Pagina 8 van 27
De nieuwe T5 van Teebee
Geplaatst: 09.06.2021 - 12:31
door Bover
Teebee: Met je aanvullende info:
Trail ok. Weinig km en de verschillende bezoeken garage ... Dan komt alles goed met die vervanging toch.
De nieuwe T5 van Teebee
Geplaatst: 09.06.2021 - 12:34
door teebee
Bover schreef: ↑09.06.2021 - 12:31
Teebee: Met je aanvullende info:
Trail ok. Weinig km en de verschillende bezoeken garage ... Dan komt alles goed met die vervanging toch. (zelfs met beetje humor. )..
Ga ik zeker van uit Bob. En humor: helemaal goed echter met aanzien des persoons; dat onderscheid maak ik.
De nieuwe T5 van Teebee
Geplaatst: 09.06.2021 - 16:37
door teebee
Het vertrouwen in mijn dealer en in ons fijne merk wordt niet beschaamd. Heb zojuist de toezegging binnen dat het vervangen volledig onder garantie zal geschieden.
Maandag gaan ze er mee aan de slag. Heb geen ritten in de agenda staan en ben voornemens de komende mooie dagen op en in het water te vertoeven. Dus… er vanuitgaande dat met het vervangen van de compressor het euvel verholpen zal zijn: eind goed al goed.
De nieuwe T5 van Teebee
Geplaatst: 09.06.2021 - 16:40
door raspaardje
Fijn nieuws.
De nieuwe T5 van Teebee
Geplaatst: 09.06.2021 - 18:42
door Bover
Kijk dat is goed nieuws en eerlijk is eerlijk ik had niet verwacht dat het 100% zou zijn, alhoewel je gezien je track recorder mogelijk wel voor in aanmerking zou komen. .
Nou deze dealer mag je dan aanbevelen lijkt me zo.

Blij voor je dat goed en financieel neutraal opgelost is..
De nieuwe T5 van Teebee
Geplaatst: 09.06.2021 - 18:52
door teebee
Zo is het Bob, deze dealer had mij echt negatief verrast indien het ‘marchanderen’ zou zijn geworden.
De nieuwe T5 van Teebee
Geplaatst: 09.06.2021 - 19:21
door DB200
Gefeliciteerd Tebee, volgende week weer zorgeloos zoeven. Dit lijkt mij een goed voorbeeld van de toegevoegde waarde van de dealer.
Ik ben reuze benieuwd naar hoe het zou zijn gegaan als je deze wagen op internet bij elkaar had geklikt en direct bij VCNL had besteld (de trend waar Volvo op in zet.)
De nieuwe T5 van Teebee
Geplaatst: 09.06.2021 - 19:51
door OGA244
Ik ook inderdaad
De nieuwe T5 van Teebee
Geplaatst: 09.06.2021 - 20:20
door Bover
Als je bij VCNL zou bestellen moeten de algemene "leverings condities consumenten" toch ook van toepassing zijn. Een compressor is gemaakt voor meer dan twee jaar dus dat bij VCNL de garantie termijn dan ook toegepast zou worden, net als bij een dealer, lijkt me zo maar logisch...
Of zie ik iets over het hoofd?
De nieuwe T5 van Teebee
Geplaatst: 09.06.2021 - 20:29
door OGA244
Ga jij die discussie dan zelf aan?
De nieuwe T5 van Teebee
Geplaatst: 09.06.2021 - 20:34
door Mickyman
OGA244 schreef: ↑09.06.2021 - 20:29
Ga jij die discussie dan zelf aan?
tuurlijk niet, dat laat je je rechtsbijstand verzekering doen, werkt heel goed in de praktijk kan ik je zeggen, zo opgelost dit soort zaken

De nieuwe T5 van Teebee
Geplaatst: 09.06.2021 - 20:35
door Bover
OGA244 schreef: ↑09.06.2021 - 20:29
Ga jij die discussie dan zelf aan?
Dag Oga
lijkt me toch dat als Volvo en anderen op deze manier willen gaan verkopen de garanties geregeld moeten zijn. Stoomschemaatje bij de levering:
" uw radio doet het niet ga naar link 45
" heeft u een compressor die het niet doet ga naar link 6 enz
" heeft u opmerkingen dan graag via de post voldoende gefrankeerd naar adres zie link 76.....
daarnaast komen er wel intermediairs voor dit soort zaken voor zover ze er niet al zijn
De nieuwe T5 van Teebee
Geplaatst: 09.06.2021 - 20:37
door Bover
ps: mogelijk gaan we teveel off topic.
De nieuwe T5 van Teebee
Geplaatst: 09.06.2021 - 20:38
door OGA244
Mickyman schreef: ↑09.06.2021 - 20:34
OGA244 schreef: ↑09.06.2021 - 20:29
Ga jij die discussie dan zelf aan?
tuurlijk niet, dat laat je je rechtsbijstand verzekering doen, werkt heel goed in de praktijk kan ik je zeggen, zo opgelost dit soort zaken
langs die weg sta je nooit vooraan
De nieuwe T5 van Teebee
Geplaatst: 09.06.2021 - 20:39
door OGA244
Bover schreef: ↑09.06.2021 - 20:35
OGA244 schreef: ↑09.06.2021 - 20:29
Ga jij die discussie dan zelf aan?
Dag Oga
lijkt me toch dat als Volvo en anderen op deze manier willen gaan verkopen de garanties geregeld moeten zijn. Stoomschemaatje bij de levering:
" uw radio doet het niet ga naar link 45
" heeft u een compressor die het niet doet ga naar link 6 enz
" heeft u opmerkingen dan graag via de post voldoende gefrankeerd naar adres zie link 76.....
daarnaast komen er wel intermediairs voor dit soort zaken voor zover ze er niet al zijn
dat heet een dealer
De nieuwe T5 van Teebee
Geplaatst: 09.06.2021 - 20:40
door Mickyman
OGA244 schreef: ↑09.06.2021 - 20:38
Mickyman schreef: ↑09.06.2021 - 20:34
OGA244 schreef: ↑09.06.2021 - 20:29
Ga jij die discussie dan zelf aan?
tuurlijk niet, dat laat je je rechtsbijstand verzekering doen, werkt heel goed in de praktijk kan ik je zeggen, zo opgelost dit soort zaken
langs die weg sta je nooit vooraan
interesseert me niets, de keren dat ik dit nodig had ben ik schadeloos gesteld, zonder dat het me veel energie kost, dus voor mij de perfecte oplossing.
De nieuwe T5 van Teebee
Geplaatst: 09.06.2021 - 20:43
door Jelmer de Jong
Een dealer die alleen garantie verleent als de claim bij VCNL gehonoreerd wordt vind ik ook niet veel meerwaarde hebben...
Dat lees ik een beetje tussen de regels door uit de reactie van een verkoper die niet direct aan de klant wil vertellen of iets wel/geen garantie is. Maar dat is een aanname.
De nieuwe T5 van Teebee
Geplaatst: 09.06.2021 - 20:56
door Bover
dealers hebben hun langste tijd gehad in de huidige vorm denk ik. De overheadkosten bij de dealer met een bling bling showroom dat kost wat met personeel erbij en mogelijk verplichte outfit op allerlei gebied door de Volvo...Daarnaast komt een nieuwe generatie jonge kopers aan die niet zoveel hebben met de z.g. "uitstraling" en of auto maar een vervoer middel zoeken
Sorry voor de baliemedewerkers: Voor mij heeft die uiterlijke bling bling allemaal geen meerwaarde, het is alleen maar kosten verhogend...wordt allemaal door klant betaald uiteindelijk.
Eigenlijk is dat een topic: Is er nog toekomst voor de dealer in huidige vorm....( gelijk marktonderzoekje )
De nieuwe T5 van Teebee
Geplaatst: 09.06.2021 - 20:59
door OGA244
'n fabrikant geeft garantie, die is in principe 24 mnd, een dealer krijgt daarbij 'n netto arbeidsloon vergoeding op basis van 'n claim.
Soms wijkt een dealer daar vanaf omdat hij en de auto geleverd heeft en het anders ziet.
Dat laatste zie ik niet meer gebeuren als de dealer geen directe business meer kan doen..
De nieuwe T5 van Teebee
Geplaatst: 09.06.2021 - 21:01
door teebee
Jelmer de Jong schreef: ↑09.06.2021 - 20:43
Een dealer die alleen garantie verleent als de claim bij VCNL gehonoreerd wordt vind ik ook niet veel meerwaarde hebben...
Dat lees ik een beetje tussen de regels door uit de reactie van een verkoper die niet direct aan de klant wil vertellen of iets wel/geen garantie is. Maar dat is een aanname.
Ik heb het er niet op aan laten komen, maar heb wel duidelijk aangegeven dat het voor mij geen enkel punt van diskussie was en dat er, indien niet 100% garantie, enkele stevige gesprekken zouden volgen. Gezien de naam & faam van mijn dealer (zit in meerdere plaatsen) schat ik ook maar zo in dat zij ook geen ‘slechte pers’ zouden opzoeken. Vermoed toch wel dat de dealer zelf zijn verantwoordelijkheid wel had genomen indien VNL dat niet zou doen. (We’ll never know…)
Maar ‘het geval’ was mi zo klaar als een klontje. Een gang naar de rechter zou ze, in het geval van niet meewerken, alsnog dwingen tot 100% toekennen, daarvan ben ik overtuigd. En dat weten zij ook.
Maar al dat gedoe en een verstoorde verhouding, zit niemand op te wachten.
Het wordt maandag opgelost en de fin. afhandeling ligt niet op mijn bord.