Pagina 8 van 12
Ervaring XC40 Twin engine PIH
Geplaatst: 21.01.2021 - 20:06
door HP4VOLVO
Aan Gouwe, de timer van de parkeerverwarming kan je instellen op datums en tijdstippen, in mijn ogen gebeurt hier hetzelfde als met uitgesteld laden.
Ervaring XC40 Twin engine PIH
Geplaatst: 21.01.2021 - 20:09
door Sjaaktrekhaak
Dank HP4. Maar ik zocht naar een manier om uitgesteld te laden. Dat is iets anders. Groet
Ervaring XC40 Twin engine PIH
Geplaatst: 21.01.2021 - 20:32
door HP4VOLVO
Sjaak trekhaak
Stel je voor, je wilt om 23:00 beginnen met de accu te laden en als de accu leeg is duurt het laden bijvoorbeeld 5 uur. Als je de parkeerverwarming dan instelt op 4:00 uur ( s’morgens vroeg) dan bereik je toch hetzelfde als uitgesteld laden om 23:00 uur ?
Ervaring XC40 Twin engine PIH
Geplaatst: 21.01.2021 - 21:02
door Gouwe
@HP4VOLVO: Eh nee, de auto gaat niet laden als je de parkeerverwarming aanzet. En bovendien kost het laden inclusief verwarmen zo meer dan de besparing van 1 ct per kW. Tot slot: voorverwarmen heeft een max tijd van geloof ik 45 minuten. Het gaat dus helaas niet werken op de manier die je voorstelt.
Of ik kan je redenatie geheel niet volgen?
Ervaring XC40 Twin engine PIH
Geplaatst: 21.01.2021 - 21:16
door HP4VOLVO
Sorry Gouwe dacht dat ik een goede oplossing had gevonden
Ervaring XC40 Twin engine PIH
Geplaatst: 23.01.2021 - 08:33
door Sprite
Hoi
Heb een vraagje. Heb in december een xc40 T5 hybride (1400km gelopen) gekocht en in januari gekregen. Deze was voorzien van alarm klasse 3 orgineel van Volvo(af fabriek) nu vroeg de verzekeraar om een certificaat. Heb de verkoper gemaild in december en die zou het regelen. Helaas in januari géén certificaat in de map dus gemaild, was vergeten.
Nu is de vraag ,zit er normaal bij Volvo een certificaat af fabriek bij.....
Dealer zegt dat hij 30 december nog het certificaat had kunnen aanvragen , maar omdat ie nu in januari zit waren de eisen aangescherpt en moeten de sleutels niet meer signaal zenden als ze stil liggen.,,dit bij keyles intree. Dus op deze basis géén certificaat meer.
Ze zouden er op terug komen, maar nog niks vernomen.
Ervaring XC40 Twin engine PIH
Geplaatst: 23.01.2021 - 08:42
door OGA244
Het klopt helaas, voor de eisen van 21 voldoet 'n 20 alarm niet meer, de sleutel moet met de nieuwe Nederlandse eisen al met 5 minuten in rust gaan..(dat is dus eerder dan wat std geleverd wordt)
De key tag moet daarbij ook uit nog geprogrammeerd worden.
Af fabriek zit er geen certificaat bij.
Ervaring XC40 Twin engine PIH
Geplaatst: 23.01.2021 - 10:25
door Sprite
Verzekeraar vraagd om een VbV/SCM goedgekeurd alarmsysteem. Deze moet met certificaat zijn....
Ervaring XC40 Twin engine PIH
Geplaatst: 23.01.2021 - 11:09
door The Mechanic
De keyless protector, om te voldoen aan de nieuwe SCM eisen is nu als accessoire (9006070) te bestellen bij de dealer, de CR2032 batterij dient dan vervangen te worden door een plattere CR2025 variant.
Ook wordt er software geladen om te waterdichte keytag uit te programmeren.
Kosten voor dit alles (2 sleutels) bedraagt 400 euro.
Ervaring XC40 Twin engine PIH
Geplaatst: 23.01.2021 - 11:22
door Sprite
Oke en heb je dan een VbV/SCM certificaat....
Ervaring XC40 Twin engine PIH
Geplaatst: 23.01.2021 - 13:48
door The Mechanic
Sprite schreef: ↑23.01.2021 - 11:22
Oke en heb je dan een VbV/SCM certificaat....
Dan kan de dealer hem afmelden bij het SCM en een certificaat printen.
Ervaring XC40 Twin engine PIH
Geplaatst: 23.01.2021 - 19:38
door Sprite
Oke, dank voor uw reactie!
Ervaring XC40 Twin engine PIH
Geplaatst: 31.01.2021 - 08:28
door Sprite
Hoi
Ik zet de auto wel eens op hold zodat ie géén stroom verbruikt en ik het later kan gebruiken.
Vind alleen vreemd dat er km van het elektrisch gebruik af gaan Terwijl hij op Hold staat. Hoe kan dat....
Ervaring XC40 Twin engine PIH
Geplaatst: 31.01.2021 - 10:24
door Gouwe
Omdat er bij optrekken altijd wel iets van elektrische ondersteuning plaatsvindt. Overigens zal bij gas loslaten en licht remmen / gebruik B stand de accu ook weer opladen. Per saldo zul je dus nagenoeg geen verbruik zien. Daarnaast is je range een indicatieve waarde eb berekent de auto die continue aan de hand van de omstandigheden. Volgens mij dus geen reden om je zorgen over te maken.
Ervaring XC40 Twin engine PIH
Geplaatst: 31.01.2021 - 10:29
door Sprite
Duidelijk. Dank voor uw reactie!
Ervaring XC40 Twin engine PIH
Geplaatst: 06.02.2021 - 20:14
door []v[]o
Hoi iedereen, ik heb sinds enkele weken een T4 Recharge, super tevreden van!
Nu valt er mij iets op dat me hard stoort, nl bij volgas optrekken houdt de wagen in vanaf 90kmh tem 100kmh en dan versnelt hij terug zoals voor 90kmh (de duw in de rug). Voor alle duidelijkheid, er wordt tussen 90 en 100kmh niet geschakeld!
Zou het kunnen dat de T4 en T5 toch dezelfde moter zijn die bij de T4 begrensd wordt om zo trager naar 100 te gaan? Mijn dealer had er nog niets van gehoord... zijn er hier nog T4 rijders die dit ervaren?
Ervaring XC40 Twin engine PIH
Geplaatst: 14.02.2021 - 11:07
door nicodemus
[]v[]o schreef: ↑06.02.2021 - 20:14
Hoi iedereen, ik heb sinds enkele weken een T4 Recharge, super tevreden van!
Nu valt er mij iets op dat me hard stoort, nl bij volgas optrekken houdt de wagen in vanaf 90kmh tem 100kmh en dan versnelt hij terug zoals voor 90kmh (de duw in de rug). Voor alle duidelijkheid, er wordt tussen 90 en 100kmh niet geschakeld!
Zou het kunnen dat de T4 en T5 toch dezelfde moter zijn die bij de T4 begrensd wordt om zo trager naar 100 te gaan? Mijn dealer had er nog niets van gehoord... zijn er hier nog T4 rijders die dit ervaren?
Lees even een paar bladzijden terug, IEDEREEN heeft hier last van en Volvo heeft het lef om dit een "produkt-eigenschap" te noemen.
Ervaring XC40 Twin engine PIH
Geplaatst: 14.02.2021 - 11:23
door Gouwe
Als je goed terug hebt gelezen heb je kunnen lezen dat Volvo hier kennelijk een software update voor heeft uitgebracht. Kortom Volvo heeft o.b.v. de denk ik terechte feedback van gebruikers een aanpassing gedaan. Ben jij inmiddels al langs de dealer gereden (

)?
Ervaring XC40 Twin engine PIH
Geplaatst: 15.02.2021 - 08:05
door dennisdoomen
Gouwe schreef: ↑14.02.2021 - 11:23
Als je goed terug hebt gelezen heb je kunnen lezen dat Volvo hier kennelijk een software update voor heeft uitgebracht. Kortom Volvo heeft o.b.v. de denk ik terechte feedback van gebruikers een aanpassing gedaan. Ben jij inmiddels al langs de dealer gereden
Een software update voor dat inhouden. Dat zou mooi zijn, maar ik heb recentelijk contact gehad met Volvo Nederland en die vertelde mij dat dit door de fysieke eigenschappen van de versnellingsbak komt, en dus niet op te lossen is.
Ervaring XC40 Twin engine PIH
Geplaatst: 15.02.2021 - 08:56
door Gouwe
OK, meende hier op het forum toch echt anders gelezen te hebben?