Maar er zit zo'n lelijk kantoor naast (het hoofdkantoor van Koops) en een complete truckgarage. Met name dat hoofdkantoor heeft Nieuwehuijse vast niet nodig. Zou mooi zijn als ze in Zwolle zo'n locatie krijgen als de vestiging Meppel.Gait schreef: Ze hebben het pand net helemaal verbouwd naar een modern en chique voorkomen. Ze vinden/vonden het zelf dus waarschijnlijk wel een leuk plekje.
Snap het wel, inderdaad makkelijk te bereiken, redelijke zichtlocatie en in dezelfde hoek als een aantal andere merken.
Alleen de inrit is niet ideaal maar qua veiligheid wel verbeterd tov hoe het voor de herinrichting van het kruispunt ervoor was.
Koops Furness vraagt uitstel van betaling aan
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 22.01.2013 - 19:57
- Locatie: Zwolle
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Dat is inderdaad een mogelijkheid waar je rekening mee zou moeten houden, maar dat resulteert dan weer in een rechtzaak. Want jij doet geen zaken met het Bandenhotel maar Koops-Furness.RudyZ schreef: Nu ja, het zou nog kunnen dat de vordering van het bandenhotel overgaat van Koops naar de klant. Dat betekent dat je de banden pas meekrijgt als je de openstaande schuld betaald hebt. Als je aan Koops vooruit betaald hebt, dan ga je dus dubbel betalen voor je banden.
Beslagleggen zal echter niet kunnen.
Het is een ingewikkeld verhaal. Waarbij je inderdaad tijd nodig hebt.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 22.01.2013 - 19:57
- Locatie: Zwolle
Juridisch sta je wel sterk, denk ik, maar de curator gaat de banden niet terughalen, want tis geen bezit om te kunnen verkopen. Het bandenhotel zal zich melden als schuldeiser bij de curator (als ze nog geld krijgen, weten we niet), maar het zal me niks verbazen als ze de banden vasthouden totdat de rekening betaald is.V480-S60 schreef: Dat is inderdaad een mogelijkheid waar je rekening mee zou moeten houden, maar dat resulteert dan weer in een rechtzaak. Want jij doet geen zaken met het Bandenhotel maar Koops-Furness.
Beslagleggen zal echter niet kunnen.
Het is een ingewikkeld verhaal. Waarbij je inderdaad tijd nodig hebt.
Niet dat ze er zoveel mee kunnen doen, het blijft immers jouw bezit.
Maar goed, we zitten we aardig te speculeren zonder de feiten te kennen.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Laten we vertouwen op een curator met gezond verstand en redelijkheid zou met echt verbazen als ze over de wielen gaan zitten zeuren zeker aangezien er ongtwijfeld een paar juristen zijn die ook hun banden in de opslag hebben. De curator wil echt niet mede verantwoordelijk zijn voor een eventueel ongeval op zomerbanden in de sneeuw omdat je niet bij je winterwielen zou kunnen die eigendom zijn...
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29542
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Onze winterbanden liggen ook lekker in de eigen schuur, wel zo makkelijk.diesel01 schreef: Ben blij dat ik ze gewoon in de schuur heb liggen..
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10665
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Riessen (Fod) ook dicht. Familie van me heft de XC90 en Fiasco uit dezelfde groep. Kan op zoek naar een nieuwe dealer... enniehow afwachten dus. Heb zojuist de chef wp gebeld en hem heel veel sterkte gewenst. Om een andere dealer voor onderhoud te zoeken is dus geen verkeerde beslissing geweest. Zodra het team weer terug op het honk is gaat de KGB gewoon weer daar in onderhoud...
Blijft zeer zeer triest jongens..... zeker voor al het personeel en hun gezinnen die hierin meegezogen worden.
Blijft zeer zeer triest jongens..... zeker voor al het personeel en hun gezinnen die hierin meegezogen worden.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29542
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Zo is het, het is vervelend voor de dealer dat het voortbestaan onder druk staat maar het leed en de ellende voor het personeel is veel groter.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 22.01.2013 - 19:57
- Locatie: Zwolle
Niels, ik denk dat geen enkele jurist er in zal slagen om een curator of garage aansprakelijk te stellen voor een ongeval omdat jij niet bij je winterbanden zou kunnenNielsPHEV schreef: Laten we vertouwen op een curator met gezond verstand en redelijkheid zou met echt verbazen als ze over de wielen gaan zitten zeuren zeker aangezien er ongtwijfeld een paar juristen zijn die ook hun banden in de opslag hebben. De curator wil echt niet mede verantwoordelijk zijn voor een eventueel ongeval op zomerbanden in de sneeuw omdat je niet bij je winterwielen zou kunnen die eigendom zijn...

- Summum
- 6th Gear member
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
- Locatie: Midden Nederland
Als ik jullie begrijp doel je op het zogenaamde retentierecht dat het bandenhotel zou kunnen hebben indien de rekening voor opslag nog niet betaald zou zijn door Koops-Furness. Maar dat gaat alleen op als een vordering (aantoonbaar) betrekking heeft op de exacte wielen waarvan de opslagboer het retentierecht vordert. Ik vermoed dat het bandenhotel niet voor ieder afzonderlijk setje een factuur naar Koops-Furness heeft verzonden, maar dat dit via een lumpsum factuur gaat per seizoen/jaar. In dat geval kan het bandenhotel niet een ongespecificeerd retentierecht op alle aanwezige winterwielen claimen.RudyZ schreef:Juridisch sta je wel sterk, denk ik, maar de curator gaat de banden niet terughalen, want tis geen bezit om te kunnen verkopen. Het bandenhotel zal zich melden als schuldeiser bij de curator (als ze nog geld krijgen, weten we niet), maar het zal me niks verbazen als ze de banden vasthouden totdat de rekening betaald is.V480-S60 schreef: Dat is inderdaad een mogelijkheid waar je rekening mee zou moeten houden, maar dat resulteert dan weer in een rechtzaak. Want jij doet geen zaken met het Bandenhotel maar Koops-Furness.
Beslagleggen zal echter niet kunnen.
Het is een ingewikkeld verhaal. Waarbij je inderdaad tijd nodig hebt.
Niet dat ze er zoveel mee kunnen doen, het blijft immers jouw bezit.
Maar goed, we zitten we aardig te speculeren zonder de feiten te kennen.
Het is overigens een theoretische discussie, want meestal worden die opslagruimtes vooruit betaald. Wij hebben eens een faillissement van een autodealer gehad waarbij ook nog veel bandensets 'op zolder' lagen. Als de administratie van de dealer op orde is, kun je als curator alle eigenaren een briefje sturen dat ze hun wielen op een bepaald moment kunnen komen ophalen. Het zal niet de eerste prioriteit zijn, maar hoeft ook geen maanden te duren! Er is weliswaar maar 1 formele curator, maar bij dit soort grote faillissementen heeft die wel een legertje ondersteunend personeel hoor.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Dealer heeft geen gezin ? Onderleveranciers zijn inmuum voor klanten die omvallen ? Voor het peroneel bestaat WW, wil je niet maar is er wel de dealer zelf en de onderleveranciers (de ondernemers) hebben meestal geen WW. Echt dit soort situaties is voor veel meer mensen dan het personeel echt heel beroerd.lint schreef: Zo is het, het is vervelend voor de dealer dat het voortbestaan onder druk staat maar het leed en de ellende voor het personeel is veel groter.
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29542
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Zeker heeft de dealer/eigenaar ook een gezin, ook de onderleveranciers hebben een gezin maar de grootste klap komt toch bij het personeel van de dealer.NielsPHEV schreef:Dealer heeft geen gezin ? Onderleveranciers zijn inmuum voor klanten die omvallen ? Voor het peroneel bestaat WW, wil je niet maar is er wel de dealer zelf en de onderleveranciers (de ondernemers) hebben meestal geen WW. Echt dit soort situaties is voor veel meer mensen dan het personeel echt heel beroerd.lint schreef: Zo is het, het is vervelend voor de dealer dat het voortbestaan onder druk staat maar het leed en de ellende voor het personeel is veel groter.
Waarom heeft de dealer geen WW, dat is alleen als hij of zij eigenaar is anders bij een loondienst constructie wel recht op WW. De onderleveranciers hebben als het goed ook nog andere klanten.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Niels,
Ik heb in deze situatie geen medelijden met de directie van het bedrijf. Wel met het personeel, waaronder de in loondienst zijnde vestigingsmanagers etc.. Je moet niet vergeten dat het een dealergroep is, en geen franchiseorganisatie. De directie van dit bedrijf heeft weliswaar geen WW maar hoogstwaarschijnlijk wel voldoende zelf achter de hand. En toeleveranciers zijn velaal de importeurs. Dus die leveren dit door aan bedrijven die het overnemen.
Eventuele schoonmaakbedrijven of zelfstandige cateraars die een grote klant zien wegvallen is weer een ander verhaal. Daar kunnen wel klappen vallen.
En Summum, je hebt het helder uitgelegd, daar doel ik inderdaad op. Maar daar ben je dan ook jurist voor.
Ik heb in deze situatie geen medelijden met de directie van het bedrijf. Wel met het personeel, waaronder de in loondienst zijnde vestigingsmanagers etc.. Je moet niet vergeten dat het een dealergroep is, en geen franchiseorganisatie. De directie van dit bedrijf heeft weliswaar geen WW maar hoogstwaarschijnlijk wel voldoende zelf achter de hand. En toeleveranciers zijn velaal de importeurs. Dus die leveren dit door aan bedrijven die het overnemen.
Eventuele schoonmaakbedrijven of zelfstandige cateraars die een grote klant zien wegvallen is weer een ander verhaal. Daar kunnen wel klappen vallen.
En Summum, je hebt het helder uitgelegd, daar doel ik inderdaad op. Maar daar ben je dan ook jurist voor.

VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Theo, een dealer heeft wel meer leveranciers dan alleen de importeur
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Je hebt gelijk Walter, Maar ik wil wat korter reageren. Doe ik soms iets te kort door de bocht.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- henkchroom
- 3rd Gear member
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 09.01.2014 - 21:58
- Contacteer:
Beste allemaal,
Ik heb antwoord van de curatoren betreffende de winterbanden.
Dus aan het werk.
Namens de curatoren informeer ik u hierbij over de procedure omtrent de door u gestalde winterbanden.
Tegelijk met het uitspreken van het faillissement is een zogenaamde 'afkoelingsperiode' ingesteld. Dat houdt in dat tijdelijk geen zaken mogen worden uitgeleverd, ongeacht wie daarvan de eigenaar is. Ook uw winterbanden/wielen kunnen daarom op dit moment niet opgehaald worden.
Binnenkort zal er echter een ophaaldag georganiseerd worden. Ter voorbereiding hiervan verzoek ik u om mij de volgende gegevens toe te zenden:
- Naam, adres, woonplaats, e-mailadres en telefoonnummer
- Vestiging waar uw banden/wielen zijn gestald
- Kenteken, merk en type van de auto waarbij de banden horen
Deze gegevens zullen wij verwerken in een database, waarna u zult worden opgeroepen voor de ophaaldag. De datum hiervoor is nog niet bekend.
Met vriendelijke groet,
namens curatoren,
Joris
Ik heb antwoord van de curatoren betreffende de winterbanden.
Dus aan het werk.
Namens de curatoren informeer ik u hierbij over de procedure omtrent de door u gestalde winterbanden.
Tegelijk met het uitspreken van het faillissement is een zogenaamde 'afkoelingsperiode' ingesteld. Dat houdt in dat tijdelijk geen zaken mogen worden uitgeleverd, ongeacht wie daarvan de eigenaar is. Ook uw winterbanden/wielen kunnen daarom op dit moment niet opgehaald worden.
Binnenkort zal er echter een ophaaldag georganiseerd worden. Ter voorbereiding hiervan verzoek ik u om mij de volgende gegevens toe te zenden:
- Naam, adres, woonplaats, e-mailadres en telefoonnummer
- Vestiging waar uw banden/wielen zijn gestald
- Kenteken, merk en type van de auto waarbij de banden horen
Deze gegevens zullen wij verwerken in een database, waarna u zult worden opgeroepen voor de ophaaldag. De datum hiervoor is nog niet bekend.
Met vriendelijke groet,
namens curatoren,
Joris
Laatst gewijzigd door henkchroom op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29542
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Dat is duidelijk en ook niet onverwacht dit bericht.
Er wordt niet gezegd hoelang de "afkoelingsperiode" duurt en je moet zelf dus aantonen dat je de eigenaar bent van de opgeslagen winterbanden.
Succes met de terughaalactie.
Er wordt niet gezegd hoelang de "afkoelingsperiode" duurt en je moet zelf dus aantonen dat je de eigenaar bent van de opgeslagen winterbanden.
Succes met de terughaalactie.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Je bent kennelijk beter ingevoerd dan ik ben niet bekend met de directie en ken al zeker hun rol niet in de opmaat naar het failissement. Gelukkig gaat men tegenwoordig best ver in het verantwoordelijk houden van bestuurders mochten er zaken niet door de beugel kunnen dan wordt dit tegenwoordig vaak opgemerkt. Hoeveel de directie of medewerkers achter de hand hebben vind ik niet zo relevant het is voor allemaal zuur ik ken voldoende situaties waar directies en medewerkers hun levenswerk zagen instorten.V480-S60 schreef: Niels,
Ik heb in deze situatie geen medelijden met de directie van het bedrijf. Wel met het personeel, waaronder de in loondienst zijnde vestigingsmanagers etc.. Je moet niet vergeten dat het een dealergroep is, en geen franchiseorganisatie. De directie van dit bedrijf heeft weliswaar geen WW maar hoogstwaarschijnlijk wel voldoende zelf achter de hand. En toeleveranciers zijn velaal de importeurs. Dus die leveren dit door aan bedrijven die het overnemen.
Eventuele schoonmaakbedrijven of zelfstandige cateraars die een grote klant zien wegvallen is weer een ander verhaal. Daar kunnen wel klappen vallen.
En Summum, je hebt het helder uitgelegd, daar doel ik inderdaad op. Maar daar ben je dan ook jurist voor.![]()
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21182
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
+1 een bedrijf is meer dan een geldmachine, buitengewoon zuur als dat omvalt niet alleen voor medewerkers maar zeker voor eigenaren die het met eigen handen hebben opgebouwd.NielsPHEV schreef:Je bent kennelijk beter ingevoerd dan ik ben niet bekend met de directie en ken al zeker hun rol niet in de opmaat naar het failissement. Gelukkig gaat men tegenwoordig best ver in het verantwoordelijk houden van bestuurders mochten er zaken niet door de beugel kunnen dan wordt dit tegenwoordig vaak opgemerkt. Hoeveel de directie of medewerkers achter de hand hebben vind ik niet zo relevant het is voor allemaal zuur ik ken voldoende situaties waar directies en medewerkers hun levenswerk zagen instorten.V480-S60 schreef: Niels,
Ik heb in deze situatie geen medelijden met de directie van het bedrijf. Wel met het personeel, waaronder de in loondienst zijnde vestigingsmanagers etc.. Je moet niet vergeten dat het een dealergroep is, en geen franchiseorganisatie. De directie van dit bedrijf heeft weliswaar geen WW maar hoogstwaarschijnlijk wel voldoende zelf achter de hand. En toeleveranciers zijn velaal de importeurs. Dus die leveren dit door aan bedrijven die het overnemen.
Eventuele schoonmaakbedrijven of zelfstandige cateraars die een grote klant zien wegvallen is weer een ander verhaal. Daar kunnen wel klappen vallen.
En Summum, je hebt het helder uitgelegd, daar doel ik inderdaad op. Maar daar ben je dan ook jurist voor.![]()
Vaak hebben die door hard te werken groei gerealiseerd waardoor er werkgelegenheid werd gecreëerd, dat zien omvallen vaak zonder sociaal vangnet doet mij de rillingen over de rug lopen.
Daar waar opzet is door directie om aan te sturen op faillissement en zodoende gelden te onttrekken is iets anders en mag wmb juridisch aangepakt worden.
Maar vooralsnog zuur voor iedere betrokkene.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]