Reader schreef:Valt me op dat er niets over de V40 geschreven wordt? Geen nieuwe blokken voor de V40?
nog niets over bekend. Er zullen nog wel meer varianten komen, wellicht ook met minder vermogen.
Mart van der Steeg schreef:Doen ze de 6 pitters (T6) dan ook weg? saaaaaaaaaaaaaaaiiiiii!!
Helaas leven we niet meer in 1990
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
en voor de 'kleinere'(lees minder vermogende) diesels?
normaal zal ik volgend jaar moeten veranderen van firmaslet & aangezien we normaal gezien 'keuze' krijgen ze ik een +/-130pk V60foutomaatdiesel eventueel wel zitten ipv een 316d touring
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
@Philken, de V60 D4 (181 PK...) heeft maar 101 gr CO2 uitstoot, dus dat lijkt me toch al mooi?
Er komen volgend jaar ook nog kleinere diesels, die zitten dus sowieso onder de 100 en denkelijk onder de 90 gram (voor de huidige D2 in NL een mooie aanvulling om in gunstige bijtelling te blijven...)
De verhalen over CO2 uitstoot bij de zgn. Milieuvriendelijke auto's is helaas een papieren werkelijkheid. Dat blijkt keer op keer. Bij een beetje vermogensvraag is het geclaimde voordeel als sneeuw voor de zon vertrokken....
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Mart van der Steeg schreef:De verhalen over CO2 uitstoot bij de zgn. Milieuvriendelijke auto's is helaas een papieren werkelijkheid. Dat blijkt keer op keer. Bij een beetje vermogensvraag is het geclaimde voordeel als sneeuw voor de zon vertrokken....
kijk eens goed naar het filmpje wat je zelf geplaatst hebt. Daar zegt Clarkson op het einde 'It's not what you drive but how you drive it'.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Ben heel erg benieuwd , want ben inmiddels begonnen met de zoektocht naar mijn volgende leaseauto. Nu V60 met die fantastische, zuinige en oer-betrouwbare D3 (163pk).
Ben erg benieuwd naar de eerste testen, ongetwijfeld gaat de nieuwe D4 naast de BMW2.0d gezet worden - dat wordt spannend. Ook benieuwd naar de automaat natuurlijk, ziet er op papier zeer fraai uit.
Wat gaan de prijzen doen ? Hoelang blijven de 5-cylinder diesels nog leverbaar, wellicht als actie-modellen ? Komt er een intro-aanbieding met deze nieuwe (nog onbekende en onbewezen) motoren ?
Ja, dat is dus de bevestiging, met een D5 zonder milieuaanhangsels zoals katalysatoren e.d kun je 1 op 20 halen, met menig milieuauto met mini torretje lukt je dat niet.....
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
zullen we eerst eens focussen op wat we weten? Deze drie motoren dus, zijn vanaf IAA Frankfurt te bestellen. En waar halen jullie de 230 cq 280 pk vandaan?
Mijn blog
@Discovery, inderdaad 230 ipv 280, de wens is de vader van de gedachte denk ik....
De D5/D6 komen niet dit jaar meer, zoveel is wel zeker, wellicht 2de helft 2014?
Niet de enige mogelijk, er zijn meer varianten die onwaarschijnlijker zijn (eigen ontwikkeling, exclusieve samenwerking etc) Maar op basis van 'zij zijn de enige die er 1 hebben' kun je niet stellig zeggen dat deze 8-bak bij AW vandaan komt
Mijn blog