Pagina 8 van 24
Re: De Grijze Reus D3 AWD
Geplaatst: 20.12.2017 - 22:22
door D5R-Design
Of een Dealer die alles gewoon weer fikst zonder verder kosten...
Pluim voor Van der Veen.. en Rica..
Re: De Grijze Reus D3 AWD
Geplaatst: 02.01.2018 - 20:00
door BlackcurrantV70
Re: De Grijze Reus D3 AWD
Geplaatst: 02.01.2018 - 21:04
door D5R-Design
Helaas blijven mijn terrein activiteiten beperkt tot asfalt met eventueel een sneeuw laagje.
Met mijn verlaagd AWD onderstel ga ik niet zo ver komen.
misschien dat over 2 jaar hier een V90 cc staat.
Re: De Grijze Reus D3 AWD
Geplaatst: 02.01.2018 - 22:39
door Hans oet Twent
D5R-Design schreef:
Helaas blijven mijn terrein activiteiten beperkt tot asfalt met eventueel een sneeuw laagje.
Met mijn verlaagd AWD onderstel ga ik niet zo ver komen.
misschien dat over 2 jaar hier een V90 cc staat.
Vake bin ie te bange........

Re: De Grijze Reus D3 AWD
Geplaatst: 03.01.2018 - 15:03
door D5R-Design
Hans oet Twent schreef:
D5R-Design schreef:
Helaas blijven mijn terrein activiteiten beperkt tot asfalt met eventueel een sneeuw laagje.
Met mijn verlaagd AWD onderstel ga ik niet zo ver komen.
misschien dat over 2 jaar hier een V90 cc staat.
Vake bin ie te bange........
Toch blij dat ik jouw 06 nummer heb...
Bel je wel als ik achter Hankate vast zit op het zandpad naast het kanaal

Re: De Grijze Reus D3 AWD
Geplaatst: 03.01.2018 - 15:09
door diesel01
Gok er op dat Han de stiefels an trekt en hard lachend het pad op komt lopen.

Re: De Grijze Reus D3 AWD
Geplaatst: 03.01.2018 - 15:11
door Hans oet Twent
diesel01 schreef:
Gok er op dat Han de stiefels an trekt en hard lachend het pad op komt lopen.
Ik fiets hem mooi op de ATB voorbij......
Re: De Grijze Reus D3 AWD
Geplaatst: 09.01.2018 - 09:28
door jrkalf
D5R-Design schreef:
Helaas blijven mijn terrein activiteiten beperkt tot asfalt met eventueel een sneeuw laagje.
Met mijn verlaagd AWD onderstel ga ik niet zo ver komen.
misschien dat over 2 jaar hier een V90 cc staat.
Even wellicht een te simpele, niet-techneut, gedachte: Waarom niet de CC modificaties op het onderstel van de huidige aanbrengen?
Ik doe even de blinde aanname dat de cc variant voornamelijk uit wat verhogingen bestaat met eenzelfde, hetzij met wat meer plastic besmeurde, koets.
Re: De Grijze Reus D3 AWD
Geplaatst: 09.01.2018 - 09:57
door Walter
nu moet ik even graven hoe het precies zat, maar ik heb wel eens tekeningen gezien van de ophanging van de CC en de verschillen met de 'reguliere V90' zijn ingrijpender dan een paar hogere McPhersons.
Re: De Grijze Reus D3 AWD
Geplaatst: 09.01.2018 - 10:10
door jrkalf
Walter schreef:
nu moet ik even graven hoe het precies zat, maar ik heb wel eens tekeningen gezien van de ophanging van de CC en de verschillen met de 'reguliere V90' zijn ingrijpender dan een paar hogere McPhersons.
Kom maar door met de gegevens... Ik ben benieuwd.
Ik heb toch wel wat sneeuwbodemplaat acties gehad afgelopen twee weken om op berg paden naar boven te kruipen. Niet het idee dat dit gelijk alles oplost, maar ben benieuwd wat dit kan betekenen.
Toevallig ook nog de tekeningen liggen wat een T5 FWD naar AWD conversie met zich meebrengt. Los van wenselijk of uitvoerbaar door de dealer, het is technisch vast mogelijk...

Re: De Grijze Reus D3 AWD
Geplaatst: 09.01.2018 - 21:38
door D5R-Design
Jelle ik ben wel blij met de AWD... niks doorslaan van de wielen. Gewoon grip... heerlijk..
Kom maar op Walter ben zeer benieuwd hoe Volvo de achteras veranderd heeft bij de CC ten opzichte van de normale V90 AWD
Re: De Grijze Reus D3 AWD
Geplaatst: 09.01.2018 - 21:58
door Jelmer de Jong
Ene is S/V90, andere is XC90.
Re: De Grijze Reus D3 AWD
Geplaatst: 10.01.2018 - 06:57
door Fredhead
jrkalf schreef:
Walter schreef:
nu moet ik even graven hoe het precies zat, maar ik heb wel eens tekeningen gezien van de ophanging van de CC en de verschillen met de 'reguliere V90' zijn ingrijpender dan een paar hogere McPhersons.
Kom maar door met de gegevens... Ik ben benieuwd.
Ik heb toch wel wat sneeuwbodemplaat acties gehad afgelopen twee weken om op berg paden naar boven te kruipen. Niet het idee dat dit gelijk alles oplost, maar ben benieuwd wat dit kan betekenen.
Toevallig ook nog de tekeningen liggen wat een T5 FWD naar AWD conversie met zich meebrengt. Los van wenselijk of uitvoerbaar door de dealer, het is technisch vast mogelijk...
Nieuwe voor en achteras en dan het hele tussen gedeelte van de awd en dan kom je al een heel eind.
Vermoed nog een stukje software en dan zou het moeten werken. Uitvoerbaar vast wel, maar ook een flinke kostenpost.
Re: De Grijze Reus D3 AWD
Geplaatst: 10.01.2018 - 07:48
door Walter
er was iets speciaals waardoor ze het hart van het wiel minder verhogen dan de carrosserie en de bodem.
Re: De Grijze Reus D3 AWD
Geplaatst: 10.01.2018 - 07:51
door Walter
kan er niets van terug vinden
Re: De Grijze Reus D3 AWD
Geplaatst: 19.01.2018 - 21:13
door D5R-Design
Kleine update.

Miste opbergruimte voor kleine dingen..
De ruimte onder de bagage bodem is leuk maar zinloos,
door het gereedschap wat er opstaat is onbereikbaar.
Het netje is van een V60 set en speciaal door van der Veen voor mijn geregeld.
Mooi voor het wielslot en spullen van de trekhaak en aanhanger..
Old meet new

Re: De Grijze Reus D3 AWD
Geplaatst: 19.01.2018 - 21:53
door jrkalf
Fraaie oplossing!
Re: De Grijze Reus D3 AWD
Geplaatst: 20.01.2018 - 21:33
door DB200
Idd, handige oplossing, zou dus eigenlijk standaard moeten.
Zie ik daar 3 Zweden: 2 Volvo's en 1 SAAB?
Re: De Grijze Reus D3 AWD
Geplaatst: 20.01.2018 - 21:48
door Millimetervreter.
Schitterende mobiel, vandaag in het echie mogen aanschouwen!
Re: De Grijze Reus D3 AWD
Geplaatst: 20.01.2018 - 22:48
door D5R-Design
Dank je Leon.
DB200 goed gezien... Saab 93 2.8t V6 cabrio
Mijn grijze reus en de V40 1.8 die helaas donderdag geprobeerd heeft een dakpan terug te koppen.. dakpan was de winnaar en heeft de D stijl een ander vorm gegeven..
Ja hier is alles zweedse