als sommige weten was ik in de markt voor een V-8 maar me zeeuwse verstand heeft het gewonnen. nu op zoek naar een D5, van benzine naar diesel gaat me al 1800.- p/j schelen.
maar als techneut trekt het me wel, maar heb ik me ook in gelezen in het blok. en het is niet zo,n beul als de 5 cil. benzine of diesel. de 2005 uitvoering er van was rond uit ~ slecht?
op latere uitvoeringen zou de olie flow in de kop aangepast moeten worden. (voor de zekerheid)
dat nobel er 600pk uit trekt das mooi, maar is er ook een standtijd of gegarandeerd aantal kilometer bekend, een kennis van me voert altijd alles op, zijn porsche,s maar nu ook zijn laatste ferrari..
485 italia edo-competition, standaard 562pk nu 700pk. zijn porsche was na 2 jaar op, van de ferrari hadden ze gezegt "er kan meer uit gehaald worden, maar hoe snel wil je de versnellings bak vervangen?"
maar met die super auto,s zegt de verzekering max 10k kilometer per jaar.
en de bak van de V-8 is ook net up to par.
van de week in een v60 polestar gereden, ja een engineered by polestar versie, en ja inderdaad je kan niet genoeg power hebben, maar dat bakkie heeft 350 pk maar het zijn niet de pk,s die hem zo pittig maken maar de bak. stock T6 heeft 300 of 325 pk, zat het hem dan in die 25 pk?
je heb denk ik niet meer pk,s nodig 315 tegen over 350, maar een agressiever motor management, en een versnellingsbak die het bij houdt en aan kan.
die polestar gaat sneller (automatisch op sport stand) door zijn versnellingen dan "ik" het voor elkander krijg. met andere woorden niet automatisch schakelen is niet mogelijk als je vol accelereert. je houdt het niet bij, schakelen is een brul, klap, fluit en weer en weer en weer. 0 wheel spin.
kort verhaal V-8 naar 350 brengen leuk, maar betrouwbaar? vermogen op de weg kwijt kunnen? bak? die polestar daar kunnen ook nog meer pk,s uit peuteren maar ze verkopen hem wel als zijnde 50 / 60 k per jaar, en 10 / 15 jaar mee zonder te reviseren.
zo als Edo zegt hoe snel wil je wat vervangen, the sky is the limit, als je portemonnee het aan kan.
