Pagina 8 van 8

Geplaatst: 31.05.2013 - 09:41
door Paul
Ik vind dit ook erg vreemd.

Geplaatst: 31.05.2013 - 09:48
door IV39
Volgens mij zijn er genoeg dealers die een MY13 als demo hebben. Daar kijk ik niet vreemd van op. Dat ze die gaan verkopen, dat lijkt mij ook logisch.
En dat het niet aansluit bij een eerder verhaal... daar kijk ik ook niet meer van op.

Wat mij wel verbaast is dat Richie en Paul dat vreemd vinden ;).

Geplaatst: 31.05.2013 - 09:57
door RichieB
Je zou met al dat liegen en bedriegen over de PIHs bijna als straf nooit meer een Volvo kopen. Het is dat ze van die fijne auto's maken..

@IV39: waarom zou Volvo NL toestaan dat dealers zelf een MY13 PIH kopen, die ze dan zelf als ex-demo aan een klant mogen verkopen terwijl er een enorme wachtlijst van geïnteresseerden is, zowel voor MY13 als MY14. Dat slaat gewoon nergens op. En ondertussen blokkeren ze voor MY14 wel de import vanuit België en Duitsland. Ik vind dat inderdaad heel erg vreemd.

Geplaatst: 31.05.2013 - 11:17
door alexmem
Dat is het ook.

Geplaatst: 31.05.2013 - 11:21
door IV39
RichieB schreef:Je zou met al dat liegen en bedriegen over de PIHs bijna als straf nooit meer een Volvo kopen. Het is dat ze van die fijne auto's maken..

@IV39: waarom zou Volvo NL toestaan dat dealers zelf een MY13 PIH kopen, die ze dan zelf als ex-demo aan een klant mogen verkopen terwijl er een enorme wachtlijst van geïnteresseerden is, zowel voor MY13 als MY14. Dat slaat gewoon nergens op. En ondertussen blokkeren ze voor MY14 wel de import vanuit België en Duitsland. Ik vind dat inderdaad heel erg vreemd.
Tja, goede vraag en ik weet het antwoord helaas niet.... maar het is wel de realiteit. Ik vraag me af of er naast die 100 Pih's My 2013 er misschien nog meer zijn gekomen als demo voor de dealers en dit buiten de communicatie is gehouden. Ik kan me wel voorstellen dat Volvo NL niet meer gaat over aan wie de PIH na de eerste eigenaar wordt verkocht.

Maar al met al, zijn we nog steeds erg blij met deze auto en dat we die met alle bijkomende voordelen mogen rijden ;).

Geplaatst: 31.05.2013 - 11:42
door OGA244
Niet geheel onlogisch dat Volvo de dealers een demo laat kopen, dat een dealer deze daarna snel verkoopt is niet heel slim van die dealer maar verbieden kun je dat natuurlijk nooit, ik mis trouwens even wat dit van doen heeft met de verschillende specs in de verschillende landen

Geplaatst: 31.05.2013 - 12:20
door RichieB
Bij een willekeurige demo is dat zeker niet onlogisch, maar bij de MY13 PIH die uitsluitend en alleen rechtstreeks via Volvo NL bemachtigd kon worden voor hele speciale klanten die eerst door Volvo NL werden gescreend is dat wel vreemd. Waarom eerst een enorme controle uitoefenen op wie de MY13 PIH mag kopen, maar dan wel dealers zelf een demo laten doorverkopen? Die hadden gewoon terug gemoeten naar Beesd om daar weer aan een superspeciale eigenaar te worden gegund. (No offence to Zvv natuurlijk, die heeft het heel slim geregeld, respect.)

Geplaatst: 31.05.2013 - 12:27
door OGA244
Het is natuurlijk ook niet zo dat die dealerdemo's in bruikleen zijn ofzo, die zijn gewoon betaald, dat geeft de eigenaar dan ook meteen zekere rechten, het gewoon verkopen is er daar één van, niet de slimste optie, maar goed....

Geplaatst: 31.05.2013 - 12:32
door Ben
Ik zou zo'n PIH als demoauto gewoon houden en aan goede klanten meegeven als hun auto in onderhoud is.

Geplaatst: 31.05.2013 - 12:39
door YoVol
Maar als de dealer een MY2014 heeft besteld, dan is MY2013 overbodig. Op de 2014 kunnen ook veel meer toeters en bellen (niet te letterlijk nemen, want dan klopt het niet :) ).

Geplaatst: 31.05.2013 - 12:45
door RichieB
OGA244 schreef:Het is natuurlijk ook niet zo dat die dealerdemo's in bruikleen zijn ofzo, die zijn gewoon betaald, dat geeft de eigenaar dan ook meteen zekere rechten, het gewoon verkopen is er daar één van, niet de slimste optie, maar goed....
Maar dat is juist wat mij bevreemd: waarom heeft Volvo NL de MY13 PIH als demo aan dealers verkocht? Het is een enorm gewilde auto waarvoor lange wachtlijsten zijn en strenge controle op uitlevering wordt gedaan. Dan ga je die toch niet verkopen aan een dealer die er dan mee kan doen wat hij wil? Dat voelt namelijk als een schoffering voor iedereen die op deze auto wacht.

De demo MY13 PIHs hadden in bruikleen moeten worden gegeven, en terug via Beesd moeten worden verdeeld. In mijn beleving zijn de eerste demo's ook zo gegaan: er kwam tijdelijk een MY13 PIH bij de dealer te staan waarin je even kon proefrijden. Die ging naar een paar dagen weer naar een andere dealer.

Geplaatst: 31.05.2013 - 12:51
door V60_PHEV
Zvv schreef:Wat betreft MIA, heb zelf een demo pih my13 gekocht. Stond reeds enkele maanden op naam van dealer, met 2500 km. Heb op basis hiervan MIA aangevraagd, en goedkeuring ontvangen.
Soep wordt niet zo heet gegeten als hij wordt opgedient...
Volgens mij controleert het agentschap alleen of het ingevulde bedrag nog beschikbaar is vanuit de pot met geld voor ze een goedkeuring afgeven.
Het agentschap weet niet waar jij die auto gekocht hebt en of je wel eerste eigenaar bent. Pas bij controle van de belastingdienst van je ingediende jaarrekening zul je zien of de MIA goedgekeurd wordt.

(Dan moet je natuurlijk wel net een oplettende belastinginspecteur treffen, die doorheeft dat de auto op de factuur van jouw Volvo dealer niet strikt nieuw is, kans daarop is klein)

Geplaatst: 01.06.2013 - 17:02
door kissyfur
Dat die MY2013's worden verkocht.... ik zou er niet te rouwig om zijn. Ik vind t hebben van een zelf geconfigureerde auto een stuk leuker dan zo'n zilveren oud model waar niks persoonlijks aan zit. Het financiele voordeel om NU al een MY2013 te rijden ipv over een half jaar een MY2014 weegt voor mij niet tegen de nadelen op.

Geplaatst: 01.06.2013 - 17:18
door RichieB
Het gaat om het verschil tussen ruim een jaar wachten voordat je hem kan krijgen, en een dealer binnen lopen en hem bijna meteen mee kunnen nemen. Bovendien denk ik dat het voor Zvv het verschil is tussen nu een MY13 met 0% bijtelling of in 2014 een MY14 met 7% bijtelling.

Ik had in mei 2012 graag een PIH MY13 besteld in Nederland, maar dat kon niet. Als de dealer had gezegd "in mei 2013 kan je een demo PIH met 2500 km van me overnemen" had ik daar serieus over nagedacht.

Geplaatst: 01.06.2013 - 19:03
door Zvv
Het draait idd allemaal om de centen.
Gedurende 5 jaar bijtelling a7% over een bedrag van 70000 is 125000 extra belasting. Niet veel voor zo'n auto, maar toch zonde als het zo kan.

Anderzijds is het voor dealers heel begrijpenlijk, ze kopen een demo van 55k excl btw. Om reclame te maken voor een auto waar ze weinig marge op maken.
Terwijl ze over 1 maand een demo my14 moeten kopen.

Geplaatst: 01.06.2013 - 20:26
door Magliaveli
Ik hoop toch 12.500 extra belasting i.p.v. 125.000 ...... zou een dure grap worden 70% bijtelling...

Geplaatst: 03.06.2013 - 06:44
door ZX10r
fluz schreef:Dit is mijn bestelling van deze week:

Modell: Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid (158+50kW) Summum
Motor: 2400 ccm / 158 kW
Bereifung: 235/45 R17 Farbe: 492 Savile Grau-Metallic
Liefertermin: November 2013 Unverbindlich Polsterung: K112 Soft Beige/Sandstone Beige
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid (158+50 kW) Summum 58.710,00 Euro
Großkunden Business-Paket 676,00 Euro
Xenium-Paket 1.750,00 Euro
Alarmanlage 540,00 Euro
Felgenschlösser 60,00 Euro
Lackierung Metallic 810,00 Euro
Ladekabel SchuKo/Typ 2, 13 A, 8 m Länge 40,00 Euro
AHK abnehmbar 975,00 Euro
Fracht & Zulassung 790,00 Euro
Sonnenblenden Türen hinten und Gepäckraum 195,00 Euro
Zwischensumme (inkl.MwSt) 64.546,00 Euro
Sondernachlass 10.346,00 Euro

Zahlungsweise und sonstige Vereinbarungen
(mit Vorrang gegenüber den Allgemeinen Geschäftsbedingungen)
-per Überweisung vor Auslieferung
-Zulassung in Deutschland auf die XXX GmbH
Nettobetrag: 45.546,22 Euro
+ 19 % Mehrwertsteuer 8.653,78 Euro
Gesamtbetrag: 54.200,00 Euro
netjes hoor, Volvo NL hult zich is stilzwijgen mbt vragen op verschillen tussen landen, iets voor de NMA.

Geplaatst: 03.06.2013 - 07:40
door Zvv
Maar mensen toch...

Dit is echt niet iets wat Volvo Nederland heeft uitgevonden hoor.
Komt in iedere sector voor. Logisch dat Volvo inc. met importeurs werkt. Dat geeft veel logistieke voordelen. Daat staat tegenover dat importeurs ook enige bescherming van bovenaf genieten.

Geplaatst: 03.06.2013 - 08:09
door RichieB
Enige bescherming? De lokale importeurs zijn volledig eigendom van het Volvo concern in Zweden. Volledige bescherming dus.

Geplaatst: 03.06.2013 - 08:31
door Zvv
Deze info was mij niet bekend.
Wordt het nog duidelijker waarom er op deze manier gehandeld wordt.

Auto's worden toch wel verkocht. Groot gelijk dat volvo niet wil concurreren met zichzelf.