De Typische Volvorijder ..... bestaat niet

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Gesloten
Oceanracer
Geartronic member

Ohw ja, een witte (linnen) heb ik ook! Heerlijk in de zomer, maar kreukelt enorm... Verder nog een groen zomerjack, ohw en ook nog een roze jack. Telt dat ook?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
lint
Geartronic member

Gerald de Groot schreef:Als ik iemand met een rode broek tegen kom, zeg ik ook altijd tegen mijn vrouw: Daar heb je ook een Volvo rijder. Nou krijg ik potverdikke ook een rode broek voor kerst :physassult:
Dat heb je er nu van en je vrouw luistert blijkbaar goed naar wat je zegt :lol:
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Montalbano
3rd Gear member

Oceanracer schreef:
Montalbano schreef:Ik zit dit topic zo even door te lezen en kan alleen maar de conclusie trekken dat de typische Volvorijder vooral veel vooroordelen heeft tegen hen die het wagen om in een modern type van "zijn" merk te rijden.
En hoelang rijd je zelf nu al Volvo dan?
Ik zie niet in wat dat met mijn constatering te maken heeft, daarvoor hoef je alleen maar te kunnen lezen. Maar als je het echt wilt weten, 8 dagen.
V60 D6 my2014 - V60 T4 R-design my2018 -- XC40 P8 (in bestelling)
Gerald de Groot
4th Gear member
Contacteer:

Als het niet nodig is luistert ze perfect :santa:
V70 T5 2001 geartronic - mistral green
diesel01
Geartronic member

Montalbano schreef:
Oceanracer schreef:
Montalbano schreef:Ik zit dit topic zo even door te lezen en kan alleen maar de conclusie trekken dat de typische Volvorijder vooral veel vooroordelen heeft tegen hen die het wagen om in een modern type van "zijn" merk te rijden.
En hoelang rijd je zelf nu al Volvo dan?
Ik zie niet in wat dat met mijn constatering te maken heeft, daarvoor hoef je alleen maar te kunnen lezen. Maar als je het echt wilt weten, 8 dagen.
Ik kreeg het verwijt dat ik reageerde op pih topics en ik moest weg blijven uit deze topics, dat heb ik dus maar gedaan..als je het dan toch over hokjes hebt.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Oceanracer
Geartronic member

Montalbano schreef:Ik zie niet in wat dat met mijn constatering te maken heeft, daarvoor hoef je alleen maar te kunnen lezen. Maar als je het echt wilt weten, 8 dagen.
Omdat ik denk dat de "moderne Volvo-rijder" een compleet ander persoon is als "De Typische Volvo-rijder". Uit jouw reactie én het feit dat je pas sinds kort Volvo rijdt, blijkt dat maar weer. Vandaar....
Oceanracer
Geartronic member

diesel01 schreef:Ik kreeg het verwijt dat ik reageerde op pih topics en ik moest weg blijven uit deze topics, dat heb ik dus maar gedaan..als je het dan toch over hokjes hebt.
Ik heb zélf besloten om niks meer in het PIH-gedeelte te lezen of daar ergens op te reageren. De sfeer is er veelal niet te nassen. Het zit er vol met haantjes met enorme tenen. Er wordt veel aanvallend en zonder enig respect voor elkaar gereageerd.

Om nou te voorkomen dat ik mij daar groen en geel aan erger, én de "Nieuwe Volvo-rijder" zich niet aan mij hoeft te storen blijf ik daar gewoon ver vandaan. Maar aangezien dit topic niet in het PIH-gedeelte zit, voel ik mij wel zo vrij om te reageren. :D
Montalbano
3rd Gear member

Oceanracer schreef:
Montalbano schreef:Ik zie niet in wat dat met mijn constatering te maken heeft, daarvoor hoef je alleen maar te kunnen lezen. Maar als je het echt wilt weten, 8 dagen.
Omdat ik denk dat de "moderne Volvo-rijder" een compleet ander persoon is als "De Typische Volvo-rijder". Uit jouw reactie én het feit dat je pas sinds kort Volvo rijdt, blijkt dat maar weer. Vandaar....
Ok, maar dan klopt het toch precies wat ik zeg? En dat geeft niks, ik heb sowieso niets met hokjes.
Oceanracer
Geartronic member

Ach, wat zal ik zeggen? Niks is nu beter, denk ik. Het is immers bijna Kerst... :santa:
Montalbano
3rd Gear member

Oh maar ik begrijp jouw/jullie opmerkingen over het PIH gedeelte best hoor. Ik lees en post er omdat het voor mij interessante info is. Maar niet omdat ik een soort "band" voel met andere PIH rijders. Dat zou ook raar zijn, want ik ken ze niet. En sommige zou ik inderdaad ook niet willen kennen. Mijn reactie in dit topic was alleen bedoeld om sommigen hier even een spiegeltje voor te houden.

De typische Volvo rijder is iemand die denkt dat de typische Volvo rijder echt bestaat. Net als bij ieder ander merk bestaan die (mensen die dat denken). Ik vind het best.

Of ik na 8 dagen rijden iets kan zeggen over Volvo? Hiervoor reed ik 4 jaar Audi A6. Heerlijke auto maar voelde nooit alsof het bij mij paste. Deze Volvo voelt meteen al veel beter bij mij te passen.
Ben
Executive Member
Contacteer:

De typische Volvorijder bestaat niet.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
lint
Geartronic member

Oceanracer schreef:
+1!
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Een typische Volvo-rijder is iemand, althans in mijn optiek, die bewust heeft gekozen voor het merk en type Volvo dat hij berijdt. Die keuze is gemaakt ivm model, motor, duurzaamheid, veiligheid en rij-eigenschappen. Punten als bijtelling zijn van ondergeschikt belang geweest. Hoeft in mijn geval ook niet want ik betaal het hele gedoe uit eigen zak.
Autorijden is emotie en als ik in mijn V70 stap, op het startknopje druk en de D5 tot leven hoor en voel komen, dan ben ik gelukkig.
Als ik over 's Heren wegen rol en het comfort en gevoel van veiligheid beleef, dan ben ik gelukkig.
De V70 is een auto die bij mij past, evenals een 240 met een B23A in het vooronder. Ben ik daarom een "echte" Volvo-rijder? Geen idee!
Ik heb wat met het merk en het type auto dat ik berijdt, daar gaat het om.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
M440
1st Gear member

V70/2.4D/2003 schreef:Een typische Volvo-rijder is iemand, althans in mijn optiek, die bewust heeft gekozen voor het merk en type Volvo dat hij berijdt. Die keuze is gemaakt ivm model, motor, duurzaamheid, veiligheid en rij-eigenschappen. Punten als bijtelling zijn van ondergeschikt belang geweest. Hoeft in mijn geval ook niet want ik betaal het hele gedoe uit eigen zak.
Autorijden is emotie en als ik in mijn V70 stap, op het startknopje druk en de D5 tot leven hoor en voel komen, dan ben ik gelukkig.
Als ik over 's Heren wegen rol en het comfort en gevoel van veiligheid beleef, dan ben ik gelukkig.
De V70 is een auto die bij mij past, evenals een 240 met een B23A in het vooronder. Ben ik daarom een "echte" Volvo-rijder? Geen idee!
Ik heb wat met het merk en het type auto dat ik berijdt, daar gaat het om.
+1
Volvo 440 1.8i 1996
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

V70/2.4D/2003 schreef:Ik heb wat met het merk en het type auto dat ik berijdt, daar gaat het om.
Aha, voor mij is de vraag nu afdoende beantwoord. Ik ben een gewoon 'typische rijder' want met elk merk en type dat ik rijd heb ik wat!

Ho, wacht eens even, dan ben ik dus een 'typische multi-rijder'.... :wink:

En ik wist het wel, de wijzen komen niet uit het Oosten, nee niks ervan ........uit het Noorden! :lol:

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Carlsson 900

Volgens mij en andere wijzen die wel uit het Oosten komen bestaat de "typische rijder" niet. ;-)

Het is slechts typische etiketten plakkerij !
mad
6th Gear member

De typische Volvo-rijder rijdt Volvo... logisch. Einde verhaal..
XC70 D5 2009 Ocean Race
Carlsson 900

Fijne feestdagen en een voorspoedig 2014 toegewenst. :)
evert65
6th Gear member

Maar niet omdat ik een soort "band" voel met andere PIH rijders. Dat zou ook raar zijn, want ik ken ze niet.
das nou net het verschil !
wij voelen wel een band met elkaar, ook al kennen we elkaar niet
De Volvo bindt ons, en dit forum eveneens , we zijn èèn grote familie
op de lease en pih gedeeltes is die fijne sfeer compleet zoek,
wat ik lees over ego`s met enorme kromme tenen kan ik alleen maar beamen
maar om af te sluiten, DE typische volvo rijder bestaat inderdaad niet
maar er is wel betrekking op elkaar, en interesse naar andermans wel een wee,
de ware kerst gedachte
365 dagen per jaar nog wel :)
keep calm!, your randomizer is running
V70/2.4D/2003
8th Gear member

das nou net het verschil !

wij voelen wel een band met elkaar, ook al kennen we elkaar niet

De Volvo bindt ons, en dit forum eveneens , we zijn èèn grote familie

[b]op de lease en pih gedeeltes is die fijne sfeer compleet zoek[/b],
+ heel erg veel, ook al is het kerst/vrede op aarde etc etc.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gesloten

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”