Een Crystal White Inscription met de 20" Turbine wielen ziet er toch wel erg smakelijk uit!Paul schreef: Ik had er eentje enthousiast zitten aanmaken in de configurator, maar begrijp nu waarom ik aan 10k opties kom, kleine upgrade van de wielen was blijkbaar veel geld door de CO'2 tax (folder even gedownload).
Ben benieuwd naar de offerte van de dealer, gaat er natuurlijk gewoon om wat er bij moet.
Witte V60 zonder de lines dat ik zilveren raamlijsten krijg
of Donkergrijs en dan toch de sjieke raamlijsten? Hmm
Of nog steeds wachten op een R-Design
Nieuwe v60
- Rudyvg
- 4th Gear member
- Berichten: 819
- Lid geworden op: 19.10.2010 - 09:32
- Locatie: Leiden
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V70 2.0D Momentum MY2008
V70 D3 Dynamic Edition MY2016
XC90 90th Anniversary Edition MY2018
XC90 T8 Inscription Exclusive MY2022
V70 D3 Dynamic Edition MY2016
XC90 90th Anniversary Edition MY2018
XC90 T8 Inscription Exclusive MY2022
- Paul
- Top Gear member
- Berichten: 32892
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Yes, wielen alleen achteraf vanwege BPM, IceWhite zal het dan worden, maar misschien moet ik maar op sjiek blijven en Saville Grey of zwart nemen?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19909
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Idd of gewoon crisis editie op WB zetten en voor de zomer een setje lekker metaal.
Deze zitten er vaak maar 3 tot 4 maanden op de rest is toch allemaal zomer.
Deze zitten er vaak maar 3 tot 4 maanden op de rest is toch allemaal zomer.
V90 D5 AWD Inscription Polestar B&W, HUD, 360camera, standkachel trekhaak
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8629
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Vind dat ook een lastige.In duitsland is het zo onderhand een hetze geworden tegen de zelfontbrander, met als gevolg dat de prijzen zienderogen naar beneden gaan. Dat heeft ook zijn weerslag op de Nederlandse prijzen, ook hier gaan ze omlaag. Houd hoe dan ook rekening met extra afschrijving als je voor een diesel kiest.
Een diesel levert me nog steeds flink financieel voordeel op, dus voorlopig nog even dieselen.
Een diesel levert me nog steeds flink financieel voordeel op, dus voorlopig nog even dieselen.
Laatst gewijzigd door edraket op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8629
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Met de huidige prijzen al helemaal. Heb mijn V60 nog in de "goede tijd" gekocht, voor mij overigens slechte tijd, want flink hogere afschrijving.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4114
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Het reële verbruik van een diesel is een stuk lager dan van een hybride die /edit : NIET/ heel regelmatig opgeladen wordt. Ben zelf ook heel erg aan 't twijfelen om voor de volgende bij diesel te blijven of naar hybride over te stappen. Met diesel ook een fijn hoog koppel bij lagere toerentallen. Is je accu leeg, dan zit je met een hybride met een zware auto die benzine slurpt en met minder koppel. Ik denk dat de hetze tegen diesel niet helemaal fair is, en niet alle componenten van het verbruik meetelt. Fijn stof is nu de boosdoener, maar ik kan me voorstellen dat een doorontwikkeling van bepaalde technieken daar ook een verbetering kunnen brengen.
Met mijn Volvo V70 D4 zit ik nu op 6,8 l/100 km, 250 PK en 500 Nm rijplezier, comfort en ruimte te over
Onze Mini Cooper met een 1500cc benzine van 130 PK heeft een verbruik van 8,8 l/100km, veel rijplezier maar weinig comfort en nog minder ruimte
Is 2 liter extra benzineverbruik dan zo goed voor het milieu ? Ik weet het niet, ben geen specialist ter zake. Het is in elk geval een stuk duurder...
Met mijn Volvo V70 D4 zit ik nu op 6,8 l/100 km, 250 PK en 500 Nm rijplezier, comfort en ruimte te over
Onze Mini Cooper met een 1500cc benzine van 130 PK heeft een verbruik van 8,8 l/100km, veel rijplezier maar weinig comfort en nog minder ruimte
Is 2 liter extra benzineverbruik dan zo goed voor het milieu ? Ik weet het niet, ben geen specialist ter zake. Het is in elk geval een stuk duurder...
Laatst gewijzigd door Fulaks op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- Autowina
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 08.07.2013 - 08:51
- Locatie: Groningen
Het verbruik ligt erg aan het soort ritten. Hybride verbruik ik normaal ongeveer 3,0 liter/100 kilometer.
Maar dat komt omdat ik woon-werkverkeer grotendeels electrisch doe.
Bij langere afstanden en veel trekken is diesel (veel) voordeliger.
Maar dat komt omdat ik woon-werkverkeer grotendeels electrisch doe.
Bij langere afstanden en veel trekken is diesel (veel) voordeliger.
2013: V60 Pih Ember Black, Beechwood sportst., Conn. Touch, Prem. audio, Winter Line, Hybr. Techn. Line, Snelh. afh. stuurbekr., Sadia &
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4114
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Maar jij hebt nu een diesel-hybride, en dat is niet meer verkrijgbaar bij Volvo. Mocht dat nog wel het geval zijn, dan was ik vermoedelijk al om. Het benzineverbruik van de huidige PIH's lijkt toch tegen te vallen voor de langere afstanden wanneer de batterij weinig meedoet. Dit is niet gebaseerd op eigen ervaring, maar op wat ik hier op het forum voorbij zie komen.Autowina schreef: Het verbruik ligt erg aan het soort ritten. Hybride verbruik ik normaal ongeveer 3,0 liter/100 kilometer.
Maar dat komt omdat ik woon-werkverkeer grotendeels electrisch doe.
Bij langere afstanden en veel trekken is diesel (veel) voordeliger.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- Autowina
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 08.07.2013 - 08:51
- Locatie: Groningen
Het principe blijft hetzelfde: met veel woon-werkverkeer (en niet te lange afstand) gebruik je veel de electromotor. Ik heb vanaf volgend jaar een T8, dan geldt hetzelfde.
Het is afhankelijk van de vraag of je veel lange afstanden rijdt of vaak trekt.
Het is afhankelijk van de vraag of je veel lange afstanden rijdt of vaak trekt.
2013: V60 Pih Ember Black, Beechwood sportst., Conn. Touch, Prem. audio, Winter Line, Hybr. Techn. Line, Snelh. afh. stuurbekr., Sadia &
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4114
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Mijn woon-werk verkeer doe ik te voet. Kleine afstanden met de fiets, dus ik gebruik de Volvo eigenlijk doorgaans enkel voor de langere afstanden. Er is een traject bij dat ik regelmatig doe van ongeveer 85 km enkel, waar ik (nog) niet kan laden; het traject is pakweg 90 % autostrade à 130 km/h. Zou ik op zo'n traject niet goedkoper uit zijn met diesel dan met een benzine-PIH, puur wat betreft de brandstofkost (en dus even abstractie gemaakt van afschrijving, fiscale aftrek, bijtelling etc.) ?
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5121
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Mijn ervaring met de D6 en de T8 is dat het vooral scheelt als je regelmatig ritten korter dan ca 30-40 km maakt, de ICE is bij koude toestand extra dorstig de erad kent dat probleem niet. Wel lust de standkachel van de T8 stiekem ook een flinke slok
- jds
- 4th Gear member
- Berichten: 582
- Lid geworden op: 27.05.2006 - 12:01
Ik heb de rekening gemaakt voor een goed uitgeruste D3 AWD tegenover T6 TE en het prijsverschil is 1500 €, met het feit dat de T6TE volledig in rekening kan gebracht worden, geen inschrijvingstaks geen rijtaks, dan moet je toch niet meer twijfelen zeker indien je voornamelijk korte afstanden rijdt. De benzinehybrides die ik ken zijn eerder sportwagens die 10-15l/100 km verbruiken. Zelfs de kleinere hybrides verbruiken al zoveel als een diesel.Fulaks schreef: Mijn woon-werk verkeer doe ik te voet. Kleine afstanden met de fiets, dus ik gebruik de Volvo eigenlijk doorgaans enkel voor de langere afstanden. Er is een traject bij dat ik regelmatig doe van ongeveer 85 km enkel, waar ik (nog) niet kan laden; het traject is pakweg 90 % autostrade à 130 km/h. Zou ik op zo'n traject niet goedkoper uit zijn met diesel dan met een benzine-PIH, puur wat betreft de brandstofkost (en dus even abstractie gemaakt van afschrijving, fiscale aftrek, bijtelling etc.) ?
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28379
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Het programma zal wel langzaam maar zeker worden uitgebreid. Ik ben erg nieuwsgierig naar de mogelijke CC uitvoeringen van de V60.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
- drowel
- 5th Gear member
- Berichten: 1906
- Lid geworden op: 19.03.2006 - 20:08
Dank. Zou wel mooi zijn als ook de laatste informatie rondom de T8 beschikbaar komt.OGA244 schreef:vanaf week 46drowel schreef: Hebben we al enig idee wanneer de R-design uitvoeringen beschikbaar zullen komen?
Weten mensen daarnaast wat de reden is dat 20" niet mogelijk is op de T8 (of is dat achteraf wel gewoon te monteren?)
- Paul
- Top Gear member
- Berichten: 32892
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Al meer informatie over de R-Design?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
- drowel
- 5th Gear member
- Berichten: 1906
- Lid geworden op: 19.03.2006 - 20:08
Nog 1x dezelfde vraag. Zou gaaf zijn als mensen hier info over hebben (die 20", 10 spaaks Turbine Black/Diamond Cut velgen zijn geweldig)
Weten mensen daarnaast wat de reden is dat 20" niet mogelijk is op de T8 (of is dat achteraf wel gewoon te monteren?)
Weten mensen daarnaast wat de reden is dat 20" niet mogelijk is op de T8 (of is dat achteraf wel gewoon te monteren?)