Geplaatst: 11.03.2010 - 18:51
Mega fail
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Ed, om nog even terug te komen op je eerste alinea. Ik pas in het plannetje dat ik hierboven schetste nu dus de bevestiging van de nivomats aan met de brackets, zoals jij aangaf te moeten doen. Hierdoor komt de nivomat dus lager in het chassis te staan. Rondom wil ik (mogelijk) vervolgens verlagen. Alleen is dat de vraag met welke veren.edraket schreef:Met eibach wordt de auto gewoon stugger. Sommigen vinden dat fijn, anderen minder comfortabel. Je kunt originele verlaagde Volvo veren plaatsen aan de voorzijde en achterzijde, maar dan zul je wel de bevestiging van de Nivomats moeten aanpassen om de auto echt lager te krijgen. Ik weet niet of er ook een verlaagde variant van de nivomats voor de S60 bestaat, maar daar zijn in elk geval andere (nm)dempers voor nodig.
Of de originele verlaagde veren goed samengaan met jouw dempers kan ik zo niet zeggen. Met Eibach is het in elk geval niet meer in balans.De veren zijn te stug voor de dempers. Overigens gaat dat niet op als je al een niet verlaagd sportonderstel hebt, maar weet niet zeker of dat bestaat voor de S60.
Als ik jou was zou ik andere dempers en veren kopen dan weet je zeker dat het in balans is. Ik heb de S60 3 keer verlaagd met originele dempers (steeds andere veren) maar steeds vond ik het resultaat niet geweldig. De beste combi vond ik nog met Weitec (diesel!) veren, maar die zijn marginaal hoger (lees verlagen minder) dan de Eibachs. Let op de benzine veren van Eibach zijn wel heel erg stug. Als je wilt heb ik wel foto's van de Weitec verlaging. Heb je een diesel?
Topsbv schreef:Chris,
Je brackets liggen klaar. Zondag zijn ze in Nederland. We gaan van de week wel kijken hoe dit staat en dan daarna op naar volgende stap als je dan nog echt wilt verlagen
Ik zou eerst eens kijken of de auto aan de achterkant omlaag gaat met alleen de brackets. Als dit het geval is kun je alleen de voorkant verlagen.Chrisvdvalk schreef:Ed, om nog even terug te komen op je eerste alinea. Ik pas in het plannetje dat ik hierboven schetste nu dus de bevestiging van de nivomats aan met de brackets, zoals jij aangaf te moeten doen. Hierdoor komt de nivomat dus lager in het chassis te staan. Rondom wil ik (mogelijk) vervolgens verlagen. Alleen is dat de vraag met welke veren.edraket schreef:Met eibach wordt de auto gewoon stugger. Sommigen vinden dat fijn, anderen minder comfortabel. Je kunt originele verlaagde Volvo veren plaatsen aan de voorzijde en achterzijde, maar dan zul je wel de bevestiging van de Nivomats moeten aanpassen om de auto echt lager te krijgen. Ik weet niet of er ook een verlaagde variant van de nivomats voor de S60 bestaat, maar daar zijn in elk geval andere (nm)dempers voor nodig.
Of de originele verlaagde veren goed samengaan met jouw dempers kan ik zo niet zeggen. Met Eibach is het in elk geval niet meer in balans.De veren zijn te stug voor de dempers. Overigens gaat dat niet op als je al een niet verlaagd sportonderstel hebt, maar weet niet zeker of dat bestaat voor de S60.
Als ik jou was zou ik andere dempers en veren kopen dan weet je zeker dat het in balans is. Ik heb de S60 3 keer verlaagd met originele dempers (steeds andere veren) maar steeds vond ik het resultaat niet geweldig. De beste combi vond ik nog met Weitec (diesel!) veren, maar die zijn marginaal hoger (lees verlagen minder) dan de Eibachs. Let op de benzine veren van Eibach zijn wel heel erg stug. Als je wilt heb ik wel foto's van de Weitec verlaging. Heb je een diesel?
Je gaf aan dat je wel foto's had van de Weitec verlaging. Kan je me die sturen? Enig idee hoeveel verlaging dat is? Ik zoek max 2,5 cm. Er komen voor de zomer waarschijnlijk ook pegasusvelgen onder namelijk.
Ik neig nogsteeds wel naar Eibach. De originele Volvo verlaging schijnt ook Eibach te zijn. Tevens hoor ik dat het comfortverlies wel meevalt, en dit zal zeker zo zijn als ik ze in -2 / -2,5cm neem (als die bestaan). Dit zal aanzienlijk minder stug worden dan met -4cm.
Dank voor je reactie!edraket schreef:Ik zou eerst eens kijken of de auto aan de achterkant omlaag gaat met alleen de brackets. Als dit het geval is kun je alleen de voorkant verlagen.Chrisvdvalk schreef:Ed, om nog even terug te komen op je eerste alinea. Ik pas in het plannetje dat ik hierboven schetste nu dus de bevestiging van de nivomats aan met de brackets, zoals jij aangaf te moeten doen. Hierdoor komt de nivomat dus lager in het chassis te staan. Rondom wil ik (mogelijk) vervolgens verlagen. Alleen is dat de vraag met welke veren.edraket schreef:Met eibach wordt de auto gewoon stugger. Sommigen vinden dat fijn, anderen minder comfortabel. Je kunt originele verlaagde Volvo veren plaatsen aan de voorzijde en achterzijde, maar dan zul je wel de bevestiging van de Nivomats moeten aanpassen om de auto echt lager te krijgen. Ik weet niet of er ook een verlaagde variant van de nivomats voor de S60 bestaat, maar daar zijn in elk geval andere (nm)dempers voor nodig.
Of de originele verlaagde veren goed samengaan met jouw dempers kan ik zo niet zeggen. Met Eibach is het in elk geval niet meer in balans.De veren zijn te stug voor de dempers. Overigens gaat dat niet op als je al een niet verlaagd sportonderstel hebt, maar weet niet zeker of dat bestaat voor de S60.
Als ik jou was zou ik andere dempers en veren kopen dan weet je zeker dat het in balans is. Ik heb de S60 3 keer verlaagd met originele dempers (steeds andere veren) maar steeds vond ik het resultaat niet geweldig. De beste combi vond ik nog met Weitec (diesel!) veren, maar die zijn marginaal hoger (lees verlagen minder) dan de Eibachs. Let op de benzine veren van Eibach zijn wel heel erg stug. Als je wilt heb ik wel foto's van de Weitec verlaging. Heb je een diesel?
Je gaf aan dat je wel foto's had van de Weitec verlaging. Kan je me die sturen? Enig idee hoeveel verlaging dat is? Ik zoek max 2,5 cm. Er komen voor de zomer waarschijnlijk ook pegasusvelgen onder namelijk.
Ik neig nogsteeds wel naar Eibach. De originele Volvo verlaging schijnt ook Eibach te zijn. Tevens hoor ik dat het comfortverlies wel meevalt, en dit zal zeker zo zijn als ik ze in -2 / -2,5cm neem (als die bestaan). Dit zal aanzienlijk minder stug worden dan met -4cm.
De originele veren komen misschien uit de Eibach fabriek, dat zou zomaar kunnen. De verlagingsveren van Eibach echter zijn weldegelijk anders dan de originele Volvo veren. Deze Volvo veren zijn niet goedkoop, maar wellicht wel een goed alternatief voor alleen de voorkant. Deze veren kosten echter iets van 200 euro per veer. Een alternatief kan zijn om aan de voorkant de Weitec diesel veren te monteren en achter de brackets monteren en de originele een klein stukje inkorten. Je kunt achter dan exact de gewenste hoogte bepalen van de veer. Je zou dan even de nivomats moeten demonteren om de werkelijke hoogte van alleen de veer te bepalen. Dat is mogelijk omdat de veer achter lineair is en recht. Ook de bevestiging aan de bovenkant ligt niet vast (is draaibaar), dus alle mogelijkheden. De veer wordt dan marginaal stugger, in elk geval niet teveel voor de standaard demper.
Met de notitie dat de auto zonder brackets achter met nivomats niet zal zakken. De verlaging wordt daar dan puur bepaald door de brackets.edraket schreef:Het verschil tussen de Weitec diesel veren en de originele veren is niet zo heel groot. In elk geval kleiner dan tussen standaard en Eibach. Ik vond dit de enige combinatie die goed aanvoelde met de standaard dempers. Als je de achterveren een klein stukje inkort denk ik dat je de beste balans houdt met de standaard dempers. Uiteraard kun je achter ook gewoon de bijbehorende veren monteren. Als je op zeker wilt gaan kun je voor de zekerheid iets stuggere dempers monteren. Met de Weitec diesel veren gaat de auto aan de voorkant met 1,5-2 cm omlaag, Achter met 2,5 cm.
Ik zie even niet hoe de auto omhoog zou kunnen komen als je de nivomats door middel van de brackets lager in het chassis plaatst. Even los van welke veren je eronder hebt zitten, in mijn hoofd heb ik nu dus de gedachte dat de auto zonder brackets met welke veer dan ook op gelijke hoogte blijft door de nivomats.edraket schreef:Uiteraard. Puur de veer, even buiten beschouwing gelaten wat de nivomats met de hoogte doet. De auto mag met de nivomats gemonteerd niet veel omhoog komen (liefst helemaal niet) anders kan je een slechte wegligging krijgen.
Dat dacht ik al, los van het optische aspect lijkt het naar de je weet wel helpen van de wegligging me overigens nog erger.edraket schreef:Ik bedoel inderdaad het omhoog komen tov verlaging zonder nivomats. De hoogte voor en achter moet echt in balans zijn anders is het geen gezicht. Ik kan me er zelf in ieder geval ernstig aan ergeren als een auto niet mooi in balans verlaagd is.
Graag, ik PB je even mijn mailadres.edraket schreef:Ik vond dat hij te weinig omlaag ging met deze veren. Daarom heb ik ze er weer onder vandaan gehaald. Heb er foto's van als je dat interessant vindt.
Is dit een reactie die voortvloeit uit eigen ervaring met dergelijke kit?? Ik hoor hier veel verhalen die beginnen met 'waarschijnlijk... en misschien...'edraket schreef:In hoogte verstelbaar is inderdaad erg mooi, maar biedt totaal geen comfort meer. Als je dagelijks met de auto rijdt is dat misschien teveel van het goede.
Hmm, ik zal deze week eens een nieuwe foto van mijn auto maken. Dit keer recht vanaf de zijkant. Als je naar mijn wagen kijkt staat hij in mijn beleving aan de voorkant namelijk op dezelfde hoogte die op deze foto ook te zien is. Achter staat de wagen op de foto lager dan mijn S60, misschien dat ik met slechts de brackets op een vergelijkbare hoogte kom zodat de wagen iets rechter komt te liggen zonder de wigvorm helemaal te verliezen.edraket schreef:Hier de S60 met Weitec veren: