Pagina 8 van 12

Geplaatst: 29.08.2013 - 18:26
door Rolf-01
Heb je wellicht een SVI (Schade Verzekering voor Inzittenden) of een B & I (bestuurders en Inzittenden) verzekering afgesloten?

Geplaatst: 29.08.2013 - 18:33
door lint
Dat is allemaal minder plezierig nieuws, veel sterkte gewenst met het herstel van je nekklachten.
Het is inderdaad niet onverstandig een letselschade expert in te schakelen.

Geplaatst: 29.08.2013 - 20:03
door Fredhead
Veel sterkte Wim!

Nu ik alles zo lees, ik ken een letselschade advocate in de omgeving van Utrecht.
Mocht net nodig zijn stuur even een pm en ik kan je zo alle contactgegevens doorsturen :)

Geplaatst: 29.08.2013 - 20:16
door Johan s60
Thijs schreef:Ook op deze foto is goed te zien dat de V70 helemaal vervormd is. En wederom de fiat lijkt niet veel mis mee. Toch vreemd! (in mijn ogen dan)
Is niet zo vreemd, heeft met het type botsing te maken, degene die van achter wordt aangereden is vaak de klos.

Kijk hier maar eens wat een mini metro voor schade kan aanrichten, is eigenlijk ook een auto van niks.


Geplaatst: 29.08.2013 - 20:28
door Thijs
Hier idd goed te zien.. Bijzonder hoor!

Geplaatst: 29.08.2013 - 23:36
door JeroenSpock
Johan s60 schreef:
Thijs schreef:Ook op deze foto is goed te zien dat de V70 helemaal vervormd is. En wederom de fiat lijkt niet veel mis mee. Toch vreemd! (in mijn ogen dan)
Is niet zo vreemd, heeft met het type botsing te maken, degene die van achter wordt aangereden is vaak de klos.

Kijk hier maar eens wat een mini metro voor schade kan aanrichten, is eigenlijk ook een auto van niks.

Herinneren we ons de V70 van een forumlid nog die van achter werd aangereden door een vrachtwagen? Ding zat tot de C stijl in elkaar, maar deed precies wat 'ie moest doen.
Nu datzelfde filmpje nog eens, maar dat met moderne auto's. Wie rijdt er nu nog in een Uno?

Geplaatst: 30.08.2013 - 10:19
door Summum
Ben schreef:Da's geen lekker nieuws Wim.
Schakel zo nodig Rutger 'Summum' in voor de juridische kant van de zaak.
Dank Ben. Wim is natuurlijk van harte uitgenodigd om eens (vrijblijvend en kostenloos) zijn licht bij mij op te steken voor een eerste advies. Het blijkt weer dat we op dit forum van alle markten thuis zijn, en dus ook een letselschade-advocaat mag niet ontbreken! :D

Geplaatst: 30.08.2013 - 10:24
door wim de jong
@summum: Spreek je Italiaans? Ben je bekend met de regel- en wetgeving in Italië? Ik hoor van iedereen van je conculega's dat ook de kosten van een letseladvocaat verhaalbaar is (zegt de Nl wet), maar dit valt allemaal onder de Italiaanse regel- en wetgeving.......dus gelden er, denk ik andere regels.
Ik spreek je via PB, alvast bedankt!!

Wie rijdt er nu nog in een Uno?
ga eens rond rijden in Italië... hele volksstammen rijden in uno's, panda's, tipo's, punto's, bravo's en die pakjes boter (croma's)

En allemaal om het hardst op de snelweg, hoor...

BTW: kreeg net bericht van Scholten, Arnhem, mijn V70 is net aangekomen daar, we gaan zo kijken hoe die overgekomen is.
Wel lekker vlot.

Geplaatst: 30.08.2013 - 11:24
door kevinwalter
wim de jong schreef:BTW: kreeg net bericht van Scholten, Arnhem, mijn V70 is net aangekomen daar, we gaan zo kijken hoe die overgekomen is.
Wel lekker vlot.
Dat is inderdaad snel geweest!

Geplaatst: 30.08.2013 - 13:41
door lint
Dat is dan weer goed nieuws!
Nog even afwachten hoe de V70 is aangekomen.

Geplaatst: 30.08.2013 - 17:23
door wim de jong
Nou, daar hoefden ze niet zo lang over na te denken: technisch en economisch total loss....
Vooral links te ver door gegaan, de knik in het dak, en de vervorming in de linkerachter chassis balk is voldoende. De bodemplaat is helemaal omhoog gekomen.
Maandag er nog ff heen om hem verder leeg te halen, dan is dit hoofdstuk definitief afgesloten.
Ik heb er ook geen zin meer in om hem zelf nog te slopen/mee te nemen oid.

Ik ben er ook klaar mee.

Wel ben ik laaiend op die Italiaanse berger: De achter kentekenplaat zit er niet bij, tevens ben ik alle papieren kwijt, heeft hij ook niet meegegeven.
Ik had gewoon mijn poot stijf moeten houden, en alles zelf mee moetyen nemen, zoals de verzekering dit vroeg aan mij.
Wie weet waar/hoe ze dit verhandelen.
Nu kan ook de auto voorlopig niet afgemeld worden bij de RDW, ik moet eerst vervangende papieren aanvragen, met nieuwe kentekenplaten met een volgnummer erop. Dan direct afmelden en een sloopbewijs ontvangen NA inleveren kentekenplaat met papieren. Grrrrrr.

Je ziet op de foto duidelijk de knik zitten in de bodemplaat, net na de accu.
De andere foto weet ik niet precies hoe je die moet draaien, maar het is de onderkant van de accubak, tegen het linkerachterwiel aan......de bodemplaat is helemaal losgescheurd, en de chassisbalk is vervormd. De kreukelzone dus!

Geplaatst: 30.08.2013 - 17:31
door lint
Fijne man die Italiaanse berger om de kentekenplaat en de autopapieren niet mee te geven!
Is weer allemaal ergernis en extra werk om de auto af te melden bij de RDW.
Ga je nog proberen de berger te overtuigen van het feit dat de autopapieren en kentekenplaat alsnog naar Nederland moeten komen?

Geplaatst: 30.08.2013 - 18:04
door Dimitri-Turbo
Tss... je zou bijna denken dat die berger die allemaal express doet.... Italie is een leuk land om op vakantie te gaan.. maar het zijn en bljiven gladjanussen ;)

Geplaatst: 30.08.2013 - 19:08
door kevinwalter
Allemaal weer extra geld en moeite. heb je perse het kentekenbewijs nodig?

Geplaatst: 30.08.2013 - 19:32
door Jers3n
Mooi dat het transport zo snel gegaan is. Heeft de dealer al een schatting gemaakt/gegeven van de dagwaarde, was even benieuwd of dat nog veel afwijkt van de bedrag dat eerder ongezien, met auto nog in Italië, genoemd was.
wim de jong schreef:...Ik had gewoon mijn poot stijf moeten houden, en alles zelf mee moetyen nemen, zoals de verzekering dit vroeg aan mij.....

Mag ik zo vrij zijn te vragen naar de reden om het advies van de verzekering niet op te volgen? En had de verzekering trouwens nog een onderbouwing voor dit advies?

Geplaatst: 30.08.2013 - 20:16
door wim de jong
Mag ik zo vrij zijn te vragen naar de reden om het advies van de verzekering niet op te volgen? En had de verzekering trouwens nog een onderbouwing voor dit advies?
De reden is dat er in Italie auto's gebruikt worden bij criminele activiteiten met buitenlandse platen met officiële buitenlandse papieren.

Die berger belde toen de politie (toen ik de platen in mijn huurauto legde met de papieren) en tegen de lokale politie begin ik niet veel toen ze met 2 man tegenover me stonden, nog geen 4 minuten later, met allebei hun handen op de gummiknuppel, met hun arrogante kop.
De verzekering en ik nu ook denkt dat de berger deze verkocht heeft aan de zware jongens... :)
Maar om een auto uit te schrijven voor een sloopvergunning, moeten de papieren toegestuurd worden naar het RDW.
Nou ja, ik heb nu alleen het overschrijfbewijs, en daar mooeten ze het maar mee doen voorlopig.

De dealer gaat de dagwaarde zo hoog mogelijk zetten voor mij.....hij zag direct dat het halve aircosysteem nieuw was, en de banden zijn zgan met 6 mm. Dat neemt hij mee. ik mag ook de diesel eruit pompen (ik had hem net een uurtje voor de klap helemaal vol gegooid voor € 95)
Dan wordt de auto opgekocht door slopers op opbod.......ik zie wel wat het wordt. Eind volgende week weet ik meer hierover.

Geplaatst: 30.08.2013 - 20:43
door V70/2.4D/2003
Ik zie voorlopig alleen nog maar redenen om spontaan in janken uit te barsten.......en niets om vrolijk van te worden. Behoudens dan het feit dat je (mogelijk) mag gaan zoeken naar een waardige opvolger voor de V70.

Geplaatst: 30.08.2013 - 21:37
door Jers3n
Aha, dat plaats het toch even in een duidelijker perspectief. maar het is toch verwonderlijk en riekt naar corruptie/fraude, politie erbij om platen en papieren bij de auto te houden en bij aflevering zitten ze er niet meer bij. Kan je verzekering daar nog iets mee? Bv. betaling tegen houden tot papieren en platen wel geleverd zijn?

Moet je of kun je aangifte doen van diefstal oid.?

Geplaatst: 30.08.2013 - 21:42
door V70/2.4D/2003
Moet je of kun je aangifte doen van diefstal oid.?
En wel zo snel mogelijk ivm de NSIS-signalering. Dan zijn de platen en het kentekenbewijs in heel Europa als gestolen gesignaleerd en theoretisch onbruikbaar.

Geplaatst: 31.08.2013 - 17:02
door Doeke Dobma
Dus de auto wordt per opbod verkocht? Of wordt ie in eigen beheer gedemonteerd en in delen verkocht? Ik denk namelijk dat ie in delen veel meer opbrengt dan bij een opkoper. Zo zou ik zelf al interesse hebben in bepaalde zaken...