Pagina 8 van 17

Re: problemen XC90

Geplaatst: 11.05.2017 - 17:51
door BendW
te="Willy.VdW"]
Is het bij de afweging over duurzaamheid ook niet van belang hoe er met een auto wordt omgesprongen?
Vroeger werd een auto als een juweel behandeld werd terwijl ik nu, schijnbaar vooral dieselrijders
(hoofdzakelijk met een firmawagen?) zie die er danig de pees op leggen, ook met een koude motor.

Je krijgt alles kapot als je wil...Als ik over duurzaamheid spreek,dan bedoel ik bij normaal gebruik...Als je niet normaal kan omgaan met dingen waarvoor ze bedoeld zijn dan draai je alles naar de haaien en dan bedoel ik ook alles niet enkel auto's...

Re: problemen XC90

Geplaatst: 11.05.2017 - 18:30
door Willy.VdW
BendW schreef: Als ik over duurzaamheid spreek,dan bedoel ik bij normaal gebruik...
Dat begrijp ik.
Het punt dat ik wou maken is dat moderne motoren wellicht veel meer afzien waardoor
het plaatje van hub duurzaamheid negatief beïnvloedt kan worden tov oudere motoren.

Re: problemen XC90

Geplaatst: 11.05.2017 - 19:24
door BendW
Willy.VdW schreef:
BendW schreef: Als ik over duurzaamheid spreek,dan bedoel ik bij normaal gebruik...
Dat begrijp ik.
Het punt dat ik wou maken is dat moderne motoren wellicht veel meer afzien waardoor
het plaatje van hub duurzaamheid negatief beïnvloedt kan worden tov oudere motoren.
Dat is ook zo,volledig met eens

Re: problemen XC90

Geplaatst: 11.05.2017 - 19:47
door Conradi
Willy.VdW schreef: Het punt dat ik wou maken is dat moderne motoren wellicht veel meer afzien waardoor
het plaatje van hub duurzaamheid negatief beïnvloedt kan worden tov oudere motoren.
Je punt is erg begrijpelijk, want het lijkt zo logisch. Hoe kun je immers nu hoge vermogens uit kleinere motoren halen?

Toch kan dat heel goed. Belangrijk om te beseffen is dat motoren, en materiaalontwikkeling, niet stilstaat. De 4 cylinder motor in de XC90 kun je niet zomaar vergelijken met de Skövde 4-cylinder die ooit in de S40/V40 lag. Thermisch is bijvoorbeeld de motor heel anders opgezet. Turbo's - vroeger een bekend gevoelig punt bij benzinemoten- worden veel beter gekoeld en gesmeerd, en worden aangestuurd met een elektrische oliepomp. Zodoende is bijvoorbeeld de smering ook geborgd als je de motor uitzet. De elektronische besturing wordt steeds beter. Ik kan wel even doorgaan.
Het gevolg is wèl, dat motoren complexer worden. Maar - om dat eens om te draaien - de lelijke eend van Citroën is zo ongeveer de eenvoudigste techniek die ik ken, maar verre van betrouwbaar ;-)

Overigens - los van de hele 8/6/5/4/-cylinder discussie, hebben de compactere motoren in de XC90 nog een groot voordeel; er is eindelijk meer ruimte voor de wielophanging. De traditionele McPhersons, zij vervangen door double-wishbones, luchtvering is mogelijk en de draaicirkel is enorm afgenomen. Ook dat merk ik elke dag ;-)

Re: problemen XC90

Geplaatst: 11.05.2017 - 20:35
door Willy.VdW
Mijn punt is niet dat het niet kan om hogere vermogens uit kleinere motoren te halen, ik ben ervan overtuigd dat
dit dankzij de huidige technologie op alle vlakken die met motorenbouw te maken hebben best mogelijk is.
Ik wou enkel stellen dat de duurzaamheid van de huidige motoren door de aard van het gebruik ervan mogelijk
negatief overkomt tov de motoren van yesteryear omdat daar veel omzichtiger mee werd omgesprongen.

Re: problemen XC90

Geplaatst: 11.05.2017 - 21:37
door Conradi
Ook die wereld staat niet stil ;-)

Als je naar bijvoorbeeld de merken top-10 in Nederland kijkt, zie je dat ‘dure’ merken als Audi en BMW hoog genoteerd staan. Het grootste deel van die auto’s zijn geleased of zijn van bedrijven. Niet alleen hier, in allerlei vormen en varianten zie je dat overal.
Audi en BMW weten dat ook en zijn al lang bezig om van ‘cost-of-ownership’ op te schuiven naar ‘cost-of-usage’. De meeste rijders kopen immers niet meer. Daar zit een heel wereld achter, omdat de aanschafprijs niet - alleen meer - doorslaggevend is, maar vooral onderhoud en afschrijving.

Terug naar jouw opmerking: wat bij BMW ooit begon als de service interval-indicator is voortaan een hele logging hoe de auto gebruikt wordt. Onderhoud wordt daar op afgestemd en auto’s die dus ‘slecht’ bereden worden komen eerder in de werkplaats en gaat ‘r een seintje naar de leasemij.

Re: problemen XC90

Geplaatst: 12.05.2017 - 07:24
door bart simpson
Dat klinkt allemaal prima maar een paar jaar oude Audi of BMW blijft niet te huur en komt in een circuit terecht waar iemand hem als gebruikte auto dient te gaan kopen, ergo ALLE ooit nieuwe auto's gaan op die manier hun weg in een later leven. vinden

Re: problemen XC90

Geplaatst: 26.05.2017 - 22:01
door ArtXC90
het houdt niet op(((((
vandaag reed ik naar mijn werk, opeens een schildpad ......eerst geel daarna rood....beperkt vermogen en ik kon niet harder dan 75km/uur rijden
de auto staat weer bij de garage......voor de 3de keer
ik heb besloten om de auto te gaan verkopen....

Re: problemen XC90

Geplaatst: 27.05.2017 - 00:31
door NielsPHEV
vervelend, maar als je de auto echt echt zat bent zeker verkopen

Re: problemen XC90

Geplaatst: 27.05.2017 - 09:58
door C30BlackStone
ArtXC90 schreef: het houdt niet op(((((
vandaag reed ik naar mijn werk, opeens een schildpad ......eerst geel daarna rood....beperkt vermogen en ik kon niet harder dan 75km/uur rijden
de auto staat weer bij de garage......voor de 3de keer
ik heb besloten om de auto te gaan verkopen....
Echt balen dat je zoveel pech met de XC90 hebt! Ik heb dit topic aan de zijkant gevolgd, en na al jouw klachten zou ik waarschijnlijk ook de auto willen verkopen. 'Waarschijnlijk', omdat ieder mens hier anders mee om gaat.

Ik hoop van harte dat je bij een ander merk minder problemen hebt.

Re: problemen XC90

Geplaatst: 01.06.2017 - 22:14
door ArtXC90
eergisteren kreeg ik een tel van de dealer: de auto is klaar....
nog geen 5min later melding: voorruitsensor is afgedekt?????? melding bleef op en neer gaan
het viel me op dat de auto volledig opgeladen tot 29km was.....
weer een mail terug naar de dealer:
-door de update was nu het bereik tot 29km
-melding voorruitsensor kenden ze nog niet
-ik krijg weer een nieuwe lerenbekleding voor mijn stoel
-hoes van mijn sleutel wordt weer vervangen

Re: problemen XC90

Geplaatst: 01.06.2017 - 22:30
door Mavi57
ArtXC90 schreef: eergisteren kreeg ik een tel van de dealer: de auto is klaar....
nog geen 5min later melding: voorruitsensor is afgedekt?????? melding bleef op en neer gaan
het viel me op dat de auto volledig opgeladen tot 29km was.....
weer een mail terug naar de dealer:
-door de update was nu het bereik tot 29km
-melding voorruitsensor kenden ze nog niet
-ik krijg weer een nieuwe lerenbekleding voor mijn stoel
-hoes van mijn sleutel wordt weer vervangen
Die 29 km km (30 soms 31 in Hybrid - 34 à 35 in Pure) heb ik ook sinds de grote upgrade naar Sensus 2.0.
De "real life" range blijft echter dezelfde. +/- 25 à 27 km. 8-)

Re: problemen XC90

Geplaatst: 02.06.2017 - 07:00
door Autozoeker
http://forums.swedespeed.com/#/topics/237266?page=1
voor ruitsenser gedoe. opnieuw calibreren oid.

Re: problemen XC90

Geplaatst: 02.06.2017 - 08:33
door diesel01
Mavi57 schreef:
ArtXC90 schreef: eergisteren kreeg ik een tel van de dealer: de auto is klaar....
nog geen 5min later melding: voorruitsensor is afgedekt?????? melding bleef op en neer gaan
het viel me op dat de auto volledig opgeladen tot 29km was.....
weer een mail terug naar de dealer:
-door de update was nu het bereik tot 29km
-melding voorruitsensor kenden ze nog niet
-ik krijg weer een nieuwe lerenbekleding voor mijn stoel
-hoes van mijn sleutel wordt weer vervangen
Die 29 km km (30 soms 31 in Hybrid - 34 à 35 in Pure) heb ik ook sinds de grote upgrade naar Sensus 2.0.
De "real life" range blijft echter dezelfde. +/- 25 à 27 km. 8-)
Geweldig avatar!

Re: problemen XC90

Geplaatst: 23.06.2017 - 11:46
door Autozoeker
ArtXC90 schreef: eergisteren kreeg ik een tel van de dealer: de auto is klaar....
nog geen 5min later melding: voorruitsensor is afgedekt?????? melding bleef op en neer gaan
het viel me op dat de auto volledig opgeladen tot 29km was.....
weer een mail terug naar de dealer:
-door de update was nu het bereik tot 29km
-melding voorruitsensor kenden ze nog niet
-ik krijg weer een nieuwe lerenbekleding voor mijn stoel
-hoes van mijn sleutel wordt weer vervangen
dat van die voorruit sensor afgedekt is bug icm sensus 2.0 en my16. is software patch voor uit.

Re: problemen XC90

Geplaatst: 24.06.2017 - 20:51
door ArtXC90
de kogel is door de kerk, mijn XC 90 staat te koop.....

Re: problemen XC90

Geplaatst: 24.06.2017 - 20:53
door ArtXC90
ArtXC90 schreef: de kogel is door de kerk, mijn XC 90 staat te koop.....dus als iemand een goed onderhouden Volvo zoek (staat vaker bij de dealer dan bij mij voor de deur)

Re: problemen XC90

Geplaatst: 24.06.2017 - 21:03
door HansEindhovenV70
Hihi... leuk gebracht/geprobeerd... maar wie zit er nu te wachten op: Nr 1. problemen auto ;-)

Re: problemen XC90

Geplaatst: 24.06.2017 - 21:22
door Mart van der Steeg
HansEindhovenV70 schreef: Hihi... leuk gebracht/geprobeerd... maar wie zit er nu te wachten op: Nr 1. problemen auto ;-)
Da's toch een 'niet goedkoop geintje',
Maar kan het mij wel voorstellen, op gegeven moment ben je er klaar mee.

Re: problemen XC90

Geplaatst: 24.06.2017 - 21:40
door HansEindhovenV70
Volvo moet zo'n auto eigenlijk uit de handel halen.... geen reclame..