Nieuwe aanwinst: '08 S60 2.5t Summum

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Gebruikersavatar
bveenhof
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 22.01.2016 - 10:26

Vandaag weer een stukje verder gekomen met 1 v/d klauwen. Ondanks de staalborstel, blijven ze toch nog wat roestig. Kan dit kwaad met verven? Uiteraard na goed ontvetten enzo.

De piston lijkt er overigens prima uit te zien. Eventueel alleen nieuwe rubbers dus, als ik die krengen kan vinden <_<
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
'08 Volvo S60 2.5t Summum

Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Gebruikersavatar
Gerald de Groot
4th Gear member
Berichten: 775
Lid geworden op: 16.10.2013 - 22:31
Locatie: Lieren
Contacteer:

De rubbers en cupjes heb ik destijds ook naar gezocht en niet kunnen vinden. Zelfs de volvo-dealer niet. Revisieklauw was wel leverbaar, dus ergens zou dat spul toch te verkrijgen moeten zijn, zou je zeggen. De zuiger heb ik er echter wel even uit gehad om alles intern ook mooi schoon te kunnen krijgen. Gelukkig is er niets stuk gegaan, maar het blijft wel een risico.
V70 T5 2001 geartronic - mistral green
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2810
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Is het deze set niet?
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
bveenhof
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 22.01.2016 - 10:26

Je zou inderdaad zeggen dat het dat setje wel moet zijn, aangezien er geen enkele andere te vinden is. Ik mis dan alleen dat grote rubbere gevaarte dat helemaal om de piston heen zit. Of zou dat de grootste rubberen ring zijn en dat die nog uitgevouwen kan worden?
'08 Volvo S60 2.5t Summum

Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27069
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Dat is die grote, die vouwt nog uit
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
bveenhof
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 22.01.2016 - 10:26

Mooi! Zal nog even meten voor alle zekerheid en dan bestellen. Komt evengoed nog op bijna €50 uit... maar goede rubbertjes zijn best belangrijk :P
'08 Volvo S60 2.5t Summum

Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Gebruikersavatar
Gerald de Groot
4th Gear member
Berichten: 775
Lid geworden op: 16.10.2013 - 22:31
Locatie: Lieren
Contacteer:

Zeker, anders moet je toch opzoek naar een V70 :D
V70 T5 2001 geartronic - mistral green
Gebruikersavatar
bveenhof
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 22.01.2016 - 10:26

Hahaha! :D Omdat natuurlijk zonder goede rubbers de werking van de remmen negatief beïnvloed kan worden, waardoor de S60 zomaar in de prak gereden kan worden. Mocht dat gebeuren, dan koop ik natuurlijk een XC90 en bouw ik daar de carroserie van een S60 omheen. Dan zitten de remmen alvast goed en heb ik geen gezeur meer met rubbertjes enzo :)
'08 Volvo S60 2.5t Summum

Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Gebruikersavatar
bveenhof
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 22.01.2016 - 10:26

Vandaag ook de andere klauw aardig gestaalborsteld. M'n neus zit weer vol met remstof, maar er kwam een nette klauw uit. Ook deze piston lijkt er erg goed uit te zien. Volgende stap is goed schoonmaken en ontvetten. Welk spul is hier goed voor?

Wat me ook nog opviel; de fussee's heb ik compleet liggen. Ik meette het stofschild eens op en die is 320mm. Klopt dit? Ik kan me herinneren dat bij mijn Audi de stofschilden ook niet exact even groot waren als de remschijven. Of heb ik wellicht de verkeerde fussee's? Daarnaast zaten de fusseebouten er ook niet bij :( Die ga ik nog even navragen.

Voor de remklauwen; welk nummer moet ik hebben als ik wil checken welk onderdeel ik precies heb? Op de klauw zelf staan wel nummers (beginnend met 960), maar deze kan ik nergens terugvinden online.
'08 Volvo S60 2.5t Summum

Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Gebruikersavatar
bveenhof
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 22.01.2016 - 10:26

Gisteren de auto naar de wasbox gereden, een paar dorpen verderop zodat ik 'm een beetje warm kon rijden. De auto heeft zo'n twee weken stilgestaan. Er vielen me een paar dingen op tijdens de rit:

Licht trillen tijdens remmen
Nog nooit eerder gevoeld, maar gisteren was er duidelijk een lichte trilling tijdens het remmen. Niks exteems, maar helemaal goed is het ook niet. Het viel me op dat de schijven aardig wat vlekken hebben(bijrijders kant is erger, die stond aan de kant van de weg, terwijl de andere enigzins beschermt was door een heg). Ik gok dat het wat verwering is na lang stilstaan en veel verschillende weertypes (sneeuw, warm, mist, regen... het hele pretpakket in twee weken tijd :)). Wellicht veroorzaakt dat de trillingen?

Lichte tok
Wanneer ik een drempel afga, viel me gisteren een tok op. Vooral bij die vloeiende drempels die je wel eens tegenkomt op landwegen, die je snelheid er iets uithalen en voorkomen dat courreurs losgaan daar. Je hoort het niet continu. Ik heb eens geprobeerd om iets sneller dan normaal (en normaal ga ik met 10 ~ 15km/u lager dan de max. snelheid erover) de drempel te pakken, met het idee dat je het dan zeker moet horen. Maar je lijkt het erger te horen als je rustig de drempel afgaat. Het lijkt voor in het midden te zitten ergens.

Tankklep gaat niet meer van slot
Gisteren toen ik de tankdop open wou maken om deze even te reingen, wou deze niet meer open. Thuis heb ik de garage eens gebeld (dit kwam natuurlijk bijna nooooooit voor... typisch, daar lijk ik altijd last van te hebben :)), te horen gekregen dat het zo goed als zeker het motortje is en hoe ik deze handmatig open kan krijgen. Dat is gelukt. Vandaag even kijken of ik deze eruit kan slopen en of ik er iets aan kan zien. Hij ging in ieder geval niet meer van het slot en, eenmaal handmatig geopend, ook niet meer op slot. Hoop dat ik het zelf kan fixen, want laten repareren / vervangen komt op 100+ euro uit. HONDERD euro ex.! Soms denk ik erover om toch weer een Jap te gaan rijden... als die al stuk gaan, betaal je in ieder geval geen 100 euro voor één of ander suf motortje :(
Laatst gewijzigd door bveenhof op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
'08 Volvo S60 2.5t Summum

Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27069
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Licht trillen zullen kromme schijven zijn.
Met de sneeuw en een hoop nattigheid wil dat nog wel eens gebeuren, beetje remmen, voet op de rem houden en dan trekken ze krom als je pech hebt.
Is wel gelijk een goed excuus om je remmen om te bouwen! 8)

En dat klepje is een beruchte kwaal.
Maak hem open en dan zie je 2 torx schroeven ziten, die los draaien en je hebt het motortje los.
Ik heb het ook gehad en opgelost met een exemplaar van de sloop voor 2 tientjes. Je kan ook het stekkertje eruit trekken en doorrijden zonder slot als het je niets uit maakt.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2810
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

"Tankklep gaat niet meer van slot"

Heb ik onlangs ook gehad, ik heb het motortje helemaal uitelkaar gehad contactjes schoongemaakt inelkaar gezet en deed het weer.
Laatst gewijzigd door Johan s60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
bveenhof
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 22.01.2016 - 10:26

Mogguh! Het motortje heb ik los nu en de plastic delen heb ik uit elkaar gehaald. Hij ziet er helemaal schoon en als nieuw uit, dus ik ben bang dat ik minder geluk heb en dat het daadwerkelijke motortje overleden is. Of heb je dat ijzeren motortje ook uit elkaar gehad?

Kromme remschijven klinken inderdaad wel het meest aannemelijk. Alleen heb ik ooit een Ford Escort gehad, welke bekend stond om z´n kromtrekkende remschijven. Sindsdien houd ik mijn voet nooit langer dan nodig op de rem en gebruik ik, bijv. bij stoplichten, de handrem. Het lijkt me ook vreemd dat ik de auto wegzet met goede schijven en na twee weken start met kromgetrokken schijven. Maar het is inderdaad een prima excuus om de upgrade wat meer vaart te geven :)
Kan het kwaad eigenlijk, nu even doorrijden met ietwat kromme schijven? Behalve dat het best hinderlijk is.
'08 Volvo S60 2.5t Summum

Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27069
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Nee, kwaad kan het niet
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
bveenhof
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 22.01.2016 - 10:26

Mooi! Dan kan ik nog even rustig zoeken :) Tot nu toe deze gevonden, welke volgens mij prima zijn:

Blokken
https://www.autopartsonline.nl/VOLVO/XC90/XC90/2.5-20V+TURBO+%28AWD%29/p/P86018+%7CS

Schijven
https://www.autopartsonline.nl/VOLVO/XC90/XC90/2.5-20V+TURBO+%28AWD%29/p/17408+%7CS

Waarbij de gaatjes eigenlijk alleen voor de styling zijn (als ik dan toch straks een mooi gekleurde klauw heb... :)). Enige wat me nog wel opviel bij de schijven; het scheelt soms een paar mm in dikte. Maakt dat wat uit? En dan heb je nog 336mm voor 17" remsystemen, maar ook voor 17.5" remystemen. Ik gok dat ik de 17" moet hebben (ook mijn huidige velgmaat)?
'08 Volvo S60 2.5t Summum

Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2810
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Ik zou geen schijven met gaatjes nemen, remt nauwelijks beter, bovendien maken ze meer lawaai en gaan uiteindelijk de gaatjes dicht zitten met remstof en er slijten dan groeven in.

Nee ik heb dat motortje zelf niet uitelkaar gehad, maar werkt het nu?
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27069
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Mijn ervaring is dat de schijven met gaatjes zelfs gaan scheuren.
Gewoon voor normale gaan, bespaard je nog geld ook :)

Zou overigens inderdaad voor 17 inch kiezen, dan weet je zeker dat het past.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2810
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Kans op scheuren is idd ook groter, er wordt vaak een vergelijking met duurdere merken (o.a. Porsche) gemaakt maar die schijven worden anders geproduceerd en zijn niet te vergelijken.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
bveenhof
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 22.01.2016 - 10:26

Vandaag nog eens geprobeerd om het motortje terug te zetten en... hij deet precies niets :) Echt overleden, dus dat wordt een nieuwe zoeken. Op Marktplaats stonden ze voor 40 euro, maar volgens mij moet dat goedkoper kunnen.

Ik weet inderdaad dat die gaatjes eigenlijk alleen voor de looks zijn en niet, zoals ze dat zelf zo mooi weten te vertellen, voor extra ventilatie en +11,47pk :P En het ziet er wel cooler uit (en iets minder lomp dan die enorme glimmende schijven). Overigens met de A3 nooit last gehad van scheuren en daarmee heb ik toch +/- 2.5 jaar rondgereden met geperforeerde Zimmermanns. Ga ik nog even over nadenken!
'08 Volvo S60 2.5t Summum

Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27069
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Ik had er een voor 2 tientjes bij Marans
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”