Pagina 8 van 11

Geplaatst: 22.12.2006 - 19:44
door bart simpson
Battlecruiser S80 schreef:TS... Je weet toch hoe het in een democratie werkt? Wetten worden weliswaar gemaakt door de wetgever, maar het volk mag daar kritiek op hebben en via electorale druk (o.a. via opiniepeilingen etc. etc.) is de wetgever vaak bereid om op zijn dwalingen terug te komen.

Oftewel: de wens tot wetswijzigingen komt vaak uit het volk voort. je doet net of een wet een bevel is, waar geen verandering aan mogelijk is.

Dat is dus niet zo...
Maar zolang het een wet is heb ook jij je eraan te houden, of het je nu bevalt of niet.

Heb zelf de indruk dat in een democratie ook dingen besloten worden waarmee ik het oneens zou kunnen zijn, toch is er een zekere regelgeving in het algemeen belang, dat die voor zekere mensen niet zou gelden omdat ze het allemaal toch beter weten is nooit in mij opgekomen... call me stupid.

Geplaatst: 22.12.2006 - 19:49
door Gast
Ludo schreef:
AlexV70 schreef:
met verdamper = GEEN pomp
zonder verdamper = pomp
precies, nóg een reden om de 80% begrenzer niet weg te halen bij systemen met pomp.
er zit nl ook nog een beluchtingsslang in.
als je méér tankt dan de 80%, heb je kans dat er vloeibaar lpg in de pomp terechtkomt.
zo heeft de pomp geen smering meer en loopt geheid vast.

veel problemen en slechte systemen hoor je dan links en rechts.... :roll:
Heb jij een tekening van zo'n tank met pomp, want beluchtingsslang op de pomp?
Ik dacht dat de pomp sowieso in het vloeibare gas lag.
Kunnen we weer wat leren. :P

Geplaatst: 22.12.2006 - 21:55
door Barry (Grillmeister)
even off topic, @Bart rijd jij zelf nu eigenlijk diesel of benzine?

Geplaatst: 22.12.2006 - 21:56
door bart simpson
Barry (Grillmeister) schreef:even off topic, @Bart rijd jij zelf nu eigenlijk diesel of benzine?
Beiden.. (alleen niet in dezelfde auto)

Geplaatst: 22.12.2006 - 23:58
door Ludo
AlexV70 schreef: Heb jij een tekening van zo'n tank met pomp, want beluchtingsslang op de pomp?
Ik dacht dat de pomp sowieso in het vloeibare gas lag.
Kunnen we weer wat leren. :P
ja, de pomp zit idd in het vloeibare gas, maar de beluchtingslang niet.
die staat in verbinding met het oliecarter en dient voor drukschommelingen in de tank op te vangen.
is dus heel belangrijk dat hier geen vloeibaar lpg in komt, lpg smeert niet!.

dit is de Vialle multivalve II aansluiting met beluchting naar buiten:

Geplaatst: 23.12.2006 - 13:50
door V480-S60
Even olie op het vuur gooien. voor Slagschip en Bart.
Ik werk dus in de branche die de regels voor wat betreft LPG moet controleren.

En het gekke is, ik ben het met beiden eens.

Bart heeft gelijk dat je de wet moet volgen.
Slagschip heeft gelijk dat de wet in dit geval wel eens te ver doorslaat.

In Den Haag is medio jaren 70 dat regeltje bedacht van die 80% beveiliging. Toen wist men niet beter. En met betrekking tot het veiligheidsaspect werd daar dus een grote marge op gezet.
Momenteel zijn de beveiligingen echter een stuk beter, weet men meer van de materie en is het in de praktijk heel goed mogelijk om die 80% te verhogen naar bijvoorbeeld 90%.

Alleen zoals men hier weet blijft Den Haag wat achter met regelgeving. Zoals gewoonlijk is men circa 5 jaar te laat met het aanpassen van regeltjes.

Maar één ding staat voorop. Blijf zelf met je onkundige vingers van veiligheidsvoorzieningen af.

En er staat voor 2007 gewijzigde regelgeving voor LPG op stapel. (Voor wat betreft verkoop en veiligheidsvoorzieningen) dus wie weet. Ik heb nog niet alles doorgekregen van de branche.

Geplaatst: 23.12.2006 - 16:59
door Battlecruiser
Mee eens!

Geplaatst: 23.12.2006 - 19:56
door Gideon_XC90
Lijken mij zeer verstandige woorden

Geplaatst: 23.12.2006 - 20:20
door bart simpson
Kan me daar ook zeer in vinden, maar mocht je dan toch aan het knoeien slaan doe dat dan midden op de maasvlakte ofzo.

Geplaatst: 23.12.2006 - 20:58
door Gast
Drenthe ook goed? :P

Geplaatst: 23.12.2006 - 20:59
door bart simpson
AlexV70 schreef:Drenthe ook goed? :P
wil je een eerlijk of een diplomatiek antwoord? :wink:

Geplaatst: 24.12.2006 - 19:57
door boertie
Ik heb vanwege mijn werk de testen daarmee gezien en ben overtuigd geraakt. (De brandweer blust ook veel liever een auto met LPG dan met benzine)
wel eens opgemerkt dat wanneer je op gas rijdt er ook altijd benzine aan boord moet zijn, en ja wanneer de gasinsalatie aan de eisen voldoet dan is dit inderdaad veiliger als benzine

en nee je moet niet aan de 80%vulling knoeien, simpel voorbeeld: Wanneer je gas gaat tanken dicht bij huis bij -10°C en je zet hem in je lekker verwarmde garage van 20°C dan heb je een temperatuurs verschil van 30°C
dan zet het gas erg uit en als je dan 90%gevild hebt dan gaat zeker je 30bar beveiliging open en je netjes afgesloten garage vult zich met gas, doe dan het licht in je garage maar niet aan.

Geplaatst: 24.12.2006 - 20:25
door Gast
@Boertie, de omgevings temperatuur is toch niet gelijk aan de gas temperatuur?

Zijn er (nog) mensen die hun garage op 20° verwarmen?
Zijn er nog mensen die hun auto in de garage kwijt kunnen? :P

Daarbij komt dat als de 10% is opgevuld, de druk in de tank hoger moet worden dan 27 bar.
Voordat deze begint af te blazen.

Geplaatst: 24.12.2006 - 20:43
door boertie
Alex het is maar een voorbeeld van wat er kan gebeuren.
en de omgevings temperatuur is in dit geval alleen belangrijk als hij voor langere tijd in de verwarmde garage staat, de druk stijgt sneller als je lief is. :oops:
kan dit wel een keer voor je uitrekenen

ps check even je mail.

Geplaatst: 25.12.2006 - 01:09
door Barry (Grillmeister)
@ boertie de verlichting in mijn garage hangt aan het plafond en gas zakt naar beneden, ik weet niet waar bij jou de verlichting is aangebracht?? (ik heb trouwens wel eens een garage met ingebouwde vloer spots gezien maar dat is wel een unicum...)

En voor de gene die naar de door Bart aangewezen plek gaat (maasvlakte) stuur mij dan ff eerst een mailtje dan film ik het wel even voor www.volkomenkut.com zeker dat we dan geplaatst worden. :onfire:

Grt Barry

Geplaatst: 25.12.2006 - 11:09
door boertie
als jullie het allemaal beter weten dan ga je toch aan het knutselen.
veel succes.

en het is niet zozeer de verlichting die een vonk genereed maar ook de schakelaar.

Groet

boertie

Geplaatst: 25.12.2006 - 11:57
door Gast
@Barry, hier heeft Boertie gewoon gelijk.

Als er gas in de garage is, dan ga je gewoon! :bom:

Geplaatst: 25.12.2006 - 13:02
door Ludo
AlexV70 schreef:@Barry, hier heeft Boertie gewoon gelijk.

Als er gas in de garage is, dan ga je gewoon! :bom:
zeker weten!.
ook zeker weten, 500% zelfs, dat Barry deze proef niet op de som zal/wil nemen.

Geplaatst: 25.12.2006 - 22:23
door Barry (Grillmeister)
Ik heb blond haar met lichte slagen, ik wil geen afro kapsel ala M.Jackson 1970.....

De kans dat de boel boem zegt lijkt mij overigens toch niet erg aanemelijk... het zullen geen 30 liter zijn die weglopen en dan nog blijft het op vloer niveau.... Ik ga iig niet knutselen, (lees knoeien) als ik iets technisch probeer komt daar zelden iets goeds van.

Groet Barry

Geplaatst: 25.12.2006 - 22:49
door Gast
Barry (Grillmeister) schreef:Ik heb blond haar met lichte slagen, ik wil geen afro kapsel ala M.Jackson 1970.....

De kans dat de boel boem zegt lijkt mij overigens toch niet erg aanemelijk... het zullen geen 30 liter zijn die weglopen en dan nog blijft het op vloer niveau.... Ik ga iig niet knutselen, (lees knoeien) als ik iets technisch probeer komt daar zelden iets goeds van.

Groet Barry
oei, ai.
Blijkbaar meen je dit ook nog! Jammer. :cry:

Eigenlijk wilde ik niet reageren, maar ik verbaas mij over zo weinig benul van gas en dan vooral de gevaren! !