Pagina 8 van 11
Re: Koops Furness vraagt uitstel van betaling aan
Geplaatst: 27.08.2014 - 12:40
door RudyZ
Gait schreef:
Ze hebben het pand net helemaal verbouwd naar een modern en chique voorkomen. Ze vinden/vonden het zelf dus waarschijnlijk wel een leuk plekje.
Snap het wel, inderdaad makkelijk te bereiken, redelijke zichtlocatie en in dezelfde hoek als een aantal andere merken.
Alleen de inrit is niet ideaal maar qua veiligheid wel verbeterd tov hoe het voor de herinrichting van het kruispunt ervoor was.
Maar er zit zo'n lelijk kantoor naast (het hoofdkantoor van Koops) en een complete truckgarage. Met name dat hoofdkantoor heeft Nieuwehuijse vast niet nodig. Zou mooi zijn als ze in Zwolle zo'n locatie krijgen als de vestiging Meppel.
Re: Koops Furness vraagt uitstel van betaling aan
Geplaatst: 27.08.2014 - 12:50
door dbosker
diesel01 schreef:
Ben blij dat ik ze gewoon in de schuur heb liggen..
Ik ook !
Re: Koops Furness vraagt uitstel van betaling aan
Geplaatst: 27.08.2014 - 12:52
door V480-S60
RudyZ schreef:
Nu ja, het zou nog kunnen dat de vordering van het bandenhotel overgaat van Koops naar de klant. Dat betekent dat je de banden pas meekrijgt als je de openstaande schuld betaald hebt. Als je aan Koops vooruit betaald hebt, dan ga je dus dubbel betalen voor je banden.
Dat is inderdaad een mogelijkheid waar je rekening mee zou moeten houden, maar dat resulteert dan weer in een rechtzaak. Want jij doet geen zaken met het Bandenhotel maar Koops-Furness.
Beslagleggen zal echter niet kunnen.
Het is een ingewikkeld verhaal. Waarbij je inderdaad tijd nodig hebt.
Re: Koops Furness vraagt uitstel van betaling aan
Geplaatst: 27.08.2014 - 13:21
door RudyZ
V480-S60 schreef:
Dat is inderdaad een mogelijkheid waar je rekening mee zou moeten houden, maar dat resulteert dan weer in een rechtzaak. Want jij doet geen zaken met het Bandenhotel maar Koops-Furness.
Beslagleggen zal echter niet kunnen.
Het is een ingewikkeld verhaal. Waarbij je inderdaad tijd nodig hebt.
Juridisch sta je wel sterk, denk ik, maar de curator gaat de banden niet terughalen, want tis geen bezit om te kunnen verkopen. Het bandenhotel zal zich melden als schuldeiser bij de curator (als ze nog geld krijgen, weten we niet), maar het zal me niks verbazen als ze de banden vasthouden totdat de rekening betaald is.
Niet dat ze er zoveel mee kunnen doen, het blijft immers jouw bezit.
Maar goed, we zitten we aardig te speculeren zonder de feiten te kennen.
Re: Koops Furness vraagt uitstel van betaling aan
Geplaatst: 27.08.2014 - 13:22
door NielsPHEV
Laten we vertouwen op een curator met gezond verstand en redelijkheid zou met echt verbazen als ze over de wielen gaan zitten zeuren zeker aangezien er ongtwijfeld een paar juristen zijn die ook hun banden in de opslag hebben. De curator wil echt niet mede verantwoordelijk zijn voor een eventueel ongeval op zomerbanden in de sneeuw omdat je niet bij je winterwielen zou kunnen die eigendom zijn...
Re: Koops Furness vraagt uitstel van betaling aan
Geplaatst: 27.08.2014 - 14:01
door Thom
Met 'mooi plekje' bedoelde ik idd zeer goed bereikbaar
Re: Koops Furness vraagt uitstel van betaling aan
Geplaatst: 27.08.2014 - 15:51
door lint
diesel01 schreef:
Ben blij dat ik ze gewoon in de schuur heb liggen..
Onze winterbanden liggen ook lekker in de eigen schuur, wel zo makkelijk.
Re: Koops Furness vraagt uitstel van betaling aan
Geplaatst: 28.08.2014 - 09:45
door Hans oet Twent
Riessen (Fod) ook dicht. Familie van me heft de XC90 en Fiasco uit dezelfde groep. Kan op zoek naar een nieuwe dealer... enniehow afwachten dus. Heb zojuist de chef wp gebeld en hem heel veel sterkte gewenst. Om een andere dealer voor onderhoud te zoeken is dus geen verkeerde beslissing geweest. Zodra het team weer terug op het honk is gaat de KGB gewoon weer daar in onderhoud...
Blijft zeer zeer triest jongens..... zeker voor al het personeel en hun gezinnen die hierin meegezogen worden.
Re: Koops Furness vraagt uitstel van betaling aan
Geplaatst: 28.08.2014 - 10:20
door lint
Zo is het, het is vervelend voor de dealer dat het voortbestaan onder druk staat maar het leed en de ellende voor het personeel is veel groter.
Re: Koops Furness vraagt uitstel van betaling aan
Geplaatst: 28.08.2014 - 10:43
door RudyZ
NielsPHEV schreef:
Laten we vertouwen op een curator met gezond verstand en redelijkheid zou met echt verbazen als ze over de wielen gaan zitten zeuren zeker aangezien er ongtwijfeld een paar juristen zijn die ook hun banden in de opslag hebben. De curator wil echt niet mede verantwoordelijk zijn voor een eventueel ongeval op zomerbanden in de sneeuw omdat je niet bij je winterwielen zou kunnen die eigendom zijn...
Niels, ik denk dat geen enkele jurist er in zal slagen om een curator of garage aansprakelijk te stellen voor een ongeval omdat jij niet bij je winterbanden zou kunnen

Zo werkt het recht gelukkig niet en een curator (heeft ook een juridische achtergrond) laat zich absoluut niet imponeren.
Re: Koops Furness vraagt uitstel van betaling aan
Geplaatst: 28.08.2014 - 10:54
door Summum
RudyZ schreef:
V480-S60 schreef:
Dat is inderdaad een mogelijkheid waar je rekening mee zou moeten houden, maar dat resulteert dan weer in een rechtzaak. Want jij doet geen zaken met het Bandenhotel maar Koops-Furness.
Beslagleggen zal echter niet kunnen.
Het is een ingewikkeld verhaal. Waarbij je inderdaad tijd nodig hebt.
Juridisch sta je wel sterk, denk ik, maar de curator gaat de banden niet terughalen, want tis geen bezit om te kunnen verkopen. Het bandenhotel zal zich melden als schuldeiser bij de curator (als ze nog geld krijgen, weten we niet), maar het zal me niks verbazen als ze de banden vasthouden totdat de rekening betaald is.
Niet dat ze er zoveel mee kunnen doen, het blijft immers jouw bezit.
Maar goed, we zitten we aardig te speculeren zonder de feiten te kennen.
Als ik jullie begrijp doel je op het zogenaamde retentierecht dat het bandenhotel zou kunnen hebben indien de rekening voor opslag nog niet betaald zou zijn door Koops-Furness. Maar dat gaat alleen op als een vordering (aantoonbaar) betrekking heeft op de exacte wielen waarvan de opslagboer het retentierecht vordert. Ik vermoed dat het bandenhotel niet voor ieder afzonderlijk setje een factuur naar Koops-Furness heeft verzonden, maar dat dit via een lumpsum factuur gaat per seizoen/jaar. In dat geval kan het bandenhotel niet een ongespecificeerd retentierecht op alle aanwezige winterwielen claimen.
Het is overigens een theoretische discussie, want meestal worden die opslagruimtes vooruit betaald. Wij hebben eens een faillissement van een autodealer gehad waarbij ook nog veel bandensets 'op zolder' lagen. Als de administratie van de dealer op orde is, kun je als curator alle eigenaren een briefje sturen dat ze hun wielen op een bepaald moment kunnen komen ophalen. Het zal niet de eerste prioriteit zijn, maar hoeft ook geen maanden te duren! Er is weliswaar maar 1 formele curator, maar bij dit soort grote faillissementen heeft die wel een legertje ondersteunend personeel hoor.
Re: Koops Furness vraagt uitstel van betaling aan
Geplaatst: 28.08.2014 - 11:05
door NielsPHEV
lint schreef:
Zo is het, het is vervelend voor de dealer dat het voortbestaan onder druk staat maar het leed en de ellende voor het personeel is veel groter.
Dealer heeft geen gezin ? Onderleveranciers zijn inmuum voor klanten die omvallen ? Voor het peroneel bestaat WW, wil je niet maar is er wel de dealer zelf en de onderleveranciers (de ondernemers) hebben meestal geen WW. Echt dit soort situaties is voor veel meer mensen dan het personeel echt heel beroerd.
Re: Koops Furness vraagt uitstel van betaling aan
Geplaatst: 28.08.2014 - 12:01
door lint
NielsPHEV schreef:
lint schreef:
Zo is het, het is vervelend voor de dealer dat het voortbestaan onder druk staat maar het leed en de ellende voor het personeel is veel groter.
Dealer heeft geen gezin ? Onderleveranciers zijn inmuum voor klanten die omvallen ? Voor het peroneel bestaat WW, wil je niet maar is er wel de dealer zelf en de onderleveranciers (de ondernemers) hebben meestal geen WW. Echt dit soort situaties is voor veel meer mensen dan het personeel echt heel beroerd.
Zeker heeft de dealer/eigenaar ook een gezin, ook de onderleveranciers hebben een gezin maar de grootste klap komt toch bij het personeel van de dealer.
Waarom heeft de dealer geen WW, dat is alleen als hij of zij eigenaar is anders bij een loondienst constructie wel recht op WW. De onderleveranciers hebben als het goed ook nog andere klanten.
Re: Koops Furness vraagt uitstel van betaling aan
Geplaatst: 28.08.2014 - 12:05
door V480-S60
Niels,
Ik heb in deze situatie geen medelijden met de directie van het bedrijf. Wel met het personeel, waaronder de in loondienst zijnde vestigingsmanagers etc.. Je moet niet vergeten dat het een dealergroep is, en geen franchiseorganisatie. De directie van dit bedrijf heeft weliswaar geen WW maar hoogstwaarschijnlijk wel voldoende zelf achter de hand. En toeleveranciers zijn velaal de importeurs. Dus die leveren dit door aan bedrijven die het overnemen.
Eventuele schoonmaakbedrijven of zelfstandige cateraars die een grote klant zien wegvallen is weer een ander verhaal. Daar kunnen wel klappen vallen.
En Summum, je hebt het helder uitgelegd, daar doel ik inderdaad op. Maar daar ben je dan ook jurist voor.

Re: Koops Furness vraagt uitstel van betaling aan
Geplaatst: 28.08.2014 - 12:06
door Walter
Theo, een dealer heeft wel meer leveranciers dan alleen de importeur
Re: Koops Furness vraagt uitstel van betaling aan
Geplaatst: 28.08.2014 - 12:15
door V480-S60
Je hebt gelijk Walter, Maar ik wil wat korter reageren. Doe ik soms iets te kort door de bocht.
Re: Koops Furness vraagt uitstel van betaling aan
Geplaatst: 28.08.2014 - 16:44
door henkchroom
Beste allemaal,
Ik heb antwoord van de curatoren betreffende de winterbanden.
Dus aan het werk.
Namens de curatoren informeer ik u hierbij over de procedure omtrent de door u gestalde winterbanden.
Tegelijk met het uitspreken van het faillissement is een zogenaamde 'afkoelingsperiode' ingesteld. Dat houdt in dat tijdelijk geen zaken mogen worden uitgeleverd, ongeacht wie daarvan de eigenaar is. Ook uw winterbanden/wielen kunnen daarom op dit moment niet opgehaald worden.
Binnenkort zal er echter een ophaaldag georganiseerd worden. Ter voorbereiding hiervan verzoek ik u om mij de volgende gegevens toe te zenden:
- Naam, adres, woonplaats, e-mailadres en telefoonnummer
- Vestiging waar uw banden/wielen zijn gestald
- Kenteken, merk en type van de auto waarbij de banden horen
Deze gegevens zullen wij verwerken in een database, waarna u zult worden opgeroepen voor de ophaaldag. De datum hiervoor is nog niet bekend.
Met vriendelijke groet,
namens curatoren,
Joris
Re: Koops Furness vraagt uitstel van betaling aan
Geplaatst: 28.08.2014 - 16:55
door lint
Dat is duidelijk en ook niet onverwacht dit bericht.
Er wordt niet gezegd hoelang de "afkoelingsperiode" duurt en je moet zelf dus aantonen dat je de eigenaar bent van de opgeslagen winterbanden.
Succes met de terughaalactie.
Re: Koops Furness vraagt uitstel van betaling aan
Geplaatst: 28.08.2014 - 17:33
door NielsPHEV
V480-S60 schreef:
Niels,
Ik heb in deze situatie geen medelijden met de directie van het bedrijf. Wel met het personeel, waaronder de in loondienst zijnde vestigingsmanagers etc.. Je moet niet vergeten dat het een dealergroep is, en geen franchiseorganisatie. De directie van dit bedrijf heeft weliswaar geen WW maar hoogstwaarschijnlijk wel voldoende zelf achter de hand. En toeleveranciers zijn velaal de importeurs. Dus die leveren dit door aan bedrijven die het overnemen.
Eventuele schoonmaakbedrijven of zelfstandige cateraars die een grote klant zien wegvallen is weer een ander verhaal. Daar kunnen wel klappen vallen.
En Summum, je hebt het helder uitgelegd, daar doel ik inderdaad op. Maar daar ben je dan ook jurist voor.
Je bent kennelijk beter ingevoerd dan ik ben niet bekend met de directie en ken al zeker hun rol niet in de opmaat naar het failissement. Gelukkig gaat men tegenwoordig best ver in het verantwoordelijk houden van bestuurders mochten er zaken niet door de beugel kunnen dan wordt dit tegenwoordig vaak opgemerkt. Hoeveel de directie of medewerkers achter de hand hebben vind ik niet zo relevant het is voor allemaal zuur ik ken voldoende situaties waar directies en medewerkers hun levenswerk zagen instorten.
Re: Koops Furness vraagt uitstel van betaling aan
Geplaatst: 28.08.2014 - 18:10
door diesel01
NielsPHEV schreef:
V480-S60 schreef:
Niels,
Ik heb in deze situatie geen medelijden met de directie van het bedrijf. Wel met het personeel, waaronder de in loondienst zijnde vestigingsmanagers etc.. Je moet niet vergeten dat het een dealergroep is, en geen franchiseorganisatie. De directie van dit bedrijf heeft weliswaar geen WW maar hoogstwaarschijnlijk wel voldoende zelf achter de hand. En toeleveranciers zijn velaal de importeurs. Dus die leveren dit door aan bedrijven die het overnemen.
Eventuele schoonmaakbedrijven of zelfstandige cateraars die een grote klant zien wegvallen is weer een ander verhaal. Daar kunnen wel klappen vallen.
En Summum, je hebt het helder uitgelegd, daar doel ik inderdaad op. Maar daar ben je dan ook jurist voor.
Je bent kennelijk beter ingevoerd dan ik ben niet bekend met de directie en ken al zeker hun rol niet in de opmaat naar het failissement. Gelukkig gaat men tegenwoordig best ver in het verantwoordelijk houden van bestuurders mochten er zaken niet door de beugel kunnen dan wordt dit tegenwoordig vaak opgemerkt. Hoeveel de directie of medewerkers achter de hand hebben vind ik niet zo relevant het is voor allemaal zuur ik ken voldoende situaties waar directies en medewerkers hun levenswerk zagen instorten.
+1 een bedrijf is meer dan een geldmachine, buitengewoon zuur als dat omvalt niet alleen voor medewerkers maar zeker voor eigenaren die het met eigen handen hebben opgebouwd.
Vaak hebben die door hard te werken groei gerealiseerd waardoor er werkgelegenheid werd gecreƫerd, dat zien omvallen vaak zonder sociaal vangnet doet mij de rillingen over de rug lopen.
Daar waar opzet is door directie om aan te sturen op faillissement en zodoende gelden te onttrekken is iets anders en mag wmb juridisch aangepakt worden.
Maar vooralsnog zuur voor iedere betrokkene.