Gisteren de auto naar de wasbox gereden, een paar dorpen verderop zodat ik 'm een beetje warm kon rijden. De auto heeft zo'n twee weken stilgestaan. Er vielen me een paar dingen op tijdens de rit:
Licht trillen tijdens remmen
Nog nooit eerder gevoeld, maar gisteren was er duidelijk een lichte trilling tijdens het remmen. Niks exteems, maar helemaal goed is het ook niet. Het viel me op dat de schijven aardig wat vlekken hebben(bijrijders kant is erger, die stond aan de kant van de weg, terwijl de andere enigzins beschermt was door een heg). Ik gok dat het wat verwering is na lang stilstaan en veel verschillende weertypes (sneeuw, warm, mist, regen... het hele pretpakket in twee weken tijd

). Wellicht veroorzaakt dat de trillingen?
Lichte tok
Wanneer ik een drempel afga, viel me gisteren een tok op. Vooral bij die vloeiende drempels die je wel eens tegenkomt op landwegen, die je snelheid er iets uithalen en voorkomen dat courreurs losgaan daar. Je hoort het niet continu. Ik heb eens geprobeerd om iets sneller dan normaal (en normaal ga ik met 10 ~ 15km/u lager dan de max. snelheid erover) de drempel te pakken, met het idee dat je het dan zeker moet horen. Maar je lijkt het erger te horen als je rustig de drempel afgaat. Het lijkt voor in het midden te zitten ergens.
Tankklep gaat niet meer van slot
Gisteren toen ik de tankdop open wou maken om deze even te reingen, wou deze niet meer open. Thuis heb ik de garage eens gebeld (dit kwam natuurlijk bijna nooooooit voor... typisch, daar lijk ik altijd last van te hebben

), te horen gekregen dat het zo goed als zeker het motortje is en hoe ik deze handmatig open kan krijgen. Dat is gelukt. Vandaag even kijken of ik deze eruit kan slopen en of ik er iets aan kan zien. Hij ging in ieder geval niet meer van het slot en, eenmaal handmatig geopend, ook niet meer op slot. Hoop dat ik het zelf kan fixen, want laten repareren / vervangen komt op 100+ euro uit. HONDERD euro ex.! Soms denk ik erover om toch weer een Jap te gaan rijden... als die al stuk gaan, betaal je in ieder geval geen 100 euro voor één of ander suf motortje