoor je te zorgen dat het in orde is en Volvo laat veel te veel steken vallen), maar....... vergelijken met Tesla kun je het niet.
Als ze bij Volvo 2 modellen zouden bouwen, deze auto's 600.000 dollar per stuk kosten (want dat is de kostprijs van elke gebouwde Tesla die tot op heden gebouwd is) en je bovendien vrijwel onbeperkt het geld van de aandeelhouders mag verbranden omdat die makke schapen zich hebben wijs laten maken dat dit uiteindelijk heel veel centjes gaat opleveren, tja, dan kan je bij ieder merk super goed werkende apps op de plank krijgen!